Skrevet av Emne: Slik forbrenner du fett mens du sover  (Lest 2014 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Slik forbrenner du fett mens du sover
« : 21. oktober 2010, 09:25 »
En forsøksgruppe med overvektige personer i 40-årene ble satt på et moderat kaloriunderskudd over to uker, og delt opp i to grupper. Den ene gruppa fikk sove i 8,5 timer hver natt, den andre i 5,5 timer.

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Finn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Slik forbrenner du fett mens du sover
« #1 : 21. oktober 2010, 13:20 »
jeg har gått ned fra 93-95 kg til 68 kg med et snitt på 1kg ned i uken. Har kun tested overkropps styrken. Dvs benkpress. På mitt maks klarte eg 82 kg i benk da eg var på mitt meste. Og det skal nevnes at eg trente et kansje 1 og en halv månde til 2 månder med benk i forkant. Når jeg begynte å gå ned i vekt kuttet eg ut all form for styrke trening, men til tross for det klarer eg nå med en kroppsvekt på 68kg å få opp 79,5 kg i benk. Ganske minimal nedgang. Har sovet akkurat kor lenge eg vill hver eneste dag (om lag 10 timer +/-) ALDRI mindre enn 7 timer. Det er mulig at styrke tapet ikke skyldes at jeg gikk ned i vekt (tror det har spilt en liten rolle da), men det faktum at jeg trente en liten stund i forkant for å gå opp i styrke - og ved å kutte ut trening totalt i ca. et halv år har det kansje bare vært en naturlig nedgang. Så dette med at tilstrekkelig søvn er positivt for å beholde muskelmasse kan stemme godt med min erfaring. Nå skal det nevnes at jeg aldri har prøvd å gå ned i vekt med lite søvn da, og i tilegg har eg aldri fått testet noe styrke i beina hvor det er godt mulig at jeg har mistet betydelig muskelmasse. En ting som også spiller en stor rolle oppi dette er jo genene.
 Er litt usikker på hva som er normalt å forvente i muskeltap med en sånn vektnedgang. Kansje noen som kan dele noen erfaringer? Smile
Did you hear that Meg? Guys can marry other guys now. So...this is awkward, but I mean, if they can do that, that is pretty much it for you, isn't it? I mean you as well pack it in. Game over.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!