Skrevet av Emne: brennpunkt på NRK i går  (Lest 17722 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: brennpunkt på NRK i går
« #15 : 20. oktober 2010, 23:01 »
Jeg synes dette var et veldig fint innlegg. Noe var galt i utgangspunktet, og steroider gjorde det verre.

Jeg synes egentlig denne dokumentaren var et veldig bra eksempel på hvor galt det potensielt kan gå. Selv om mange takler en ting bra, betyr ikke det at alle gjør det og vice versa - og det er det som er så farlig. Farmakologi er tross alt ikke realfag. Det er ikke garantert at X mg i uken med X legemiddel gir deg den og den responsen iløpet av X tid. Når det i tillegg er snakk om selvmedisinering med drittpreparater, så er det klart det lett kan gå galt.

Selvfølgelig kan man ikke skylde ene og alene på hormoner (som jeg synes brennpunkt til en viss grad gjorde), men kan ikke bare skylde på alt det andre heller. Se ting litt ifht. hvilken kontekst det er satt i.

Enig der, som en "så galt kan det kanskje gå" dokumenter funker den, MEN, brennpunkt fremstiller jo dette som "malen" nesten.. Slik VIL det gå vinkles det til.

Ble faktisk skuffet, har alltid syntes brennpunkt har tatt for seg ting på en bra måte, men denne her bomma de på vinklinga på.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: brennpunkt på NRK i går
« #16 : 20. oktober 2010, 23:02 »
(No offense) Men følte dette var et "klassisk" eksempel på en fotballgutt som fant ut at steroider funket bedre enn proteinpulver.... Og at i hele dokumentaren nevnes det 1 gang at han var syk (regner med det var mentalt) og at han var narkoman....

Men er ikke like gøy å lage dokumentar når det ikke BARE skyldes steroidene....
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: brennpunkt på NRK i går
« #17 : 21. oktober 2010, 09:40 »
Dokumentaren var ihvertfall nok til å blusse opp enkelte politikeres innsats for å forby bruk av AAS.
Vet ikke hvordan dette går i Sverige der det er forbudt med bruk, men virker utrolig vanskelig å håndheve. Tipper uansett Politiets begrensede ressurser ville sørge for at dette ligger langt ned på prioriteringslisten.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: brennpunkt på NRK i går
« #18 : 21. oktober 2010, 15:09 »
Jeg skal ikke legge meg opp i oppbyggingen av selve programmet eller argumentene.

MEN: om det kan få bare en eller aller helst fler til å unngå å teste/starte med AS eller narkotika for den saks skyld, og i tillegg få noen foreldre til å bli litt mer observante på hva poden driver med, så syns jeg det er hvert det!
Det er faktisk ikke bare solskinnshistorier der ute....
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: brennpunkt på NRK i går
« #19 : 23. oktober 2010, 18:36 »
Synes den historien som blir presentert er veldig lite representabel. For det første virket det som om gutten hadde null peilig på det han gjorde. Han virket å ha ett elendig kosthold, før og etter bildene viste bare en liten gutt på deffing. PCT var sikkert helt uhørt for ham. For meg var det tydelig at denne gutten hadde alvorlige selvbilde problemer, som han forsøkte å korrigere ved bruk av steroider.

Det finnes nok utrolig mange barn og unge som kaster seg på steroidebølgen for å blir diger fort. Personlig så er det en uting, ikke bare har disse en total mangel på livserfaring, men er også veldig lett påvirkelige, har liten evne til å stille seg kritisk til informasjon de får servert.

Når man er havnet i midten av 20-årene til begynnelsen av 30-årene er det forståelig at man velger å bruke steroider, men da har man gjerne 10-15 års naturlig grunnlag, etc.

