Skrevet av Emne: ferdig med grunnprogrammet, skal starte på ett nytt program.  (Lest 4553 ganger)

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

er akkurat ferdig med grunnprogrammet. var vanskelig å holde følge med progresjonen på noen øvelser gitt Undecided
skal begynne med ett fullkroppsprogram som jeg har laget selv nå. og da lurer jeg på om jeg må ha en hvileuke før jeg starter med det? eller er det kun om jeg skal gå videre på ryp?

Utlogget Torleif3k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Du bør ha en hvile uke vis du har kjørt et program noen uker.

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

kjedelig Sad men har vel kanskje godt av det..
hva med en rolig treningsuke da? skal begynne med bøy og mark igjen, så trenger å øve inn øvelsene før jeg begynner å løfte tungt der.
det går vel fint om jeg gjør det? blir jo ikke så tung trening hvertfall.

Utlogget Torleif3k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Rolig trening det går bra Smiley Wink. gjør det selv nå så:P

Utlogget Cutler1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

  • Be proud, but never satisfied
En ukes rolig trening etter at du har fullført grunnprogrammet går helt fint. Du kan som du sier bruke uken på og trene teknikk med lette vekter. Her har du en fin øvelsesguide:  https://www.tn.no/ryp/guide

Om du slet med og holde progresjonen gjennom hele programmet skyldes det nok at du rett og slett ikke har spist nok. Det er fullt mulig og følge det om man får i seg nok mat og ikke minst søvn(8 timer minimum).  Les deg gjennom RYP-heftet, side 12-15 (kosthold), side 35-37 (sunne matoppskrifter)         https://www.tn.no/assets/content/ryp/release-your-potential.pdf

Men jeg anbefaler deg og kjøre gjennom grunnprogrammet en gang til, da det er et utrolig bra og oversiktlig program. Du kan teste 10rpm'en din på nytt på de øvelsene du klarte gjennom hele programmet, så kan du bare bruke de samme 10rpm du hadde på de øvelsene du ikke klarte progresjonen.

Om du vil ha med markløft kan du gjerne bytte ut den øvelsen med knebøy.

Håper dette var til hjelp!  Smiley

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Skulle tro jeg spiste mer enn nok. 3000-5000kcal om dagen. Gikk merkelig ikke opp så veldig mye, iforhold til det jeg har gjort før når jeg hadde ett slikt overskudd.
Progresjonen var lett helt til 4reps kom. Da begynte jeg å slite med roinga og benken.

Men merker nå etter litt maksing at benken har økt en del, gått opp 10kg ca.
Så får kanskje vurdere å ta det på nytt, men da blir roing fjernet, og hang ups + markløft inn. evnt markløft bare mandag og fredag.

Utlogget Cutler1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

  • Be proud, but never satisfied
Ok, hørest da ut som du får i deg nok kcal. Men du forbrenner mye kcal under ryp økten, både under styrketreningen og 30mins kardioen til slutt. Du kan jo prøve å ligge litt høyere i kcal på treningsdagene enn hva du ellers gjør på fridagene og se hva som skjer.

Her kan du se kaloribehovet ditt utifra målsetning: http://www.myo.no/shop/myoshop.asp?id=8

Om du ikke klarer progresjonen i for.eks benkpress, prøver du igjen neste uke med samme vekt.  J

a er smart og bytte øvelser slik som du sier, hjelper på motivasjonen slik man ikke går lei.
Markløft kan du gjerne kjøre 3 ganger i uken på høyreps fasen, når du begynner på siste ukene kan det være greit og gå ned til 2 dager i uken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!