Skrevet av Emne: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke  (Lest 75467 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #150 : 31. oktober 2010, 21:48 »
Jadda, jadda.  Jeg har vært arbeidsledig, men er det ikke lenger.  Jeg kan vifte med pekefingeren min mot folk uten jobb om jeg vil, men jeg tror ikke at alle uten jobb har samme erfaringer som meg.  Sånn er det nok med deg og feite folk også.

Ja, kanskje. Men jeg bryr meg egentlig ikke om dem. Du har rett til å være feit hvis du vil, tynn hvis du vil osv. Jeg blir bare irritert når de påstår det er umulig for dem, eller at fedme burde bli vurdert som en kronisk lidelse.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #151 : 31. oktober 2010, 22:05 »
Det som imidlertid ER sant, er at disse menneskene burde ta vektproblemet på alvor og slanke seg. Likevel kan de genetiske forutsetningene gjøre det vanskligere å ta av seg vekt.

Personlig fatter jeg ikke hvorfor det rettes et slikt HAT mot feite folk?

Det er mye som er vanskelig, dette er likevel ikke en unnskyldning. Feite folk generelt er også usunne, ergo er det et hat mot gruppen feite. At det er fete mennesker som faktisk har gode grunner for å ha en høy vekt er sant, men de er i sterkt undertall. Videre er fete folk, og deres livsstil, mer utsatt for sykdommer, som igjen JEG må betale for å behandle. Hvorfor skulle jeg ikke være hatfull og dømmende?
Abs cut like diamonds, come at me.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #152 : 31. oktober 2010, 22:20 »
Det er mye som er vanskelig, dette er likevel ikke en unnskyldning. Feite folk generelt er også usunne, ergo er det et hat mot gruppen feite. At det er fete mennesker som faktisk har gode grunner for å ha en høy vekt er sant, men de er i sterkt undertall. Videre er fete folk, og deres livsstil, mer utsatt for sykdommer, som igjen JEG må betale for å behandle. Hvorfor skulle jeg ikke være hatfull og dømmende?

Du skal ikke være hatefull og dømmende nettop fordi man ikke vet om alle bakenforliggende årsaker til fedme. Faktisk burde man, nå som man vet mer om fedme og genetikk, være litt mer forsiktig med stigmatiseringen. Altså, å være litt småtjukk og usunn skal ikke unnskyldes ved å peke på gener. Jeg snakker om virkelig feite folk. Det er sannsynligvis en slags korrelasjon mellom grad av fedme og grad av påvirkning på gener.

At dere plutselig ble så jævlig opptatt av hva Kari Jaquesson mener sier vel litt? Smiley
Sa brura

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #153 : 31. oktober 2010, 22:38 »
Du skal ikke være hatefull og dømmende nettop fordi man ikke vet om alle bakenforliggende årsaker til fedme. Faktisk burde man, nå som man vet mer om fedme og genetikk, være litt mer forsiktig med stigmatiseringen.

Dette er selvfølgeligheter som ikke trengs å nevnes. Naturligvis har noen problemer med helsa som står utenfor deres kontroll, som gjør at de sliter med overvekt, men 90%+ av alle som er overvektige, er det på grunn av lathet og mangel på selvdisiplin.

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #154 : 01. november 2010, 01:01 »
Nå har eg lest hele denne tråden. Eg har gitt honnør til de som eg synes har gitt gode svar.

Til flere av dere andre, så må eg si at eg e forbauset over at dere kan være så opptatt av å dyrke den ytre skjønnheten, og faktisk få det til å virke som om det ikkje finnes en indre. Dere kan hånle av folk, og samtidig fortelle at det ikkje er mobbing. Vet dere definisjonen på mobbing? Å kalle en feit person for feit, er ikkje mobbing, men å gjøre samme person til latter og tilegne den personen negative/latterlige egenskaper i tillegg, det ER mobbing. Neste gang dere mobber, så tenk over at dette også koster samfunnet penger. Alle som er uføre eller borte fra jobben på grunn av mobbing koster samfunnet penger, og det er det mobberen som er skyld i.

