Skrevet av Emne: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.  (Lest 70352 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #30 : 20. oktober 2010, 22:58 »
Nei. Samenlikninga er heilt latterleg.

Er den virkelig det?

Det finnes mange ting nordmenn gjør til daglig, som HELT fint kan settes opp i samme faresone som dopingbruk.

*tobakk
*alkohol
*Fastfood

Fellesnevneren? MULIGE bi effekter. Ikke nødvendigvis tilstedeværende bi effekter.

Mange som er kroppsfokuserte unngår disse tingene da, og hva som er værst? Den debatten kommer vi aldri i mål med på TF..

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Kai Mysterio

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 292
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 292

  • Never Back Down
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #31 : 20. oktober 2010, 23:00 »
What rune fra paradise tatt bol? Han så jo ikke akkurat særlig "maskin" ut
Oslo Styrkeløftklubb
Sponsor: Move Treningssenter m gratis trening
NM Benkpress 2012 1# plass
NM Styrkeløft 2012 2# plass
NM Benkpress 2013 1# plass

Alder: 21 år  Høyde: 163 cm Vekt: 60

MAX:
Benkpress 127,5 Raw - 157,5(norges rekord) Norgesmester 2012
Knebøy:    150 Raw - 190
Markløft:   160 Raw - 182,5
Youtube:
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99718.0

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #32 : 20. oktober 2010, 23:03 »
"Sitater fra TF":

*Hvor mye tror dere aksel hennie bola før uno???"

"Går det an å bli like schvær som Brad pitt i fight club uten bol?"""

Viser jo (desverre) hvor lite folk vet om trening og muskler. ingen av overnevte var svære i det hele tatt.. Bare markerte.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #33 : 20. oktober 2010, 23:13 »
Brennpunkt bruker alt for sterke veirkemidler i denne dokumentaren. Ungdom som har psykisk lidelser og bruker narkotika og bol bør ikke brukes som spydspiss for anti-doping diskusjonen.

Det hadde vært fint med en noe mer nøytral fremstilling av temaet, noe dama fra helsedepartementet klarte, ikke sensasjonskåte journalister.

Problemet med doping er ikke slik det engang var. Takket være Paradise hotell tror alle ungdommer at man må bole for å se ut som man gjør på hotellet. Alle vil se ut som 'Rune' som stod frem og fortalte at han hadde brukt bol. Tipper det var noen tusen 18-åringer med bleika halvlangt hår som satte seg ned og googla etter steroider da han fortalte om det. Når bol blir allemannseie så venter forbudet bak hushjørnet, vent og se...
Nå er det ikke en synlig fast grense mellom psykiske lidelser og ungdommelig usikkerhet, selv om forskjellene og følgene er store. så da er  det en stor sjangse  å satse på at det går bra. Det er jo klart at det alltid går bra med noen, men tror ikke alle som prøver VEIT på forhand at de er sterke nok til å tåle nedturen.

så er jo egentlig bare å trekke vinner loddet.

ser for meg at alle som krever en nøytral fremstilling fra journalistene hadde vært i stand til og være nøytrale Grin



Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #34 : 20. oktober 2010, 23:28 »
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/676185/

Synes folk bør ta en titt på denna linken å se hvor farlig dette er.
Problemene er nok mer  komplekse, han hadde i tillegg et rusproblem som er mye mer skadelig psykisk enn AAS..

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #35 : 20. oktober 2010, 23:30 »
vanskelig dette her.. Noe bra er det i dokumentaren, blant annet at det hvises hvordan dette faktisk fremstilles. Men det er VELDIG lett for en nogen lunde belært person innenfor temaet og se alle feila, all ''propagandaen'', osv osv.
Alle som er 40+ og aldri trent i sitt liv, snakker nå om hvordan folk som tar steroider tar selvmord og får massivt hjerteattack helt automtaisk. Eg har hørt flere med egene ører som er sjokka over at det brukes sprøyter. -Som KAN være den mildeste, og er den mest vanlige formen.

