Skrevet av Emne: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.  (Lest 70337 ganger)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #105 : 25. oktober 2010, 11:07 »
Når det gjelder aidspasienter på steroider, så er det vel et ganske enkelt risk-reward scenario? Pasienten har en sykdom som gjør at de svinner hen, mister muskelmasse og blir helt ubrukelige. Alternativ 1 er å ikke ta steroider, med atrofi og sikker død som resultat. Alternativ 2 er å ta steroidene, høyst sannsynlig oppleve noen bivirkninger som du må medisineres for, men det kan hende at du bevarer muskelmassen og lever et fungerende liv i noen ekstra år. Ikke vanskelig å se hva man velger der?

hva ville pastor grizzly gjort?   Cheesy

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #106 : 26. oktober 2010, 17:00 »

hva ville pastor grizzly gjort?   Cheesy

Sagt at han selvsagt, med mange andre, var en mye bedre person, og at de ekstra årene på livet til den syke var et resultat av JUKS og dermed var uetisk... heheheh

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #107 : 26. oktober 2010, 23:16 »
Ingenting er bivrikning fritt..Ingenting.Men vi tåler litt biz.Når syke folk gjør det.Gjør friske det.
edre nå da

Nei, du skjønte ikkje kva eg meinte. Les Fenrikflink sin post. Meinar du at det er greit å bruke det fordi ein ikkje dauar av det med ein gang?


Et tidligere argument var; Hvordan jeg kunne sammenligne alk og tobakk med hormoner pøst inn i kroppen for å bygge muskler/se bedre ut, for dette var jo helt unaturlig.

Si meg så; Hører RØYK hjemme i lungene våre? Trenger vi alkohol i kroppen? Ingen av dem har heller noen "naturlig funksjon" i og for seg i kroppen vår. (bortsett fra helseeffektene med et lite glass vin til maten som blodfortynnende og for antioxidanter).


Argumentet mitt hadde ingenting med kva som er naturleg å gjere. Det at du samenliknar det å røyke og å drikke alkohol(og usunt kosthold) med å bruke steroidar er heilt latterleg.

Steroidar er kraftige hormonar som har stor innverknad på kroppen. Å samenlikne dette med røyk(som gjer at folk får KOLS og lungekreft) og  alkohol(skrumplever og død) er heilt feil. Røyk og alkohol har svært liten innverknad på hormonnivåa i kroppen i forhold til steroidar og anna dop.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #108 : 27. oktober 2010, 12:04 »
Alkohol har faktisk veldig stor innvirkning på hormoner i kroppen. Er ikke uten grunn at alkiser får bitch tits vettu. Alkohol senker testosteron nivåer og øker østrogen. Tobakk er såpass helsekadlig at det ikke kan sammenlignes engang det er riktig. Det finnes ingen fordeler ved å røyke. Man blir jo bare stygg, lukter vondt, smaker vondt og får mye dårligere helse.
Er langt mer idiotisk å røyke enn å bruke AAS selv om jeg ikke er for noe av det. En ung person som røyker i dag kan jo ikke ha mye vett i skallen. Selv festrøyking er utrolig fjollete i mine øyne. Hva er poenget? Er jo lett om man skal sjekke opp damer på byen foreksempel å se hvem som er totalt uintelligente. Slipper å kaste bort så mye tid på å finne neon som er verdt å bli kjent med. Der fant jeg en fordel med røyk ja.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #109 : 27. oktober 2010, 14:43 »
Alkohol har faktisk veldig stor innvirkning på hormoner i kroppen. Er ikke uten grunn at alkiser får bitch tits vettu. Alkohol senker testosteron nivåer og øker østrogen.

Så du meinar at alkohol har like stor effekt på hormonar i kroppen som steroidar? Det veit du vel strengt tatt at det ikkje har. Ikkje i nærleiken av same effekt ein gang.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #110 : 27. oktober 2010, 15:02 »
Selvfølgelig vet jeg det. Men man kan jo ikke sammenligne milliliter for milliliter heller. Dette er selvsagt avhengig av mengden av begge ting. Folk drikker da ikke steroider i litervis såvidt jeg vet.

