Skrevet av Emne: Westside barbell: Slik gjør du det  (Lest 6730 ganger)

Utlogget Big-P

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 345
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 345

Sv: Westside barbell: Slik gjør du det
« #15 : 29. oktober 2010, 22:13 »
Programmet i seg sel høres jo artig ut, hvios det var laget en litt mer spesifikk skisse kan du si.. Er det noen her som gidder å slenge ut ett litt mer detaljert opplegg, virka som du hernes hadde litt innsikt?

Fin start på westside trening er "Westside for skinny bastards" (WS4SB): http://www.defrancostraining.com/articles/38-articles/65-westside-for-skinny-bastards-part3.html

Westside for fat bastards:http://articles.elitefts.com/training-articles/westside-for-fat-bastards/

Westside for bodybuilders: http://www.ironaddicts.com/forums/showthread.php?t=8784

Litt copy-paste fra notatfila mi om westside-trening. Si ifra hvis et 9 ukers program med basic westside eller en oversikt over valg av øvelser ut i fra svakheter er av interesse så legger jeg ut det (evt. bare legge ut hele fila).

Born weak, die weak, live strong

Knebøy: 125 kg
Benkpress: 110 kg
Markløft: 160 kg
Militærpress: 55 kg

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Westside barbell: Slik gjør du det
« #16 : 31. oktober 2010, 00:08 »
The Eight Keys

Det kan ikke forklares innenfor rammene av et foruminnlegg, men les artikkelen i linken over, så får du et greit innblikk i hvordan det funger. Du kan også lese de første 300 sidene av loggen min for å se hva som kan gå galt og riktig ved å trene på denne måten.  Grin

Kort fortalt: det kreves nøye planlegging for at dette skal virke. Det er ufattelig lett å gå i fellen 'for lite, for tungt og for lite spesifikt'.

Hva mener du? For lite, for tungt og for lite spesifikt er jo en nøyaktig beskrivelse av Westside.... Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Westside barbell: Slik gjør du det
« #17 : 31. oktober 2010, 14:31 »
Hva mener du? For lite, for tungt og for lite spesifikt er jo en nøyaktig beskrivelse av Westside.... Wink
Nåja.  Man bør huske at det formelle oppsettet i Westside er et skjelett som man skal bygge opp sitt eget program rundt.  Louie Simmons og Dave Tate har vært klare på at man må føye til mer mengdetrening for å få systemet til å fungere over tid.  Når det gjelder å få treningen spesifikk nok, er amerikanske artikler om Westside sterkt tilpasset løfting med vektutløsere og flerlagsdrakter.  IPF-løftere, kastere og strongmen bør ha dette i tankene, og fousere mer på kvadriceps og bryst enn det som de opprinnelige Westsideartiklene gjør.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Cr3kker

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Westside barbell: Slik gjør du det
« #18 : 31. oktober 2010, 18:23 »
hey Cheesy er nybegyner og lurte på hva du mener med "med høy intensitet og lavt volum per uke" og omvendt??

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Westside barbell: Slik gjør du det
« #19 : 31. oktober 2010, 18:32 »
Nåja.  Man bør huske at det formelle oppsettet i Westside er et skjelett som man skal bygge opp sitt eget program rundt.  Louie Simmons og Dave Tate har vært klare på at man må føye til mer mengdetrening for å få systemet til å fungere over tid.  Når det gjelder å få treningen spesifikk nok, er amerikanske artikler om Westside sterkt tilpasset løfting med vektutløsere og flerlagsdrakter.  IPF-løftere, kastere og strongmen bør ha dette i tankene, og fousere mer på kvadriceps og bryst enn det som de opprinnelige Westsideartiklene gjør.
Jeg har til gode å se mange (eller noen?) løftere gjøre det bra med Westside i IPF. Personlig har jeg svært liten tro på dette for noen andre enn den opprinnelige målgruppen. Selv for den vet jeg ikke om det var spesielt optimalt. Det var for få utøvere til at man kan si hvor gode prestasjonene egentlig var.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Westside barbell: Slik gjør du det
« #20 : 31. oktober 2010, 18:39 »
Jeg har til gode å se mange (eller noen?) løftere gjøre det bra med Westside i IPF. Personlig har jeg svært liten tro på dette for noen andre enn den opprinnelige målgruppen. Selv for den vet jeg ikke om det var spesielt optimalt. Det var for få utøvere til at man kan si hvor gode prestasjonene egentlig var.

Det som er litt av problemet med nettopp dette er at det er egentlig ingen utenfor Westside som "kan" å trene westside, da artiklene til Louie er ekstremt tåkefulle. Selve programmet har jeg ikke allverdens tro på lenger, men det de gjorde på 90tallet med å involvere kjetting,strikker og slike ting har jo bevist sin nytteverdi siden vi idag ser det i tilogmed dietmarprogrammer.
Non Plus Ultra

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Westside barbell: Slik gjør du det
« #21 : 31. oktober 2010, 18:55 »
Det som er litt av problemet med nettopp dette er at det er egentlig ingen utenfor Westside som "kan" å trene westside, da artiklene til Louie er ekstremt tåkefulle. Selve programmet har jeg ikke allverdens tro på lenger, men det de gjorde på 90tallet med å involvere kjetting,strikker og slike ting har jo bevist sin nytteverdi siden vi idag ser det i tilogmed dietmarprogrammer.
Ja, Simmons var utvilsomt i fremkant når det gjelder en del ting. Kjettinger og strikk er svært viktige verktøy i dag for mange løftere, og i seriøs styrketrening generelt.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!