Skrevet av Emne: Er denne kroppen mulig?  (Lest 95402 ganger)

Utlogget Marve

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #195 : 08. mai 2011, 02:12 »
He-he, kan trygt si at den har sporet av, ja. Natta!
Motivasjon

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #196 : 10. mai 2011, 21:03 »
Haha, hva i helvete er dette for noe din vittigper?
Det finnes ikke vits i å fylle poster med smileys, uavhengi av hva man skriver. Når en mener noe, og er redd for å bli misforstått osv putter mange på en smiley. Da er enten posteren litt for krass i skrivemåte eller så har mottager av posten kort lunte. Greit nok at en poster smiley når en skal gi skryt eller vennlige beskjeder, men når en er alvorlig i skrivemåte burde dette være unødvendig.
Jeg tåler glatt motargumentasjon og småfrekke innlegg uten smiley.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Lidal

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #197 : 10. mai 2011, 22:45 »
Er du skada eller?

Utrolig morsomt å lese igjennom hele tråden. Makan til misunnelse har jeg ikke sett på leeeeeeeenge! Hahahaha, så jævlig eid dere har blitt i denne tråden!

Lenge leve janteloven og Norge!

Den tøffingen som begynner å kalle ham tyrker osv midt i tråden da - tragisk!

Ble en fin lørdagskveld dette! Cheesy

Og, ja, forresten; jeg er fullt norsk hvis noen lurte Smiley

misunnelig på svartingen det? haehea XD

med det er jo fakta da Cheesy
pain is weakness leaving the body

If it were easy then everyone would look like this

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #198 : 15. mai 2011, 06:03 »
Til Salva... sorry ass, men du er like troverdig som en nord-koreansk nyhetsoppleser. Godt mulig at det er deg på bildene, men du har bare deg selv å takke for at ingen tror deg, slik du har fremlagt saken din.

Og Marve... stfu om janteloven.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #199 : 19. mai 2011, 08:09 »
Det finnes ikke vits i å fylle poster med smileys, uavhengi av hva man skriver. Når en mener noe, og er redd for å bli misforstått osv putter mange på en smiley. Da er enten posteren litt for krass i skrivemåte eller så har mottager av posten kort lunte. Greit nok at en poster smiley når en skal gi skryt eller vennlige beskjeder, men når en er alvorlig i skrivemåte burde dette være unødvendig.
Jeg tåler glatt motargumentasjon og småfrekke innlegg uten smiley.
 

Jeg synes det er smart å blande skriftspråk og ikonografi. Det gjør det lettere å gjøre seg forstått, og er en mulighet til å tilføre flere nyanser i utsagn og meninger.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #200 : 19. mai 2011, 08:20 »
 

Jeg synes det er smart å blande skriftspråk og ikonografi. Det gjør det lettere å gjøre seg forstått, og er en mulighet til å tilføre flere nyanser i utsagn og meninger.
Kanskje derfor fjortisser bruker det mest. I en muntlig samtale gjør du ikke " Wink", eller " Cheesy" og ihvertfall ikke " Tongue" oppi fjeset på mottaker, så hvorfor gjøre det skriftlig under særs skjerpede omstendigheter?. (Eller seriøs debatt på tf om du vil)
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #201 : 19. mai 2011, 15:20 »
Kanskje derfor fjortisser bruker det mest. I en muntlig samtale gjør du ikke " Wink", eller " Cheesy" og ihvertfall ikke " Tongue" oppi fjeset på mottaker, så hvorfor gjøre det skriftlig under særs skjerpede omstendigheter?. (Eller seriøs debatt på tf om du vil)

Her tar du kraftig feil Smiley Non-verbal kommunikasjon utgjør et sted mellom 60-70% av kommunikasjonen under en samtale. Bare ansiktet vårt kommuniserer med mange tusen tegn, og mennesket er den eneste rasen som har mimikk utviklet på et slikt avansert nivå. I tillegg kommer annet kroppsspråk, bruk av toneleie osv. (som utgjør endel av kommunikasjonen utover ordene som blir brukt i en telefonsamtale).

Jeg er enig i at smileys er god kommunikasjon over en useriøs samtale på et forum. Det forenkler skriveprosessen og man gjør seg bedre forstått. I et mer seriøst debattinnlegg eller mailutveksling er det selvsagt en uting, men dette beror også på at språket da skal være i en slik form at smileys burde være overflødig.

Men man sammenligner ikke debattinnlegg/essays i avisene med off-the-head kommunikasjon på et treningsforum - gjør en vel Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Er denne kroppen mulig?
« #202 : 19. mai 2011, 15:22 »
Her tar du kraftig feil Smiley Non-verbal kommunikasjon utgjør et sted mellom 60-70% av kommunikasjonen under en samtale. Bare ansiktet vårt kommuniserer med mange tusen tegn, og mennesket er den eneste rasen som har mimikk utviklet på et slikt avansert nivå. I tillegg kommer annet kroppsspråk, bruk av toneleie osv. (som utgjør endel av kommunikasjonen utover ordene som blir brukt i en telefonsamtale).

Jeg er enig i at smileys er god kommunikasjon over en useriøs samtale på et forum. Det forenkler skriveprosessen og man gjør seg bedre forstått. I et mer seriøst debattinnlegg eller mailutveksling er det selvsagt en uting, men dette beror også på at språket da skal være i en slik form at smileys burde være overflødig.

