Skrevet av Emne: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.  (Lest 70641 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #90 : 23. oktober 2010, 20:18 »
Jeg har gjennomgått alle tester som er..Vis man ikke bruker enormt med hgh så vokswer ikke hjerte.Har hvertfal ikke mitt gjort.Ja,og ungdommen i disse årene trenger hvertfal ikke alkohol og narkotika..Der problemt ligger,50pros av alle ungdommer røyker hasj på skolen i fræna for eks..
No offence intended, men hva er greia med folk fra Fræna egentlig..? På godt og vondt så er det mange sterke personligheter som kommer derfra, kjenner mye folk fra Fræna og alle skiller seg ut på sett og vis.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #91 : 23. oktober 2010, 20:25 »
Jeg har gjennomgått alle tester som er..Vis man ikke bruker enormt med hgh så vokswer ikke hjerte.Har hvertfal ikke mitt gjort.Ja,og ungdommen i disse årene trenger hvertfal ikke alkohol og narkotika..Der problemt ligger,50pros av alle ungdommer røyker hasj på skolen i fræna for eks..Aas er det minste problemet vi har.Kan vi ikke disk noe annet?Ingen får kreft av steroider..Litt forstørret prostata,spes av trenbolone,ellers går den tilbake etter endt kur.

Orker ikke disk mere dette.Ta alkohol som er inngangs partiet til rus i det store og hele.Så kan vi disk steroider etter på.

Bør ikke diskutere et problem fordi det finnes noe verre? Det må da være rom for denne diskusjonen også? Om noen mennesker sliter med dette spesifikt er det da viktig å ta hånd om disse også. Eller bør det kun opplyses om problemer som angår flere?

Personlig synes jeg folk for gjøre akkurat hva de vil, men da forbeholder jeg også retten til å ta mitt eget valg angående saken, jeg ser ikke behovet.
Men for mennesker som tar seg vann over hodet og holder på med noe som vil være skadelig (urenheter, overdoser) så bør man ha tilgjengelig opplysninger (dog ikke dårlige dokumentarer). Om du synes diskusjonen ikke er aktuell så kan en 17 åring på vei til å bruke noe han kjøpte på nettet kanskje komme til å tenke to ganger igjennom hva han driver med. For meg er det verdifullt, selv om det ikke redder en 17 åring fra alkohol/narkotika.


Edit: Ser ikke noe jeg skriver som kriminaliserer? Vennligst pek det ut i forrige tekst, du virker faktisk ganske irritert ja.
Become your potential...

*Min profil

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #92 : 23. oktober 2010, 23:42 »
en kamerat fikk ett virus i kroppen som spiste muskler og kroppen hans tok heller ikke til seg næring.. dette skjedde etter en ulykke, da fikk han steroider..  men hallo, mener du han skal bli muskuløs da?

Det er jo det jeg ikke mener. Jeg snakker om pasienter som har grunnet sykdom lave verdier av testosteron. De får derfor steroider for å få disse nivåene så normale som mulig. Raymond samenligner disse menneskene med mennesker med normale verdier som han i tillegg mener da trygt kan doble de dosene igjen.

når en bil motor lages så kan en motor leveres med 140hk, men samme motoren står også i den samme bilen men med 180hk, mn med annet chip, men samme innmat i motoren.,.

samme med en menneske kropp, vi blir ikke født med full ytelse, kan jo trene så vi blir sterkere..

Det kan vi. Men hvor stor motor tåler den bilen du prater om da? Det er vell utredet av mekanikerer, ingeniører og produsenter. Hva om man på egenhånd setter i en motor på 300hk. Bør man ikke bytte bremser, girkasse, mototbjelke osv ?
Blir vell fort litt verre å bytte kroppsdeler....
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #93 : 24. oktober 2010, 09:22 »
Jeg har gjennomgått alle tester som er..Vis man ikke bruker enormt med hgh så vokswer ikke hjerte.Har hvertfal ikke mitt gjort.Ja,og ungdommen i disse årene trenger hvertfal ikke alkohol og narkotika..Der problemt ligger,50pros av alle ungdommer røyker hasj på skolen i fræna for eks..Aas er det minste problemet vi har.Kan vi ikke disk noe annet?Ingen får kreft av steroider..Litt forstørret prostata,spes av trenbolone,ellers går den tilbake etter endt kur.

Orker ikke disk mere dette.Ta alkohol som er inngangs partiet til rus i det store og hele.Så kan vi disk steroider etter på.

Vi snakker ikke om deg. Vi snakker om doping som et samfunnsproblem. Slutt å nevn deg. Du er ikke statistisk signifikant. Det finnes folk som har røyket og drukket alkohol i 75 år og ikke død av det. Det betyr ikke at det er sundt eller bra. Det betyr bare at de har hatt flaks eller at de usedvanlig resistente mot denne type skader.

Det viser seg også at de som sliter med rus senere i livet starter med lim. Skal vi forby lim?

Slutt og kriminalisere aas.Visst dette var et middel man ble bare deffet av men svak som ei fitte..Så hadde ingen sagt en drit.Det er sannheten!!Og det irriterer meg noe jævlig.