Men for ikke virke vrien skal jeg si meg enig i at det er stor forskjell utifra det lille jeg vet om emnet ja.
Er skadevirkningene som diskuteres her og i forhold til nordmenns misbruk av begge ting er det vel lett å se hva som er det største samfunnproblemet.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #111 : 27. oktober 2010, 15:50 »
Selvfølgelig vet jeg det. Men man kan jo ikke sammenligne milliliter for milliliter heller. Dette er selvsagt avhengig av mengden av begge ting. Folk drikker da ikke steroider i litervis såvidt jeg vet.

Men for ikke virke vrien skal jeg si meg enig i at det er stor forskjell utifra det lille jeg vet om emnet ja.
Er skadevirkningene som diskuteres her og i forhold til nordmenns misbruk av begge ting er det vel lett å se hva som er det største samfunnproblemet.

Lurer på kor mange liter med alkohol ein drikke for å få same hormonrespons som ved å injisere 1 milliliter med hvilket som helst steroid...

At alkohol er eit stort problem er det ingen som nektar på, men kva i huleste har det å gjere i ein diskusjon om doping?

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #112 : 27. oktober 2010, 16:03 »
Dette er en diskusjon om ett program som tar for seg en gutt som drakk,brukte narkotika og i tilegg brukte AAS. I alle tilfeller der det har skjedd forferdelige ting i forbindelse med AAS som jeg har lest om i media har det vært enten alkohol eller narkotika inne i bildet også ,men fokuset legges likevel som i dette programmet på AAS. Det er etter min oppfatning feil og har derfor mye i denne diskusjonen å gjøre. Hvor mange har ikke tatt selvmord pga av rusproblemer (alkohol). Men bare så det er helt klart så er det ingen tvil om at AAS ikke er helsekost (ønsker ikke å forvare bruk av AAS på noen måte). En coctail med rusmidler og AAS er selvsagt ikke bra det sier seg selv men det blir feil å legge skylda på kun den ene komponenten.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #113 : 27. oktober 2010, 16:12 »
Problemet er ikke AAS, men heller mangel på apperat rundt brukere. Dårlig lovgivning er det også, og på den måten undermineres problemet. Ulovlig å selge, lov å bruke, er jo en helt absurd lov. Og som alle andre narkotikum, alkohol, tobakk etc, bidrar ikke forbud til redusert forbruk. Så den eneste riktige tingen man kan gjøre er å selge det lovlig(statsregulert) og opprette et apperat som kan gjøre det sikrere for folk å dope seg. At man kanskje vil se en liten økning i folk som vil bole seg? Meget mulig, men hva så? Kan man holde det under kontroll ved at det ikke er noen skam og spørre helsepersonell om direkte spørsmål som injesering, dosering osv, vil man sannsynligvis oppnå mindre samfunnsmessige utgifter.
Problemet er at som vanlig nekter det etablerte å innse at det er et stort problem, og antar at det er en liten gruppe kriminelle motorsyklister, fremfor å innse at det er en haug med normale, usikre tenåringer og eldre på feil retning i livet. Og istedet for å prøve forebyggende arbeid, ta tak i problemet feier man det under teppet og holder i live myter om mindre pikk, aggresjon og digre muskler uten noe arbeid.
Sannsynligvis er det helt ufarlig med kontrollert bruk. Problemet er jo bare at når ting er ulovlig og hysj hysj så må folk få råd fra andre idioter. Og det er da det kan bli farlig.

Men det er i stor grad hele den etablerte politikken som er feil. Alle rusmidler burde være lovlige, slik at det offentlige kan tjene penger på det, og bruke mye av pengene på forebygging, kunnskapsformidling og holdningskampanjer. Bare se hvor bra tobakkskampanjene fungerte, helt utrolig egentlig. Folk skal av prinsipp få lov til å gjøre hva de vil, men som med tobakksrøyking, skal det også kunne bli stemplet som totalt "harry" og idiotisk. Det samme kunne man lett gjort med anabole steroider. For det ER jo jævlig harry med en såpass kroppsfiksering som enkelte har. De fleste finner ut det når de nermer seg tredve Smiley
Sa brura

