Skrevet av Emne: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)  (Lest 17858 ganger)

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #45 : 23. oktober 2010, 10:16 »
Menneskekroppen har bruk for nitrogen, det er nitrogengruppen som gjør en aminosyre til en aminosyre, men vi kan skille de (nitrogengruppene) ut i urinen hvis vi ikke har bruk for de (meget forenklet). Uten nitrogen blir det ingen aminosyrer.

Og myosin er vel ikke et lite transportprotein, Glucifer..? er det ikke et av de største proteinene i kroppen?

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #46 : 23. oktober 2010, 13:05 »
Menneskekroppen har bruk for nitrogen, det er nitrogengruppen som gjør en aminosyre til en aminosyre, men vi kan skille de (nitrogengruppene) ut i urinen hvis vi ikke har bruk for de (meget forenklet). Uten nitrogen blir det ingen aminosyrer.

Og myosin er vel ikke et lite transportprotein, Glucifer..? er det ikke et av de største proteinene i kroppen?

Ja det har du rett i, det kommer an på hva man sammenligner det med, men hvis vi sammenligner myosin-II med g-aktin relatert til muskler så er det ca 10 ganger så stort (460 kDa vs. 43 kDa). Betegnelsen "lite transportprotein" var nok lurvete og ment i relativ forstand, med transport så menes "motorbevegelse".
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #47 : 23. oktober 2010, 14:06 »
Nå har jeg ikke giddet å lese igjennom innleggene i tråden, men husk at det er ekstremt viktig å skille mellom hva den videon faktisk handler om, og f. eks. hva tittelen til denne tråden antyder. Den reportasjen sier INGENTING om at f. eks. proteinpulver er noe fake greier som ikke brukes som protein av kroppen i det hele tatt, som sikkert mange idioter med lukkede øyne og ører automatisk tror. Det de derimot hevder, er at friske og sunne mennesker altså får i seg så mye protein ved å spise "normalt", at det å tilføre kroppen ekstra protein i tilskudsform vil føre til at kroppen får for mye protein den altså da ikke kan få bruk for, og da tisser ut noe.

Men altså, det sier jo seg selv at kroppen pisser ut det den ikke trenger, jeg mener å tro at alle er inneforstått med at når man spiser mye protein med vilje så gjør man det for å ha et overskudd, ikke underskudd, og dermed vil jo noe gå til spille, det vet vi jo, så ikke noe av dette er nytt i det hele tatt. Spørsmålet er, om de folka i videon i det hele tatt har grunnlag for å hevde at absolutt alle "sunne og friske" får i seg nok protein i kosten, uavhengig om de ønsker å bli den nye Arnold eller ikke. Fordi det tror jeg så absolutt ikke de har grunnlag for å hevde. Utover det, så er det jo umulig å vite nøyaktig fra dag til dag hvor mye protein kroppen trenger, derfor spiser vi masse av det, for å sørge for at vi ivertfall har nok!!! Så vi er jo selvfølgelig inneforstått med at NOE av det vi får i oss går ut igjen uten å bli brukt. Man har ikke et kjempebra kosthold for å spare penger, man har det for å sørge for at kroppen har mer en nok av alle de næringsstoffene den trenger for å få gode treningsresultater...

Problemet med sånne reportasjer er at dumme ungdommer vil se det også gå rundt og brøle PROTEINPULVER FUNGERER IKKE, DU BARE PISSER DET RETT UT IGJEN HERPA DERP!!!!11

Dette her er ikke noe nytt, ikke revolusjonerende, banebrytende, ingenting... Alt dette her veit vi jævli godt, men, hva faen skal vi liksom gjøre ?? Sørge for å ha protein-underskudd så vi ivertfall er sikre på at vi ikke pisser ut noe og dermed sparer noen kroner ?? Det her er bare teit rett og slett..

ultralars

  • Gjest
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #48 : 23. oktober 2010, 14:52 »
de sier jo blant annet at protein enten går til fett eller til nitrogen, som er feil. det går til aminosyrer, hvis det da oppdages i kroppen at du har altfor mye amino syrer, så går amino syrene gjennom en prosses som frigjør amino gruppa( som inneholder nitrogen) og gjør det om til ammonia, som da blir gjort om til urea og pisset ut. de måler hvor mye amino syrerer som blir sløst med å måle hvor mye nitrogen som bli pissa ut

det kunne de godt ha nevnt.

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #49 : 24. oktober 2010, 00:58 »
Problemet med sånne reportasjer er at dumme ungdommer vil se det også gå rundt og brøle PROTEINPULVER FUNGERER IKKE, DU BARE PISSER DET RETT UT IGJEN HERPA DERP!!!!11

Og det som skjer da er at proteinfabrikken ikke får kloa i kronasjene som er rettmessig deres?

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #50 : 24. oktober 2010, 01:19 »
Og det som skjer da er at proteinfabrikken ikke får kloa i kronasjene som er rettmessig deres?

Helt korekt holmes Wink
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #51 : 24. oktober 2010, 05:49 »
Dette må være en av de minst interessante trådene jeg NOEN gang har lest.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #52 : 24. oktober 2010, 07:14 »
Og det som skjer da er at proteinfabrikken ikke får kloa i kronasjene som er rettmessig deres?

ehh nei. det som skjer da er at vi har tullinger som går rundt og krangler og argumenterer på ting som er mye mye mer komplekst en deres lille hjerne kunne fatte. Jeg HATER når noen svette idioter står i gymgarderoben og bare EHHH DU VET AT DET DU DREKKER NÅ BARE ER BORTKASTA PENGER ? og det går ikke ann å lære dem noe heller, de står bare der og sier, JEG SÅ DET PÅ TV, JEG SÅ DET I AVISEN, EN LEGE SA DET, NATURFAGSLÆRERN MIN SA DET osv osv osv.. Jeg skal fanden meg ikke ha IDIOTER stå og fortelle meg at jeg er DUM og at jeg kaster bort cash, når det er så uullltraa vilkårlig, at man rett og slett ikke har grunnlag for å stå der å si noe sånt, men det er jo konsekvensen når du har sånne misledende tullevideor sirkulerende rundt.

Utlogget Warren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #53 : 24. oktober 2010, 21:16 »
fy faen så rar verden er ! er det rart folk blir forvirret her i verden. MAN MÅ SPISE FOR OG BYGGE !!

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #54 : 24. oktober 2010, 21:19 »
Dette må være en av de minst interessante trådene jeg NOEN gang har lest.

Hehe ta en tur å sjekk ut kabeltrådene på avforum.no... da skal du få se hull i hodet da Tongue
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #55 : 24. oktober 2010, 23:19 »
Hehe ta en tur å sjekk ut kabeltrådene på avforum.no... da skal du få se hull i hodet da Tongue

hahahaha

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Proteintilskudd - tisser det ut igjen (?)
« #56 : 24. oktober 2010, 23:22 »
Hehe ta en tur å sjekk ut kabeltrådene på avforum.no... da skal du få se hull i hodet da Tongue
Heheh har brukerkonto der, jess. Kjempeinteressant med hjemmelaga kabler vs Monsterkabler-diskusjoner o.l. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!