Skrevet av Emne: B.Solstad er tilbake! | Ny start på side 12.  (Lest 28669 ganger)

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
B.Solstad er tilbake! | Ny start på side 12.
« : 18. oktober 2010, 18:59 »
Start: 3.10.10
Mann
170 cm
87 kg

Historikk:
Har i ca. 1 år trent uten rytme eller faste tider, uten framgang i det hele tatt. Fant til slutt ut at det var på tide å skaffe et treningsprogram. Programmet ble SL 5x5. Har også fått større fokus på kosthold, og jobber aktivt med å forbedre det (ikke alltid like lett, nei!)

Starten 3.10.10:                                              Maksløft: 20.03.11
Benk - 50kg                                                    Benk - 70kg 1RM
Markløft - 55 kg                                               Markløft - 160kg 1RM
Knebøy - 60kg                                                Knebøy - 120kg 1RM
OHpress - 22.5 kg                                           OHpress -




Trener styrke 3 dager i uken, med et A/B/A B/A/B program:
A:                                                                          B:
Bøy 5x5                                                        Mark 5x5
Benk 5x5                                                      Bøy 5x5
Barbell row  5x5                                            OHPress 5x5                                         
                                                                                          

A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
17.10.10
« #1 : 18. oktober 2010, 19:01 »
Trente program B i dag.
Markløft - 55
Militær - 22.5
Knebøy - 60
Chin-up - 3  Undecided
Bro: 3x40sek

Kommentar:
Hadde en god økt, føler jeg klarer ihvertfall 40kg+ på knebøy, men tar det rolig. Markløft er tyngre, tror jeg har ca. 20+ der for øyeblikket. Militær har jeg en god del å gå på :)Sliter veldig med styrke i armene, og må nok fokusere en del på dette framover. Trente 30min cardio etter økta, ikke helt fornøyd med det men bedre enn ingenting Smiley
Moderat godt kosthold denne dagen.
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
19.10.10
« #2 : 19. oktober 2010, 14:43 »
Skulle egentlig trene program A idag, men blir ingenting av det. Gikk tidligere på en smell, og skadet høyrehånda, så går uten trening en stund nå.. Sad
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
21.10.10
« #3 : 21. oktober 2010, 18:16 »
Trente økt A
Knebøy 65kg
Benkpress 50kg(Ny pers!)
inverted row 5 - 4 - 3 - 3

Kommentar:
Føler ikke at økta var den beste, men skal ikke klage på ny pers i benkpress. Trente 20 min cardio, er ikke veldig fornøyd med det, men orket ikke mer. Er delvis fornøyd med resultatet på inverted. Kostholdet idag har vært j*vlig dårlig, dessverre. Ny dag i morgen Smiley
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
24.10.10
« #4 : 24. oktober 2010, 15:09 »
Søndag - økt B
Knebøy - 70kg
Militær - 27,5kg
Deadlift - 55kg
Chin-up (med hjelp) 5 - 4 - 4 - 3 - 2

Kommentar:
Deilig, deilig økt! gleder meg til BW i knebøy, har veldig stort fokus på teknikk nå når jeg beveger meg opp mot egen kroppsvekt i knebøyen. Fornøyd med militæren, selv om den var blodtung idag. Deadlift gikk greit, digger den øvelsen. Chin-up'en klarer jeg ikke uten hjelpemiddel, så jeg slengte tærne på en benk slik at det ble litt mindre vekt som skulle opp og ned, gikk veldig fint, og jeg følte at jeg fikk brukt armene godt idag. Fornøyd med kostholdet, veide opp for gårsdagens fest... Smiley
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: B.Solstad's SL5x5 logg
« #5 : 24. oktober 2010, 15:40 »
Så flott at du har startet med et ordentlig program hvor progresjon er innbakt i selve programmet. Stå på videre, og lykke til Smiley
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: B.Solstad's SL5x5 logg
« #6 : 24. oktober 2010, 15:45 »
Programmet ditt så greit ut, men det fins mange andre alternativer. Hvis du er nybegynner kan det være greit å starte med et program som er laget for nybegynnere. Det beste jeg har vært borti er grunnprogrammet til tn, RYP. https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer

Dette er svært lett å sette opp, bare å taste inn dine 10 rep maksløft, så får du opp et 6-ukers program. Følger du dette skal du se at du øker utrolig fort i styrke Wink

Ellers ser jeg at du tar en shake etter trening, det er svært bra, men du burde også få i deg karbohydrater rett etter treningen. Det kan da være lurt å kjøpe karb.pulver å ha oppi shaken eller spise litt frukt/riskaker etter treninga Smiley

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: B.Solstad's SL5x5 logg
« #7 : 24. oktober 2010, 15:49 »
Programmet ditt så greit ut, men det fins mange andre alternativer. Hvis du er nybegynner kan det være greit å starte med et program som er laget for nybegynnere. Det beste jeg har vært borti er grunnprogrammet til tn, RYP...

