Skrevet av Emne: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)  (Lest 17854 ganger)

Utlogget olesaue

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« : 18. oktober 2010, 04:23 »
Naturfaglæreren viste meg denne.....
http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/110540/

Hva sier dere?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #1 : 18. oktober 2010, 04:32 »
Bare tull. Jeg har insideinformasjon om at proteintilskudd egentlig er proteiner som kommer fra mat. Blir proteinene du får i deg via melk f,x tisset ut igjen? Spør naturfaglærern om det du.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #2 : 18. oktober 2010, 09:24 »
Det de snakker om er nitrogen, ikke protein. Om du spiser masse protein, vil du tisse ut mer nitrogen (google "nitrogen balance" om du vil lese mer). Dette er det samme om det er tilskudd eller protein fra mat. spørsmålet er hvor mye protein kroppen din trenger for ditt mål.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #3 : 21. oktober 2010, 22:07 »
Stemmer sikkert det der, for folk som ikke trener.. Dog hadde det vært interessant å vite om de to studentene som gjorde forsøket "en uke av, en uke på" i det heletatt har løftet en vekt i hele sitt liv; kanskje enda mer interessant å få vite om de gjorde det i løpet av testperioden. For øvrig litt fjollete å la en såpass useriøs test "avgjøre" hele dette spørsmålet. Tongue

Om det stemmer det den godeste professor`n sa om at vi bare trenger noen skiver og en middag om dagen, er det jo rart det så ofte dukker opp spørsmål her inne der løsningen blir å spise mer. biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

ultralars

  • Gjest
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #4 : 22. oktober 2010, 17:52 »
den samentrekkbare delen av muskel fibrene dine(sarcomerene) er laget av proteinene actin og myosin( består av valine, isoleucin og Leucin)

musklene blir brytt ned hele tida, selv om du ikke trener, og for å bygge dem opp igjen trenger vi proteiner.

Ordentlig proteiner, sånne fra kjøtt,fisk,melk osv,
protein fra grønt er dårlige proteiner, for de inneholder ikke alle essensielle amino syrer, som er eneste grunnen til at vi egentlig trenger å spise protein. at han fyren her sier at noen brødskiver er nok til å dekket behovene er helt forferdelig.


for en som trener mye så brytes sannsynligvis musklene ned mer ofte, og det er jo mer å bygge opp igjen når du har store og sterke muskler.

1,5 gram per kg kropsvekt er bare no bull

0,8 gram per pund du veier er mer sånn det skal være, eller opp til 1 gram per pund. det er jo folk som sier at man skal ha 2g per pund man veier men det er helt sykt, da kan du like godt kysse levra god natt.

Det med at protein går delevis til fett og delevis til nitrogen er feil;

Alt kan gå til fett om det har kalorier i seg, om du spiser mer kalorier enn TDEE din viser( går ikke ann å regne ut alle har forskjellig) så blir det ekstra lagret som fett, og kun vis du spiser mer, altså protein som går i magen blir ikke om til fett hvis du ikke går over tdee grensa di.

Proteiner blir jo ikke nedbrytt til nitrogen jeg kjønner ikke hvorfor han sier det, det blir jo nedbrytt til amino syrer( som inneholder nitrogen men whatever...)


Disse hage gnomene gjør akkurat det samme som kosthold firmane, De sprer løgn til massene, og massene tror på det.


BOTTOM LINE

PROTEIN ER BRA!!

Det er kommet ut en studie som sier at protein pulver forlenger livet, så klart er det jo ikke pulveret men det er det økte protein inntaket

+ at de ekstra proteinan er jo gode proteiner som inneholder alle amino syrene, som ikke bare blir brukt til å bygge muskler
men har også masse andre viktige funsjoner i kroppen

jeg kjønner ikke hvorfor en ernæring ekspert kan si noe sånt.

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #5 : 22. oktober 2010, 18:03 »
jeg kjønner ikke hvorfor en ernæring ekspert kan si noe sånt.

Ikke så rart det. Du er jo ikke en ærnæringsfysiolog Wink
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

ultralars

  • Gjest
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #6 : 22. oktober 2010, 18:06 »
Ikke så rart det. Du er jo ikke en ærnæringsfysiolog Wink
jeg mente det at proteiner går enten til fett eller til nitrogen

Utlogget curlingpants

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #7 : 22. oktober 2010, 18:33 »
Jeg har hørt at kroppen ikke kan ta opp mer enn et visst antall gram protein om gangen. Dersom man spiser 100g protein i ett måltid, vil ikke alt bli tatt opp, og dermed bli skilt ut av kroppen. Men hvis man spiser protein gjevnt og trutt gjennom hele dagen vil kroppen kunne ta det opp. Og det har gjør stor nytte med tanke på muskelbygging og restitusjon.

