Skrevet av Emne: Hvordan har du tenkt å bli rik ?  (Lest 30631 ganger)

Utlogget Polishpower

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #75 : 09. desember 2010, 12:37 »
networkmarketing Cheesy
Bodybuilding is much like any other sport. To be successful, you must dedicate yourself 100% to your training, diet and mental approach. - Arnold Schwarzenegger

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #76 : 09. desember 2010, 12:42 »
En amerikansk forretningsmann var på ferie med familien i en liten meksikansk landsby, og så en fisker som legger til kai. «Fantastisk fine fisk du har fått», sier amerikaneren. «Tok det lang tid?»
«Nei, dette er fort gjort. Noen få timer», svarer meksikaneren idet han lemper en kasse opp fra båten.
«Hvorfor brukte du ikke da litt lenger tid og fanget mer», spør amerikaneren. «Vel, dette er da nok til familien min», svarer fiskeren som ikke helt skjønner hvor amerikaneren vil. «Hva gjør du resten av dagen?»
«Vel, jeg sover til utpå dagen, leker med barna, slapper av med kona, eller kanskje spiller litt gitar og drikker noen øl sammen med venner. Slik går dagene, og det er da ikke tid til noe mer», svarer meksikaneren med et smil.
Amerikaneren skjønner ingenting. «Jeg kan hjelpe deg. Jeg har en MBA fra Harvard og har tatt flere selskaper på børs», starter amerikaneren, som nå begynner å bli ivrig. «Du må fiske litt lenger hver dag, så du får litt til overs. Så investerer du overskuddet i nye fiskebåter. Etter litt har du en flåte båter, og et volum som gjør at du kan kutte ut mellomleddet og selge direkte til foredling. Deretter skaffer du deg en fabrikk og gjør deg helt uavhengig gjennom hele kjeden. Så flytter du til Mexico City, deretter til Los Angeles eller New York, og bygger opp et stort selskap.»
«Hvor lang tid vil dette ta», spør meksikaneren før han får tenkt seg om. «Mye er gjort innen 15-20 år», svarer amerikaneren, som nå virkelig er blitt ivrig.
«Ok. Og hva gjør jeg da», spør meksikaneren, mens han åpner en øl. «Jo, da tar vi selskapet på børs, og du vil kunne trekke deg tilbake med mange titalls millioner i banken.»
«Millioner», spør meksikaneren. «Hva da? »
«Jo», svarer amerikaneren, nå enda ivrigere, «da kan du sove så lenge du vil, fiske noen timer, leke med barna, slappe av med kona eller kanskje spiller litt gitar og drikke noen øl med noen venner. »
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #77 : 12. desember 2010, 23:06 »
Til trådstarter:

Hvordan har du tenkt til å /har du blitt rik eller økonomisk uavhengig? Hva driver du med eventuelt, historie osv?

Utlogget erikv2

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #78 : 13. desember 2010, 17:21 »
En amerikansk forretningsmann var på ferie med familien i en liten meksikansk landsby, og så en fisker som legger til kai. «Fantastisk fine fisk du har fått», sier amerikaneren. «Tok det lang tid?»
«Nei, dette er fort gjort. Noen få timer», svarer meksikaneren idet han lemper en kasse opp fra båten.
«Hvorfor brukte du ikke da litt lenger tid og fanget mer», spør amerikaneren. «Vel, dette er da nok til familien min», svarer fiskeren som ikke helt skjønner hvor amerikaneren vil. «Hva gjør du resten av dagen?»
«Vel, jeg sover til utpå dagen, leker med barna, slapper av med kona, eller kanskje spiller litt gitar og drikker noen øl sammen med venner. Slik går dagene, og det er da ikke tid til noe mer», svarer meksikaneren med et smil.
Amerikaneren skjønner ingenting. «Jeg kan hjelpe deg. Jeg har en MBA fra Harvard og har tatt flere selskaper på børs», starter amerikaneren, som nå begynner å bli ivrig. «Du må fiske litt lenger hver dag, så du får litt til overs. Så investerer du overskuddet i nye fiskebåter. Etter litt har du en flåte båter, og et volum som gjør at du kan kutte ut mellomleddet og selge direkte til foredling. Deretter skaffer du deg en fabrikk og gjør deg helt uavhengig gjennom hele kjeden. Så flytter du til Mexico City, deretter til Los Angeles eller New York, og bygger opp et stort selskap.»
«Hvor lang tid vil dette ta», spør meksikaneren før han får tenkt seg om. «Mye er gjort innen 15-20 år», svarer amerikaneren, som nå virkelig er blitt ivrig.
«Ok. Og hva gjør jeg da», spør meksikaneren, mens han åpner en øl. «Jo, da tar vi selskapet på børs, og du vil kunne trekke deg tilbake med mange titalls millioner i banken.»
«Millioner», spør meksikaneren. «Hva da? »
«Jo», svarer amerikaneren, nå enda ivrigere, «da kan du sove så lenge du vil, fiske noen timer, leke med barna, slappe av med kona eller kanskje spiller litt gitar og drikke noen øl med noen venner. »


Så denne fyren får kjøpt hus, bil, inventar, sykeforsikringer, utdannelse til barna, klær til kona, mat til hunden, drivstoff til båten osv bare med å fiske et par kasser til dagen?

fantastisk.


Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #79 : 13. desember 2010, 17:23 »
Så denne fyren får kjøpt hus, bil, inventar, sykeforsikringer, utdannelse til barna, klær til kona, mat til hunden, drivstoff til båten osv bare med å fiske et par kasser til dagen?

fantastisk.



Haha snakker om å misforstå budskap mann :p

Utlogget erikv2

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #80 : 13. desember 2010, 17:28 »
Haha snakker om å misforstå budskap mann :p

nei. snakk om å ha litt realisme.

det der var en klassisk tilbake-til-stein-alderen-romantisering.
Minner meg om noe Eneres kunne skrevet. (miss u btw)

Hvis alle var like slappe som han meksikaneren; hvem skulle funnet opp motoren på båten hans, gitaren han spiller på, tappet ølet han drikker osv?

Vi trenger folk som amerikaneren som kan skape fremgang, arbeidsplasser og som da kunne løftet mange fattige meksikanske fiskere ut av fattigdom. Tenk på alt det gode han kan gjøre for de pengene =)




Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #81 : 13. desember 2010, 17:40 »
nei. snakk om å ha litt realisme.

det der var en klassisk tilbake-til-stein-alderen-romantisering.
Minner meg om noe Eneres kunne skrevet. (miss u btw)

Hvis alle var like slappe som han meksikaneren; hvem skulle funnet opp motoren på båten hans, gitaren han spiller på, tappet ølet han drikker osv?

Vi trenger folk som amerikaneren som kan skape fremgang, arbeidsplasser og som da kunne løftet mange fattige meksikanske fiskere ut av fattigdom. Tenk på alt det gode han kan gjøre for de pengene =)





Jeg er enig, men så skal jo ikke historien tas bokstavelig heller da. Det er jo budskapet som er viktig. Hvorfor jakte etter mer og mer verdier når man kanskje allerede har det man trenger? Noen er fornøyd med en 8-4 jobb, kone, barn og volvo stasjonsvogn, andre har andre ambisjoner osv osv.

Utlogget erikv2

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #82 : 13. desember 2010, 18:05 »
Jeg er enig

e9-wid-u2.

forstår ikke hvorfor folk velger å bo i kalde, grå, kjedelige norge når man kan flytte til steder som mexico og leve livet. Klimaet har jo enormt å si på humøret. Skal mye til å være grumpy i 25 grader og skyfri himmel. Ser du ut vinduet nå derimot..

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #83 : 13. desember 2010, 18:25 »
e9-wid-u2.

forstår ikke hvorfor folk velger å bo i kalde, grå, kjedelige norge når man kan flytte til steder som mexico og leve livet. Klimaet har jo enormt å si på humøret. Skal mye til å være grumpy i 25 grader og skyfri himmel. Ser du ut vinduet nå derimot..

Så det du prøver å si er at den arbeidsløse meksikaneren got it made?

Akurat ja
You know I like your style, I really do.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #84 : 13. desember 2010, 18:53 »
e9-wid-u2.

forstår ikke hvorfor folk velger å bo i kalde, grå, kjedelige norge når man kan flytte til steder som mexico og leve livet. Klimaet har jo enormt å si på humøret. Skal mye til å være grumpy i 25 grader og skyfri himmel. Ser du ut vinduet nå derimot..

Amen! Ska ut fra detta landet!

Utlogget erikv2

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #85 : 13. desember 2010, 20:31 »
nei.

men at vi som rike hvite nordmenn kan "have it made" i et u-land er det ingen tvil om.

leste en morsom artikkel om en slask fra stvg som drev sexbar i thailand. Han hadde vært århundrets taper her hjemme, der er han konge. Bor i et palass med 9 digg damer, bra vær året rundt og kan velte seg i luksus. Når du bare lever én er det jo fornuftig å digge seg mest mulig.

typ vince & turtle i meHico sesong 5 episode 1 i entourage.

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #86 : 13. desember 2010, 20:41 »
Jeg skal komme på en smart, billig oppfinnelse, ta patent og selge ca 100 mill enheter i året, og ligge på stranda og bli rik.
Som han som reiv å sleit i en ståltråd i noen dager, fant ut at de passet til å holde sammen et par ark. Binders...
Nå som jeg står her å lager mat, kunne tenkt meg en juiceboks som ikke sprutet veggis når man åpnet den..

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #87 : 19. desember 2010, 20:26 »
Så det du prøver å si er at den arbeidsløse meksikaneren got it made?

Akurat ja

Meksikaneren er slett ikke arbeidsløs, men prioriterer tid med familie og venner fremfor unødvendig lange arbeidsdager.

Har ikke truffet mange godt voksne som sier de angrer på at de ikke tilbragte mer tid på jobben mens de var unge.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #88 : 31. desember 2010, 01:38 »
Kjøre privattaxi på fulltid. Grin
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #89 : 31. desember 2010, 02:15 »
Man blir ikke mer lykkelig med mer penger. I starten ja, på sikt, nei.
Ekstrem kapitalisme f,x som i USA er ikke særlig konstruktivt for samfunnet heller.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!