Skrevet av Emne: Hvordan har du tenkt å bli rik ?  (Lest 30636 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #90 : 31. desember 2010, 02:22 »
Ekstrem kapitalisme f,x som i USA er ikke særlig konstruktivt for samfunnet heller.

Hva får deg til å skrive det?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #91 : 31. desember 2010, 02:27 »
nei.

men at vi som rike hvite nordmenn kan "have it made" i et u-land er det ingen tvil om.

leste en morsom artikkel om en slask fra stvg som drev sexbar i thailand. Han hadde vært århundrets taper her hjemme, der er han konge. Bor i et palass med 9 digg damer, bra vær året rundt og kan velte seg i luksus. Når du bare lever én er det jo fornuftig å digge seg mest mulig.

typ vince & turtle i meHico sesong 5 episode 1 i entourage.

Den slasken mister alt når neste militærjunta nasjonaliserer sexbaren hans.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #92 : 31. desember 2010, 02:29 »
Har ikke truffet mange godt voksne som sier de angrer på at de ikke tilbragte mer tid på jobben mens de var unge.

Har du møtt noen minstepensjonister som skulle ønske det da?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #93 : 31. desember 2010, 02:49 »
Hva får deg til å skrive det?

USA's statsgjeld øker med noe sånt som 10 millioner dollar i minuttet. Rundt 10% av alle svarte sitter i fengsel. Klasseforskjellene er helt sinnsyke. Jeg mener dette i stor grad er et resultat av kapitalismen.

Jeg er ikke kommunist akkurat, men jeg mener USA er for kapitalistisk rett og slett.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #94 : 31. desember 2010, 03:22 »
USA's statsgjeld øker med noe sånt som 10 millioner dollar i minuttet. Rundt 10% av alle svarte sitter i fengsel. Klasseforskjellene er helt sinnsyke. Jeg mener dette i stor grad er et resultat av kapitalismen.

Jeg er ikke kommunist akkurat, men jeg mener USA er for kapitalistisk rett og slett.

Statsgjelden har ingenting å gjøre med kapitalismen å gjøre, tvert imot. Klasseforskjeller er ikke nødvendigvis et onde. De er et resultat av at folk har forskjellige ambisjoner, og at noen ikke er skikket til å leve i et sivilisert samfunn. Men på grunn av statsstrukturen blir det sånn. Den illegale innvandringen gjør det ikke bedre. At svarte sitter i fengsel er et resultat av forskjellige ting, de lærde strides. En av de påståtte grunnene er genetikk. Det at andre minoritetsgrupper ikke har like høy fengslingsstatistikk støtter opp om dette. Personlig tror jeg det har mer med kultur å gjøre. En innlært tenkemåte i de div. problemområdene de svarte lever i. Men allikevel klarer mange å få seg en jobb og bidra i samfunnet på lik linje med folk fra mer velstående områder. Og på en annen side er det mange som ikke klarer det. Vi kan se de samme problemene i Europeeiske land med en mer sosialistisk styremåte hvor det bor store minoritetsgrupper. Dette er en global trend som ikke begrenser seg til USA på noen måte. Hvorfor folk tror det er beyond me. I Norske fengsler er 1 av 5 utlendinger. Men at det er kapitalismens skyld er rett og slett feil. Kapitalismen er ansvarlig for å ha løftet flere mennesker ut av fattigdom enn noen annen ideologi.

Faktum er at kriminalratene i USA ikke er spesielt høye i forhold til sammenlignbare land, sett bort ifra mord. Og det kan forklares med enkeltheten av å få tak i et skytevåpen.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #95 : 31. desember 2010, 10:32 »
Har du møtt noen minstepensjonister som skulle ønske det da?

For å gjøre en ting helt klart:

Jeg er for å jobbe, tjene penger og sikre seg økonomisk. Har selv fulgt denne planen. Jeg er nå en halvgammal gubbe med et jævlig stort hus, splitter ny fritidsbolig med alle fasiliteter i sjøkanten, båt, aksjer og god orden på finansene. Har jobba for hver ei krone. Ikke arva noe.

