Skrevet av Emne: Hvordan har du tenkt å bli rik ?  (Lest 31678 ganger)

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #16 : 27. oktober 2010, 22:43 »
Troll.

Hvis ikke;

Hva skal du gjøre når du har fri? Bare spise godteri og se på TV? Jeg kan gjøre det enkelt for deg. Jeg synes det er gøy å sette seg mål, og så gjennomføre de målene.

Mange  (her inne) realiserer dette gjennom styrketrening. Setter seg mål, og gjennomfører målene. Samtidig som de synes det de driver med er gøy.

Det samme prinsippet gjelder vel på jobb? Mestre nye ting, samtidig som man liker det man driver med?

Så si meg; hva gjør du med all fritiden din? Hva gjør du når du har fri? (jeg tipper trolling på diverse forum. dette er vel en mestringsgreie for deg?)

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #17 : 27. oktober 2010, 23:11 »
Troll.

Hvis ikke;

Hva skal du gjøre når du har fri? Bare spise godteri og se på TV? Jeg kan gjøre det enkelt for deg. Jeg synes det er gøy å sette seg mål, og så gjennomføre de målene.

Mange  (her inne) realiserer dette gjennom styrketrening. Setter seg mål, og gjennomfører målene. Samtidig som de synes det de driver med er gøy.

Det samme prinsippet gjelder vel på jobb? Mestre nye ting, samtidig som man liker det man driver med?

Så si meg; hva gjør du med all fritiden din? Hva gjør du når du har fri? (jeg tipper trolling på diverse forum. dette er vel en mestringsgreie for deg?)

Poenget mitt her å sikre seg økonomisk, uten å være avhengig av en jobb for å ha penger kommende inn. Uten å være en ansatt som blir bestemt over av sjefen sin. Når man har en vanlig jobb så er man låst, man har svært få rettigheter til å bestemme når man skal jobbe og hvor mye man skal jobbe.

Mye man kan gjøre med fritiden sin, hvis ikke du vet hva du skal gjøre så er det ditt problem, og din mangel på kreativitet. Hvis godteri og tv 2 titting er alt du kan tenke på, så sier det litt om deg personlig. Eksempler : reise rundt hele jorden, besøke alle landene man vil utforske, samtidig som man møter nye folk verden rundt. Hvis man har barn, så kan man være mer med dem når de er liten, istedenfor å putte de i en barnehage. Trene, mer tid til trening, trene flere ganger om dagen. Ta pilot lappen, helikopter lappen. Jobbe med en business man brenner for. Være personlig trener for gøy, hjelpe andre folk med treningen sin. Kjøre båt, hoppe i fallskjerm, ta seg et cruise på karibien, safari i jungelen, fiske, stå på ski, cruise med motorsykkel, pule damer i las vegas, lese bøker, se på filmer, osv... rett og slett gjøe hva man vil og brenner for. Hvis det du brenner mest for er en JOBB, så gjør det og. Poenget her er å ikke være avhengig av det for å tjene penger. Hvis du samarbeider med flere likesinnende mennesker så kan dere alle være økonomisk uavhengige etterhvert så kan dere henge sammen, reise sammen, trene sammen... Masse muligheter, hvis du åpner deg opp for det og ikke er så trangsynt..
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #18 : 28. oktober 2010, 01:22 »
Coincidence theorist:
Har du kjøpt dvden hans, boken, kanskje vært på en workshop og fått 1-1 coaching via rich dad?
Er jo bare å se knapt 1 minutt av filmen så ser du at dette er en infomercial som skal selge deg noe.

Noen trives i en fast jobb, noen har ikke guts nok til å satse, andre liker kanskje fellesskapet av det å være en ansatt.
Linkene du postet var ikke særlig "eye opener", alle VET jo at det lureste er å starte sin egen business og være sin egen sjef. Men ikke alle tørr eller gidder å ta denne risken.
Uansett, veeeldig vanskelig å ta deg seriøst, lyser TROLL lang vei.

