Skrevet av Emne: pat mendes 330kg x4 markløft  (Lest 19177 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #45 : 30. oktober 2010, 18:15 »
Det var kommentarene rundt selve løftet og pirking på teknikk som var verst i min mening. Har selv ingen formening om hvorvidt han er dopet eller ikke, det har jeg ikke noen som helst peiling på. Det finnes jo ekstreme styrketalenter her i verden, en av de sykeste har jo faktisk skrevet i denne tråden... Bare en tanke.

Ja, ser nå at det var litt feil formulert fra min side, leste bare "dopinganklager".


Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #46 : 30. oktober 2010, 18:18 »
Det var kommentarene rundt selve løftet og pirking på teknikk som var verst i min mening. Har selv ingen formening om hvorvidt han er dopet eller ikke, det har jeg ikke noen som helst peiling på. Det finnes jo ekstreme styrketalenter her i verden, en av de sykeste har jo faktisk skrevet i denne tråden... Bare en tanke.
Det styrketalentet har vært med i et forbund gjennom hele sin vanvittige fremgang. Det er faktisk en enorm forskjell. CYC har ikke hatt praktisk mulighet til å dope seg. Pat har kunnet dopet så mye han vil, og det er jeg rimelig sikker på at han har gjort. Stikker av fra doptest. Er ikke med i noe forbund til tross for at han allerede er blant de beste vektløfterne fra USA. Det finnes ingen annen logisk grunn enn at han vil dope så mye han kan før han melder seg inn.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #47 : 30. oktober 2010, 18:21 »
innocent until proven guilty.
Om han har dopa seg eller ikke har ikke noe å "si". Han er jo ikke medlem av noen forbund.
Synd er det ja, OM han doper seg. Men sånn er det bare...

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #48 : 30. oktober 2010, 18:27 »
innocent until proven guilty.
Om han har dopa seg eller ikke har ikke noe å "si". Han er jo ikke medlem av noen forbund.
Synd er det ja, OM han doper seg. Men sånn er det bare...

Enig her ass..

Men gøy å lese bare diskusjonene ikke tar helt av Tongue
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #49 : 30. oktober 2010, 19:01 »
Du babler om? jeg skrev bare at han sikkert hadde fint klart å komme seg til OL selv om han dopet.. da han kan rekke å rense seg før han melder seg inn i en klubb.. og så lenge han ikke blir tatt så har han mulighet for å komme inn.

Sa da ikke no om at det var greit med doping i all idrett? jeg sa det ville gått greit for han å komme inn i OL hvis han renset seg Wink
Så da mener du det er greit og dope som faen i mange år, for så og bruke det til og konkurere mot reine.  du har stilt på vektløfter stevner har du ikke?

hadde du deltatt i ein idrett der det var uanmeldt dopingtesting på samtlige som var innmeldt i det forbundet, hadde du sagt akuratt det samme vist det hadde vore eit liknande tilfelle. Og det er noko med det at når ein er i miljøet får ein greie på ting som almennheten (DU) ikkje veit, blandt anna det som vebjørn skreiv ovanfor, så akuratt her føler eg at mine ord ( sammen med ei handfull andre her) veier meir en dine ord.

Du har jo konkurert mot en utøver som akkurat har kommet tilbake fra utestengelse, og 3 uker etter at han slo deg på nordisk så blei han tatt på nytt og utestenkt for nye 4 år.

Ja man er jo uskyldig til det motsatte er bevist så det er derfor han ikke er utestenkt enda.,    

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #50 : 30. oktober 2010, 19:07 »
Så da mener du det er greit og dope som faen i mange år, for så og bruke det til og konkurere mot reine.  du har stilt på vektløfter stevner har du ikke?
 Du har jo konkurert mot en utøver som akkurat har kommet tilbake fra utestengelse, og 3 uker etter at han slo deg på nordisk så blei han tatt på nytt og utestenkt for nye 4 år.

Ja man er jo uskyldig til det motsatte er bevist så det er derfor han ikke er utestenkt enda.,    


aldri sagt det er greit, har sagt det er mulig Wink

Jeg har deltatt på ett stevne en gang ja ;p hvordan det?



