Skrevet av Emne: Reverse grip bench press, 4 real?  (Lest 4815 ganger)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Reverse grip bench press, 4 real?
« : 26. oktober 2010, 22:18 »
http://www.bodybuilding.com/fun/video-anatomy-of-the-chest.htm

Kom over den siden der i en annen tråd her nå(husker ikke hvilken), og ble litt nyskjerrig.

Er det noen her som kan si at de har prøvd det og det fungerer? Kan det hjelpe på benkpress-styrken min? Smiley

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #1 : 26. oktober 2010, 22:21 »
God øvelse for triceps ihvertfall, føler at det ikke blir så mye stress på skuldrene også når jeg gjør denne. Dog, den kan være et helvete på håndleddene..

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #2 : 26. oktober 2010, 22:41 »
God øvelse for triceps ihvertfall, føler at det ikke blir så mye stress på skuldrene også når jeg gjør denne. Dog, den kan være et helvete på håndleddene..

Hmm, mye av poenget i videoen inne på sida der var at man skulle bruke mindre triceps ved å bruke reversed grip. Vet ikke hva som stemmer, jeg, men...

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #3 : 26. oktober 2010, 22:51 »
Hovedsaklig brukes det vel som en hjelpeøvelse til benkpress av styrkeløftere (som fks smalbenk, hantellpress and so on..)  hvis du har dårlige skuldre, eller sliter med skuldre. For å få en avlastning.

EDIT: ja.. Nå gjorde eg det sjakktrekket å svare før eg i det hele tatt trykte på linken, Innlegget mitt gjelder smalbenk /m omvendt grep..


Westside disciple

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #4 : 26. oktober 2010, 22:52 »


Det er vell bare en måte og se om det hjelper på benkpress-styrken din? Smiley
Jeg tror at det kan være en fin støtteøvelse.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #5 : 27. oktober 2010, 17:36 »
http://www.bodybuilding.com/fun/video-anatomy-of-the-chest.htm

Kom over den siden der i en annen tråd her nå(husker ikke hvilken), og ble litt nyskjerrig.

Er det noen her som kan si at de har prøvd det og det fungerer? Kan det hjelpe på benkpress-styrken min? Smiley

Alle bryst-skulder-ryggøvelser kan vel hjelpe på benken din Wink Men hva er det du føler er det svakeste punktet i benken din da?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #6 : 27. oktober 2010, 21:42 »
Alle bryst-skulder-ryggøvelser kan vel hjelpe på benken din Wink Men hva er det du føler er det svakeste punktet i benken din da?


Egentlig nederste del av løftet. Med en gang jeg får stanga over et vist pungt så flyr den mye lettere opp. Men tror uansett at jeg skal prøve det ut.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #7 : 27. oktober 2010, 21:45 »

Egentlig nederste del av løftet. Med en gang jeg får stanga over et vist pungt så flyr den mye lettere opp. Men tror uansett at jeg skal prøve det ut.

Tren lats mer. I bunn av løftet bruker du mye lats.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #8 : 27. oktober 2010, 21:49 »
Tren lats mer. I bunn av løftet bruker du mye lats.


Har aldri skjønt helt det der med lats i benk. Om jeg bruker latsa noe særlig så hopper jo skuldrene ut og frem med en gang. :S

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #9 : 27. oktober 2010, 21:53 »

Har aldri skjønt helt det der med lats i benk. Om jeg bruker latsa noe særlig så hopper jo skuldrene ut og frem med en gang. :S

Hvis du legger deg ned og spenner deg opp med armene som i bunnen av presset, for så å stramme lats, så skal armene sprette litt fram. Jeg har ihvertfall ikke merket noe til at skuldrene beveger seg noe særlig.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #10 : 27. oktober 2010, 21:54 »
Hvis du legger deg ned og spenner deg opp med armene som i bunnen av presset, for så å stramme lats, så skal armene sprette litt fram. Jeg har ihvertfall ikke merket noe til at skuldrene beveger seg noe særlig.

Skal teste det litt ut i morra. Smiley

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #11 : 28. oktober 2010, 15:07 »
Hvis du legger deg ned og spenner deg opp med armene som i bunnen av presset, for så å stramme lats, så skal armene sprette litt fram. Jeg har ihvertfall ikke merket noe til at skuldrene beveger seg noe særlig.

Er helt riktig det Ryū skriver. Lats er veldig viktig i benkpress.

Maevar: hvis du sliter med den nedre delen av løftet (vil tippe at det er snakk om et lite stykke over brystet), så er dette noe som er veldig vanlig. Bryst og lats hjelper i hovedsak til kun i den helt nederste delen av løftet, og triceps er i en dårlig posisjon (mekanisk sett) i den nedre delen av løftet. Det er i den delen av løftet hvor mesteparten av vekten går fra bryst/lats og over til triceps at de fleste vil få problemer. Løsningen er å starte løftet så eksplosivt som mulig. Bryst og lats er store muskelgrupper og skal du løfte mye i benk er det er viktig å utnytte disse til det maksimale, og få så mye fart på vekten som mulig fra starten av. En eksplosiv start vil gjøre resten av løftet enklere.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #12 : 28. oktober 2010, 15:30 »
Er helt riktig det Ryū skriver. Lats er veldig viktig i benkpress.

Maevar: hvis du sliter med den nedre delen av løftet (vil tippe at det er snakk om et lite stykke over brystet), så er dette noe som er veldig vanlig. Bryst og lats hjelper i hovedsak til kun i den helt nederste delen av løftet, og triceps er i en dårlig posisjon (mekanisk sett) i den nedre delen av løftet. Det er i den delen av løftet hvor mesteparten av vekten går fra bryst/lats og over til triceps at de fleste vil få problemer. Løsningen er å starte løftet så eksplosivt som mulig. Bryst og lats er store muskelgrupper og skal du løfte mye i benk er det er viktig å utnytte disse til det maksimale, og få så mye fart på vekten som mulig fra starten av. En eksplosiv start vil gjøre resten av løftet enklere.


Prøvde ut det latsgreiene i dag og jeg tror ikke jeg har forstått det helt. Skal jeg "stramme" latsa i bunnen av løftet? Tongue Da ble det vinglete, men armene ble skøvet oppover helt nederst i løftet.

Jeg prøver alltid å løfte så eksplosivt som mulig. Smiley Takk for svar!

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249


Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Reverse grip bench press, 4 real?
« #14 : 29. oktober 2010, 00:30 »
Se litt på hva styrkeløfterne gjør i benk. De har gjerne mer ekstrem svai ol enn det som er nødvendig for BB, men se hvordan bena er godt plantet i bakken, baken er på benken mens traps samtidig er "plantet" på benken, skulderbladene er trukket sammen for å gi stabilitet og "trykk"... "base" å presse fra, hvilket lats er en viktig del av. De kan "initiere" også.

Jeg er en "puller" fra naturens side og har trent triceps til kuene kommer hjem for å hjelpe på pressøvelsene, hvilket selvsagt har hjulpet, men det er råd i tråd med det Tate gir over som har gitt meg det jeg trenger for å bli omtrent like komfortabel med pressøvelser som det jeg er med draøvelser.

Så har jeg også fire meter lange armer, da. Det kan jo også ha noe å si Smiley

Ellers ser jeg omvendt benk (relativt smalt grep, da) mest som en tricepsøvelse jeg også - ganske front delt intensiv også ved bredere grep, etter min erfaring. Men er man bygget slik at sistnevnte aktiverer mer pecs enn "vanlig" benk så finnes det vel bedre alternativer.

Blir litt subjektivt her, men... Smiley
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!