Skrevet av Emne: smerte i skulder  (Lest 1866 ganger)

Utlogget bjoroen18

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

smerte i skulder
« : 22. oktober 2010, 10:57 »
Hei!
Var på trening for ca 2 måneder og fikk helt plutselig vondt i høyre skulder.. Sad
Smerten ligger i mellom nakke og skulder på toppen liksom, vanskelig å forklare  Undecided
kan det være at jeg har trent for lite skulder? har egentlig trent lite skuldre veldig lenge siden jeg ikke ville belaste for mye på skulderen.

tror ikke jeg har overtrent, kanskje jeg løfter feil... glemte jo å si at det er press øvelser i bryst som gjør at jeg får vondt.
kan kjenne det hvis jeg bare tar stanga på 20 kg og kjører 15reps, så blir det bare værre når belastningen blir større.  Huh

Noen som har hatt noe av det samme?

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: smerte i skulder
« #1 : 22. oktober 2010, 11:05 »
vanskelig å gjette seg til det, men er mulig at det er supraspinatus,
Første du må gjøre er å unngå ALT som er vondt, det andre jeg anbefaler er å masere HARDT /triggerpunkt (google) flere ganger om dagen. Etter hver trening brukte jeg å ta tunge hantler i hver arm og bare la det strekke ut.. (altså la de henge rett ned )

Dette fungerte for meg, men nå er jeg ikke 100% sikker på at du har det samme.

Utlogget rogema

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: smerte i skulder
« #2 : 22. oktober 2010, 11:18 »
Ta og kjør rotator øvelser som oppvarming før hver trening. Har hjulpet meg veldig. Smiley

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: smerte i skulder
« #3 : 23. oktober 2010, 13:33 »
Jeg har hatt samme problemet veldig lenge, men for meg blir skuldra bedre i perioder når jeg trener mye sidehev, veldig lett sidehev som oppvarming, så 2-3 tyngre sett.. Har merka at skuldra føles bedre hvis jeg trener vanlig benk og andre øvelser med vanlig vektstang heller enn øvelser som skråbenk med manualer..

Utlogget Fjellet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: smerte i skulder
« #4 : 23. oktober 2010, 13:45 »
Samme med meg. Knirker i begge, og stikker litt til tider. Prøvd å huske på å ta tran hver dag. Så leddene får bra med smøring. Virker som det har fungert litt iallefall.
1991, 190, 103kg. Power clean 100x2, ML 180, BP 130, KB 140x2, MP 70x3. . Jobber med å bli sterkere, raskere og spenstigere!

Utlogget mtMH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: smerte i skulder
« #5 : 23. oktober 2010, 15:28 »
Hei, jeg har tideligere hatt problemer med smerter i høyre skulder, men er nå smerte fri takket være noen enkle grep (rogema og loft har allerede nevnt flere av de):

- rotasjonsøvelder for skulder
- triggerpunkt masjasje med en tennisball: http://www.youtube.com/user/EirikSandvik#p/u/188/DgLjd53lvEE
- holdnings endring, det er essensielt å ha en god holdning under treningsøkten, men i tillegg til dette er det viktig å være bevisst når det kommer kroppsholdningen utenfor treningssenteret og. (Skal ærlig innrømme at jeg gikk rundt som en "potetsekk" før jeg innså hvor lite lurt det var  Tongue). 

Det finnes flere grunner til at skulderproblemer kan oppstå, men da du nevner pressøvelser og bryst kan det tyde på at brystmuskulaturen er en medvirkende årsak, så fokus på trekkøvelser er muligens heller ikke en dum ting. Avslutter med nok en link til Sandvik:

http://sandvikstraining.com/skuldersmerter-hva-de-ikke-forteller-deg-eller-vet/

Lykke til, og keep in mind at jeg ikke er noe fysioterapaut jeg bare medeler min erfaring rundt mitt skulderproblem.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!