Veldig synd at forbanna idioter skal ødelegge seg på steroider slik at det skal bli forbudt å bruke for ansvarsfulle voksne.
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: brennpunkt på NRK i går
« #20 : 23. oktober 2010, 19:42 »
Jeg er helt enig i at man ikke kan skylde guttens død ene og alene på AAS, akkurat det ble fremstilt skjevt. Men ellers fikk brennpunkt frem bl.a. det at man ikke kan vise til skikkelig eksperimentelle bevis ang. steroiders bivirkninger, sånn sett syns jeg deler av programmet ga et litt nyansert bilde på steroidebruk.

Det var også godt at de fikk frem at mye av dette hormonet som selges i Norge er laget av amatører som fremstiller stoffet i uhygieniske omgivelser! Når det også viste seg at enkelte av stoffene ikke var som anvist på flaskene svekker det min tro på at "ansvarsfulle voksne" er i stand til å bruke dette på en god måte. Jeg ville personlig aldri turt å injisert et hormon som er fremstilt av amatører, på samme måte som jeg ikke ville pakket i meg sterke medisiner med mindre trent helsepersonell anbefalte det til meg direkte!

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: brennpunkt på NRK i går
« #21 : 23. oktober 2010, 19:51 »
Bra sagt!
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: brennpunkt på NRK i går
« #22 : 25. oktober 2010, 08:46 »
Denne dokumentaren er vel mere myntet på foreldre og vekkingen av dem for å illustrere hvordan det kan gå. Sånn sett var ikke denne dokumentaren så dårlig. Har snakket med flere i etterkant av dokumentaren her som virkelig har fått opp øynene.
Dere unge som bruker vil alltid vri dere unna med en eller annen teit bortforklaring. Bare fortsett i den løypa dere, det er tross alt deres liv. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: brennpunkt på NRK i går
« #23 : 26. oktober 2010, 21:14 »
Denne dokumentaren er vel mere myntet på foreldre og vekkingen av dem for å illustrere hvordan det kan gå. Sånn sett var ikke denne dokumentaren så dårlig. Har snakket med flere i etterkant av dokumentaren her som virkelig har fått opp øynene.
Dere unge som bruker vil alltid vri dere unna med en eller annen teit bortforklaring. Bare fortsett i den løypa dere, det er tross alt deres liv. Wink

Du mener altså å si at denne dokumentaren var et bra eksempel på hvordan man kan misslede en gruppe ikke-opplyste mennesker? Skulle jaggu hatt en del flere ”Hva kan skje!”-dokumentarer som kunne skremme folk til å falle inn i linjen. Eller bare skremme... Redsel er makt og fiender er som opium for massene. Sånn egentlig så er det vel et privilegie de priviligerte har, å kunne misslede massene til å gjøre det de ønsker. ”Han er jo lege, selvfølgelig vet han dette!” Ja, selvfølgelig...
Historien har jo ikke eksempler på at de kanoniserte legene våre kan ta feil... Eller, kan være kjøpt... Eller, kan ha egeninteresser... Og i alle fall ikke at personer som lager dokumentarer kan ha et litt subjektivt syn som farger dokumentaren...*kremt*

”Virkelig ha fått opp øynene”  vil jeg si noen har fått, hvis de har satt seg ned å STUDERT temaet litt. Ikke sett en populistisk dokumentar på 45 min. Jeg har en idè om at disse åpenøyde personene du snakker om, er de samme som trodde Irak hadde masseødeleggelsesvåpen, eller som tror den dag i dag at alle israelere kjører ned små palestinske barn for morroskyld... Eller mulig de tror på alt Dr.Phil, Oprah og McGyver sier... Ikke at jeg antyder at noen bruker media for å lyve, eller at media lyver! Nææhei..!