Aldri før har jeg sett noen på TF misforstå et innlegg så til de grader. Jeg vet vi ikke skal gå til person angrep, så jeg får si det på en så fin måte som mulig. Du fremstår for meg som en person som ikke klarer å følge med samfunnet eller menneskene som lever i det.

Det er vel ikke lov å ta efedrin eller amfetamin i Norge heller. Tror ikke du blir stor og sterk av dette. Speedfreaksene på plata er ikke mye å bryne seg på i allefall.

Sannheten er subjektiv vettu Raymondo, en ting som virker åpenbar for meg kan virke rar og totalt uforstålig for deg.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #94 : 24. oktober 2010, 09:23 »
Edit: jeg er sulten, mmmm

Utlogget Knesk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #95 : 24. oktober 2010, 11:09 »
En dag uten trening er en dag uten mening. hviledag.

Utlogget thomas18663

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #96 : 24. oktober 2010, 11:09 »
er noe kluss med nettleseren min, så jeg får ikke sett dokumentaren. men basert på besrkivelsene herfra, og fra nrk's nettside lukter det ansvarsfraskrivelse lang vei

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #97 : 24. oktober 2010, 12:46 »
Vi snakker ikke om deg. Vi snakker om doping som et samfunnsproblem. Slutt å nevn deg. Du er ikke statistisk signifikant. Det finnes folk som har røyket og drukket alkohol i 75 år og ikke død av det. Det betyr ikke at det er sundt eller bra. Det betyr bare at de har hatt flaks eller at de usedvanlig resistente mot denne type skader.

Det viser seg også at de som sliter med rus senere i livet starter med lim. Skal vi forby lim?

Aldri før har jeg sett noen på TF misforstå et innlegg så til de grader. Jeg vet vi ikke skal gå til person angrep, så jeg får si det på en så fin måte som mulig. Du fremstår for meg som en person som ikke klarer å følge med samfunnet eller menneskene som lever i det.

Det er vel ikke lov å ta efedrin eller amfetamin i Norge heller. Tror ikke du blir stor og sterk av dette. Speedfreaksene på plata er ikke mye å bryne seg på i allefall.

Sannheten er subjektiv vettu Raymondo, en ting som virker åpenbar for meg kan virke rar og totalt uforstålig for deg.

Vel. hater å si dette men; Hvor er likene??

La oss være ærlige her. AAS har vært tilgjengelig i stor grad i 40+år. Om dette er et STORT samfunnsproblem, så burde jo andre der dette har eksistert lenge begynne å vise til problemene dette har skapt?

Se på beslagene i lille norge; Hvor mange tror dere bruker AAS der ute?? MANGE. Men hvor er alle disse raserte ødelagte folkene da??

Slik jeg ser det; Så vil majoriteten av AAS brukere, gitt at dem har en liten smule peil på hva de driver med oppleve bi effekter, men reversible, og ikke fatale sådane.

Vi så FDA i USA administrere 600mg Testosteron til menn over lengre perioder i en forskningsrapport (skal finne dokumentet), der rapporterte bi effekter var; Noen tilfeller av ømme bryster, og acne. Ingen andre bi effekter var noterte.

Seff; Alt er mengdeavhengig. Prøv å spis en eske paracet på en gang, og gå å ta en prøve på lever og nyreverdiene. Jeg vedder på at det ser stygt ut..

Et tidligere argument var; Hvordan jeg kunne sammenligne alk og tobakk med hormoner pøst inn i kroppen for å bygge muskler/se bedre ut, for dette var jo helt unaturlig.

Si meg så; Hører RØYK hjemme i lungene våre? Trenger vi alkohol i kroppen? Ingen av dem har heller noen "naturlig funksjon" i og for seg i kroppen vår. (bortsett fra helseeffektene med et lite glass vin til maten som blodfortynnende og for antioxidanter).

Greia er; Bigger, stronger, faster var kanskje ikke en helt nyansert film, men den viste en vesentlig ting; at doping i toppidretten skapte en demonisering av faremomentene med prepraratene. I USA gikk flere statlige ekspertpanel mot kriminaliseringen, ettersom dette ikke kunne sees på i samme klasse som narkotika.

For å summere, å ikke skrive 15 sider; Mye går bra, så lenge det blir gjort med måte. INGENTING er bra i store mengder, til og med protein (forumrelevant) har påviselige mulige skader i overdrevet inntak.

Seff; Om en diskuterer "miljøfaktoren", der ungdommer som bryter barriæren med AAS, og kanskje dermed har lettere for å prøve knark, tabs, eller whatever, det er en stor diskusjon i seg selv. Kanskje er de skrekkeksemplene vi hører om, en del av et miljø, og en omgangskrets som ikke er sunne for dem. For iallefall som jeg husker, så har de "gæærne torpedoene" som skyldte på AAS en ting til felles; De var TORPEDOER! De var en del av et kriminellt miljø, og blir du ikke smågærn av å leve av å banke folk, så er det noe FEIL med deg..