Men igjen, skulle man virkelig belyse Norges befolkning om hvor trygt steroider KAN være. Så ville det slått ekstremt negativt ut, ettersom folk flest er for sløve og respektløse til å håndtere slike ting!
Westside disciple

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #36 : 20. oktober 2010, 23:39 »
Både The Man Who's Arms Exploded dokumentaren og denn brennpunkt dokumentaren er skapt med det formål å skremme folk gjennom feilaktige opplysninger og halve sannheter der hypoteser på ingen måte er blitt testet eller sett fra et objektvt standpunkt. Mangel på objektivitet i dokumentarer er så useriøst som det kan bli. Typisk tull, amfetamin, effedrin og andre sentralstimulerende midler er mye verre enn steroider. Kombinasjonen kan skape et monster. Og de som starter med slikt har det nok ikke bra med seg selv. Greit nok om/at Greg Valentino også gikk på steroider. Men er sikker på at syntholbruken var mye verre for helsen hans. Urene nåler og stoffer lagd på kjøkkenbenken sprøyta inn i armene, før eller siden vil en få problemer grunnet dette. Steroider settes vanligvis i rompe/lår området da det er lettere, også et tegn på at synthol skapte alle problemene for Valentino. Kan også hende han hentet narkotiske stoffer og brukte dette også, med tanke på hvor han vanket og deala selv. Vil bare si at det er ingen ting jeg misliker mer enn folk som pumper musklene med olje som krever null innsats og tror de er noe. Håper virkelig ikke det er mye syntholbruk i Mr. Olympia, for det burde være juks selv om AAS er tilnærmet lov. Om kredibiliteten til Mr. olympia var syltynn før, vil den da i praksis være borte med syntholmissburk i stort omfang.

Hvis dere er interesert i noen seriøse dokumentarer om steroidebruk, sjekk ut Superhuman Faking It fra National Geographics og Bigger Stronger Faster. Begge de ser saken fra begge sider og vurderer seriøst fordeler vs. ulemper med slik bruk. Objektivitet er en dyd.

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #37 : 20. oktober 2010, 23:50 »
I USA er det laget en dokumentarfilm om bruk av doping, og da særlig steroider. Jeg legger ved linken til del en. De 10 neste delene ligger også tilgjengelig på youtube.

I dokumentaren er filmskaperen, som for øvrig har vært styrkeløfter, innom blant annet Westside Barbell og Gold`s Gym. Utgangspunktet for filmen er filmskaperens brødre som begge går på steroider i forbindelse med styrkeløft og wrestling (amerikansk show-wrestling).

I dokumentaren stilles også spørsmål ved farene rundt steroider.

Anbefales!


http://www.youtube.com/watch?v=a-8MY1Gep_A#noexternalembed

Brennpunkt dokumentaren er iallefall mer nyansert enn bigger, faster, stronger. De sa ikke at alle som bruker dop får skader. Poenget var vel at det kan være skadelig og potensielt dødelig i kombinasjon med andre problemer

Liten sidekommentar til "bigger, faster, stronger". Herregud så kvalm jeg ble når den gjennomdopa styrkeløfterbroren løfta 705 pund (litt usikker på det eksakte tallet her) og hele gjengen jubla.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #38 : 20. oktober 2010, 23:57 »
Brennpunkt dokumentaren er iallefall mer nyansert enn bigger, faster, stronger. De sa ikke at alle som bruker dop får skader. Poenget var vel at det kan være skadelig og potensielt dødelig i kombinasjon med andre problemer

Liten sidekommentar til "bigger, faster, stronger". Herregud så kvalm jeg ble når den gjennomdopa styrkeløfterbroren løfta 705 pund (litt usikker på det eksakte tallet her) og hele gjengen jubla.
Han storebroren til Chris Bell, tidliger WWF wrestler Mike Bell døde av overdose i 2008. Suprise, suprise. Det var narkotika som tok han.

Hvis styrkeløfterbroren løfta i et forbund som tillater doping/ikke tester så er det jo ikke galt, eller? Prøver ikke på noen måte å glorifisere steroidebruk, det er åpenbart farlig, spesielt når det blir misbrukt. Altså ikke ulikt all annen misbruk. Det er ingen hemlighet at overdoseringer er farlige uansett legemiddel.