Og er det noen som er teit her, så er det du! Vi/Jeg har sagt;
1.   Det finnes INGEN beviser for at AAS i fornuftige doser vil skade deg.
2.   Det er forbudet mot salg i Norge som skaper farlig, hjemmelaget stoff og kriminaliteten rundt det.
3.   Røyk og alkohol er VESENTLIG mye mer skadelig enn AAS (Sjekk WHO og x antall andre rankinger).
4.   AAS vil drepe deg hvis du bruker det ufornuftig. Det samme vil en bil, en sykkel, en gammel, sint dame...
5.   AAS utenfor idrett er ikke juks. Hvis da ikke hårfarve, tannbleking og sminke også er det? Handler vel litt om hvor høymoralsk man er...
6.   Er du idiot uten AAS, er du det med også. It’s not a smart-drug!

Vet du, jeg fikk altså den der “dere unge” kommentaren din så langt oppi halsen! Jeg må si jeg aldri i mitt liv kan tenke meg at jeg kan bli så gammel og belærende blærete som deg. Tenk å ha et så fattigslig, nedstøvet intellekt som må ty til stakkarslige, barneskolegraderte herskerteknikker, for å prøve å rakke ned på andre. Nei du, min kjære forbikjørte, forvittra gammle mann. Nå er det vel på tide at ungdommen tar over der du ikke lenger er i stand til å bidra i samfunnet...? Sett deg ned i godstolen og aksepter at vi unge, som har fått litt ordentlig utdannelse, nå tar over Smiley *Klappe på skulderen med litt sørgmodig forståelsesfullt blikk*...


...*mens jeg stille mumler, stakkars .....!*


*Redigerte noen kommafeil og litt forhastet språk...*

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: brennpunkt på NRK i går
« #24 : 26. oktober 2010, 23:09 »
Du mener altså å si at denne dokumentaren var et bra eksempel på hvordan man kan misslede en gruppe ikke-opplyste mennesker? Skulle jaggu hatt en del flere ”Hva kan skje!”-dokumentarer som kunne skremme folk til å falle inn i linjen. Eller bare skremme... Redsel er makt og fiender er som opium for massene. Sånn egentlig så er det vel et privilegie de priviligerte har, å kunne misslede massene til å gjøre det de ønsker. ”Han er jo lege, selvfølgelig vet han dette!” Ja, selvfølgelig...
Historien har jo ikke eksempler på at de kanoniserte legene våre kan ta feil... Eller, kan være kjøpt... Eller, kan ha egeninteresser... Og i alle fall ikke at personer som lager dokumentarer kan ha et litt subjektivt syn som farger dokumentaren...*kremt*

”Virkelig ha fått opp øynene”  vil jeg si noen har fått, hvis de har satt seg ned å STUDERT temaet litt. Ikke sett en populistisk dokumentar på 45 min. Jeg har en idè om at disse åpenøyde personene du snakker om, er de samme som trodde Irak hadde masseødeleggelsesvåpen, eller som tror den dag i dag at alle israelere kjører ned små palestinske barn for morroskyld... Eller mulig de tror på alt Dr.Phil, Oprah og McGyver sier... Ikke at jeg antyder at noen bruker media for å lyve, eller at media lyver! Nææhei..!

Og er det noen som er teit her, så er det du! Vi/Jeg har sagt;
1.   Det finnes INGEN beviser for at AAS i fornuftige doser vil skade deg.
2.   Det er forbudet mot salg i Norge som skaper farlig, hjemmelaget stoff og kriminaliteten rundt det.
3.   Røyk og alkohol er VESENTLIG mye mer skadelig enn AAS (Sjekk WHO og x antall andre rankinger).
4.   AAS vil drepe deg hvis du bruker det ufornuftig. Det samme vil en bil, en sykkel, en gammel, sint dame...
5.   AAS utenfor idrett er ikke juks. Hvis da ikke hårfarve, tannbleking og sminke også er det? Handler vel litt om hvor høymoralsk man er...
6.   Er du idiot uten AAS, er du det med også. It’s not a smart-drug!