Har ingen veldig stor formening om pat og om han skal til OL, ingen vet om han doper seg eller ikke.. selv om det er sannsynelig, så VET ingen Wink

Er sinnsykt imponert over han hvertfall.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #51 : 30. oktober 2010, 19:12 »

Det er så bra når folk sier at man må bare ditt og bare datt. Du kommer ikke direkte til OL fordi du melder deg inn i en klubb. Amerika vil ikke sende Mendez før han er blitt utsatt for kontrollert testing over tid, lang tid. De gidder ikke ta unødige sjangser.

Du bør kanskje ordlegge deg anderledes, slik at det ikke skal bli oppfattet som om det "bare" er å rense seg fri for doping, så er OL-deltagelse helt greit.

Men jeg kan jo spørre deg, om han er dopet(altså OM) vil du at han skal delta på OL?

Jeg sa jo kun at de fleste karer som er såpass tunge og store ofte MÅ holde bredt for å klare å rette ut. Det virket jo som du trodde han ville dratt mye mer med smalere grep, men det ville han altså ikke. Det var bare til opplysning.


Målet til Pat er OL, trur trenern hans vet hva som skal til for å komme dit :p

Kan jo dope seg nå noen år.. og deretter trene reint en good stund før OL så de får testet han lenge nok Wink

Er nok mange som har dopet seg i toppen i OL, samt enda fler som har kommet unna med det.. Tenk hvor utrolig mye ressurser f.eks Kina har, med tanke på den enorme satsinga de har på vektløfting. Vil ikke tru alle er helt reine der gitt.

Angående teknikken, så nevnte jeg det fordi etter egen erfaring så løfter jeg mer med smalere grep en "støt-bredde".

Spør deg tilbake, trur du ikke han har mye å gå på teknisk og treningsmessig i markløften? Wink



Hm.. om jeg vil at pat skal til OL om han er dopet? .. jeg vet ikke hvor mange andre som er dopet i toppen.. hvis det bare er han som ville vært dopet, så nei;)

Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #52 : 30. oktober 2010, 19:16 »
Det styrketalentet har vært med i et forbund gjennom hele sin vanvittige fremgang. Det er faktisk en enorm forskjell. CYC har ikke hatt praktisk mulighet til å dope seg. Pat har kunnet dopet så mye han vil, og det er jeg rimelig sikker på at han har gjort. Stikker av fra doptest. Er ikke med i noe forbund til tross for at han allerede er blant de beste vektløfterne fra USA. Det finnes ingen annen logisk grunn enn at han vil dope så mye han kan før han melder seg inn.

du baserer argumentet ditt på at en her på forumet har snakket med noen som kjenner noen som angivelig var på et stevne der pat mendes stakk av fra dopingkontrollører. det er et rimelig tynt grunnlag.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #53 : 30. oktober 2010, 19:25 »
Målet til Pat er OL, trur trenern hans vet hva som skal til for å komme dit :p

Kan jo dope seg nå noen år.. og deretter trene reint en good stund før OL så de får testet han lenge nok Wink

Er nok mange som har dopet seg i toppen i OL, samt enda fler som har kommet unna med det.. Tenk hvor utrolig mye ressurser f.eks Kina har, med tanke på den enorme satsinga de har på vektløfting. Vil ikke tru alle er helt reine der gitt.

Angående teknikken, så nevnte jeg det fordi etter egen erfaring så løfter jeg mer med smalere grep en "støt-bredde".

Spør deg tilbake, trur du ikke han har mye å gå på teknisk og treningsmessig i markløften? Wink



Hm.. om jeg vil at pat skal til OL om han er dopet? .. jeg vet ikke hvor mange andre som er dopet i toppen.. hvis det bare er han som ville vært dopet, så nei;)


Gjennom tidene har det nok vært mange som har dopet seg opp igjennom systemet til en Ol-medalje.

En ting som er sikkert, så er det at det blir testa mye i vektløfting. De fleste andre med ambisjoner om å delta på et fremtidig OL er allerede godt inne i systemet, så der skal det mye til for å kunne seg dope seg oppover.
Men det er mye positive prøver, det er både bra og dårlig. De tar doperne, men det er mange som prøver seg.

