Skrevet av Emne: B.Solstad er tilbake! | Ny start på side 12.  (Lest 29621 ganger)

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
26.10.10
« #15 : 26. oktober 2010, 21:30 »
Trente økt B idag
Knebøy - 75kg
Overhead press - 30kg
Deadlift - 60kg
Chin-ups (Med hjelp) 4-4-3-3-2

Kommentar:
 Tidenes tyngste økt. Startet med 40 min jogging, trente økta og avsluttet med 10 min jogging. Knebøyen gikk fint, men jeg er (som alltid) redd for feil i teknikken... Samme gjelder deadlift... Overhead føler jeg at teknikken sitter. Lener meg ikke for mye bak, men kjenner det litt i korsryggen. Vært en veldig deilig økt, og har lært en ting om kosthold idag: tunfisk, wasabi og kesam... ÆSJ!!!  Lips Sealed Nå vil jeg veldig gjerne ha tips om deadlift og knebøy, da det begynner å bli mye vekt Smiley (holder på å se Squat RX guiden) Smiley Er fortsatt ikke veldig imponert over min egen armstyrke, men når jeg legger bena på en stol føler jeg at jeg får tatt meg helt ut, så regner med de kommer seg etterhvert! Smiley
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Hm
« #16 : 27. oktober 2010, 20:35 »
Hmm... Vurderer å stoppe påbyggingen av vekta nå i 1 mnd framover. Tenkte det av flere grunner; 1. deffing, 2. terpe teknikk. Jeg vil ikke stoppe å legge på vekt, fordi det tar bort litt av gleden med hver økt, men nå vil jeg ned i fett%, og har lest meg fram til at deffing (mye cardio, lite carbs, trening med mange reps) er rette veien å gå.. Øker også inntaket av fra 2 proteinshaker til 3 om dagen. Noen som vil gi meg en håndsrekning/ tips angående dette?

EDIT: Ser at det jeg har skrevet kanskje ikke gir så mye mening... Jeg vurderer å stoppe og legge på ekstra vekt per treningsøkt, fordi jeg tenkte å begynne med deffing. Har lest litt rundt, og virker som om mye kardio, lite carbs og trening med høy puls (mange reps, fort(?)) er veien. Har også lest at masse (250/300g) proteiner er lurt? Hjelp mottas med takk, og denne smilyen --> woot
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #17 : 27. oktober 2010, 20:51 »
Har og lest at tung squat tre ganger i uken med progresjon gjør underverker for magefettet.
Tror ikke du skal være redd for det Grin

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #18 : 27. oktober 2010, 20:52 »
Whoop, whoop! Akkurat det jeg ville høre!!  woot woot da får jeg bare passe på å trene mye cardio, da jeg syns det er lettere å ta 1 time ute å jogge enn å ha 100% godt kosthold (blir ofte en bolle til kaffen, hvis du skjønner) Smiley
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #19 : 27. oktober 2010, 20:56 »
Whoop, whoop! Akkurat det jeg ville høre!!  woot woot da får jeg bare passe på å trene mye cardio, da jeg syns det er lettere å ta 1 time ute å jogge enn å ha 100% godt kosthold (blir ofte en bolle til kaffen, hvis du skjønner) Smiley

Skjønte ikke helt hva du mente her,men du må fortsatt ha kaloriunderskudd for å deffe. Var mer SL kontra høyreps jeg siktet til.

Men en bolle (eller 5) til kaffen er godt det  Wink

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #20 : 27. oktober 2010, 20:59 »
Du burde ikke stoppe vektøkningen, prøv å pushe vekta opp hele tiden! Grunnen til at mange ikke tenker på å trene tyngre og tyngre når de trener er at når de mister fett mister de også muskelmasse, hvilket gjør dem svakere.. Dette gjelder folk som har trent lenge og har realisert sitt midlertidige styrkepotensial. Men du som nettopp har begynt har ikke oppnådd din potensielle styrke for den kroppsvekten du har nå. Du kan derfor sannsynligvis øke i styrke samtidig som du går ned i fettprosent Smiley Så for å gå ned i fettprosent må du bare senke kaloriinntaket og trene mye cardio, men ikke bestem deg for å unngå progresjon på styrken!

Blir du ikke sterkere mens du deffer er det greit, men ikke vær innstilt på det, ikke en god ide Wink

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #21 : 27. oktober 2010, 21:01 »
Høres veldig bra ut!  woot Får stikke ut å jogge mer da, bare ikke idag, fordi nå stuper jeg snart av tretthet ^^ takker for svar, begge to!