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #39 : 21. oktober 2010, 00:02 »
Liten sidekommentar til "bigger, faster, stronger". Herregud så kvalm jeg ble når den gjennomdopa styrkeløfterbroren løfta 705 pund (litt usikker på det eksakte tallet her) og hele gjengen jubla.
Hvorfor? Han løfta jo i WPC. Likt grunnlag for alle der Wink . Ingen juks der i gården... Blir du kvalm hver gang du ser på bygging eller strongman og?

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #40 : 21. oktober 2010, 00:11 »
Hvorfor? Han løfta jo i WPC. Likt grunnlag for alle der Wink . Ingen juks der i gården... Blir du kvalm hver gang du ser på bygging eller strongman og?

Veit ikke hva WPC (antar det er en styrkeløfterorganisasjon) er for å være helt ærlig. Men jeg liker absolutt ikke idrett der det ikke testes. Konkurranser der dop er lov kan jeg ikke fordra nei. "Prestasjoner" der gjør meg faktisk kvalm. Og før noen kommer med at det faktisk krever trening i tillegg til doping, så veit jeg selvsagt det.

Ser verken på strongman eller bygging. Bygging fordi det ikke interesserer meg. Strongman fordi det ikke testes der.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #41 : 21. oktober 2010, 00:16 »
Veit ikke hva WPC (antar det er en styrkeløfterorganisasjon) er for å være helt ærlig. Men jeg liker absolutt ikke idrett der det ikke testes. Konkurranser der dop er lov kan jeg ikke fordra nei. "Prestasjoner" der gjør meg faktisk kvalm. Og før noen kommer med at det faktisk krever trening i tillegg til doping, så veit jeg selvsagt det.

Ser verken på strongman eller bygging.

Hva med idretter der dopingen er såpass avansert og godt skjult at mange ikke blir tatt? Tror du må kutte ut en del idrett og spesielt sykkelsport da gitt, for ikke å snakke om ting som UFC og K1. Det var jo til og med en på det Svenske Curling landslaget i Paralympics som dopet seg. Doping er overalt, men det meste er usynlig og jeg tror det er like mye doping i for eksempel Tour de France som det er i Strongman, bare litt smartere og mer diskre.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #42 : 21. oktober 2010, 00:17 »
Litt morsomt å merke seg at mange av de som er pro AAS her sier at det er en fæl kombo når man har psykiske problemer. Virker ikke som om dere syntes det er så lurt heller.

Utlogget Stumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 127

  • Strong & Juicy
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #43 : 21. oktober 2010, 00:22 »
Brennpunkt bruker alt for sterke veirkemidler i denne dokumentaren. Ungdom som har psykisk lidelser og bruker narkotika og bol bør ikke brukes som spydspiss for anti-doping diskusjonen.



Agree.


Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #44 : 21. oktober 2010, 00:25 »
Hva med idretter der dopingen er såpass avansert og godt skjult at mange ikke blir tatt? Tror du må kutte ut en del idrett og spesielt sykkelsport da gitt, for ikke å snakke om ting som UFC og K1. Det var jo til og med en på det Svenske Curling landslaget i Paralympics som dopet seg. Doping er overalt, men det meste er usynlig og jeg tror det er like mye doping i for eksempel Tour de France som det er i Strongman, bare litt smartere og mer diskre.

Enda en grunn til at jeg hater doping der gitt. Det ødelegger mye av min glede ved å se store prestasjoner. For eksempel er jeg glad i å se på skøyter. Sven Kramer har dominert de lange distansene lenge. Er det fordi han har trent smartere og råere enn alle andre, fordi han er velsignet med fantastiske gener eller fordi han har dopa seg? Skulle så inderlig ønske at jeg kunne vite at han aldri har dopa seg. Men jeg kan ikke vite det sikkert. Allikevel er det en viktig forskjell. Det finnes i det minste noen som prøver å avsløre doperne.

Beklager at jeg spora av tråden. Dokumentaren handlet ikke om doping i idrett. Tror jeg stopper her.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!