Skrevet av Emne: Ny runde med Kreatin  (Lest 1518 ganger)

Utlogget jayz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Ny runde med Kreatin
« : 24. oktober 2010, 12:29 »
Eg starter i morgen en ny runde med Kreatin. Eg har brukt det en gang tidligere men dette var tidelig i sommer. Selv synes eg ikke at eg fikk det helt store ut av det. Men lurer derfor på om eg gjorde noe feil ?

Har det eg spiser når eg går på kreatinet noe innvirkning? (Bruker også proteinshake 2ganger daglig)
Slik det er nå prøver eg bare spise mye, uten og tenke helt på fett og slikt. For ønsker gå opp i vekt og løfte tyngre, før eg etter jul skal brenne fettet.

Når eg tar kreatinet tar eg dette:
5 dager hvor eg tar 4 x 1 tsk(6g) oppi en halvliter flaske med lunket vann. Rister godt så vannet er helt klart. før eg styrter hele flasken.
6dag-slutt tar eg 1tsk(6g) om morningen på samme måte....

Styrter også 0.5 l vann flere ganger på dagen, utenom inntaket av kreatin.


Sist eg tok det, følte eg ikke at eg fikk noe resultat av og bruke det.

Noen råd/Veiledning?

Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Ny runde med Kreatin
« #1 : 24. oktober 2010, 12:38 »
Det er vel sånn at rett og slett noen er "imune" mot kreatin, så hvis du ikke merket noe så kan det være det.
Det kan også ha noe å si hvor lenge du brukte det første gangen. Du kan ikke regne med resultater/merkbare forskjeller i kroppen på kun i 14 dager feks.

Jeg merket det selv etter de første dagene (mulig det også var placebo), mens en kamerat av meg merket ikke noe før han hadde brukt det oppi mot tre uker. 

Utlogget jayz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Ny runde med Kreatin
« #2 : 24. oktober 2010, 12:42 »
Eg brukte det i 2mnd - Slik eg skulle. Følte ikke eg gikk opp noe og eg følte ikke at kroppen ble noe "Fylt med vann" slik eg leste. Men, at eg er imun kan så godt være. Hadde vært typisk. Har forbrenning som et gasskraftverk, så mulig kroppen min forbrenner alt av kreatinet^^.

Men, at eg drikker vannet veldig raskt skal ikke ha noe og si ? i stedet for å gå rundt og sippe på flasken, at eg drikker 0.5 direkte osv?


Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Ny runde med Kreatin
« #3 : 24. oktober 2010, 12:45 »
Det er liten vits å styrte 0,5l vann et par ganger. Du må ha et jevnt, kontinuerlig inntak av vann gjennom hele dagen.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget jayz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Ny runde med Kreatin
« #4 : 24. oktober 2010, 12:50 »
Det er liten vits å styrte 0,5l vann et par ganger. Du må ha et jevnt, kontinuerlig inntak av vann gjennom hele dagen.

Okei, dette kan være noe eg gjorde feil. Men reiner med at 0.5 med selve kreatinet kan styrtes, for så og drikke jevnt hele dagen?   og mye når man trener vekter?


Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Ny runde med Kreatin
« #5 : 24. oktober 2010, 13:03 »
Det er vel inget fasitsvar. Drikk når du føler for det. Under trening anbefales det vel å drikke før du føler tørste.
Jeg drikker vel fra 0.5 til 1 liter vann på trening.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget jayz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Ny runde med Kreatin
« #6 : 24. oktober 2010, 15:47 »
Okei....

Høres nesten ut som en bare må prøve seg frem.. Er bare redd eg får for lite vann i kroppen, eller at eg inntar vannet feil (om det går an) - For lettere og drikke en del vann ofte, enn og sutle på vann konstant....

Og, bør man løfte tungt med færre rep nå? eller fortsette med 12x3 øvelser?

Celdiir

  • Gjest
Sv: Ny runde med Kreatin
« #7 : 24. oktober 2010, 16:34 »
Eg brukte det i 2mnd - Slik eg skulle. Følte ikke eg gikk opp noe og eg følte ikke at kroppen ble noe "Fylt med vann" slik eg leste. Men, at eg er imun kan så godt være. Hadde vært typisk. Har forbrenning som et gasskraftverk, så mulig kroppen min forbrenner alt av kreatinet^^.

Men, at eg drikker vannet veldig raskt skal ikke ha noe og si ? i stedet for å gå rundt og sippe på flasken, at eg drikker 0.5 direkte osv?



Først og fremst er "immunitet" mot kreatin ofte en bra ting. Det betyr at du slipper å kjøpe kosttilskudd fordi kroppen din antageligvis produserer nok eller du får i deg nok fra maten. Akkurat som at man ikke trenger kjøpe en supertøff vitaminmiks hvis man er flink å spise grønnsakene sine.

For det andre er de ulike påstandene om kreatin høyst overdrevet. Hvis man forventer at man må skifte garderobe som følge av at musklene blir fylt med vann blir man nok skuffa.
Kreatin binder til seg vann ja, men ikke så himla mye målt med absolutte verdier. Husk nå på at det ikke er mange grammene som ligger fordelt på hele kroppens muskulatur. Det blir nok ikke litervis med vann av sånt og synlig "vannete muskler".

Og da er vi inne på vanninntaket: kreatin binder til seg litt vann, men nok engang - ikke så voldsomt mye. Tanken bak væskeinntaket er å hindre at kreatinet suger til seg vann fra andre steder i kroppen. Er kreatinet mer eller mindre oppløst er svampen mettet. Et glass vann er trossalt mye væske sammenliknet med en teskje kreatin. Man ender jo ikke opp med grøt, men masse vann med noen partikler i seg. Man trenger ikke slurpe i seg litervis med vann ekstra hver dag for kreatinets skyld.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!