Bori - tenkte på kosthold, er ikke veldig flink med det (kan det i teori, i praksis er det verre). Derfor sa jeg at det er bedre (for meg) å spise litt usunt, for så å veie opp med å pushe litt lengre på cardio økta Smiley
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #22 : 27. oktober 2010, 21:11 »

Bori - tenkte på kosthold, er ikke veldig flink med det (kan det i teori, i praksis er det verre). Derfor sa jeg at det er bedre (for meg) å spise litt usunt, for så å veie opp med å pushe litt lengre på cardio økta Smiley

Ser hva du mener. Jeg gikk selv ned 16 kg i løpet av ett år. Trente vel ca halve tiden SL/andre 5x5 progr.
I løpet av den perioden var jeg aldri redd for å skeie ut i ny og ne. Så lenge ny og ne ikke betyr 4 ganger i uken. Jeg hadde vel en såkalt spisedag hvor jeg mellom klokken 1800 og 2400 hver lørdag spiste det jeg ville. Jeg kjørte ingen kardio bortsett fra søndagstur med kjerringen. Kun tung squat tre ganger pr uke og jeg hadde progresjon. Landet vel på 112,5kg når jeg fikk betennelse i foten. Da kuttet jeg ut all squat i 4 mnd. Stå på dette går veien Smiley

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #23 : 27. oktober 2010, 21:14 »
 Shocked That's pretty good! Gleder meg til å forsette å squatte, må bare tvinge meg gjennom Squat RX, for å lære inn gode teknikker (sier ikke det er kjedelig, sier bare jeg er utålmodig ^^) forresten; noen tips på deadlift? kjente at ryggen ble krummet da jeg tok 60kg... :s
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #24 : 27. oktober 2010, 22:31 »
Bare fokuser på å presse brystet frem og rumpa ut, så skal det mye til for at ryggen blir krum  Smiley Prøv også å bruke beina mye..

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
28.10.10
« #25 : 28. oktober 2010, 17:10 »
Torsdag, plan A
Knebøy - 80kg (!)
benk - 52,5kg
Push-ups - 12, 7, 4
inverted row - 5, 3, 3, 3, 1

Kommentar:
Føler styrken i armene øker Smiley Benken var blodtung idag! Knebøy... vel.. den var tung som faen, og gjennomførte det siste settet med dårlig teknikk. Holder meg på 80kg framover, og trener masse teknikk før jeg går videre opp (har fått litt bedre teknikk til nå) Forresten, noen gode tips til hvordan jeg skal få vekta over på hælene? føler jeg detter bakover når jeg prøver. Jogget 40min før økta og 15 min etter Smiley
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #26 : 30. oktober 2010, 00:04 »
Aj... Nå har kostholdet sklidd litt ut! Spiste idag alt for mye, alt for ofte... vet ikke hvorfor.. det skjedde liksom bare  Kokk . Kjenner at motivasjonen til godt kosthold er veldig lav de dagene jeg ikke trener.. noen som har tips, som ikke innebærer å trene hver dag? Smiley (hviler 1 eller 2 dager i uka) helpme
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
31.10.10
« #27 : 31. oktober 2010, 15:09 »
Søndag, økt B
Knebøy - 60kg (trente teknikk)
Overhead - 35kg
Markløft - 65kg
Bro - 3x50

Kommentar: I dag var ærlig talt en dritøkt, dessverre. Er lei av å trene teknikk i knebøy, men når teknikken ikke er riktig, har jeg intet annet valg. Markløft teknikken min er bedre, men må fortsatt jobbe med den også. Ble ikke chin-ups idag, jeg orket ikke. 15 min jogging før og 15 min jogging etter økta. Neste uke blir en deload uke, fordi jeg bare har tid til å trene på tirsdag, ellers er jeg 100% opptatt hele uka Sad
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #28 : 31. oktober 2010, 15:15 »
Vel.. 1 mnd har gått siden jeg startet dette programmet,  og på tide med noen specs.
Har gått opp 3 kg, altså veier nå 90 (jeg kjenner at det er muskler og ikke fett, så er fornøyd med det)
Maks på knebøy - 80kg 5x5
Maks på markløft - 65kg 1x5
Maks på benk - 52,5kg 5x5
Maks på overhead - 35kg 5x5

Fram til nå har jeg hatt store problemer med et perfekt kosthold. Spiser hverken godteri eller drikker brus, så kan godt være jeg er litt for streng mot meg selv, jeg må vel gi meg selv litt tid til å tilpasse meg det nye kostholdet. Har sakte men sikkert begynt å trene mer cardio, veldig fornøyd med det, da dette er den tiden på året jeg vanligvis er minst ute å jogger (sørpe, kaldt, vått). Målene for neste mnd:
Knebøy - 100 5x5
Markløft - 85 1x5 (vurderer å bytte til 5x5)
Benk - 60kg 5x5
overhead - 50kg 5x5

Ikke dårlig, men er fortsatt ikke fornøyd. (kommer vel bilder snart ^^)
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: B.Solstad skal bli stor.. og sterk!
« #29 : 01. november 2010, 00:43 »
Hmm... Vurderer å stoppe påbyggingen av vekta nå i 1 mnd framover. Tenkte det av flere grunner; 1. deffing

Deffe=definere. Hva har du å definere?

Ikke at jeg har noe spesielt å definere selv, så derfor har jeg heller ikke tenkt å "deffe" noe med det første. Når du har 1,5xkroppsvekt i knebøy og markløft og 1xkroppsvekt i benkpress kan du begynne å tenke på det.

Ellers: Stå på! Programmet ditt ser finfint ut Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!