Skrevet av Emne: Noen som har testet 16/8? Kanskje det er noe for deg?  (Lest 2051 ganger)

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Etter at jeg leste en sticky om "myten om måltidsfrekvens" tenkte jeg at jeg skulle teste ut noe som da virkelig kan ha betydning for meg i treningsammenheng. Jeg fant derfor denne siden: www.leangains.com.

Ett fastesystem hvor man spiser døgnets kalorier i en 8 timers periode, da fordelt på 3 måltid. Hvorpå man faster i 16 timer. Denne spisemodellen er basert rundt trening og ønske om "lean gains".

Har selv benyttet denne spiseplanen i 4 uker nå, og merker at jeg virkelig raser ned i fettprosen, mens jeg føler jeg blir sterkere og større for hver trening som går.

Jeg ligger på ca 2600 kcal i døgnet.

Sjekk ut linken og les litt om hva dette omhandler, spennende.

Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Bra du har sett lyset nå Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Bra du har sett lyset nå Wink
Bra at du ikke har bedre å gjøre enn å komme med sleivspark. Idiot.
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

En kompis av meg prøvde dette i sommer med utrolige resultater, han tok 180 kgx10 i knebøy med rundt 5 % kroppsfett og litt i overkant av 80 kilo kroppsvekt. Men dette krever selvsagt sterk disiplin, tviler på jeg ville vært i stand til å holde meg til en slik diett særlig lenge..

Utlogget cjh

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 384
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 384

Jeg synes dette høres ut som et fornuftig alternativ til det klassiske bulk/deff-opplegget. Leste ikke det bak linken, men antar at det kanskje ikke er ideelt å trene seint på kvelden om man ellers har en "vanlig" døgnrytme. Lunch (karbo) ved lunchtider, trening etter jobb og så 2 middager (1.karbo/protein, 2.protein) etter dette kan nok fungere bra.

Hvor mye veier du, og hva er planen i forhold til vekt mtp dine 2600 daglige kcal.

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
jeg er 105kg nå, skal ned til 95kg. Ligger på ca 13% kroppsfett. Jeg spiser fra 1400-2200 også pleier jeg å trene sånn i 1700-tiden. Jeg trener ett HST-program, delsplitt. Så gjør hele kroppen 3 ganger i uka, baseøvelser 2 dager i uka. Så trener 5 dager i uka. Forsøker å få i meg ca 250g protein i døgnet, eller på 8 timer da for å si det sånn. Er faktisk ganske mett hele tiden. Fasteperioden gir meg utrolig energi og en følelse av kontrol. I tillegg føler jeg at det er veldig lett å holde seg innenfor kcal mengden pr døgn, ettersom jeg skal spise ganske store mengder på de 8 timene, da er jeg veldig forsynt og det blir ikke særlig plass til så mye annet.

I forhold til det å spise hver 3 time, så er det mye lettere for meg å holde ett forholdsvis lavt kcal inntak. Planen er å øke kcal inntaket til rundt 3200 når jeg har kommet til 95kg. Da ligger jeg omtrent på null-overskudd.

Har for tiden 44cm rundt overarmene. Da jeg var 115kg var jeg også 44cm rundt armene, så føler selv at jeg har gått opp i muskelvolum, selv om jeg har blitt slankere.

Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Bra at du ikke har bedre å gjøre enn å komme med sleivspark. Idiot.

Sårt tema eller? Tongue Du var jo så sikker i din sak for ikke så lenge siden Smiley
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Noen som har testet 16/8? Kanskje det er noe for deg?
« #7 : 19. november 2010, 15:24 »
Sårt tema eller? Tongue Du var jo så sikker i din sak for ikke så lenge siden Smiley
Jeg så ikke sarkasmen i det første innlegget ditt og lot tvilen komme deg til gode, tydelig at jeg tok feil, om du ikke har noe positivt å tilføye er det like greit å ti still.

Slik jeg ser det virker dette virkelig interessant. Så lenge de som har fått gode resultater med dette opplegget kan legge ut et utdrag av kostholdet sitt, treningen sin og statistikker før og etter kan dette være bra.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!