Når det kommer til den generelle fedmeproblematikken:

Hva er årsaken til at flere og flere blir feite? Det er ikkje fordi folk generellt blir dummere, eller hva?
Vi har et samfunn som bygger på at folk skal jobbe, men mye av den jobben blir utført stillesittende. Skolene har også lagt opp til det samme, sjøl om trenden holder på å snu. (Snur den fort nok?)
Når folk kommer hjem fra jobb, så er det middag, kjøre ungen til en aktivitet, hjem til leggetid, og så stupe i sofaen eller sitte foran pc'n. Sånn er det for de fleste som skal leve et familieliv. Kanskje blir det tid til trening, kanskje ikke. Og jo travlere vi har det, jo lettvintere løsninger velger vi. -Også i matveien. Som kjent er ferdigmat den typen som er mest usunn. Vel, dette var den biten der eg tar opp den generelle problematikken.

Så kommer individet inn. Ok, alle som er feite vet at de er feite, og de forstår også at kalorier inn må bli til kalorier ut dersom de skal gå ned i vekt. Så hvor er problemet? Svaret er at det ofte er flere problemer som er sammensatt. Det gjør at det er en komplisert prosess å gå ned i vekt. Overvekten i seg sjøl er ikkje en sykdom. Men mange sykdommer fører til overvekt. Enten fordi man har økt tendens til sult, eller fordi man ikkje får omsatt energien man putter inn til energi som musklene har nytte av. Jada, det er bare å spise mindre, men hva gjør du når du er sulten? Er det en behagelig følelse å gå konstant sulten? Her er det selvsagt viktig å spise riktig for å oppnå mest mulig metthetsfølelse. Og da kommer også det sosiale inn... Sitter familien og spiser den samme sunne maten som den som trenger å slanke seg? Gjør kollegaene det? Det kan faktisk være tortur å sitte å se andre spise noe man selv har lyst på, men som man vet ikkje er bra. Og mye tilsier at jo strengere kurer man utsetter seg for, jo værre blir "sprekken" når man ikkje klarer kuren lenger.

Meg sjøl: Eg tror eg kunne hatt NM-tittelen i slanking om det fantes noen. Eg ble slanket allerede som barn, sjøl om eg faktisk ikkje var så veldig rund. Eg var plattfot og hadde lite spenst. En kløne i gymmen. Jepp, dette var nok til å bli mobbet og frosset ut i gymmen. Eg fikk pupper allerede som 11-åring, og de var store. Gjett om guttene syntes det var kjempefestlig, dere! Gymlærere var heller ikkje med på å gjøre gymtimene lettere å like. Etterhvert ble det så ille at gym og fysisk utfoldelse, kun var synonymt med smerte, nederlag og lidelse. Dette fører selvsagt til inaktivitet. Da eg gikk ut fra ungsomsskolen var eg ca 65 kilo og 162 høy. Altså ikkje så voldsomt feit. Dette skyltes ene og alene det faktum at eg ikkje var en overspiser, og at eg var interessert i hest og etterhvert også hund.

Men så kommer sykdommer snikende, slapp og trøtt, og mange legebesøk uten diagnoser.
Kjerlighet kommer og kjerlighet går. og midt oppi dette, kommer et barn til verden. Bekkenløsning og aleine med en unge er ikkje noe å anbefale, akkurat. Eg ble sittende mye i ro både pga smerter, og på grunn av at eg ikkje hadde noen form for avlastning. DA raste kiloene på. Jada, slanke meg klarte eg fint, men det i form av å sulte seg, og ingen klarer å sulte seg sjøl resten av livet!!! I løpet av de siste 10 årene, så har eg gått ned 40 kilo, og opp igjen 44. 