Selve løfteteknikken hans ser effektiv ut, men om han trener så lite markløft så er det klart at han har en del å hente på det. Dog så gir drag og vendinger god stimuli, men joda, han hadde nok dratt en del mer med fokus på markløft.

Nå skal jeg være stereotyp "treningsforum-styrkeløfter" Grin Hva tror du han hadde dratt for en singel med styrkeløftstang og jernskiver? Han skulle fått lov å bruke reimer, for det låsegrepet hans sitter uansett Smiley

De gutta blir testa mye, så der kan man bruke det som jevnlig blir sagt på dette forumet "Uskyldig til det motsatte er bevist" Og her prøver man også å bevise.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


vbear90

  • Gjest
Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #54 : 30. oktober 2010, 19:27 »
du baserer argumentet ditt på at en her på forumet har snakket med noen som kjenner noen som angivelig var på et stevne der pat mendes stakk av fra dopingkontrollører. det er et rimelig tynt grunnlag.
Eg snakka sjølv med trenar og utøvarar som var på stemnet.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #55 : 30. oktober 2010, 19:28 »
hm.. har det no å si om det er styrkeløft stang og jernskiver a? hvis ikke jernskivene er "lavere" da? :p jeg syns det er best å løfte med styrkeløft stang i mark men bruker eleiko skiver.

Så det aner jeg ikke gitt :p Hva trur du?

uavhengig av stang og skiver ville jeg tippa 350-360kg 1 rep kanskje.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #56 : 30. oktober 2010, 19:33 »
hm.. har det no å si om det er styrkeløft stang og jernskiver a? hvis ikke jernskivene er "lavere" da? :p jeg syns det er best å løfte med styrkeløft stang i mark men bruker eleiko skiver.

Så det aner jeg ikke gitt :p Hva trur du?

Det er faktisk stor forskjell, og nå prøver jeg å holde meg helt saklig. Jeg drar 20kg mer med vektløfterstang i hvilken som helst markløftøvelse. Stanga gir etter og det tar lenger tid før ytterste skive letter fra bakken.
Det samme gjelder mye gummi på stanga, jo lenger ut skivene bygger på stanga, jo lenger  kan man dra stanga før ytterste skive letter.
Jernskiver ser lame ut, men det bygger ingenting utover ifh til gummi.



Jeg tror han hadde dratt 350 med samme stang og skiver som på videoen, og 330 med jern og styrkeløftstang.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #57 : 30. oktober 2010, 19:34 »
kanskje man merker mer av det når man runder 300 Wink Tongue

Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #58 : 30. oktober 2010, 19:39 »
kanskje man merker mer av det når man runder 300 Wink Tongue

hva trur du pat har a?

hehe, ja Tongue Der er du inne på noe. Jo mere vekter jo mere svikt.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #59 : 30. oktober 2010, 19:51 »
aldri sagt det er greit, har sagt det er mulig Wink
Jeg har deltatt på ett stevne en gang ja ;p hvordan det?
Har ingen veldig stor formening om pat og om han skal til OL, ingen vet om han doper seg eller ikke.. selv om det er sannsynelig, så VET ingen Wink
Er sinnsykt imponert over han hvertfall.
ja det er problemet, det er sikkert mulig.
ikke nooe annet en at det ikke er noe gøy og tape for folk som doper, det hadde sikkert ikke du syns heller hvis du hadde konkurert mot en som det viste seg var dopa. Sto og så at det blei satt j-verdensrekord i støt i klassen min på det ene j-em jeg har vert med på og blei kjempe imponert og motivert for videre trening, 3 uker etter var rekorden sletta fra protokollene.

vist er det imponerende, det er jo store vekter. han er likevell dårlig reklame for sporten.

leg merke til hvordan har stabla skivene på stanga, det er veldig unaturlig for en som drar langt over 300 å starte med 15 kg innerst på stanga, så blir lodda tyngre og tyngre utover. så da utnytterhan svikten i stanga til å få høyde på stanga før alle kiloene er med opp.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!