Husker i vi menn; "Torpedoen "Tor"; Steroidene gjorde meg gææærn".. Eller kanskje han var et produkt av miljøet han gikk i? Ståle W; X-Rehab for narkotikamissbruk?

Se på samlede faktorer med en del av disse skrekkeksemplene, så kan du lure på om problemene deres er langt mer sammensatte en AAS bruk.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

bad-boy

  • Gjest
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #98 : 24. oktober 2010, 18:25 »
No offence intended, men hva er greia med folk fra Fræna egentlig..? På godt og vondt så er det mange sterke personligheter som kommer derfra, kjenner mye folk fra Fræna og alle skiller seg ut på sett og vis.

Hva er galt og skille seg ut??At folk har sterke menninger betyr at dem har guts det..!!

JANTE LOV

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #99 : 24. oktober 2010, 19:07 »
Det folk må tenke på: Hva slags person var de før de begynte med Steroider? Det gjenspeiler som regel åssen faktisk personen blir! Har du en dårlig psyke ifra før av for du nok noen sikkelig nedturer kontra enn som har bra psyke før kur. Problemet ligger i at de som har dårlig psyke å ikke takler det kjøret du uttsetter psyken din for av kurene, å plutselig baller det på seg den lange lista med Narkotika i tilleg for at du trur det hjelper psyken din.

Jeg skal vedde på de fleste som for disse knekkene er ikke de aller største gutta som har trent i mange år før de begynte å kure å har kontroll på trening sin, kosten sin og hvillen sin.  Det er de som har begynt rett på med anaboler uten erfaring med sin egen kropp, kosthold og trening. Se på den Gutte valpen som er på dokumentaren for eks (veldig synd at sånne ting skjer) De fleste kunne fått en sånn kropp etter 1 år med bra trening, kosthold og hvile. Men den Gutten måte ha store problemer med seg selv ifra før av og et veldig dårlig selv bilde.

Jeg er ente for eller mot steroider personlig, det er enns eget valg hva man gjør med kroppen sin. Men når jeg så dokumentaren synes jeg det de sa var alt for tynt, da de drar opp de som har stor psykiske problemer og i tilleg bruker personer som har narkotika problemer i tillegg som er et langt større problem kontra Aas.

Men trur dem skal lete lenge før de kan finne noen å lage dokumentar om som steroidene alene har ødelagt en person helt, Jeg sitter ikke å forsvarer at mennesker bruker steroider selv om det kanskje kan se slik ut, det er jo ikke bra å tukle med kroppen med Preperater. Men er bare ikke så trang synt, og har et åpent sinn å ser ting ifra flere vinkler anna enn rett fram i tunnelen som Brennpunkt prøvde på.

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #100 : 24. oktober 2010, 19:23 »


Den dagen jeg begynner å sette sprøyter i forbindelse med treningen min,
så tror jeg heller jeg flytter til en party øy og lever livet med knark og blondiner Grin
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #101 : 24. oktober 2010, 20:46 »

Den dagen jeg begynner å sette sprøyter i forbindelse med treningen min,
så tror jeg heller jeg flytter til en party øy og lever livet med knark og blondiner Grin

Word! 
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #102 : 24. oktober 2010, 21:54 »
Hva er galt og skille seg ut??At folk har sterke menninger betyr at dem har guts det..!!

JANTE LOV
Har ikke sagt noe negativt om folk fra Fræna, bare at det er mange sterke personligheter derfra. Jeg ønsker å få vite mer om folk som kommer derfra, hva som gjør plassen så spesiell.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #103 : 25. oktober 2010, 00:38 »
Etter å ha lest litt hva enkelte skriver så har jeg gjort meg opp noen tanker.
Er litt overrasket over at folk mener han hadde trøbbel fra før og steroidene ikke er grunnen til døden.
Jeg er av den oppfatning at steroidene var med på å forsterke lidelsen til gutten som førte til selvdrap.
Jeg ser også at hvis man trener, spiser sånn nogenlunde riktig og bruker steroider så er det greit for da er det like stor sjanse for å overleve som en som ikke trimmer forstår jeg det riktig.
Men uansett hvor mye fakta som kommer på bordet så vil dere bare si at det ikke er vitenskplig bevist at steroider er skadelig. Det er ikke lov å bole folk opp for å forske på dem så det blir litt vanskelig å få 100% fakta på bordet.
Inntil da sier dere vel at det var ikke noe alvorlig gutten døde av.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #104 : 25. oktober 2010, 07:59 »
Når det gjelder aidspasienter på steroider, så er det vel et ganske enkelt risk-reward scenario? Pasienten har en sykdom som gjør at de svinner hen, mister muskelmasse og blir helt ubrukelige. Alternativ 1 er å ikke ta steroider, med atrofi og sikker død som resultat. Alternativ 2 er å ta steroidene, høyst sannsynlig oppleve noen bivirkninger som du må medisineres for, men det kan hende at du bevarer muskelmassen og lever et fungerende liv i noen ekstra år. Ikke vanskelig å se hva man velger der?
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!