Samtidig bør du forstå at man ikke blir særlig populær på et forum og svært få  vil ta deg seriøst, mtp at du rakker ned på sikkert 95% av medlemene her ved å kalle en person som har en vanlig jobb for trangsynt.
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #19 : 28. oktober 2010, 01:44 »
Blir vell som mange andre jobbe til man er 67år eller lengere. Hvis ikke lottoen tipper inn løpet av 40 år og kan overleve greit på rentene

"
Poenget mitt her å sikre seg økonomisk, uten å være avhengig av en jobb for å ha penger kommende inn"
Hvis man ska ha penger som bare kommer inn på konto uten å være avhengig av en jobb så spør jeg, hvor er penga mine. Hjulet ruller jo ikke av seg selv, de som virkelig tjener godt. Kan ta eksempel en kar i trheim jeg snakka med på Sats lever av å bygge opp firmaer for å så å selge de med goood profit. Kar i 40 årene som jobber 12 timers dager eller lengere (og ja han har gryn, nok til å pensjonere seg). Men hvem i all verden vil pensjonere seg så tidlig, hvor kjedelig vil ikke det være. Ett eller annet må man jo gjøre hvis man fortsatt ska ha income (hvis man ikke lever på renter da).

ultralars

  • Gjest
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #20 : 28. oktober 2010, 02:13 »
nappe loffen lenge nok til at folk begynner å betale meg for det..

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #21 : 28. oktober 2010, 02:27 »
Coincidence theorist:
Har du kjøpt dvden hans, boken, kanskje vært på en workshop og fått 1-1 coaching via rich dad?
Er jo bare å se knapt 1 minutt av filmen så ser du at dette er en infomercial som skal selge deg noe.

Noen trives i en fast jobb, noen har ikke guts nok til å satse, andre liker kanskje fellesskapet av det å være en ansatt.
Linkene du postet var ikke særlig "eye opener", alle VET jo at det lureste er å starte sin egen business og være sin egen sjef. Men ikke alle tørr eller gidder å ta denne risken.
Uansett, veeeldig vanskelig å ta deg seriøst, lyser TROLL lang vei.

Samtidig bør du forstå at man ikke blir særlig populær på et forum og svært få  vil ta deg seriøst, mtp at du rakker ned på sikkert 95% av medlemene her ved å kalle en person som har en vanlig jobb for trangsynt.

Der tar du feil, det var gratis info en kort dokumentar/videoserie uten noe salg. Ja, han har skrevet en bok som heter " rich dad poor dad " som har vært en bestselger i mange år på rad. Han har også skrevet en bok sammen med selveste Donald Trump, og som alle vet så jobber Donald Trump bare med de beste.

Seff koster bøker og dvd penger.. hva prøver du å si ?? At han skal skrive bøker å gi dem bort, sløse penger på å publisere dem ?
Hvis noen har lyst på coaching så koster det seff penger også. Er et valg man tar om man vil investere i det eller ikke, akkurat som utdannelse. Dette er en utdannelse som lærer folk å tjene penger. Er logisk å lære fra folk som har oppnådd det du vil ha og ikke fra en som ikke har noe ut av det.  Hvem vil du helst lære av for å bli rik eller ha godt med penger, en millionær/milliadær eller en allmenn lærer feks ??

Du kan fortsatt ha jobben din og jobbe deltid med investeringer, det er investering i eindeler " assets " som bringer penger inn som er fokuset til Robert Kiyosaki, å utnytte investeringer som er blitt bevist til å funke  . Handler ikke om å finne opp hjulet igjen som jeg tror mange av dere kanskje tror. (Sorry at jeg ikke har nevnt dette tydlig i starten.)

Handler om å investere i "assets" som gir deg langsiktig passiv inntekt og begrense gjeld.

Alle kan starte uten penger, handler om å ta i bruk metoder og skaffe seg gode deals som man investerer i ved å bruke OPM other peoples money.

Feks eiendom. De fleste tror man må ha mye egenkapital for  begynne. Det er bare hvis du vet om en måte å finansiere på. Er hundrevis av metoder på å finansiere eiendom på uten å bruke egne penger. Mange vet ikke dette, så de får aldri utnyttet denne muligheten. Mindre informerte = mindre konkuranse, så gjør ikke de rike noe.