Vet du, jeg fikk altså den der “dere unge” kommentaren din så langt oppi halsen! Jeg må si jeg aldri i mitt liv kan tenke meg at jeg kan bli så gammel og belærende blærete som deg. Tenk å ha et så fattigslig, nedstøvet intellekt som må ty til stakkarslige, barneskolegraderte herskerteknikker, for å prøve å rakke ned på andre. Nei du, min kjære forbikjørte, forvittra gammle mann. Nå er det vel på tide at ungdommen tar over der du ikke lenger er i stand til å bidra i samfunnet...? Sett deg ned i godstolen og aksepter at vi unge, som har fått litt ordentlig utdannelse, nå tar over Smiley *Klappe på skulderen med litt sørgmodig forståelsesfullt blikk*...


...*mens jeg stille mumler, stakkars!*


*Redigerte noen kommafeil og litt forhastet språk...*


Honnør sendt.. Godt argumentert, og gode poenger:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Tannfeen

Sv: brennpunkt på NRK i går
« #25 : 30. oktober 2010, 12:21 »
Og er det noen som er teit her, så er det du! Vi/Jeg har sagt;
1.   Det finnes INGEN beviser for at AAS i fornuftige doser vil skade deg.
2.   Det er forbudet mot salg i Norge som skaper farlig, hjemmelaget stoff og kriminaliteten rundt det.
3.   Røyk og alkohol er VESENTLIG mye mer skadelig enn AAS (Sjekk WHO og x antall andre rankinger).
4.   AAS vil drepe deg hvis du bruker det ufornuftig. Det samme vil en bil, en sykkel, en gammel, sint dame...
5.   AAS utenfor idrett er ikke juks. Hvis da ikke hårfarve, tannbleking og sminke også er det? Handler vel litt om hvor høymoralsk man er...
6.   Er du idiot uten AAS, er du det med også. It’s not a smart-drug!

Er forsåvidt litt enig med deg når det gjelder denne saken spesielt. Det trekkes ingen klare linjer mellom korrelasjon eller kausalitet, og rusproblemet som vedkommende hadde i tillegg ble nevnt i en bisetning. For å følge opp i samme journalistiske stilen kan Brennpunkt eksempelvis neste uke servere en dokumentar som tar for seg hvordan voldelige dataspill skaper drapsmenn. Korrelasjon - kausalitet?

Når det er sagt så er jeg ikke i tvil om at steroider må benyttes med ytterst forsiktighet, om man i det hele tatt bestemmer seg for å bruke det, men å sammenligne det med (uforsvarlig) bruk av alkohol, tobakk og bilkjøring blir for søkt. Samme argument blir forresten brukt i marijuana-debatten, hvor en bønne nå og da er mye mindre skadelig enn flatfylla hver uke osv. Intensjonen hos brukere av steroider og rusmidler er også veldig forskjellig, så dette lar seg vanskelig sammenligne. Uten å ha sjekket tallene fra WHO så antar jeg at på verdensbasis så røyker kanskje 30% av verdens befolkning, i tillegg til å drikke alkohol, kombinert med dårlig kosthold og levestandard, det samme kan kanskje ikke sies om gjennomsnittlige steroidebrukere. Mange faktorer som spiller inn og vanskeliggjør sammenligningen.

Kriminaliseringen er jeg enig i at kan være den største bidragsyteren til det illegale markedet uten garanti for rene produkter, her kan avkriminalisering hjelpe. I tillegg vil kanskje ekspertisen og kompetansen i større grad flyttes fra pusheren på gymmet og over til legekontoret, og medisinsk oppfølgning bli mer tilgjengelig.

There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: brennpunkt på NRK i går
« #26 : 30. oktober 2010, 12:36 »
Uansett om brennpunkt fremstilte denne saken både på en urettferdig og uvitenskapelig måte, belyser de et stort problem i samfunnet. Man kan ikke kontrollere de potensielle bivirkningene til AAS, som med de fleste andre legemidler. Dersom man bruker legemidler for å bekjempe en sykdom vil risikoen for bivirkninger ofte veie mindre enn de positive virkningene, dersom medisin ikke gjør dette vil den etterhvert forsvinne fra markedet. AAS derimot brukes hovedsaklig for å oppnå atletiske prestasjoner (hvilket man kan vise en viss forståelse for, uten å gi godkjennelse), noe som overhodet ikke veier opp for risikoen! Dette er selvsagt et subjektivt synspunkt, men da man ser sammenhenger mellom f.eks. hjerteinfarkt og steroider mener jeg man burde tenke seg utrolig godt om før man utsetter kroppen sin for AAS.

