Skrevet av Emne: Glukosamin  (Lest 28621 ganger)

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Glukosamin
« : 25. oktober 2010, 19:55 »
Har treningsforum begynt å omtale reseptbelagte medikamenter på forsiden?
Når kommer artikler på efedrin?

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Glukosamin
« #1 : 26. oktober 2010, 17:13 »
Kan jeg få ett svar fra mod, er det greit å omtale reseptpliktige legemidler på forsiden? Viss ja, er det da fritt frem ( aka efedrin ++ ) ?

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Glukosamin
« #2 : 26. oktober 2010, 17:20 »
Godt poeng. Men det er vel ikke så altfor lenge siden glukosamin var reseptfritt. Alle virksomme tilskudd skal jo gjøres ulovelige, ikke sant. Mer penger i kassa for Big Pharma.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Glukosamin
« #3 : 26. oktober 2010, 17:23 »
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Glukosamin
« #4 : 26. oktober 2010, 17:34 »
Dette var jo fint, må jo få vekk alt som fungerer Sad

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Glukosamin
« #5 : 26. oktober 2010, 18:20 »
Godt poeng. Men det er vel ikke så altfor lenge siden glukosamin var reseptfritt. Alle virksomme tilskudd skal jo gjøres ulovelige, ikke sant. Mer penger i kassa for Big Pharma.

Glukosamin har vel vært reseptpliktig i Norge en stund nå, i sverige er det ikke så lenge siden det ble forbudt. England er da altså landet om man vil ha tak i det.

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Glukosamin
« #6 : 26. oktober 2010, 18:31 »

Eller hva med denne overskriften

Problem med å sove? Glem ZMA; prøv Diazepam!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Glukosamin
« #7 : 26. oktober 2010, 22:37 »
Eller hva med denne overskriften

Problem med å sove? Glem ZMA; prøv Diazepam!
Trist og lei på trening, hiv innpå et par zoloft da vel...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Glukosamin
« #8 : 29. oktober 2010, 00:32 »
Glukosamin er vel ikke ulovlig å selge i sverige og andre EU land?!. det selges fritt i sverige sist jeg var der.
Det er da heller ikke ulovlig å ta inn til norge. Døgndosen er 1250 mg (x90) altså kan man trygt ta inn rett over et hekto.

Men det kan godt hende at det salget jeg så i sverige var "ulovlig" fra tilskuddsbutikken. legg gerne ut link hvor det står at Glucosamine ikke er reseptfritt i sverige.

EDIT:

Søker litt rundt her, og leser motstridende ting. Tror også det var apotek jeg fikk min svenske glucosamin fra. Men uten resept.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Glukosamin
« #9 : 29. oktober 2010, 00:46 »
glukosamin kjøpes i dyrebutikken/dyr legen her i norge..

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Glukosamin
« #10 : 29. oktober 2010, 00:50 »
Hva nu? Trodde man kunne støtte seg på EØS-regulativet, eget forbruk osv?  what
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Glukosamin
« #11 : 29. oktober 2010, 21:38 »
Glukosamin er vel ikke ulovlig å selge i sverige og andre EU land?!. det selges fritt i sverige sist jeg var der.
Det er da heller ikke ulovlig å ta inn til norge. Døgndosen er 1250 mg (x90) altså kan man trygt ta inn rett over et hekto.

Men det kan godt hende at det salget jeg så i sverige var "ulovlig" fra tilskuddsbutikken. legg gerne ut link hvor det står at Glucosamine ikke er reseptfritt i sverige.

EDIT:

Søker litt rundt her, og leser motstridende ting. Tror også det var apotek jeg fikk min svenske glucosamin fra. Men uten resept.

Läkemedelsverket har mot bakgrund av ovanstående beslutat att förpackningen för en månads förbrukning är receptfri medan en större förpackning för tre månaders förbrukning är receptbelagd

http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Receptfritt-och-egenvard/Naturlakemedel/Glukosamin/

Utlogget pergronn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

Sv: Glukosamin
« #12 : 29. oktober 2010, 21:49 »
Glukosamin er vel ikke ulovlig å selge i sverige og andre EU land?!. det selges fritt i sverige sist jeg var der.
Det er da heller ikke ulovlig å ta inn til norge. Døgndosen er 1250 mg (x90) altså kan man trygt ta inn rett over et hekto.

Men det kan godt hende at det salget jeg så i sverige var "ulovlig" fra tilskuddsbutikken. legg gerne ut link hvor det står at Glucosamine ikke er reseptfritt i sverige.

EDIT:

Søker litt rundt her, og leser motstridende ting. Tror også det var apotek jeg fikk min svenske glucosamin fra. Men uten resept.

Glukosamin selges i England av bl.a Holland & Barrett
http://www.hollandandbarrett.com/pages/categories.asp?cid=25&searchterm=glucosamine&rdcnt=1
KK-67

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Sv: Glukosamin
« #13 : 30. oktober 2010, 12:40 »
Glukosamin har vel vært reseptpliktig i Norge en stund nå, i sverige er det ikke så lenge siden det ble forbudt. England er da altså landet om man vil ha tak i det.

(vet ikke helt i hvilken verden du lever i, men i min så har det aldri vært problem å kjøpe glukosamin i Sverige. I Norge ble det på 90-tallet forbudt å selge glukosamin uten resept da myndighetene fant ut at det virker mot bl.a. diffuse leddsmerter.)


Var i Sverige i går ... NULL problem å kjøpe Glukosine 625 mg uten resept ... kunne kjøpe så mange jeg ville ... og det var på samme apotek som jeg har kjøpt det på tidligere.

Koster SEK 120,- for en boks med 60 tabletter ... mulig billigere med resept, men intet krav.

I henhold til boksen er Den aktiva substansen är glukosaminsulfat-natriumklorid motsvarande 625mg glukosamin.


På steder hvor de selger ting fra bl.a. PF har de også noe de kaller for L-Glutamine, men det var de tomme for i går.
HABEAS CORPUS

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Glukosamin
« #14 : 30. oktober 2010, 15:31 »
(vet ikke helt i hvilken verden du lever i, men i min så har det aldri vært problem å kjøpe glukosamin i Sverige. I Norge ble det på 90-tallet forbudt å selge glukosamin uten resept da myndighetene fant ut at det virker mot bl.a. diffuse leddsmerter.)


Var i Sverige i går ... NULL problem å kjøpe Glukosine 625 mg uten resept ... kunne kjøpe så mange jeg ville ... og det var på samme apotek som jeg har kjøpt det på tidligere.

Koster SEK 120,- for en boks med 60 tabletter ... mulig billigere med resept, men intet krav.

I henhold til boksen er Den aktiva substansen är glukosaminsulfat-natriumklorid motsvarande 625mg glukosamin.


På steder hvor de selger ting fra bl.a. PF har de også noe de kaller for L-Glutamine, men det var de tomme for i går.

Om du har giddet å lese den forrige posten min, står det i klartekst der. Jeg gjentar den dog, så du får den med deg. Dette er lovverket, hva apoteket selger deg eller ikke, spiller ingen rolle.

Sitat
Läkemedelsverket har mot bakgrund av ovanstående beslutat att förpackningen för en månads förbrukning är receptfri medan en större förpackning för tre månaders förbrukning är receptbelagd

L glutamin er lov å selge i Norge også, så jeg vet ikke hvorfor du drar opp det?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!