 
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #23 : 28. oktober 2010, 09:47 »
Var det ikke du som skrev at du hadde tjent 11 mill på aksjer for en stund siden, og så viste deg seg at det var far din og ikke du som hadde tjent det litt senere?

Når du har en rik far som hjelper deg å trade, blir det litt feil å si at andre "ikke har business IQ" fordi de ikke har lagt planer/ambisjoner om å bli rike.

Hadde det ikke vært for faren din så ville nok McDonalds skiftleder vært det beste du kunne håpe på.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #24 : 28. oktober 2010, 09:51 »
Alle kan ikke være rike. Hvilken som helst økonom kan bekrefte dette.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #25 : 28. oktober 2010, 09:58 »
Hadde det ikke vært for faren din så ville nok McDonalds skiftleder vært det beste du kunne håpe på.

Den synes jeg var litt hard Fleksnes! Wink

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #26 : 28. oktober 2010, 10:06 »
For pengar kan ein få alt, heiter det.
–Nei, ein kan ikkje det. Ein kan kjøpa seg mat, men ikkje mathug;
dropar, men ikkje helse;
mjuke senger, men ikkje svevn;
lærdom, men ikkje vit;
stas, men ikkje venleik;
glans, men ikkje hygge;
moro, men ikkje glede;
kameratar, men ikkje venskap;
tenarar, men ikkje truskap;
gråe hår, men ikkje ære;
rolege dagar, men ikkje fred.
Skalet av alle ting kan ein få for pengar. Men ikkje kjernen; den er ikkje for pengar fal

Arne Garborg

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #27 : 28. oktober 2010, 10:07 »
Jeg er absolutt helt med tankegangen din her! Merker jeg er enig i så og si alt det du skriver, og jeg drømmer absolutt om noe tilsvarende! Studerer for tiden på BI, og har virkelig lyst til å "starte" for meg selv, og bli herre over egen økonomi og liv!

Hvordan har DU tenkt å bli rik da? Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #28 : 28. oktober 2010, 10:30 »
Jeg er absolutt helt med tankegangen din her! Merker jeg er enig i så og si alt det du skriver, og jeg drømmer absolutt om noe tilsvarende! Studerer for tiden på BI, og har virkelig lyst til å "starte" for meg selv, og bli herre over egen økonomi og liv!

Hvordan har DU tenkt å bli rik da? Smiley

Jeg regner med det var innlegget mitt til viste til?
Det er jo Arne Garborg sine ord, ikke mine Smiley

Jeg har ingen planer om å bli rik. Det er ikke noe mål i seg selv. Man blir ikke lykkeligere av penger. Det skaffer en som regel bare flere problemer og dilemmaer. Hvis jeg har nok til å leve godt slik som jeg gjør i dag, er jeg førnøyd.
Husk: Vi kom ikke med noe til denne verden, og vi får ikke med oss noe herfra heller Smiley

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #29 : 28. oktober 2010, 10:35 »
Jeg regner med det var innlegget mitt til viste til?
Det er jo Arne Garborg sine ord, ikke mine Smiley

Jeg har ingen planer om å bli rik. Det er ikke noe mål i seg selv. Man blir ikke lykkeligere av penger. Det skaffer en som regel bare flere problemer og dilemmaer. Hvis jeg har nok til å leve godt slik som jeg gjør i dag, er jeg førnøyd.
Husk: Vi kom ikke med noe til denne verden, og vi får ikke med oss noe herfra heller Smiley

:p

Jeg mente egentlig innleggene til trådstarter jeg Tongue Burde kanskje brukt sitat! Men jeg er helt med på tankene dine også, og det er absolutt ikke bare å være rik på penger som er cluet, men det å være tilfreds med livet. Og hvis penger, og det å kunne skaffe en inntekt på andre måter enn "vanlig" jobb gjør at man kan leve livet på den måten man ønsker så kan det vært bra!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!