Me andre ord: Shaker, barer og div annen proteinholdige matvarer er kjempenyttig dersom man spiser rett mengde til rett tid?

Men jeg er ingen ekspert på dette.. så kan ikke si det sikkert.
Noen som vet om det stemmer?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #8 : 22. oktober 2010, 18:36 »
Det stemmer ikke curling.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #9 : 22. oktober 2010, 18:41 »
Jeg har hørt at kroppen ikke kan ta opp mer enn et visst antall gram protein om gangen. Dersom man spiser 100g protein i ett måltid, vil ikke alt bli tatt opp, og dermed bli skilt ut av kroppen. Men hvis man spiser protein gjevnt og trutt gjennom hele dagen vil kroppen kunne ta det opp. Og det har gjør stor nytte med tanke på muskelbygging og restitusjon.

Maten lagres mange timer i tarmsystemet (der mesteparten av næringen blir ''sugd'' ut).. opptil 24 timer om eg husker rett. Så der stakk vi hull på den ballongen..


EDIT: angående linken, legg merke til forsøkene til studentene. der de prøver proteinpulver i en hel uke!!
Westside disciple

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #10 : 22. oktober 2010, 18:54 »
Jeg har hørt at kroppen ikke kan ta opp mer enn et visst antall gram protein om gangen. Dersom man spiser 100g protein i ett måltid, vil ikke alt bli tatt opp, og dermed bli skilt ut av kroppen. Men hvis man spiser protein gjevnt og trutt gjennom hele dagen vil kroppen kunne ta det opp. Og det har gjør stor nytte med tanke på muskelbygging og restitusjon.

Me andre ord: Shaker, barer og div annen proteinholdige matvarer er kjempenyttig dersom man spiser rett mengde til rett tid?

Men jeg er ingen ekspert på dette.. så kan ikke si det sikkert.
Noen som vet om det stemmer?
BS.

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #11 : 22. oktober 2010, 18:55 »
kroppen klarer bare ta opp en viss mengde av alt du spiser, uansett hva det er, resten kommer ut igjen.. vist du tok opp alt ville man jo ikke trengt å gå på dass da Tongue
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

ultralars

  • Gjest
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #12 : 22. oktober 2010, 18:57 »
Jeg har hørt at kroppen ikke kan ta opp mer enn et visst antall gram protein om gangen. Dersom man spiser 100g protein i ett måltid, vil ikke alt bli tatt opp, og dermed bli skilt ut av kroppen. Men hvis man spiser protein gjevnt og trutt gjennom hele dagen vil kroppen kunne ta det opp. Og det har gjør stor nytte med tanke på muskelbygging og restitusjon.

Me andre ord: Shaker, barer og div annen proteinholdige matvarer er kjempenyttig dersom man spiser rett mengde til rett tid?

Men jeg er ingen ekspert på dette.. så kan ikke si det sikkert.
Noen som vet om det stemmer?
høres riktig ut, bare at jeg tror at antallet er en god del lavere, og det må jo komme an på vekta vis det da er riktig.

men en ting er sikkert, kroppen lagrer ikke protein så det er viktig å få protein så ofte som mulig slik at kroppen ikke går tom.

men må jo ikke ta for mye heller da, da går det dårlig for levra.

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #13 : 22. oktober 2010, 19:24 »
BS BS BS BS. For de som ikke vet det, BS står for bullshit.

Her er et eksempel, les et av punktene nedover der.
http://treningsforum.no/php/art.php?id=449

Et annet er feks Serge Nubret var det vel som bare åt et måltid om dagen, han klarte da fint å bygge muskler. Tror han hadde sliti om kroppen bare hadde tatt opp 50g til det måltidet.

Ellers så har du jo alle de som driver med periodisk faste, folk der og som kun har et stort måltid.

Osv osv osv.

Søker dere litt rundt så finner dere mye for å støtte opp under det jeg sier Smiley

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #14 : 22. oktober 2010, 19:50 »
proteiner kan egentlig gå til både fett og nitrogen. Det er karbonskjelettet til aminosyren som inneholder energien. Nitrogengruppen blir spaltet av og kan da enten overføres til et annent karbonskjelett slik at du lager en ny aminosyre, eller så går det til urea og tisses ut, eventuelt amoniakk og går ut gjennom svetten.. mulig det er noen andre måter også. Karbonskjelettet kan da gjøres om til glukose (om det er en glukogenisk aminosyre) eller så kan de brukes direkte i sitronsyresyklusen (pyruvat er for eksempel et karbonskjelett til en aminosyre) eller det kan gå til fett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!