Diagnosene på hvorfor eg følte meg trøtt kom endelig for en dag, og det var ikkje bare en, men flere!!! Trening hadde eg ikkje tid til, eller ork til å begynne med. Mine treningsærfaringer var jo uansett likestilt med 110% PAIN, uten at eg hadde ærfart noe positivt resultat.
Vel, dette forandret seg etter å ha vært i et opplegg med kosthold og trening på en instutisjon som spesialiserer seg på diabetes og overvekt. Der klarte de å gi meg positiv input sammen med trening, som igjen førte til at alle de tidligere negative erfaringene ikkje hadde strupetak på meg lenger.

Nå klarer eg å balansere kostholdet mitt, samtidig som eg klarer å trene. Det er pokker ikkje lett likevel, for eg må slite som en gal for å få det til. Trener rundt 10 timer i veka, og har gått ned over 20 kilo hittil. Eg vet at eg klarer å fortsette på dette løpet for eg har holdt på i over et år, og eg har ikkje gått sulten en eneste dag.  Men eg krysser fingrene for at eg ikkje skal bli skadet på noen måte, for hvis en skade forhindrer meg i å trene, så vil dette bety trøbbel for meg. Nå e kroppen min blitt så vandt til trening at to dager uten trening betyr influensalignende smerte i hele kroppen. Merkelig, ikkje sant?

Det at overvektige velger å organisere seg, er ikkje fordi folk vil fortsette å være overvektige, men for å kunne arbeide med å legge til rette at folk kan dele ærfaringer og kunnskap. Og at det i tilleg jobbes med å kunne forebygge fedme, er vel heller ingen dårlig ting?  At det finnes så mange råd og ekspåerter som trekker i hver sin retning, tilsier iallefall at det må forskes mer på fedme, kordan man forebygger, både på personlig plan, og på samfunsmessig plan.

Jepp, eg har kommet langt nok til å si at eg sitter med fasiten for kordan eg kan løse mitt vektproblem, men eg ler slett ikkje av de som ikkje har funnet sin fasit ennå.

Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #155 : 01. november 2010, 01:14 »
Ja, kanskje. Men jeg bryr meg egentlig ikke om dem. Du har rett til å være feit hvis du vil, tynn hvis du vil osv. Jeg blir bare irritert når de påstår det er umulig for dem, eller at fedme burde bli vurdert som en kronisk lidelse.
Ja, når man først har blitt feit, så er tilstanden sånn, at selv om man slanker seg, så vil man alltid ha en tendens til å legge lettere på seg igjen. Dette sier kostholdsekspertene eg personlig har snakket med. Derfor kan man karaktisere det som en kronisk lidelse.
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #156 : 01. november 2010, 02:30 »
Sitat
Men de er enda verre enn tidligere røykere, i hvertfall med den moralske pekefingeren.
Haha... skulle til å nevne det selv. Det er veldig interessant det du sier der, om at folk som har vært tykke tidligere har en tendens til å rakke ned på andre tykke mennesker. Har sett/hørt det flere ganger selv. Skal ikke se bort fra at selv om deres ytre har endret seg så er det indre fortsatt den overvektige og ekstremt selvbevisste personen. Det sies jo ofte også at det man er minst fornøyd med hos seg selv er det første man ser hos andre mennesker.

Sitat
Her har vi altså da et tilfelle av et individ som er både tjukk i hodet og kropp, typisk kalt tjukkebollafeitasyndromet.
Et godt og gjennomtenkt bidrag i en samfunnsviktig debatt.

Det som forundrer meg er at mobbing av overvektige er så utrolig akseptert i samfunnet. Kan vi ikke slenge ut lignende kommentarer om kreftpasienter som muligens har skyld i sin situasjon fordi de har røyket? Hva med multihandikappede som tok noen unødige sjanser i trafikken og smalt inn i andre biler og kanskje tok noen liv i samme slengen? Fortjener ikke de den samme moraliseringen? Er det ikke vår oppgave å fordømme andre mennesker vi mener ikke tar alle de riktige valgene her i livet?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #157 : 01. november 2010, 10:10 »
Godt svar frøkenhengepupp. Mange tenker ikke over at livet ikke er en dans på roser for alle. Det er selvsagt ingen unskyldning for de fleste, men det er nettop derfor man skal passe seg. Folk kan ha opplevd sykdommer, mobbing, incest, overgrep, osv osv. Det er derfor veldig lett å sitte på sin høye hest når man har hatt det lett i livet.