Brennpunkt satte fokus på en del av de potensielle bivirkningene, som depresjon, hvilket kanskje sørger for at enkelte holder seg unna AAS. Da syns jeg VIRKELIG at målet helliger middelet!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: brennpunkt på NRK i går
« #27 : 30. oktober 2010, 20:07 »
Er forsåvidt litt enig med deg når det gjelder denne saken spesielt. Det trekkes ingen klare linjer mellom korrelasjon eller kausalitet, og rusproblemet som vedkommende hadde i tillegg ble nevnt i en bisetning. For å følge opp i samme journalistiske stilen kan Brennpunkt eksempelvis neste uke servere en dokumentar som tar for seg hvordan voldelige dataspill skaper drapsmenn. Korrelasjon - kausalitet?

Når det er sagt så er jeg ikke i tvil om at steroider må benyttes med ytterst forsiktighet, om man i det hele tatt bestemmer seg for å bruke det, men å sammenligne det med (uforsvarlig) bruk av alkohol, tobakk og bilkjøring blir for søkt. Samme argument blir forresten brukt i marijuana-debatten, hvor en bønne nå og da er mye mindre skadelig enn flatfylla hver uke osv. Intensjonen hos brukere av steroider og rusmidler er også veldig forskjellig, så dette lar seg vanskelig sammenligne. Uten å ha sjekket tallene fra WHO så antar jeg at på verdensbasis så røyker kanskje 30% av verdens befolkning, i tillegg til å drikke alkohol, kombinert med dårlig kosthold og levestandard, det samme kan kanskje ikke sies om gjennomsnittlige steroidebrukere. Mange faktorer som spiller inn og vanskeliggjør sammenligningen.

Kriminaliseringen er jeg enig i at kan være den største bidragsyteren til det illegale markedet uten garanti for rene produkter, her kan avkriminalisering hjelpe. I tillegg vil kanskje ekspertisen og kompetansen i større grad flyttes fra pusheren på gymmet og over til legekontoret, og medisinsk oppfølgning bli mer tilgjengelig.



Enda en honnør:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: brennpunkt på NRK i går
« #28 : 30. oktober 2010, 23:36 »


Når det er sagt så er jeg ikke i tvil om at steroider må benyttes med ytterst forsiktighet, om man i det hele tatt bestemmer seg for å bruke det, men å sammenligne det med (uforsvarlig) bruk av alkohol, tobakk og bilkjøring blir for søkt. Samme argument blir forresten brukt i marijuana-debatten, hvor en bønne nå og da er mye mindre skadelig enn flatfylla hver uke osv.


Jeg lurte litt på om du kunne begrunne hvorfor det blir feil å sammenligne uforsiktig/ufornuftig bruk av hva som helst mot steroider?

Utlogget Neverlast

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: brennpunkt på NRK i går
« #29 : 31. oktober 2010, 17:57 »
Dette var ett ubrukelig program laget for å skremme foreldre.
De sa jo at han brukte en del "annet"på slutten.
Hvis folk tenker på det på en annen måte,at folk som kanskje ikke ER helt gode i hodet tar tak i mye stoffer inkl roids,fremfor at folk som er helt normale som kommer borti roids blir gæærne,det er min erfaring hvertfall

hvis vi ser på de aller aller største muskel-gutta vi har så er de gjerne de mest harmoniske snille menneskene vi har med å gjøre i samfunnet mener nå jeg,ikke de som går på byen å skader tilfeldige folk for moro skyld akkuratt.

det er noe å tenke over

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!