Skrevet av Emne: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.  (Lest 70351 ganger)

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #135 : 31. oktober 2010, 11:39 »
Så du mener at steroider ikke er noe mer farlig enn alkohol, MEN du må sjekke deg hos lege, kjøre noe annet enn steroider "PCT" for å gjøre skaden mindre enn den er..


Er en grunn til at steroider ikke blir solgt over disken Wink alkohol er ikke like skadelig som det steroider kan være, MYE lettere å gjøre noe feil ved steroider enn ved alkohol.

+ at du tukler direkte med hormon systemet. Man må være ekspert på steroider + gå til sjekk hos lege for at det skal være trygt..? Det sier seg selv at det er farligere enn alkohol da Wink

Nei, jeg annser alkohol som et skadestoff som burde vært forbudt i Norge. (Ikke tid til den debatten nå) Jeg anser ikke steroider som et skadestoff. Man skal ikke drikke hvis man har leversykdommer, hjerte-karsykdommer, osv... eller hvis man er i psykisk ubalanse. Man fungerer meget godt i hverdagen på steroider, man fungerer ikke fullt så godt full. Er en grunn for at det er lov å opperere bil og tungt maskinellt utstyr på steroider og ikke i fylla;)
Ta deg selv en test: www.mensa.dk. Edru, i fylla 2+promille og på en shitload me gear. Jeg kan vedde livet mitt på at du vil score lavest i fylla. Du kan godt ta den i fylla sist, slik at du har sett oppgaven før.


Det er absolutt ikke nødvendig å gå til legen før man bruker steroider, men på lik linje med andre ting er det grei å vite før du gambler. Tipper du ikke sjekker inntolleransen din for alt du spiser før du spiser det? Kan vel kalle et slikt legebesøk litt ekstra forsiktighet.

Og når det gjelder PCT og alkohol. Hvor mange bruker ikke zyrtec i dag for å hemme ADH-enzymet sitt? Og der igjen, kjører du en fornuftig kur skal du være rimelig uheldig hvis det egentlig skal være nødvendig med PCT. Her er det faktisk gjort studier som viste at ila en 3 ukers periode var alt tilbake til normalen igjen. Har den ikke for hånden så bruk google. (vil tippe noen andre her kan bekrefte å ha lest denne studien?)

Så nei, legebesøk og PCT er ikke nødvendig, men fornuftig. Igjen, lave doser! Her snakker vi ikke Cutler kurer... Da er det nok nødvendig med et helt helseteam. Men det vet hverken jeg eller du...




Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #136 : 31. oktober 2010, 11:44 »
Nei, jeg annser alkohol som et skadestoff som burde vært forbudt i Norge. (Ikke tid til den debatten nå) Jeg anser ikke steroider som et skadestoff. Man skal ikke drikke hvis man har leversykdommer, hjerte-karsykdommer, osv... eller hvis man er i psykisk ubalanse. Man fungerer meget godt i hverdagen på steroider, man fungerer ikke fullt så godt full. Er en grunn for at det er lov å opperere bil og tungt maskinellt utstyr på steroider og ikke i fylla;)
Ta deg selv en test: www.mensa.dk. Edru, i fylla 2+promille og på en shitload me gear. Jeg kan vedde livet mitt på at du vil score lavest i fylla. Du kan godt ta den i fylla sist, slik at du har sett oppgaven før.


Det er absolutt ikke nødvendig å gå til legen før man bruker steroider, men på lik linje med andre ting er det grei å vite før du gambler. Tipper du ikke sjekker inntolleransen din for alt du spiser før du spiser det? Kan vel kalle et slikt legebesøk litt ekstra forsiktighet.

Og når det gjelder PCT og alkohol. Hvor mange bruker ikke zyrtec i dag for å hemme ADH-enzymet sitt? Og der igjen, kjører du en fornuftig kur skal du være rimelig uheldig hvis det egentlig skal være nødvendig med PCT. Her er det faktisk gjort studier som viste at ila en 3 ukers periode var alt tilbake til normalen igjen. Har den ikke for hånden så bruk google. (vil tippe noen andre her kan bekrefte å ha lest denne studien?)

Så nei, legebesøk og PCT er ikke nødvendig, men fornuftig. Igjen, lave doser! Her snakker vi ikke Cutler kurer... Da er det nok nødvendig med et helt helseteam. Men det vet hverken jeg eller du...





