Skrevet av Emne: NSM 2011  (Lest 152658 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: NSM 2011
« #105 : 15. mars 2011, 09:57 »
Ja, han kunne bare gjort alle øvelsene slik at ingen norske trengte delta
hehehe

Det er jo selvsagt ting som sponsorer inne i bildet, så en del av øvelsene dukker opp deretter.
Blir moro å se på dette.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: NSM 2011
« #106 : 15. mars 2011, 12:42 »
Dette blir spennende! Er ikke tvil om at muskelkondisjon og bevegelighet står i fokus her. Det kunne kanskje vært en mer stillestående øvelse med fokus på mer maksstyrke. Da hadde man fått dekket hele styrkespekteret. Jeg hadde håpet på en bøy variant. Det hadde vert sinnsykt rått. :Smiley

Uansett så kommer dette til å bli tidenes NSM! Stiller Bøs i god form, kommer han til å bli skummel! Wink
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: NSM 2011
« #107 : 15. mars 2011, 14:00 »

Uansett så kommer dette til å bli tidenes NSM!

Synes det er rart at den kommentaren der kommer hvert år..

Jeg er ikke sikker på at dette kommer til å bli tidenes NSM pga usikkerhet blant noen av topp-utøverne, men time will show Wink

1. Richard, er ryggen hans blitt bra igjen til konken?
2. Rørbakken, stiller han etter deffingen sin?
3. Haugen stiller ikke.
4. Øxnevad er ikke 100% sikkert at stiller.
5. + +

Men uansett, da dukker det jo opp sjanser for nye - noe som kan være spennende og bra Smiley
Og øvelsene her er nesten klin umulig å spå på forhånd, så det og kan bli spennende. Kan f.eks komme en ny kar, med godt grep og bra kondis/styrke-forhold som overrasker..

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: NSM 2011
« #108 : 15. mars 2011, 14:10 »
Synes det er rart at den kommentaren der kommer hvert år..

Jeg tror ikke det kommer til å bli tidenes NSM pga usikkerhet blant noen av topp-utøverne.

1. Richard, er ryggen hans blitt bra igjen til konken?
2. Rørbakken, stiller han etter deffingen sin?
3. Haugen stiller ikke.
4. Øxnevad er ikke 100% sikkert at stiller.
5. + fler Tongue

Men uansett, da dukker det jo opp sjanser for nye - noe som kan være spennende og bra Smiley
Og øvelsene her er nesten klin umulig å spå på forhånd, så det og kan bli spennende. Kan f.eks komme en ny kar, med godt grep og bra kondis/styrke-forhold som overrasker..

Tidenes NSM blir det uansett hvem som stiller. Da med tanke på alt som ligger rundt dette. Arena, show osv osv..

Og folk klager på øvelser osv osv. JA, det er kanskje rart at det ikke er noen reine power øvelser i NSM. Men med disse øvelser er det ikke tvil om at det er den sterkeste, hurtigste, mest utholden og med best grep som vinner. Og det er vel strongman?? Man må være en total god utøver. Ikke kom å si man kan være tynn og svak, men flippe ett dekk på 510kg lett Smiley Eller løfte den siste 200kg steinen feks Smiley NSM er ett sponset stevne. Og sponsorer har en finger med i spillet her.
Om folk har lyst til å se tunge markløft osv, så kan de jo bare dra å se NM i styrkeløft også Wink

Dette kommer til å bli tidenes best styrke show som Norge noen gang har sett Smiley Bare vent å se!! Smiley

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: NSM 2011
« #109 : 15. mars 2011, 14:14 »
Tidenes NSM blir det uansett hvem som stiller. Da med tanke på alt som ligger rundt dette. Arena, show osv osv..

Og folk klager på øvelser osv osv. JA, det er kanskej rart at det ikke er noen reine power øvelser i NSM. Men med disse øvelser er det ikke tvil om at det er den sterkeste, hurtigste, mest utholden og med best grep som vinner. Og det er vel strongman?? Man må være en total god utøver. Ikke kom å si man kan være tynn og svak, men flippe ett dekk på 510kg lett Smiley Eller løfte den siste 200kg steinen feks Smiley NSM er ett sponset stevne. Og sponsorer har en finger med i spillet her.
Om folk har lyst til å se tunge markløft osv, så kan de jo bare dra å se NM i styrkeløft også Wink

Dette kommer til å bli tidenes best styrke show som Norge noen gang har sett Smiley Bare vent å se!! Smiley

Jajaja, helt enig med deg her Smiley
Var jo ikke noe av dette jeg mente med det jeg skrev vettu Wink
Tidenes NSM showmessig blir det helt sikkert! Og alltid kult med nye øvelser som dukker opp. Men ja, savner kanskje 1 powerøvelse.. Men men, kult bli det uansett!

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #110 : 15. mars 2011, 18:08 »
Mr. Karlsen skal ha honnør for å prøve ut nye øvelser, men dette var litt blodfattig må jeg si.
Hercules hold, dekkvelt, truck-pull og til dels trillebår, er forholdsvis kjedelige øvelser for publikum.
Å ha Last Man Standing-øvelser er helt nødvendig for å få kåret den sterkeste og mest eksplosive. Da får vi også se ildrøde ansikter, høye skrik, blod og svette. Det er det som selger!