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #114 : 27. oktober 2010, 19:00 »
Problemet er ikke AAS, men heller mangel på apperat rundt brukere. Dårlig lovgivning er det også, og på den måten undermineres problemet. Ulovlig å selge, lov å bruke, er jo en helt absurd lov. Og som alle andre narkotikum, alkohol, tobakk etc, bidrar ikke forbud til redusert forbruk. Så den eneste riktige tingen man kan gjøre er å selge det lovlig(statsregulert) og opprette et apperat som kan gjøre det sikrere for folk å dope seg. At man kanskje vil se en liten økning i folk som vil bole seg? Meget mulig, men hva så? Kan man holde det under kontroll ved at det ikke er noen skam og spørre helsepersonell om direkte spørsmål som injesering, dosering osv, vil man sannsynligvis oppnå mindre samfunnsmessige utgifter.
Problemet er at som vanlig nekter det etablerte å innse at det er et stort problem, og antar at det er en liten gruppe kriminelle motorsyklister, fremfor å innse at det er en haug med normale, usikre tenåringer og eldre på feil retning i livet. Og istedet for å prøve forebyggende arbeid, ta tak i problemet feier man det under teppet og holder i live myter om mindre pikk, aggresjon og digre muskler uten noe arbeid.
Sannsynligvis er det helt ufarlig med kontrollert bruk. Problemet er jo bare at når ting er ulovlig og hysj hysj så må folk få råd fra andre idioter. Og det er da det kan bli farlig.

Men det er i stor grad hele den etablerte politikken som er feil. Alle rusmidler burde være lovlige, slik at det offentlige kan tjene penger på det, og bruke mye av pengene på forebygging, kunnskapsformidling og holdningskampanjer. Bare se hvor bra tobakkskampanjene fungerte, helt utrolig egentlig. Folk skal av prinsipp få lov til å gjøre hva de vil, men som med tobakksrøyking, skal det også kunne bli stemplet som totalt "harry" og idiotisk. Det samme kunne man lett gjort med anabole steroider. For det ER jo jævlig harry med en såpass kroppsfiksering som enkelte har. De fleste finner ut det når de nermer seg tredve Smiley
Hvorfor i huleste kaller du motorsyklister for kriminelle!!! 'Kriminelle motorsyklister' bør ikke nevnes i samme ordelag! 99% av alle som kjører mc er ikke-kriminelle Angry

Heldigvis er TF den arenaen der anabole steroider diskuteres heftigst. Politikerne gidder ikke bry seg med spørsmålet fordi problemet ennå ikke har vokst ut av proporsjon. Sammenlignet med knark er bol en dråpe i havet... Jo mer AAS diskuteres i media, jo flere kids kommer til å begynne... Men jeg tror ikke bruk av aas kommer til å eksplodere med det første, man må jo trene i tillegg, det er det mange som ikke orker.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #115 : 27. oktober 2010, 21:31 »
Hvorfor i huleste kaller du motorsyklister for kriminelle!!! 'Kriminelle motorsyklister' bør ikke nevnes i samme ordelag! 99% av alle som kjører mc er ikke-kriminelle Angry



You serious? Det var en mytebasert generalisering..
Sa brura

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #116 : 27. oktober 2010, 22:04 »
You serious? Det var en mytebasert generalisering..
Liker ikke den generaliseringen
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #117 : 27. oktober 2010, 22:35 »
Hvorfor i huleste kaller du motorsyklister for kriminelle!!! 'Kriminelle motorsyklister' bør ikke nevnes i samme ordelag! 99% av alle som kjører mc er ikke-kriminelle Angry

Spørs litt hvem sine øyne som ser på det da, Så fort du faktisk passerer farts grensen så bryter du loven å da er du faktisk en kriminel;) Å hvem er det som har motor sykkel å ikke har brytt loven? Blir sjokkert om det er noen som ikke har gjort det o.O Jeg er evig skyldig og det trur jeg veldig sikkert at du også er;)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #118 : 27. oktober 2010, 22:39 »
Jeeez. Snakk om å spore av. Beklager Tønna! Håper du får sove alikevel Smiley
Sa brura

bad-boy

  • Gjest
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #119 : 27. oktober 2010, 22:59 »
Så du meinar at alkohol har like stor effekt på hormonar i kroppen som steroidar? Det veit du vel strengt tatt at det ikkje har. Ikkje i nærleiken av same effekt ein gang.

Hvor  mange liter sprit?Drikker dagens ungdom som bor i en  by for eks?
Som er ute 3-4ganger i uka???
Masse

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!