Det jeg blir lei av bla i denne tråden, er enkeltes pubertale innstilling som sier at om en har en feit konto er livet en dans på roser. Livet kan faktisk også by på ikkeøkonomiske utfordringer.

Godt nyttår.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #96 : 31. desember 2010, 16:28 »
For å gjøre en ting helt klart:

Jeg er for å jobbe, tjene penger og sikre seg økonomisk. Har selv fulgt denne planen. Jeg er nå en halvgammal gubbe med et jævlig stort hus, splitter ny fritidsbolig med alle fasiliteter i sjøkanten, båt, aksjer og god orden på finansene. Har jobba for hver ei krone. Ikke arva noe.

Det jeg blir lei av bla i denne tråden, er enkeltes pubertale innstilling som sier at om en har en feit konto er livet en dans på roser. Livet kan faktisk også by på ikkeøkonomiske utfordringer.

Godt nyttår.

Helt enig med deg Smiley Men mitt poeng er at det definitivt er de som skulle ønske de hadde tatt i et ekstra tak som unge.

Godt nytt år!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget erikv2

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #97 : 31. desember 2010, 17:18 »
Jeg mener dette i stor grad er et resultat av kapitalismen.



at du tror statsgjeld kan øke pga kapitalisme viser jo bare at du ikke har den fjærneste anelse om hva du snakker om.

hvis statens gjeld øker, er det fordi den bruker mer penger enn den tar inn i skatter eller skaper gjennom inflasjon. dette er sosialisme og har aldri hatt noe med kapitalisme  å gjøre. bare det at det skal eksistere en stat som tar penger fra befolkningen og bruker den som den vil er en sosialistisk tanke.

det er også en gedigen feilaktighet å bruke USA som et eksempel på kapitalisme.
Det er veldig mange som går i denne fellen. Faktum er at de er nesten like sosialistiske som oss her i Norge. Rundt 1776 var de laissez faire kapitalister, men siden gang har de gått mer og mer vekk fra grunnloven og mer og mer til venstre.

For å være litt konstruktiv:

Definer hva du tror kapitalisme er for noe; så forklar hvordan denne ideologien noen gang har skapt noen problemer for noen?

Hva kapitalisme har med politi/rettsvesen/fengsler/svart befolkning/rasisme å gjøre må du også forklare dypere.



Norge er det landet med største og klareste klasseforskjellene i verden.

1/3 jobber og skaper verdier

1/3 administrerer verdiene gruppe 1 skaper.

siste 1/3 sitter hjemme og får penger som gruppe 2 har administrert vekk fra gruppe 1.

Eneste grunnen til at vi ikke har konket under dette systemet slik resten av vesten har er oljen.

Utlogget erikv2

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #98 : 31. desember 2010, 17:22 »

Livet kan faktisk også by på ikkeøkonomiske utfordringer.

Godt nyttår.

de fleste utfordringer for oppegående arbeidende mennesker er nettop av denne arten, og de kan være mye verre å hanskes med enn pengeproblemer.

godt nyttår.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #99 : 31. desember 2010, 17:22 »
For å gjøre en ting helt klart:

Jeg er for å jobbe, tjene penger og sikre seg økonomisk. Har selv fulgt denne planen. Jeg er nå en halvgammal gubbe med et jævlig stort hus, splitter ny fritidsbolig med alle fasiliteter i sjøkanten, båt, aksjer og god orden på finansene. Har jobba for hver ei krone. Ikke arva noe.

Det jeg blir lei av bla i denne tråden, er enkeltes pubertale innstilling som sier at om en har en feit konto er livet en dans på roser. Livet kan faktisk også by på ikkeøkonomiske utfordringer.

Godt nyttår.

Bra sagt! Og godt nytt år til deg og!
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!