Sa brura

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #158 : 01. november 2010, 16:23 »
Ja, når man først har blitt feit, så er tilstanden sånn, at selv om man slanker seg, så vil man alltid ha en tendens til å legge lettere på seg igjen. Dette sier kostholdsekspertene eg personlig har snakket med. Derfor kan man karaktisere det som en kronisk lidelse.

Jeg er uenig. Jeg vet vi har lett for å legge på oss i seg. Jeg vet ikke hva slags gener jeg har og jeg bryr meg ikke om det. Men jeg hadde vært i kalorioverskudd vær dag hvis jeg hadde spist så mye jeg ville. Jeg elsker f,x å kjedespise/spise når jeg er mett osv. Idealvekten din blir kanskje justert 3-5 år.

Du har rett til å være slik du selv vil. Men å si at fedme er noe kronisk bare fordi enkelte ikke får til å gå ned i vekt, blir som å si at jorda er 6000 år gammel så enkelte kristne skal bli fornøyde.

Det eneste jeg fordømmer er "Det er umulig"-holdningen. Noen får ikke til. Det er ikke det samme som at det er umulig for dem.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #159 : 01. november 2010, 17:21 »
Det att gener kan spille en stor rolle i denne verdenen kan jeg lett forstå.
Genene spiller en rolle fordi folk ikke har kunnskap og har iallefall ikke peiling på hvor mange kcal, gram proteiner, karbohydrater og fett de spiser i snitt daglig. Disse folkene(Ola og kari Normann) har heller ikke peiling på hvor mye de forbrenner på en dag, da de har aldri prøvd seg frem for å finne ut av det. Noen trenger mindre mat enn andre, men alle trenger mat så derfor er det alltid MULIG å gå ned i vekt uten å gjøre noe annet enn å skifte ut det som er i kjøleskapet. Hadde alle disse vanlige folkene hatt god peiling på kost, så hadde vi ikke hatt ett fedme problem.
Ja og jeg har vært feit selv. Gikk ned 36 kg, fra 116kg til 80kg og 9,5 i fett% i fra jan-aug 2010..

kunnskap i kosthold og hvordan kroppen fungerer skulle ha blitt lært bort i barnehagen eller på barneskolen med tanke på all søppelmat som selges i dag. Og det at de har "ernæring" i naturfagtimene er bare noe tull, det (og hvordan kroppen fungerer) skulle ha vært ett eget fag i minst 1 år av grunnskolen for å unngå ett slikt samfunnsproblem.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #160 : 01. november 2010, 20:56 »
Jeg er uenig. Jeg vet vi har lett for å legge på oss i seg. Jeg vet ikke hva slags gener jeg har og jeg bryr meg ikke om det. Men jeg hadde vært i kalorioverskudd vær dag hvis jeg hadde spist så mye jeg ville. Jeg elsker f,x å kjedespise/spise når jeg er mett osv. Idealvekten din blir kanskje justert 3-5 år.

Du har rett til å være slik du selv vil. Men å si at fedme er noe kronisk bare fordi enkelte ikke får til å gå ned i vekt, blir som å si at jorda er 6000 år gammel så enkelte kristne skal bli fornøyde.