Tror ikke du har det minste peiling. Det er uvitenhet og ignoranse som dette som fører til de tragiske utfallene man ser i dokumentaren. Gjør litt research før du begynner med latterlige påstander.

PCT er selvsagt ikke nødvendig dersom du synes det er ok at alle gainsene dine forsvinner. lol, idiot!
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #137 : 31. oktober 2010, 12:33 »
Tror ikke du har det minste peiling. Det er uvitenhet og ignoranse som dette som fører til de tragiske utfallene man ser i dokumentaren. Gjør litt research før du begynner med latterlige påstander.

PCT er selvsagt ikke nødvendig dersom du synes det er ok at alle gainsene dine forsvinner. lol, idiot!

Tror du kan ta den mensa.dk testen du også... Mulig du vil få deg en åpenbaring i forhold til hvorfor du ikke burde yttre dine meninger på forum. Kan være bedre å la folk tro du er dum, enn å åpne kjeften og bevise det.

Forventer også beviser på at PCT er nødvendig ved lave doser steroider...

Utlogget Primo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #138 : 31. oktober 2010, 12:46 »
Nei..
Det er jo stor forskjell på antall brukere, så det kan ikke sammenlignes.
Klart det kan sammenlignes. Men man blir jo selvfølgelig nødt å regne i prosenter.
Raw løft: 160kg -122,5kg -200kg
Utstyr: -----------137,5kg--------

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #139 : 31. oktober 2010, 12:50 »


 Her snakker vi fysikk, psyke og skade du volder andre. Vil like å se den dokumentasjonen .



Nei, det er ikkje det vi diskuterar. Du kan ikkje berre vri diskusjonen over på kva du vil sjølv.  Me snakkar om skaden ein gjer på sin eigen kropp.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #140 : 31. oktober 2010, 13:09 »
Klart det kan sammenlignes. Men man blir jo selvfølgelig nødt å regne i prosenter.

Flott hvis du finner den statistikken Smiley

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #141 : 31. oktober 2010, 13:27 »
Klart det kan sammenlignes. Men man blir jo selvfølgelig nødt å regne i prosenter.

Jeg tror du skal jobbe rimelig hardt for å finne data som viser seg å være statistisk signifikante.
Og hvordan skal man i det hele tatt vite hvilke skader/dødsfall som evt. kommer fra alkohol og steroider?

Blir nesten en litt fortapt diskusjon dette føler jeg. For mye tro og synsing.
Kan vel i grunn enkelt og greit konkludere med at overforbruk av begge deler er skadelige. Wink

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #142 : 31. oktober 2010, 13:48 »
Dette utviklet seg jo til å bli en klassisk TF-dop tråd. Raymond AMM har tydeligvis funnet capslocken og utropstegna, og messer på sitt sedvanlige "alkohol er verre" argument, med "jantelov" dryss på toppen. Spesielt gøy at han bruker Jantelov-kortet rett etter et innlegg av Grizzly, som jo knuser de aller fleste i blant annet benkpress, UTEN bol (ja, han kan bli testet når som helst), og som også kommer til å bli en av få løftere over 1000 kg innen ikke alt for lang tid.

Hva med denne tråden:http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29774.0

Hvor mange slike mørketall har vi, der man har fått store sosiale og psykiske konsekvenser?

For å sitere fra nevnte tråd:

"Men for så å samle tråden til det jeg egentlig ville skrive om, så tror jeg at jeg nå har fått frem poenget. Nemlig det faktum at alle visjoner en hadde om at AAS skulle gi en, de infris ikke. Livet ble ikke noe annerledes på de områdene en faktisk kanskje hadde litt håp om at det skulle bli. For det er veldig få, om noen i det hele tatt, som starter med AAS utelukkende for å få mer muskler. Klart, noen gjør det også, men for mange handler det om noe mer - og for de som rammes av nettopp de tankene så er veien kort å gå. For hvordan er det å sitte der, etter 2, 3, 5 eller kanskje 10 år med sprøyter og så innse at målene ikke var nådd ? Man la en del ekstra i potten i form av potensielle skadevirkinger og risiki av ulike slag, man opplevde kanskje diverse ting som ikke er vanlig på grunn av dette - men så ser man at livet ikke dreier som om det alikevel. Det var ikke slik det var.... 10 år er borte av ens liv og man er redd for å "komme av". Det eneste som kanskje ga livet mening, gjorde det ikke alikevel. Og hva har man da ? Har man først brukt dette i noen år, for så en dag pluteslig kjenner at det strammer litt ekstra rundt hjertet - jeg skal love at man tenker sitt der og da. Og det er kanskje nettopp slike stikk, bokstavlig talt, man trenger for å se hva som betyr noe egentlig. At livet utenfor gymet i liten grad afiseres av hva som foregår inne på gymet, og at verdifordelingen mellom innside og utside er stor.

