Skrevet av Emne: Underarmer  (Lest 2677 ganger)

Utlogget Salva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

  • Okse uten muskler
Underarmer
« : 27. oktober 2010, 12:33 »
Halllo!

Hva er veien til store underarmer? Jeg klarer nemlig ikke finne noen skikkelig formel for dette. Så, derfor tenkte jeg og spørre her, så kanskje noen kan komme med noen fine tips og triks? Smiley

Kjekt å vite..

Utlogget 1983

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 628
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 628

  • No Pain No Gain
Sv: Underarmer
« #1 : 27. oktober 2010, 12:37 »
Markløft:P

Tren grep, da vokser nok underarmene

Utlogget Salva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

  • Okse uten muskler
Sv: Underarmer
« #2 : 27. oktober 2010, 12:39 »
Altså, jeg vet jo selvfølgelig slike ting. Men, jeg snakker om konsentrasjon trening av underarmer, som gjør at dem vokser og samtidig blir sterkere. (høyere frekvens).

 Cool


Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Underarmer
« #3 : 27. oktober 2010, 21:15 »
underarmscurl?
Dog har jeg aldri kjørt dette selv. Kun markløft og det funker fint på meg .

Utlogget aleksgun

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Adam van Koeverden
Sv: Underarmer
« #4 : 27. oktober 2010, 21:21 »
tren på biceps for eksempel mens du klemmer til vekten, har vist seg å ha andre gode effekter også Wink
-Life is a dream, dream it! If you can dream it, you can do it-

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Underarmer
« #5 : 27. oktober 2010, 21:34 »
Å trene øvelser som tar hardt på grepet gir god trening for underarmene. Markløft og spesiellt Chins er veldig bra. Drop sånne straps eller hva det kalles hvis du bruker det.

Utover det har jeg funnet 2 særdeles effektive isolasjonsøvelser for underarmene, men de er litt vanskelig å forklare.

Pleier å ta i bruk kabeltrise hvor du kan stille høyden i alle slags hakk (ikke bare helt øverst og helt nederst som noen har). Tar en benk som jeg sitter på, legger albuen+underarmen på låret+kneet, stiller kabeltrisen i nøyaktig samme høyde som hånda mi er i den posisjonen. Bruker håndtak seff. Så kjører jeg sånn her http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/CBOneArmWristCurl.html bare HORISONTALT og IKKE vertikalt som på linken (føler det blir unaturlig for håndleddet, føles ikke bra) Hvis du skjønner Huh? Den der tar på undersiden av underarmen.

Mens denne tar på oversiden http://www.exrx.net/WeightExercises/WristExtensors/CBOneArmReverseWristCurl.html kjører akkurat samme opplegg HORISONTALT og ikke vertikalt...

Sånne "wristcurls" er ivertfall den eneste iso-øvelsen for underarmer. Og har funka jævli bra på meg. Men sånn som du ser det på linken synes jeg er jævli unaturlig for håndleddet og tror nok det er skadelig, så ville ikke anbefalt det. Ville anbefalt å kjøre som jeg gjør men er jo alvorlig kronglete forklart så du får gjøre det beste ut av det xD

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Underarmer
« #6 : 27. oktober 2010, 21:47 »
Av iso øvelser til underarmer så er denne min favoritt.  Wink

http://www.youtube.com/watch?v=VwX3j3ZIcHM#noexternalembed&translated=1
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget plaster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Underarmer
« #7 : 07. november 2010, 16:58 »
Klatring er en fin og morsom måte å få sterke underarmer på, hvis det er rene styrke øvelser du ser etter så er dette to gode måter:

1. Rice Bucket: Kjøp en stor pose ris og ha det i en bøtte og gjør som de viser på denne videoen. Litt merkelig øvelse men den funker bra. http://www.youtube.com/watch?v=FG7AJgRsPXk#noexternalembed

2. Litt usikker på om denne øvelsen har noe navn da det egentlig bare er en variasjon av pullups og andre øvelser men gjør med en pullup bar. Isteden for å holde i selve stanga når du tar pullups etc så finn deg et kort metalrør av ca samme tykkelse. Legg rører på tvers over stanga og ta pullups med den isteden for. Forskjellen her er at du må bruke underarmene ekstra mye til å stabilisere det korte røret.



Utlogget Fjellet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: Underarmer
« #8 : 07. november 2010, 17:03 »
bicepscurl med overhåndgrep syns jeg tar litt på underarmene
1991, 190, 103kg. Power clean 100x2, ML 180, BP 130, KB 140x2, MP 70x3. . Jobber med å bli sterkere, raskere og spenstigere!

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Underarmer
« #9 : 11. november 2010, 11:46 »
Halllo!

Hva er veien til store underarmer? Jeg klarer nemlig ikke finne noen skikkelig formel for dette. Så, derfor tenkte jeg og spørre her, så kanskje noen kan komme med noen fine tips og triks? Smiley

Kjekt å vite..

1. Wrist Curls
2. Reverse Wrist Curls
3. Grippers

Trener du de tre så kan jeg love deg at underarmene dine vil vokse.

Edit: Glemte pinch grip.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Underarmer
« #10 : 11. november 2010, 11:53 »
Utover markløft og chins er dette bare flisespikkeri Wink
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Underarmer
« #11 : 11. november 2010, 13:13 »
Utover markløft og chins er dette bare flisespikkeri Wink

Trene underarmene med chins? Du må være ekstremt svak i underarmene for å i hele tatt kjenne det når en trener chins.

Markløft er selvfølgelig en bra øvelse for underarmene, men det er grenser for hvor langt en kommer med kun statisk trening for grepet. Det blir som å hevde at en får store lår av kun statisk knebøy og store bryst og triceps av kun statisk benkpress. Nei, skal en ha store underarmer så må en trene skikkelig. De samme prinsippene gjelder for underarmene som for alle andre muskelgrupper i kroppen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!