Skrevet av Emne: Hva er god kondis? (makspuls, hvilepuls og nedgang)  (Lest 21225 ganger)

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
Hoho, høres ut som en jente i klassen som blir hørt av venninda før gymteoriprøven. "Anaerob utholdenhet" er i mine øyne et flåsete uttrykk. Anaerob kapasitet er kanskje litt bedre. Essensen er at dette jo ikke har noe med utholdenhet å gjøre? Utholdenhet handler om oksygenopptak og evnen kroppen har til å sende blod med oksygen til musklene. Anaerob kapasitet handler om heltandre  ting, når det skapes melkesyre osv. Pumping er anaerobt - uten luft. En 400 meter sprint regnes visstnok som anaerob utholdenhet, men dette er en fargerik måte å dele de to "formene for utholdenhet" inn i, i og med at en 400 meter egentlig har massevis med oksygenopptaket å gjøre. Du må kunne gi alt hele veien. I tillegg må du være eksplosiv, sterk og ha god teknikk i musklene som brukes. Dvs aerob+anaerob kapasitet, men bare det første kan vel kalles utholdenhet.

Og spørr du meg er den beste måten å teste kondisen sin på å løpe/svømme/sykle forskjellige distanser og se hvordan du ligger ann sammenliknet med andre.
Wink Ta deg en tur på biblioteket, og les trenings lære boka så, kan du sette deg litt bedre inn i dette
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!