Skrevet av Emne: Noe er galt i ryggen..  (Lest 2631 ganger)

Utlogget Mxt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Noe er galt i ryggen..
« : 23. oktober 2010, 22:24 »
Godkveld,

Skal prøve å forklare mitt problem/skade, hvis noen har opplevd lignende mottas hjelp med takk:)

Trener en 3 dagers splitt med bla. mark og knebøy, er ny i øvelsen og startet da på 40kg i mark - har sakte avansert og trener nå 70 kilo 5x5 uten for mye trøbbel. Problemet ligger i etterkant av disse øvelsene da jeg kan føle ujevnheter i ryggen. Når jeg strekker ryggen ut (retter den) føles det helt fint i venstre skulderblade-område, mens høyre føler jeg ikke blir strukket helt ut og er litt av hvert rare lyder når jeg prøver. Er ikke noen smerte på den måten, men det kan vel utvikle seg hvis jeg fortsetter å marke og det blir verre. Har vært hos naprapat en gang, han mente at den ene hofte lå litt høyere enn den andre og rettet ut på dette. Nå er det altså tilbake og er utrolig irriterende.

Kommer dette av at jeg løfter mer med den ene "siden" på mark eller hva tror dere, kanskje det ikke har noe med trening å gjøre i det hele tatt, sitter litt forran pcen også.

Takk mottas med hjelp, mulig jeg må oppsøke en kiropraktor  Sad

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Noe er galt i ryggen..
« #1 : 23. oktober 2010, 22:39 »
Jeg kjenner smerter i omtrent hele kroppen når jeg drar markløft, men det er bare "godartet" Wink Vet du forskjellen på vond og god smerte? Grin
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget .:BULL:.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

Sv: Noe er galt i ryggen..
« #2 : 23. oktober 2010, 22:47 »
litt smerte trenger ikke være farlig, det kan jo komme av pump, men viss du kjenner sterke smerter ville jeg ha kutta ut mark til du finner ut hva som er galt. jeg ville ha tatt turen til fysio fremfor kiropraktor  Smiley

Utlogget Mxt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Noe er galt i ryggen..
« #3 : 23. oktober 2010, 22:52 »
Tror dere leste meg litt feil her, er ikke smerter det er snakk om, er det at jeg ikke kan strekke ut ryggen ordentlig. Har ikke vondt under trening for da er jeg varm etc, men er mer i dagene som følger (derfor jeg ikke er sikker på om det er mark som er grunn).

Kanskje jeg kjører naprapat istedet bull, har veldig god erfaring med han jeg har vært ved før (i majorstuenkrysset).


edit: føler at jeg må knekke opp ryggen men klarer det ikke :p

Utlogget .:BULL:.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

Sv: Noe er galt i ryggen..
« #4 : 23. oktober 2010, 23:05 »
ok beklager  Smiley da er det jo egentlig bare og fortsette å trene samtidtig som du oppsøker naprapat helt til dere finner årsaken og får løst problemet  Smiley

Utlogget .:BULL:.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

Sv: Noe er galt i ryggen..
« #5 : 23. oktober 2010, 23:13 »
Grunnen til at jeg anbefalte fysio fremfor kiropraktor er at jeg var til kiropraktor for en stund siden når jeg hadde noen smerter i brystet og hans løsning på problemet var å knekke opp ryggen fordi han mente at den var så stiv at jeg fikk vondt i brystet, men oppknekkingen førte til ryggvondt i 3 uker, det var da jeg prøvde fysio og han sa det var en betenelse i brusken som binder opp brystkassa, fysion fiksa dette på bare et par uker og da var jeg helt smerte fri Smiley

Jeg har ikke noe erfaring med naprapat men viss det fungerer for deg er det bra  Smiley


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Noe er galt i ryggen..
« #6 : 23. oktober 2010, 23:23 »
Høres ut som du har stram hofteleddsbøyer/gluteus medius.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

satell

  • Gjest
Sv: Noe er galt i ryggen..
« #7 : 23. oktober 2010, 23:26 »
Mye mulig jeg er helt utpå jordet nå, men kanskje du har en form for låsning..

Har slitt masse med rygg og skuldre selv, og etter en del turer til en manuell terapaut som dytta, vrei og knakk både nakke, rygg og bakside skuldre- ned mot ribbein så klarer jeg å vri og strekke på overkroppen uten at det kjennes ut som noe "henger fast"..

Mitt råd er å bare fortsette med trening og behandling til du finner ut av det.. Sålenge smerten/plagene ikke er akutt ved trening og du heller ikke har fått treningsnekt så - why not?  Good luck! Smiley

Utlogget Mxt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Noe er galt i ryggen..
« #8 : 24. oktober 2010, 12:26 »
Takker for svar, skal marke i morgen. Denne gangen skal jeg virkelig konse på oppvarming, løper i en 5min først og kjører så et sett på 40kg først:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!