Men man sammenligner ikke debattinnlegg/essays i avisene med off-the-head kommunikasjon på et treningsforum - gjør en vel Smiley
what

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #203 : 19. mai 2011, 19:55 »
Her tar du kraftig feil Smiley Non-verbal kommunikasjon utgjør et sted mellom 60-70% av kommunikasjonen under en samtale. Bare ansiktet vårt kommuniserer med mange tusen tegn, og mennesket er den eneste rasen som har mimikk utviklet på et slikt avansert nivå. I tillegg kommer annet kroppsspråk, bruk av toneleie osv. (som utgjør endel av kommunikasjonen utover ordene som blir brukt i en telefonsamtale).

Jeg er enig i at smileys er god kommunikasjon over en useriøs samtale på et forum. Det forenkler skriveprosessen og man gjør seg bedre forstått. I et mer seriøst debattinnlegg eller mailutveksling er det selvsagt en uting, men dette beror også på at språket da skal være i en slik form at smileys burde være overflødig.

Men man sammenligner ikke debattinnlegg/essays i avisene med off-the-head kommunikasjon på et treningsforum - gjør en vel Smiley
Jeg er klar over at man påstår at kroppsspråket har høyrere verdi enn det muntlige. Ble selv overasket når jeg fikk høre det på skolen i 9kl. Men det er dermed ikke sagt at man kan komunisere med kroppen. Verken du, jeg eller noen andre hadde skjønt noe enn hvor mange grimaser jeg hadde laget, løftet på skuldrene eller danset polka. Vi kunne imidlertidlig kommunisert med en vegg imellom oss så lenge vi kan snakke. Ergo, kroppsspråket sier oss fint lite i forhold til muntlig tale.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget morteneide

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 89

  • real power can`t be given,it must be taken
Sv: Er denne kroppen mulig?
« #204 : 19. mai 2011, 20:59 »
Hvis dere som tviler så jævlig hele tiden har lest dere litt opp det som heter gener og anatomi, så hadde dere skjønt at det er faktisk ganske mange her i verden som har muskler som er bygd opp forskjellig fra person til person. Jeg leste en artikkel om at ronnie colemann og phil heat har en muskel type som gjør at det er skapt for bodybuilding. Musklene blir trekt sammen på en helt annen måte, og de tilpasser seg vekt trening mye bedre enn mange andre. Det hele kommer an på hvordan dine gener dine foreldre og beste foreldre osv har. Så det faktisk fult mulig å se sånn ut. Jeg kjenner en bonde fra verdalen i nord trøndelag som faktisk ser ut som han bor på gymet, men sannheten er at han aldri har vært på et gym, bare jævlig flaks med genene. Så det er fult mulig. bare synd det ikke var meg som fikk de genene

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Er denne kroppen mulig?
« #205 : 19. mai 2011, 21:05 »
Jeg kjenner en bonde fra verdalen i nord trøndelag som faktisk ser ut som han bor på gymet, men sannheten er at han aldri har vært på et gym, bare jævlig flaks med genene. Så det er fult mulig. bare synd det ikke var meg som fikk de genene

Hmm, nesten så man kan påstå at en bonde kan trene seg sterkere enn en som trener på studio med andre ord da eller?
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #206 : 19. mai 2011, 21:08 »
Enda en bonde?

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #207 : 19. mai 2011, 21:11 »
begynn ikke med bønder  woot vi har en helt sinnsykt tråd på det allerered et sted her med en fyr som påstår at bønder i gamle dager markløftet 350 kg 8 timer i strekk  biggrin biggrin biggrin
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Er denne kroppen mulig?
« #208 : 19. mai 2011, 21:25 »
begynn ikke med bønder  woot vi har en helt sinnsykt tråd på det allerered et sted her med en fyr som påstår at bønder i gamle dager markløftet 350 kg 8 timer i strekk  biggrin biggrin biggrin

Det var en spøk Einstein....
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #209 : 20. mai 2011, 00:27 »
Jeg er klar over at man påstår at kroppsspråket har høyrere verdi enn det muntlige. Ble selv overasket når jeg fikk høre det på skolen i 9kl. Men det er dermed ikke sagt at man kan komunisere med kroppen. Verken du, jeg eller noen andre hadde skjønt noe enn hvor mange grimaser jeg hadde laget, løftet på skuldrene eller danset polka. Vi kunne imidlertidlig kommunisert med en vegg imellom oss så lenge vi kan snakke. Ergo, kroppsspråket sier oss fint lite i forhold til muntlig tale.

Det er ingen som har sagt at man kan kommunisere utelukkende med smileys heller? Kommunikasjon overføres på flere nivå. I en samtale så gjør kombinasjonen kroppspråk, mimikk og verbal kommunikasjon at man har lettere for å forstå hverandre, lese signaler, kunne fortolke en "thick description" og rikeliggjøre innholdet.
Smileys har en tilsvarende funksjon, dog selvsagt endel forenklet. Et velplassert smiley er med på å støtte setningens kommunikative verdi. På et forum der språket ofte ikke er et resultat av flere timer med strukturering, refleksjon og planlegging, så har smileys en god funksjon. Det forbedrer i mange tilfeller kommunikasjonen. Når det er sagt så er inget godt innlegg fullt av smileys. Det burde først og fremst være tekst, men en velplassert smiley her og der har sin funksjon.

Eksempel:

Løfter du jern?
Løfter du jern? Smiley
Løfter du jern? Sad
Løfter du jern? Tongue

Fire setninger som i en og samme tekst kan tillegges totalt forskjellige betydninger avhengig av bruk av smileys.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!