Skrevet av Emne: Er denne kroppen mulig?  (Lest 95403 ganger)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #210 : 20. mai 2011, 00:37 »
Hehe. Jeg roter meg inn her pga overskriften tillsier at det er en diskusjon rundt en bra bygd kropp.
Og hva ser jeg når jeg kommer inn? jo her lærer man hverandre å kommunisere Cheesy Jeg blar meg videre en side tilbake, er det noe konstruktivt det står om en "kropp" her tro? Neeh. Fortsatt prat om smiley og kroppspråk. Håper dere får noe ut av det da Smiley
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #211 : 20. mai 2011, 01:23 »
Det er ingen som har sagt at man kan kommunisere utelukkende med smileys heller? Kommunikasjon overføres på flere nivå. I en samtale så gjør kombinasjonen kroppspråk, mimikk og verbal kommunikasjon at man har lettere for å forstå hverandre, lese signaler, kunne fortolke en "thick description" og rikeliggjøre innholdet.
Smileys har en tilsvarende funksjon, dog selvsagt endel forenklet. Et velplassert smiley er med på å støtte setningens kommunikative verdi. På et forum der språket ofte ikke er et resultat av flere timer med strukturering, refleksjon og planlegging, så har smileys en god funksjon. Det forbedrer i mange tilfeller kommunikasjonen. Når det er sagt så er inget godt innlegg fullt av smileys. Det burde først og fremst være tekst, men en velplassert smiley her og der har sin funksjon.

Eksempel:

Løfter du jern?
Løfter du jern? Smiley
Løfter du jern? Sad
Løfter du jern? Tongue

Fire setninger som i en og samme tekst kan tillegges totalt forskjellige betydninger avhengig av bruk av smileys.
Jeg tar poenget ditt Stoneheart. Nå var det i bunn og grunn hvorvidt bruken av smileys i seriøs prat er nødvendig eller ikke som var temaet, og jeg mener fortsatt at det ikke skal være nødvendig med smielefjes i debatt. Som du viser eksempel til så vil "løfter du jern" tolkes på helt forskjellige måter utifra hvilken smilen en bruker, men da er det mer en hyggelig henvendelse eller tullprat tf-brukere seg imellom. Som et litt rart eksempel, så tviler jeg på at Siv Jensen vil motta "Har du husket dokumentmappa og en pakke røyk til stortingsvalget  Cool" av Jens Stoltenberg.
You feel me?. Tror nok vi egentlig er enige, bare at jeg ikke utdypet meg nok om når jeg selv mener smiley går ann å smøre inn i innlegget. 

Edit: Det betyr selfølgelig ikke at jeg skal bestemme når folk skal bruke smileys. Det har jeg ingenting med.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #212 : 20. mai 2011, 02:29 »
hehe, ja jeg får bare beklage og påta meg skylden for at denne tråden har sporet totalt av Smiley Skal trekke meg stille ut nå... Wink

ps hardcorebakken: dette er vel tre velplasserte smileys?Smiley hehe...

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #213 : 20. mai 2011, 02:53 »
Ta bilde av deg selv med en lapp i hånda der det står "Hallo Treningsforum" slik at ting virker mer troverdig Wink Slik jeg har gjort! Smiley Det er nå ingen tvil om at dette er meg.



HAhaha, fikk en god latter her på kvelden;)

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Er denne kroppen mulig?
« #214 : 20. mai 2011, 13:26 »
hehe, ja jeg får bare beklage og påta meg skylden for at denne tråden har sporet totalt av Smiley Skal trekke meg stille ut nå... Wink

ps hardcorebakken: dette er vel tre velplasserte smileys?Smiley hehe...
Tråden er sporet av helt av for lenge siden, og det var nok jeg som startet med "smiley-debatten" så den "skylden" tar jeg på egen rygg.
Hehe ja, det var 3 vellplaserte smileys.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!