Skrevet av Emne: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)  (Lest 17884 ganger)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #30 : 23. oktober 2010, 01:03 »
Okay da, jeg skal starte å kritisere alle som snakker om at de tar opp proteiner, for hvis de gjør det så har de mutanttarmer from hell! For proteinene må jo tilføres proteaser i hydrolysen før aminosyrene kan trekkes opp i blodbanen .... osv   osv  :Smiley

Noen ganger trenger man ikke å show off. Man kan kalle en spade for en spade og godta at selv om man må åpne døren for å gå igjennom den så holder det å si at man kan gå igjennom døren uten å nevne prssessen.


Stor forskjell, og dårlig sammenligning.
Proteiner eller aminosyrer om du vil, inneholder nitrogen. Nitrogen er et stoff vi ikkje har bruk for, derfor skilles det ut i urinen. Kroppen har derimot bruk for aminosyrene (som protein er bygd opp av) og disse skilles IKKJE ut i urinen. Faktum er- proteiner eller aminosyrer kommer ikkje ut i pisset.

I så fall hadde piss vært jævla næringsrikt og veldig konsentrert. Så man kunne ernært seg selv med det til en viss grad. Men det kan man vel ikkje, eller hva?..

Westside disciple

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #31 : 23. oktober 2010, 01:12 »
Okay da, jeg skal starte å kritisere alle som snakker om at de tar opp proteiner, for hvis de gjør det så har de mutanttarmer from hell! For proteinene må jo tilføres proteaser i hydrolysen før aminosyrene kan trekkes opp i blodbanen .... osv   osv  :Smiley

Noen ganger trenger man ikke å show off. Man kan kalle en spade for en spade og godta at selv om man må åpne døren for å gå igjennom den så holder det å si at man kan gå igjennom døren uten å nevne prssessen.



Du er dame, han er mann. Altså vet han pr definisjon mer enn deg. Konsentrer deg heller om oppvasken du søta! Wink

*provosere*

ultralars

  • Gjest
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #32 : 23. oktober 2010, 01:16 »
Du er dame, han er mann. Altså vet han pr definisjon mer enn deg. Konsentrer deg heller om oppvasken du søta! Wink

*provosere*


Jeg lola litt av den

Xena

  • Gjest
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #33 : 23. oktober 2010, 01:16 »
Du er dame, han er mann. Altså vet han pr definisjon mer enn deg. Konsentrer deg heller om oppvasken du søta! Wink

*provosere*

GAAAAAAAAAH!!!! I'L KILL YOU!!!! *Løpe etter med kjevla og en glohet stekepanne

Visste du btw, at hjernen til kvinnen er større en mannehjernen ? Nok en funfact  what

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #34 : 23. oktober 2010, 01:17 »
den samentrekkbare delen av muskel fibrene dine(sarcomerene) er laget av proteinene actin og myosin( består av valine, isoleucin og Leucin)

musklene blir brytt ned hele tida, selv om du ikke trener, og for å bygge dem opp igjen trenger vi proteiner.

Ordentlig proteiner, sånne fra kjøtt,fisk,melk osv,
protein fra grønt er dårlige proteiner, for de inneholder ikke alle essensielle amino syrer, som er eneste grunnen til at vi egentlig trenger å spise protein. at han fyren her sier at noen brødskiver er nok til å dekket behovene er helt forferdelig.


for en som trener mye så brytes sannsynligvis musklene ned mer ofte, og det er jo mer å bygge opp igjen når du har store og sterke muskler.

1,5 gram per kg kropsvekt er bare no bull

0,8 gram per pund du veier er mer sånn det skal være, eller opp til 1 gram per pund. det er jo folk som sier at man skal ha 2g per pund man veier men det er helt sykt, da kan du like godt kysse levra god natt.

Det med at protein går delevis til fett og delevis til nitrogen er feil;

Alt kan gå til fett om det har kalorier i seg, om du spiser mer kalorier enn TDEE din viser( går ikke ann å regne ut alle har forskjellig) så blir det ekstra lagret som fett, og kun vis du spiser mer, altså protein som går i magen blir ikke om til fett hvis du ikke går over tdee grensa di.

Proteiner blir jo ikke nedbrytt til nitrogen jeg kjønner ikke hvorfor han sier det, det blir jo nedbrytt til amino syrer( som inneholder nitrogen men whatever...)


Disse hage gnomene gjør akkurat det samme som kosthold firmane, De sprer løgn til massene, og massene tror på det.


BOTTOM LINE

PROTEIN ER BRA!!