Det er ikke for seint å endre på øvelsene. Håper det tas opp til vurdering.
For skal dette bli tidenes NSM, ja da er øvelsene viktig! Og særlig hvis det skal bli "den dagen da Norge oppdaget strongman", som Karlsen så fint sa det.

Og en siste ting: Det hadde vært megakult om Svend sjokkerte alle og stilte. Dette er jo øvelser som passer han godt! Arild kan være speaker Wink


Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Sv: NSM 2011
« #111 : 15. mars 2011, 18:28 »
Mr. Karlsen skal ha honnør for å prøve ut nye øvelser, men dette var litt blodfattig må jeg si.
Hercules hold, dekkvelt, truck-pull og til dels trillebår, er forholdsvis kjedelige øvelser for publikum.

For skal dette bli tidenes NSM, ja da er øvelsene viktig! Og særlig hvis det skal bli "den dagen da Norge oppdaget strongman", som Karlsen så fint sa det.


Det er vel ingen som stopper DEG i å være med i planleggingen? ... kanskje for sent i år, men du kan jo gjøre noe mer aktivt enn akkurat dette  Smile


(Tenk også på hvem som er planlagt publikum ... hadde dette vært kun for den harde kjerne ville NSM fortsatt vært på Gol eller i Bø ... til sponsorene trakk seg Smiley)
HABEAS CORPUS

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: NSM 2011
« #112 : 15. mars 2011, 19:12 »
Det som slår meg her er at det kun er dem som ikke kommer til å være med i finalen som klager på øvelsene. Wink Gutta som skal delta klager ikke.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #113 : 15. mars 2011, 19:17 »
Det som slår meg her er at det kun er dem som ikke kommer til å være med i finalen som klager på øvelsene. Wink Gutta som skal delta klager ikke.

Det er fordi dem ikke tørr Grin

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: NSM 2011
« #114 : 15. mars 2011, 19:19 »
Det som slår meg her er at det kun er dem som ikke kommer til å være med i finalen som klager på øvelsene. Wink Gutta som skal delta klager ikke.

De er vel kyniske nok til å ikke tørre å kritisere ledelsen Wink Regner med det er super-finalen du snakker om?

Espen "Pløs" Aune var jo også kritisk om du ser i loggen hans (*sladre sladre).

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: NSM 2011
« #115 : 15. mars 2011, 19:26 »
Det som slår meg her er at det kun er dem som ikke kommer til å være med i finalen som klager på øvelsene. Wink Gutta som skal delta klager ikke.

Er vel igrunn viktigest at de som skal se på liker showet? Er "kunden" som på sikt bestemmer om strongman skal overleve på seriøs plan slik det er på vei til å bli.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: NSM 2011
« #116 : 15. mars 2011, 19:27 »
Mr. Karlsen skal ha honnør for å prøve ut nye øvelser, men dette var litt blodfattig må jeg si.
Hercules hold, dekkvelt, truck-pull og til dels trillebår, er forholdsvis kjedelige øvelser for publikum.
Å ha Last Man Standing-øvelser er helt nødvendig for å få kåret den sterkeste og mest eksplosive. Da får vi også se ildrøde ansikter, høye skrik, blod og svette. Det er det som selger!

Jeg mener du bommer totalt her! Vent og se, det blir nok en veldig bra konkurranse!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: NSM 2011
« #117 : 15. mars 2011, 19:48 »
Joda, det er "kunden" som bestemmer om det blir bra, men jeg synes det er feil at dere kritiserer øvelsene før dere har sett konkurransen. Min umiddelbare reaksjon da jeg fikk vite øvelsene i går ettermiddag var at dette blir knallbra! Og jeg personlig synes det er fantastisk at det er nye øvelser, at enkelte gamle som truckpull kommer tilbake og at det ikke er noen last man standing-øvelse. De øvelsene synes nemlig jeg er gørrkjedelige å se på.

Jeg er helt sikker på at Svend har satt sammen en konkurranse som er optimal både for utøverne og publikum.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #118 : 15. mars 2011, 20:02 »
Jeg mener du bommer totalt her! Vent og se, det blir nok en veldig bra konkurranse!

Hverken jeg eller du bommer her, Nils Smiley
Hva folk vil se, er subjektivt. Men jeg tror jeg har en del med meg på disse tankene.

Men på dine vegne er jeg optimistisk! For du kan faktisk på en god dag slå flere av "de seks store" når tunge pressøvelser er utelatt.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #119 : 15. mars 2011, 20:06 »
Joda, det er "kunden" som bestemmer om det blir bra, men jeg synes det er feil at dere kritiserer øvelsene før dere har sett konkurransen.

Jeg er helt sikker på at Svend har satt sammen en konkurranse som er optimal både for utøverne og publikum.

Jeg tror NSM uansett blir knallbra, Kikki. Spørsmålet er bare om den blir knallbra eller hinsides vanvittig! Wink Det avhenger mye av øvelsene og underholdningsverdien etter mitt skjønn.
Men vi får nok med en "angry tiger" i år også, så moro blir det uansett Grin

Sitter forresten Svend og bestemmer alt som skal skje? Er dere ikke et råd/styre/komité som samtaler rundt disse tingene?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!