Skrevet av Emne: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.  (Lest 70584 ganger)

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #165 : 01. november 2010, 13:36 »
http://www.forskning.no/artikler/2007/mars/1174652830.51

Denne listen er bedre og har blitt utarbeidet av en gruppe forskere på oppdrag fra myndighetene, og ikke en enkelt person. Men man må selvsagt ta slike lister med en klype salt. Interessant er det uansett.

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #166 : 01. november 2010, 13:39 »
så LSD er mindre farlig enn bol? xD
Riktig Smiley Blir uansett feil å sammenlikne de. LSD molekylet binder seg til serotonin reseptorene du har i hjernen din og tankene dine flyter fritt. Du "tripper" i 6-12timer.
BOL er jo en langsiktig hormonell påvirkning av din egen kropp som gjerne pågår i 8uker+.
Sykt forskjellige ting, men den lista tar vel uansett for seg hvor mye penger staten bruker på skader fra hvert rusmiddel.
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #167 : 01. november 2010, 13:45 »
http://www.forskning.no/artikler/2007/mars/1174652830.51

Denne listen er bedre og har blitt utarbeidet av en gruppe forskere på oppdrag fra myndighetene, og ikke en enkelt person. Men man må selvsagt ta slike lister med en klype salt. Interessant er det uansett.

Er enig at denne var bedre mtp direkte skadevirkning..

Ecstacy: 9

ja?
så LSD er mindre farlig enn bol? xD


ja faktisk. LSD er nokså harmløst. Det samme med MDMA virkestoffet i ecstasy. Null registrerte dødsfall av stoffene alene.
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #168 : 01. november 2010, 18:05 »
Null registrerte dødsfall av stoffene alene.

Same as steroids..?

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #169 : 01. november 2010, 18:51 »

Sant det da.Men ikke si dette skulle vært lov når steroider ikke skal være det..For alle på den festen jeg var i.Som var en 60års dag.Holdt på og daue dagen etter nærmest.
Så nordmenn flest drikker for mye.Og veldig vanskelig og kontrollere sprit og!

Alle vet hvordan man forandrer seg etter stort inntak av alkohol.Det er livsfarlig..Man gir seg faen i alt!

Blir redd av meg selv etter mye sprit jeg.Hvor lett jeg ser på ting da!

Raymond har en del fornuftig her, det som er debatten hvorvidt steroider er "farlig" er for meg ikke hvilke eventuelle bivirkninger man får fysisk, men hvordan det påvirker en som person. Da det er det som vil eventuelt kvalifisere det til å være noe som er en uting i samfunnet( her snakker vi ikke idrett, der er jeg klar som faen), Og hvis man velger å se på det ene aspektet tør jeg påstå at sprit forandrer personlighet og virkelighetspersepsjon ekstremt mye mer enn det jeg har lest av studier på steroider. Hvor mange som påfører andre personer skade, fysisk og psykisk under påvirkning av steroider og rus om man ser på det utifra prosentmessig iform av totale bruker av de to substansene, så vinner nok alkoholen lett på hva som kvalifiserer til å være mest skadelig for samfunnet. Hvis grunnlaget for å forby evt steroider for privatmennesker uten tilknytning til idrett for at de kan skade seg selv med bivirkninger så er det en hel risikoer som er mye større vi som samfunn aksepterer.
Noe snodig.
Non Plus Ultra

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #170 : 01. november 2010, 23:09 »
Same as steroids..?

Det vet jeg ikke, sikkert noen som har klart det. Har hørt om drittunger som har tatt tunge orale AAS samtidig som de har konsumert store mengder alkohol over lang tid. Det blir vell dødelig etterhvert vil jeg tro?
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #171 : 02. november 2010, 08:10 »
Det vet jeg ikke, sikkert noen som har klart det. Har hørt om drittunger som har tatt tunge orale AAS samtidig som de har konsumert store mengder alkohol over lang tid. Det blir vell dødelig etterhvert vil jeg tro?

Da er det jo ikke aas alene? Tongue

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #172 : 02. november 2010, 15:49 »
Da er det jo ikke aas alene? Tongue

sant Tongue Jeg vet ikke om man har registrert dødsfall som følge av heftige doser med orale steroider alene jeg? sikkert fult mulig..
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #173 : 02. november 2010, 16:07 »
Veldig mye synsing her nå.
Er vel fullt mulig å dø av det aller meste bare man tar for mye av det. Leveren ryker vel om man inntar for store doser over lang tid enten det er snakk om orale steroider eller alkohol. En kombinasjon øker selvsagt risken for leverskader betraktelig.