Dette er slik mange tenker, også inkludert meg selv. Jeg har vært gjennom de prosessene der, hvor jeg rett og slett har satt meg ned å stukket fingeren i jorda og sett meg rundt. Og man føler virkelig at man ikke har noen ting som helst akkurat der og da. Treningen går kanskje tungt, man legger på seg mindre og mindre muskler, og livet butter i mot på mange måter. Og når da siste halmstrået ryker, da blir verden svart".






-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #143 : 31. oktober 2010, 13:50 »
Lurer på hvorfor mange poster slike anti-doping filmer, info osv.

Alle vet vel at der finnes skadevirkninger ?
Er jo akkurat det samme som at gravide ikke skal drikke alkohol.. Men noen vil gjøre det alikevel, tross skadevirkninger....
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #144 : 31. oktober 2010, 13:55 »
Tror du kan ta den mensa.dk testen du også... Mulig du vil få deg en åpenbaring i forhold til hvorfor du ikke burde yttre dine meninger på forum. Kan være bedre å la folk tro du er dum, enn å åpne kjeften og bevise det.

Forventer også beviser på at PCT er nødvendig ved lave doser steroider...
Tror bevisbyrden ligger hos deg. Er du som forsøker å overbevise om at PCT er unødvendig. idiot!!!!!
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #145 : 31. oktober 2010, 14:19 »
Lurer på hvorfor mange poster slike anti-doping filmer, info osv.

Alle vet vel at der finnes skadevirkninger ?
Er jo akkurat det samme som at gravide ikke skal drikke alkohol.. Men noen vil gjøre det alikevel, tross skadevirkninger....

Drakk mor di, når ho var gravid?

Personlig tror jeg de fleste skjønner hvorfor man poster slike linker om skadevirkninger, selv om andre velger å overse dem.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #146 : 31. oktober 2010, 14:55 »
Tobakk- Unaturlig gift. Folk dør en langvarig død- Man blir avhengig
Alkohol- Unaturlig gift. Folk dør hver eneste dag.  Man blir ofte en apekatt

Disse to stoffene er samfunnsproblem nr 1 og 2. Allment akseptert og  gir begge en relativt kortvarig og dårlig rus. IMO. 

Steroider- Hormon(er) som allerede finnes naturlig i kroppen. Kan det gjøre ting verre for folk med et rusproblem samt store psykiske problemer. Ja, det vil jeg påstå.  kan det brukes på en forsvarlig måte, ja det vil jeg også påstå.

Mener jeg at det er verre med røyk, fest og alkohol enn steroidbruk med trening og et Sunt kosthold, ja. Så klart er det variabler som man må ta hensyn til. Men hadde jeg fått valget om å kjøre en kur eller røyke hardt samt drikke mye alkohol, hadde valget vært lett. Det ene alternativet sitter man ihvertfall igjen med noe, ikke bare en hælvettes hodepine. 

OT: Dokumentaren var av dårlig kvalitet, helt idiotisk å ikke opplyse om hva annet han drev med. For alt vi vet kan han ha hatt heroin problemer.. Denne gutten slet nok med selvbildet og hadde psykiske problemer lenge. Det er klart at en miks av dop og steroider ikke passer sånne gutter.
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #147 : 31. oktober 2010, 15:04 »
Nei, jeg annser alkohol som et skadestoff som burde vært forbudt i Norge. (Ikke tid til den debatten nå) Jeg anser ikke steroider som et skadestoff. Man skal ikke drikke hvis man har leversykdommer, hjerte-karsykdommer, osv... eller hvis man er i psykisk ubalanse. Man fungerer meget godt i hverdagen på steroider, man fungerer ikke fullt så godt full. Er en grunn for at det er lov å opperere bil og tungt maskinellt utstyr på steroider og ikke i fylla;)
Ta deg selv en test: www.mensa.dk. Edru, i fylla 2+promille og på en shitload me gear. Jeg kan vedde livet mitt på at du vil score lavest i fylla. Du kan godt ta den i fylla sist, slik at du har sett oppgaven før.