Det er kommet ut en studie som sier at protein pulver forlenger livet, så klart er det jo ikke pulveret men det er det økte protein inntaket

+ at de ekstra proteinan er jo gode proteiner som inneholder alle amino syrene, som ikke bare blir brukt til å bygge muskler
men har også masse andre viktige funsjoner i kroppen

jeg kjønner ikke hvorfor en ernæring ekspert kan si noe sånt.

Hjælp!


Aktin er er ett globulært protein, myosin er ett lite transport (motor) protein....utover dette så er de...ja, bare proteiner. De tre aminosyrene du nevner er ikke noe mer essensielle for syntese av disse proteinene enn andre. Grunnen til at du valgte å blande in leucin, isoleucin og valine antar jeg at du har lest at det er bra i treningssammenheng. Årsaken er: disse er grenede aminosyrer, leveren mangler ett enzym for å kunne håndtere disse. De går derfor utenom levercellene og rett ut i blodbanen, der er de raskt tilgjengelig for f.eks muskler som har dette enzymet. Når det gjelder hva slags type aminosyrer musklene får så er de ikke så veldig kresne, så lenge du får i deg de essensielle i ny og ne så klarer cellene å lage det de trenger.

1.5 gram pr.kg kroppsvekt....det blir hos meg 147 gram proteiner

0.8 gram pr.pund (antar at du mener pound, lb..og ikke myntenheten i Storbritannia..)...blir hos meg 172,8 gram proteiner.

hvis vi øker det helt sykt til 2 gram pr.pund....ja da er jeg oppe i svimlende 196 gram proteiner.

OMG!

Kysse levra godnatt? koffer det?  Wink

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Xena

  • Gjest
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #35 : 23. oktober 2010, 01:19 »
Stor forskjell, og dårlig sammenligning.
Proteiner eller aminosyrer om du vil, inneholder nitrogen. Nitrogen er et stoff vi ikkje har bruk for, derfor skilles det ut i urinen. Kroppen har derimot bruk for aminosyrene (som protein er bygd opp av) og disse skilles IKKJE ut i urinen. Faktum er- proteiner eller aminosyrer kommer ikkje ut i pisset.

I så fall hadde piss vært jævla næringsrikt og veldig konsentrert. Så man kunne ernært seg selv med det til en viss grad. Men det kan man vel ikkje, eller hva?..



Moralen i visen er: Kroppen bruker nyrene til å jevne ut proteinoverskuddet.

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #36 : 23. oktober 2010, 01:22 »
GAAAAAAAAAH!!!! I'L KILL YOU!!!! *Løpe etter med kjevla og en glohet stekepanne

Visste du btw, at hjernen til kvinnen er større en mannehjernen ? Nok en funfact  what

Spermvalen har en hjerne som veier 7-8 kg, så det ser ut til å være en omvendt proposjonalitet mellom hjernestørrelse og intelligens

Men jeg likte kjevle og steikepanne. Du viser at du kjenner kvinnens plass i hjemmet. Det er bra Wink

Xena

  • Gjest
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #37 : 23. oktober 2010, 01:25 »
Spermvalen har en hjerne som veier 7-8 kg, så det ser ut til å være en omvendt proposjonalitet mellom hjernestørrelse og intelligens

Men jeg likte kjevle og steikepanne. Du viser at du kjenner kvinnens plass i hjemmet. Det er bra Wink

Ånei, der tok du meg... Fillern...

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #38 : 23. oktober 2010, 01:29 »
Ånei, der tok du meg... Fillern...

Ja stemmer, der har du mannens oppgave i hjemmet Wink

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #39 : 23. oktober 2010, 01:38 »

hvis vi øker det helt sykt til 2 gram pr.pund....ja da er jeg oppe i svimlende 196 gram proteiner.

OMG!


Regner med du er sarkastisk her? ;P
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

ultralars

  • Gjest
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #40 : 23. oktober 2010, 01:40 »
Hjælp!


Aktin er er ett globulært protein, myosin er ett lite transport (motor) protein....utover dette så er de...ja, bare proteiner. De tre aminosyrene du nevner er ikke noe mer essensielle for syntese av disse proteinene enn andre. Grunnen til at du valgte å blande in leucin, isoleucin og valine antar jeg at du har lest at det er bra i treningssammenheng. Årsaken er: disse er grenede aminosyrer, leveren mangler ett enzym for å kunne håndtere disse. De går derfor utenom levercellene og rett ut i blodbanen, der er de raskt tilgjengelig for f.eks muskler som har dette enzymet. Når det gjelder hva slags type aminosyrer musklene får så er de ikke så veldig kresne, så lenge du får i deg de essensielle i ny og ne så klarer cellene å lage det de trenger.

