Skrevet av Emne: Hvordan har du tenkt å bli rik ?  (Lest 31566 ganger)

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« : 27. oktober 2010, 21:19 »
Hvordan har du tenkt å bli rik, eller ha mer enn nok med penger hver mnd ? Hva er din plan og strategi for å oppnå dette ? Hvordan skal du sikre deg i livet ?
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget ottarl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #1 : 27. oktober 2010, 21:25 »
Dei av oss som ikkje tjener så godt, vinn i lotto eller arver ein formue må nok tjene penger på den gammeldagse måten. Jepp, det blir væpna ran!!

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #2 : 27. oktober 2010, 21:26 »
Jobbe
Mandal Treningssenter.

Utlogget aleksgun

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Adam van Koeverden
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #3 : 27. oktober 2010, 21:29 »
spor Tongue
-Life is a dream, dream it! If you can dream it, you can do it-

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #4 : 27. oktober 2010, 21:31 »
Økonomisk stabilitet er vel null stress i Norge så lenge man er villig til å gi en innsats? Krever ikke særlig mye av deg å fullføre vgs med helt OK karakterer. Videre utdanning, eller evt. noen kurs burde gå greit. Så ut i jobb.

*Debattér*

Planen min er forøvrig å være snill, og håpe at ting kommer til å løse seg. Det gjør de alltids for snille gutter:

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #5 : 27. oktober 2010, 21:35 »
Ensidig mentalitet her ser jeg. Ingen business savy folk her nei
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #6 : 27. oktober 2010, 21:43 »
Ok. Nytt spørsmål, hva har du tenkt å gjøre for å pensjonere deg tidlig, når du er rundt ca 35 år ? Og det går dessverre ikke an med en vanlig jobb. Har alle bare en mentalitet ? Å jobbe resten av livet sitt, eller til de blir gamle ??
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #7 : 27. oktober 2010, 21:46 »
Ok. Nytt spørsmål, hva har du tenkt å gjøre for å pensjonere deg tidlig, når du er rundt ca 35 år ? Og det går dessverre ikke an med en vanlig jobb. Har alle bare en mentalitet ? Å jobbe resten av livet sitt, eller til de blir gamle ??
Er vel strengt talt ikke alle som har som plan å pensjonere seg når man er 35. Hadde blitt ganske kjedelig spør du meg. Ikke sette seg mål, aldri noe særlig spenning.

Se på gutta (eller jentene) på inntektstoppen i Norge. Pensjonerer de seg? Nei.

Å jobbe til man blir gammel er vel god mentalitet?

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #8 : 27. oktober 2010, 21:52 »
Ok. Nytt spørsmål, hva har du tenkt å gjøre for å pensjonere deg tidlig, når du er rundt ca 35 år ? Og det går dessverre ikke an med en vanlig jobb. Har alle bare en mentalitet ? Å jobbe resten av livet sitt, eller til de blir gamle ??
Klarer du ikke å forstå at noen virkelig har andre mål i livet?
ALLE har ikke samme mål om å bli gründer og tjene seg søkkrike. Noen vil bare tøyse seg gjennom livet med en average jobb og nyte det. Andre vil bli milliardærer.
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #9 : 27. oktober 2010, 21:52 »
Jeg skal komme på en smart, billig oppfinnelse, ta patent og selge ca 100 mill enheter i året, og ligge på stranda og bli rik.
Konebanker og totalonanist

Utlogget liberia

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #10 : 27. oktober 2010, 22:04 »
Tror ikke det er så mange som ønsker å gå av med pensjon ved 35 år. Selv har jeg da planer om å jobbe og studere til jeg er rundt 80. For å spare opp penger så er det vel greit å kjøpe eiendom, starte med bolig man bor i, så hytte osv. Ihvertfall min plan.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #11 : 27. oktober 2010, 22:19 »
Ok. Nytt spørsmål, hva har du tenkt å gjøre for å pensjonere deg tidlig, når du er rundt ca 35 år ? Og det går dessverre ikke an med en vanlig jobb. Har alle bare en mentalitet ? Å jobbe resten av livet sitt, eller til de blir gamle ??

Jeg vil ikke bli rik, vil bruke min tid og energi på å gjøre verden til et bedre sted.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #12 : 27. oktober 2010, 22:21 »
Hadde neppe pensjonert meg som 35-åring uansett hvor rik jeg hadde vært.

Og til det første spørsmålet; Jeg skal jobbe hardt med studiene, og deretter jobbe hardt når jeg kommer ut i jobb.
Gjør jeg mye rett, så vil jeg mest sannynligvis kunne bli noenlunde rik. Men det er ikke noe jeg kommer til å jage etter. Smiley

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #13 : 27. oktober 2010, 22:29 »
Merker det er mange her med ganske så lav finansiell IQ. Med det sagt, så er det ikke deres feil, men skolesystemet. På skolen lærer man bare en ting og en ting bare, og det er å jobbe for en annen for resten av livet,bytte tid mot penger, spare penger til pensjon, og være fanget i rottehjulet.

Hvis man tar gjennomsnittet eller en gjennomsnittlig løn i Norge feks, så er det veldig lite penger igjen hver mnd etter alle utgifter er betalt til å virkelig nyte livet. Folk flest går på jobb i 8 timer, kommer hjem trøtt, hviler seg litt, spiser middag, kanskje får tid til litt trening og litt tv titting, og så er det rett i sengen og opp neste morgen for å gjøre det samme helt om igjen. Folk gleder seg til fredag med tanke på frihet i helgen hvor de kan gjøre hva de vil, og gruer seg på søndag for mandag for da er det JOBB igjen.

Folk gleder seg til ferie for da er det FRIHET til å gjøre hva man vil samtidig som penger er sikret til å rulle inn på kontoen.

Hva hvis du kunne jobbe når du ville og ikke var tvunget til å dra på jobb hver eneste dag i mange timer, samtidig som du tjente godt nok med penger til å ha det ganske greit etter alle utgifter ?? Hvordan ville du hatt det da ?

Dessverre så vet folk flest ikke annet enn å jobbe seg ihjel for å tjene penger der de bytter tid mot penger. Hva med å la pengene dine jobbe for deg istedenfor ??

Her er en god video jeg fant som tar opp akkurat dette. Søk opp robert kiyosaki, han lærer folk skikkelig økonomisk utdannelse, som man burde ha blitt lært skikkelig på skolen.

http://www.youtube.com/watch?v=N8-zVTTgqTg&feature=related
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #14 : 27. oktober 2010, 22:38 »
Tror ikke det er så mange som ønsker å gå av med pensjon ved 35 år. Selv har jeg da planer om å jobbe og studere til jeg er rundt 80. For å spare opp penger så er det vel greit å kjøpe eiendom, starte med bolig man bor i, så hytte osv. Ihvertfall min plan.
Jeg gikk av med pensjon i en alder av 34 år.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!