Jeg har vanskelig for å forstå hvordan du kan sammenligne to stoffer som overhodet ikke har noe med hverandre og gjøre. Mangel på argumenter kanskje? Og det er vel ingen tvil om den stupfulle, vil oppnå et noget labert resultat på en mensa-test, da store kvanta alkohol påvirker persepsjonen og evnen til å tenke rasjonelt. Ser ikke riktig relevansen i det argumentet? Og forresten; vet ikke om jeg misforstod deg, men mener du psykisk ubalanse og steroider er en god cocktail?

Synes du friske mennesker har bruk for steroider, bare for å oppnå et egosentrisk behov?

For det andre, er det viktig og skjelne mellom et høyt alkoholmisbruk, som er forbundet med alvorlige fysiske og psykiske helseskader, og et moderat (1-2 gjenstander pr/dag) forbruk, som har beviste helsefordeler, blandt annet fordi det er blodfortynnende. Det vil dog alltid være fortapte sjeler, som vil misbruke, være det alkohol, steroider, narkotika, superlim eller fast-food. Men forbud er etter min mening, ALDRI en holdbar løsning. Det er bare med til og kriminalisere en gruppe svake individer.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #148 : 31. oktober 2010, 15:10 »
Jeg har vanskelig for å forstå hvordan du kan sammenligne to stoffer som overhodet ikke har noe med hverandre og gjøre. Mangel på argumenter kanskje? Og det er vel ingen tvil om den stupfulle, vil oppnå et noget labert resultat på en mensa-test, da store kvanta alkohol påvirker persepsjonen og evnen til å tenke rasjonelt. Ser ikke riktig relevansen i det argumentet? Og forresten; vet ikke om jeg misforstod deg, men mener du psykisk ubalanse og steroider er en god cocktail?

Synes du friske mennesker har bruk for steroider, bare for å oppnå et egosentrisk behov?

For det andre, er det viktig og skjelne mellom et høyt alkoholmisbruk, som er forbundet med alvorlige fysiske og psykiske helseskader, og et moderat (1-2 gjenstander pr/dag) forbruk, som har beviste helsefordeler, blandt annet fordi det er blodfortynnende. Det vil dog alltid være fortapte sjeler, som vil misbruke, være det alkohol, steroider, narkotika, superlim eller fast-food. Men forbud er etter min mening, ALDRI en holdbar løsning. Det er bare med til og kriminalisere en gruppe svake individer.

Er enig med deg på mange punkter. Men man kan, etter min mening  sammenligne eksterne stoffer som man putter i seg. Man har alltid en risiko å ta når man utsetter kroppen for stoffer, ulovlige eller ikke.

Synes ikke du at lovlig rus er et egosentrisk behov? Man sitter jo egentlig ikke igjen med noe positivt!

edit: skrivegeir
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #149 : 31. oktober 2010, 15:20 »
Er enig med deg på mange punkter. Men man etter min mening kan man sammenligne eksterne stoffer som man putter i seg. Man har alltid en risiko å ta når man utsetter kroppen for stoffer, ulovlige eller ikke.

Synes ikke du at lovlig rus er et egosentrisk behov? Man sitter jo egentlig ikke igjen med noe positivt!

Som jeg skrev; det er viktig og skjelne mellom det og være stange-bacardi, og ta seg et glass vin til maten.

Alkohol er for meg noe man drikker, for å føre et måltid til nye høyder. Det er nytelse. Man kan jo også kalle det et egosentrisk behov, på lik linje med og kose seg med en biff. Men litt skal man da kose seg Smiley

Steroider er ren narcissisme, med potensielle farlige bivirkninger. Jeg tviler på at steroider smaker godt.

Alkohol er også et næringstoff, på lik linje med proteiner, karbohydrat og fett.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!