Skrevet av Emne: Spiser eg for lite? Bør eg kjøre på med mer karbs?  (Lest 2906 ganger)

Utlogget alexsl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Hei Smiley

Har trent en liten stund nå, men har egentlig ikke gått opp noe særlig i muskelmasse, men har blitt veldig mye mer markert.. Men er jo ganske tynn (179cm og 71 kg), så kunne tenkt meg å fått litt mer muskler uten å legge på meg for mye fett, om det er mulig da, hehe.

Kostholdet mitt er slik:

Frokost(10 tiden):
Havregryn, litt usikker på antall gram, men blir mett. + mineral, vit. og omega3


Litt etter frokost:
En protein shake.

Etter trening(1430):
Proteinshake + banan

Lunsj:
Ris og 1 kyllingfillet

Lunsj 2:
Kyllingfillet, ris, skyr og  banan

Middag(kvelds), går på skolen på kvelden derfor blir middag kveldens min:
Det som er til middag..


Det er vel kanskje alt for lite? Lurte på om eg skulle kjøre på med litt big mass for å få tilførsel av ekstra karbohydrat, vil dette være lurt?
Reiser hjemmen i fra 1230 og er ikke hjemme igjen før 2200, så er lit stress med denne maten :p


Tar i  mot alt av tips Smiley









Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Ja, du spiser for lite Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Frederico

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Går du ned i vekt, spiser du for lite. Er ikke værre enn det. Wink

Utlogget .:BULL:.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

Spis mer! SPISE SPISE SPISE SPISE MER hehe Wink

Utlogget alexsl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Okei, då får eg prøve å hive i meg litt mere mat Smiley

Tips til hva eg kan ha med meg? Er jo borte nesten hele dagen, og blir fort dyrt å kjøpe all maten da..

Hvor mye mer bør eg spise? Smiley

Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Du kan ta med fullkornspasta, kylling og brokkoli i en matboks. Ha med litt usaltete nøtter, enkelt å kaste litt i seg som mellommåltid. Funker for meg i hvertfall, og billigere enn kantinemat o.l.

Når det gjelder hvor mye du bør spise, så er dette veldig individuelt. Vei deg en fast dag hver uke, eksempelvis søndag og kontroller vektoppgang. Sats på å gå opp rundt 0,5 kg i uken og juster deretter.
Skal jeg derimot tippe bør du nok ligge med din vekt på 150 - 200 gram proteiner,  400 gram karbohydrat og 60 - 70 gram fett (enumettet og flerumettet).

For å gi deg et bilde sånn ca hva dette betyr:


Frokost: 120 g havregryn, en banan, 1 ss fiskeolje, 30 gram proteinpulver

P: 40 g K: 100 g, F: 20 g

Lunsj 1: 100 g kyllingfilet, 90 g ris, og grønnsaker
P: 35 g K: 70 g F: 2,5 g
Lunsj 2: 100 g kyllingfilet, 90 g ris og grønnsaker, en håndfull nøtter
P: 35 g K: 70 g F:10 g
Etter trening: 50 g proteinpulver, 100 g carbofuel (maltodextrin o.l)
P: 40 g K: 100 g F: 0 g
Middag: 150 g Sei, 90 gram ris og grønnsaker, 1 håndfull nøtter
P: 35  g K: 70 g F 10 g
Før leggetid: 40 g proteinpulver og 2 ss fiskolje
P: 35 g K: 0 g F 20 g

TOTALT:
PROTEIN: 220
KARBOHYDRATER: 410 G
FETT: 65 G
 
Smiley


Utlogget alexsl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Tusen takk for hjelpen Smiley Ser det blir mye spising :p
Får prøve å få til noe i nærheten, er ikke så lenge igjen av kveldskurset mitt, så etter det får eg prøve å kjøre skikkelig med mat Smiley

Eg står opp i 9 tiden og spiser frokost en halvtime etter på, så stikker eg på trening 1230. Hvor mye bør eg få i tiden mellom der? Smiley

Edit:

Kan eg bruke big mass som erstatning for carbo fuelen? Så heller blande i litt proteiner og bruke litt mindre enn anbefalt på pakken. Er bare det eg har tilgjengelig nå..

Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Tusen takk for hjelpen Smiley Ser det blir mye spising :p
Får prøve å få til noe i nærheten, er ikke så lenge igjen av kveldskurset mitt, så etter det får eg prøve å kjøre skikkelig med mat Smiley

Eg står opp i 9 tiden og spiser frokost en halvtime etter på, så stikker eg på trening 1230. Hvor mye bør eg få i tiden mellom der? Smiley

Edit:

Kan eg bruke big mass som erstatning for carbo fuelen? Så heller blande i litt proteiner og bruke litt mindre enn anbefalt på pakken. Er bare det eg har tilgjengelig nå..

Når det gjelder mat før trening så skal det nok gå greit med frokost tre timer før. Noe mer enn tre timer blir kanskje litt mye, ettersom kroppen fort kan gå i en fase hvor kroppen "spiser" av musklene for energi. Men dette kjenner du på kroppen, da det er/blir ubehagelig å trene. Hehe, vanskelig å forklare :p

Selvfølgelig kan du bruke gainer i stede for carbo fuel. Skrev bare opp en plan som jeg selv fikk når jeg veide 71-72 kg. Selv lager jeg meg en egen "gainer", bestående av havregryn, proteinpulver, litt rosiner:) Smaker og metter faktisk veldig bra, pluss at du slipper eventuelt sukker fra gainer o.l. Smiley

Utlogget alexsl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Når det gjelder mat før trening så skal det nok gå greit med frokost tre timer før. Noe mer enn tre timer blir kanskje litt mye, ettersom kroppen fort kan gå i en fase hvor kroppen "spiser" av musklene for energi. Men dette kjenner du på kroppen, da det er/blir ubehagelig å trene. Hehe, vanskelig å forklare :p

Selvfølgelig kan du bruke gainer i stede for carbo fuel. Skrev bare opp en plan som jeg selv fikk når jeg veide 71-72 kg. Selv lager jeg meg en egen "gainer", bestående av havregryn, proteinpulver, litt rosiner:) Smaker og metter faktisk veldig bra, pluss at du slipper eventuelt sukker fra gainer o.l. Smiley

Okei, da prøver eg meg bare fram litt.. Hadde vert greit å få lagt på seg litt tror eg Smiley

Bruker du bare en mikser da, og blander alt til en shake? Eller spiser du det som du skulle spist vanlig havregryn og melk? Er jo veldig greit å ha det i form av shake egentlig, vertfall for min del. Klarer alltid å få litt dårlig tid, Hehe

Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Okei, da prøver eg meg bare fram litt.. Hadde vert greit å få lagt på seg litt tror eg Smiley

Bruker du bare en mikser da, og blander alt til en shake? Eller spiser du det som du skulle spist vanlig havregryn og melk? Er jo veldig greit å ha det i form av shake egentlig, vertfall for min del. Klarer alltid å få litt dårlig tid, Hehe

Når jeg tar det i vanlig shaker så bruker jeg bare havregryn og proteinpulver, synes det fungerer veldig fint:) Det tar ikke lang tid og det smaker veldig godt hvis du har et proteinpulver med god smak;)

Mens jeg først er i gang kan jeg gi deg noen personlige tips å komme med:
Ikke vær redd for å gå litt opp i fett, det er helt naturlig. Det fettet som evt kommer kan du deffe bort mot sommern Wink Et tips til er å ta sånn før bilde av deg selv. Det er veldig motiverende å se på senere når du er blitt større:) Jeg angrer selv på at jeg ikke gjorde det når jeg starta, hadde vært morsomt å sett på før og etter resultatet:) Hehe Smiley

Lykke til med vektøkningen!

Utlogget alexsl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Spiser eg for lite? Bør eg kjøre på med mer karbs?
« #10 : 24. oktober 2010, 12:32 »
Okei, takk skal du ha Smiley

Da får eg prøve å begynne ett nytt og bedre(?) liv med mye mer spising Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!