Vel, jeg snakker av erfaring, og må si at dette programmet Solstad kjører nå er veldig bra for nybegynnere som også aldri har løftet med vekter før. Jeg var selv en av de for under ett år siden... Selv kjører jeg det samme programmet fortsatt, og angrer ikke.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: B.Solstad's SL5x5 logg
« #8 : 24. oktober 2010, 16:51 »
Takk for oppmuntrende ord! Er blitt glad i dette programmet, føler at jeg får brukt hele kroppen og får gitt alt Smiley Er også deilig at det ikke inneholder en drøss forskjellige øvelser slik at jeg hadde trengt en håndbok bare for å huske hva jeg skulle trene... Jeg jobber mot å passere min egen vekt i knebøy akkurat nå, og gleder meg som et barn til jeg klarer det! Cheesy
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: B.Solstad's SL5x5 logg
« #9 : 24. oktober 2010, 20:11 »
Når du trener såpass mye knebøy som du gjør greier du nok det veldig snart Wink

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: B.Solstad's SL5x5 logg
« #10 : 24. oktober 2010, 21:23 »
Håper det! Er blitt glad i knebøy, selv om jeg fortsatt er redd for ryggen. Bruker støtte-belte nå når jeg har passert 60kg. Ser også at jeg har blitt litt (*Merk; LITT!) sterkere i armene, men litt er bedre enn ingenting! Er også veldig artig å glede meg til hver økt på studio, fordi jeg vet at jeg skal sprenge rekorder, og går inn med den innstillingen. Er rett før jeg nynner Rocky melodier for meg selv ^^
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: B.Solstad's SL5x5 logg
« #11 : 24. oktober 2010, 21:31 »
hehe, det er rette instillinga Cheesy
Å utvikle armene tar mye tid, der må man bare være tålmodig! Når du tar knebøy må du ikke bare passe på ryggen, pass på knærne også. Ikke len deg fremover sånn at knærne belastes for mye, fokuser heller på å ha vekta på hælene. Når du øker mye i vekt øker også belastningen på leddene, lurt å tenke på...

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: B.Solstad's SL5x5 logg
« #12 : 24. oktober 2010, 21:34 »
Vekta på hælene!? Bra du sa ifra, har gjort motsatt til nå!! Passer veldig på knærne, har en naturlig stand, og bruker kne over tær reglen. Ser rett fram når jeg gjør øvelsen, føler at det blir mest naturlig da (gjør det mot speil, så ser meg selv i øynene) Cheesy
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
25.10.10
« #13 : 25. oktober 2010, 18:35 »
Ingen trening idag, men tenkte jeg skulle gi en update på kosthold. Har funnet en fantastisk metode for å holde et godt kosthold; ta det dag for dag, måltid for måltid. Gjør det MYE lettere å holde seg sunn! Smiley Spiser fortsatt for mye brød (mellom 3 og 4 måltider) så tar gjerne imot tips til andre lette, kjappe og billige ting jeg kan spise! (Spiser en del egg allerede) Smiley I morgen blir det en ny dag med ny trening, gleder meg!

EDIT: Har nå brukt ca. 1 time på å lese rundt på forumet og kost meg med andre sine suksesser... Jeg vil ikke, men nå føler jeg at jeg må ut å jogge. Var iherdig jogger i sommerferien, men sykdom, skade og hard ferie satte en brå stopper for dette. Nå tar jeg på meg refleks, stegjern og ryggbeskytter, og stikker ut på en god joggetur! Håper på å bli svett og god til jeg kommer hjem!
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
25.10.10
« #14 : 25. oktober 2010, 20:23 »
60 min jogging i glatt og kaldt terreng.. I like it! storfornøyd med dagens innsats! woot Har også lært noe meget viktig.. IKKE spis rett før en lang joggetur! fikk en irriterende løs mage halvveis i økta  Shocked Klarte å gjennomføre, men magen irriterte meg dry
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!