Det eneste jeg fordømmer er "Det er umulig"-holdningen. Noen får ikke til. Det er ikke det samme som at det er umulig for dem.
Ingenting er umulig. Men når en har vært diger, altså sykelig overvektig, så gjør dette noe med kroppen på svært mange plan. Man kan ikke alltid regnes som friskmeldt selv om man er nede i normalvekt. Det er som regel en eller flere årsaker til sykelig overvekt, og årsaken blir ofte værende igjen etter vektnedgang. Dette blir selfølgelig individuellt for hvert menneske.
Men eg har faktisk ennå ikkje møtt en sykelig overvektig som sier det er umulig for dem å gå ned i vekt. De fleste klarer noe, men går kanskje opp igjen av ulike grunner.
De eg har hatt kontakt med av kostholdsspesialister sier at det er noemalt å forvente en vektnedgang på 5-20 prosent, og hvis vi ikkje klarer mer enn det, så har vi likevel fått en helsegevinst. Når man endrer livsstilen, så endrer nødvendigvis ikkje alt det andre seg av seg selv. Det kan være en fryktelig lang prosess,  som kan være mer komlisert enn en alkoholiker som blir tørrlagt.  Det man ønsker er å få et skikkelig behandlingstilbud, der man får oppfølging over tid, slik at det virkelig blir en livsstilsendring, og ikkje bare en midlertidig slankekur.
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #161 : 01. november 2010, 21:20 »
Ingenting er umulig. Men når en har vært diger, altså sykelig overvektig, så gjør dette noe med kroppen på svært mange plan. Man kan ikke alltid regnes som friskmeldt selv om man er nede i normalvekt. Det er som regel en eller flere årsaker til sykelig overvekt, og årsaken blir ofte værende igjen etter vektnedgang. Dette blir selfølgelig individuellt for hvert menneske.
Men eg har faktisk ennå ikkje møtt en sykelig overvektig som sier det er umulig for dem å gå ned i vekt. De fleste klarer noe, men går kanskje opp igjen av ulike grunner.
De eg har hatt kontakt med av kostholdsspesialister sier at det er noemalt å forvente en vektnedgang på 5-20 prosent, og hvis vi ikkje klarer mer enn det, så har vi likevel fått en helsegevinst. Når man endrer livsstilen, så endrer nødvendigvis ikkje alt det andre seg av seg selv. Det kan være en fryktelig lang prosess,  som kan være mer komlisert enn en alkoholiker som blir tørrlagt.  Det man ønsker er å få et skikkelig behandlingstilbud, der man får oppfølging over tid, slik at det virkelig blir en livsstilsendring, og ikkje bare en midlertidig slankekur.

Problemet er at man ikke kan vite hvordan det er for andre. Jeg vet jo bare hvordan det var for meg. Men det blir for tynt å påstå at det er så ufattelig vanskelig for folk flest. Det går ikke an å bruke"Du vet ikke hvordan jeg har det" som argument. Tenk bare på hvordan det ville blitt hvis folk gikk rundt å sa det. "Jeg er så lat, du aner ikke hvordan det er, for du er ikke like lat", "Jeg klarer ikke la være å spise 1kg sjokolade hver dag, du aner ikke hvordan det er for du er ikke meg"

Når alkoholikere og narkotikamissbrukere blir fratatt rusen sin får de abstinenser. Man får ikke det av å kutte ned på kaloriene. Det er godt dokumentert at når leptin går ned, går stress opp osv. Dette kan såklart være jævlig nok. Det som derimot ikke er dokumentert er at det er like vanskelig som å bli eks-alkoholiker.

Kronisk=noe som er permanent. Permanent er noe som er absolutt. Derfor må de som vil at fedme skal blir definert som en kronisk lidelse også mene at det er en umulighet å gå ned i vekt hvis du har så høy fettprosent.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #162 : 01. november 2010, 21:21 »
feite folk er late, og ikke syke +1
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #163 : 01. november 2010, 21:22 »
Men så slipper også å si til alkoholikere eller narkomane at "nå må du slutte med det det er ikke sunt, og nøye deg med kun en/to øl/dose(r) hver dag".

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #164 : 01. november 2010, 21:24 »
Men så slipper også å si til alkoholikere eller narkomane at "nå må du slutte med det det er ikke sunt, og nøye deg med kun en/to øl/dose(r) hver dag".

ABSTINENSER. Det er ikke det samme som simpelt søtsug. Det er respektløst overfor alkoholikere og påstå noe annet mener jeg.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!