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #174 : 04. november 2010, 17:00 »
"[...] Studier gjennomført i regi av Olympiatoppen og Norges Idrettshøgskole viser at proteinpulver egentlig bare resulterer i veldig dyr urin, fordi kroppen ikke tar opp mer protein enn den trenger [...]"

Dette er et bittelite utsnitt fra en artikkel publisert for noen dager siden i forbindelse med "hverdags-doping" relatert stoff. HVA ER SANT, og hva er IKKE SANT anngående kosttilskudd slik som proteinpulver?
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #175 : 04. november 2010, 17:05 »
protein er jo fortsatt protein.
pulveret er bare et kostTILSKUDD

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #176 : 04. november 2010, 17:06 »
"[...] Studier gjennomført i regi av Olympiatoppen og Norges Idrettshøgskole viser at proteinpulver egentlig bare resulterer i veldig dyr urin, fordi kroppen ikke tar opp mer protein enn den trenger [...]"

Dette er et bittelite utsnitt fra en artikkel publisert for noen dager siden i forbindelse med "hverdags-doping" relatert stoff. HVA ER SANT, og hva er IKKE SANT anngående kosttilskudd slik som proteinpulver?

Aldri hørt om proteinurin før. Ser ut som til at jeg må droppe å spise kylling da. Hvis man bare tisser den ut igjen mener jeg... Sad
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #177 : 04. november 2010, 17:07 »

Dette er et bittelite utsnitt fra en artikkel publisert for noen dager siden i forbindelse med "hverdags-doping" relatert stoff. HVA ER SANT, og hva er IKKE SANT anngående kosttilskudd slik som proteinpulver?
Ikkje godt å vite.. Men kan ihvertfall si det at minst 70% av folka på dette forumet bruker tillskudd, og minst 70% av folka på dette forumet er større en gjennomsnitts-befolkningen. innkludert de aller fleste personlige trenere aka jeg-vet-alt-personer..
Westside disciple

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #178 : 04. november 2010, 17:12 »
"[...] Studier gjennomført i regi av Olympiatoppen og Norges Idrettshøgskole viser at proteinpulver egentlig bare resulterer i veldig dyr urin, fordi kroppen ikke tar opp mer protein enn den trenger [...]"


Kan godt være kroppen ikke tar opp mer enn den trenger. det er jeg ikke sikker på. om ting blir lagret eller ikke. men da vil det jo fortsatt være greit å ta proteinpulver. for er ikke sikkert man får i seg nok protein gjennom matkosten. kommer helt ann på om man er flink å spie eller ikke. så da er det jo greit med pulver som er lett å innta så man får nok Smiley

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #179 : 04. november 2010, 17:15 »
"[...] Studier gjennomført i regi av Olympiatoppen og Norges Idrettshøgskole viser at proteinpulver egentlig bare resulterer i veldig dyr urin, fordi kroppen ikke tar opp mer protein enn den trenger [...]"

Dette er et bittelite utsnitt fra en artikkel publisert for noen dager siden i forbindelse med "hverdags-doping" relatert stoff. HVA ER SANT, og hva er IKKE SANT anngående kosttilskudd slik som proteinpulver?

Kan godt være kroppen ikke tar opp mer enn den trenger. det er jeg ikke sikker på. om ting blir lagret eller ikke. men da vil det jo fortsatt være greit å ta proteinpulver. for er ikke sikkert man får i seg nok protein gjennom matkosten. kommer helt ann på om man er flink å spie eller ikke. så da er det jo greit med pulver som er lett å innta så man får nok Smiley

Ifølge Oly-Toppen er jo 1g protein pr. BW nok om man trener hardt what Noe som strider mot mye om ikke alt annet jeg har lest. Prøver selv å holde en 2g+ x BW, men så kommer disse uttalelsene om at kroppen skiller ut alt "overskuddet" gjennom urinen... ¤&#%@£$€ Makes a guy wonder whether he's wasting money or not.

Regner med at dette vil da også gjelde protein via solid food, ifølge Oly-Toppen, og ikke bare overskudd gjennom pulver?
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!