1.5 gram pr.kg kroppsvekt....det blir hos meg 147 gram proteiner

0.8 gram pr.pund (antar at du mener pound, lb..og ikke myntenheten i Storbritannia..)...blir hos meg 172,8 gram proteiner.

hvis vi øker det helt sykt til 2 gram pr.pund....ja da er jeg oppe i svimlende 196 gram proteiner.

OMG!

Kysse levra godnatt? koffer det?  Wink




"
Muscle tissues are comprised of two proteins, actin and myosin. The main components of the two proteins are leucine, isoleucine, and valine. These three amino acids are called branched chain amino acid (BCAAs) because of their molecular structures. BCAAs account for about 35% of the essential amino acids contained in myoproteins. Replenishment of BCAAs increases the raw materials for muscle tissues, contributing to muscle building.

Amino acids enhance the effect of exercise and serve as the raw material for muscles, so body builders, weight lifters and other athletes who need to build muscle can benefit from taking them. However, taking amino acids without any exercise or training will not on their own increase your muscles. "http://www.hornetjuice.com/amino-acids-sports.html

det er grunnen til at jeg nevnte de 3 amino syrene.. for det er de actin og myosin er produsert av


jaha actin er et globulær? hva faen forandrer det? actin og myosin går fortsatt sammen og blir sarcomerer for å si det brutalt simpelt.

hva er det du prøver å si?
 

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #41 : 23. oktober 2010, 01:41 »
Det er ikke lov til å være sarkastisk eller tulle på treningsforum. Det står i reglene.

ultralars

  • Gjest
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #42 : 23. oktober 2010, 01:42 »
GAAAAAAAAAH!!!! I'L KILL YOU!!!! *Løpe etter med kjevla og en glohet stekepanne

Visste du btw, at hjernen til kvinnen er større en mannehjernen ? Nok en funfact  what

faktisk så veier hjernen til mannen mer en hjernen til kvinnen

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #43 : 23. oktober 2010, 10:10 »


"
Muscle tissues are comprised of two proteins, actin and myosin. The main components of the two proteins are leucine, isoleucine, and valine. These three amino acids are called branched chain amino acid (BCAAs) because of their molecular structures. BCAAs account for about 35% of the essential amino acids contained in myoproteins. Replenishment of BCAAs increases the raw materials for muscle tissues, contributing to muscle building.

Amino acids enhance the effect of exercise and serve as the raw material for muscles, so body builders, weight lifters and other athletes who need to build muscle can benefit from taking them. However, taking amino acids without any exercise or training will not on their own increase your muscles. "http://www.hornetjuice.com/amino-acids-sports.html

det er grunnen til at jeg nevnte de 3 amino syrene.. for det er de actin og myosin er produsert av


jaha actin er et globulær? hva faen forandrer det? actin og myosin går fortsatt sammen og blir sarcomerer for å si det brutalt simpelt.

hva er det du prøver å si?
 

sorry, når du slår i bordet med fakta fra en kostholdsprodusent som reklamerer og selger BCAA så må jeg nesten backe ut altså, tydelig at dette er noe du virkelig kan så da skal ikke jeg blande meg inn..

Innledningsvis henviser du til "hage gnomene og kostholdsprodusenter som sprer løgner", så bruker du hornetjuice selv som argument/kilde. BCAA utgjør ca 1/3 av de essensielle aminosyrene i muskelproteiner, da har du 5-6 essensielle aminsosyrer igjen som er like viktige, og som utgjør 2/3. Grunnen til at BCAA nevnes i treningssammenheng er også fordi musklene har branched-chain alpha-keto acid dehydrogenase complex....noe som gir en rask og ekslusiv tilgang på aa rett etter inntak som kan oksideres og brukes som fuel samt bidra i proteinsyntesen.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #44 : 23. oktober 2010, 10:12 »
Moralen i visen er: Kroppen bruker nyrene til å jevne ut proteinoverskuddet.
Overskuddet ditt kommer uansett ikkje ut i urinen, som her er poenget x) -faktum er FORTSATT at man ikkje pisser proteiner..

EDIT: Det kommer ikkje proteiner ut av kroppen i form av avføring, så hvor blir det av?:O Trodde du var over gjennomsnittelig kjent med kcal inn/kcal ut. Hva om man får i seg 300g proteiner daglig på en kroppvekt på 80-90kg. og ikkje legger på seg?. Og ikkje er i stand til å pisse seg en proteinshake..
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!