Skrevet av Emne: NSM 2011  (Lest 152329 ganger)

Utlogget Bjørn R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: NSM 2011
« #120 : 15. mars 2011, 20:07 »
Jeg tror dette kan bli veldig bra, jeg tror faktisk ikke det er øvelsene det kommer an på hvorvidt dette skal bli et forykende show! Jeg tror det viktigste er rammen rundt, og at utøverene gir av seg selv. Det er det publikum kommer for å se, utøvere som shower og gir alt!


Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: NSM 2011
« #121 : 15. mars 2011, 20:42 »
Mr. Karlsen skal ha honnør for å prøve ut nye øvelser, men dette var litt blodfattig må jeg si.
Hercules hold, dekkvelt, truck-pull og til dels trillebår, er forholdsvis kjedelige øvelser for publikum.
Å ha Last Man Standing-øvelser er helt nødvendig for å få kåret den sterkeste og mest eksplosive. Da får vi også se ildrøde ansikter, høye skrik, blod og svette. Det er det som selger!

Det er ikke for seint å endre på øvelsene. Håper det tas opp til vurdering.
For skal dette bli tidenes NSM, ja da er øvelsene viktig! Og særlig hvis det skal bli "den dagen da Norge oppdaget strongman", som Karlsen så fint sa det.

Og en siste ting: Det hadde vært megakult om Svend sjokkerte alle og stilte. Dette er jo øvelser som passer han godt! Arild kan være speaker Wink



Det vil aldri skje at hver eneste person får alle de øvelsene en håper på..
og i tillegg trur jeg Svend K vet åssen en kan kåre norges sterkeste mann.
Sponsorer er også inne i bilde å bestemmer øvelser for å fronte sin sponsing best mulig.
Nå må alle som er interesert i strongman og muskler ta turen og støtte dette som kommer til å bli ett knall bra arrangement.. Skal folk sitte hjemme å sutre hele tiden så er det ikke vits å arrangere en drit..

Viktig å komme støtte showet slik at det lønner seg å ha det i telenor arena, hvor det er ett stort potensial til mye publikum.. Ellers er det jo ikke vits for svend å legge noe tid i detta.. enkelt og greit!

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Sv: NSM 2011
« #122 : 15. mars 2011, 20:50 »
Enig med Ole Martin. Bare å få med så mange som mulig til å få med seg dette vannvittige showet!
Jeg gleder meg helt sykt til å se årets NSM!!!
Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Utlogget Julio Reyes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

  • "X" Strongman Period: 2000-2006 "No Pain No Gain"
Sv: NSM 2011
« #123 : 15. mars 2011, 20:54 »

(Tenk også på hvem som er planlagt publikum ... hadde dette vært kun for den harde kjerne ville NSM fortsatt vært på Gol eller i Bø ... til sponsorene trakk seg Smiley)

Så sant så sant...fremtiden er always i våre hender med slike kloke ord 
3*200kg Frontbøy
3*155kg Skråbenk
1*285kg Markløft m/drakt
7*52.5kg Skulderpress m/manualer

"There are apparently told in the oldest myths that the crazy barbarians can never succumb"

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: NSM 2011
« #124 : 15. mars 2011, 21:28 »
De er vel kyniske nok til å ikke tørre å kritisere ledelsen Wink Regner med det er super-finalen du snakker om?

Espen "Pløs" Aune var jo også kritisk om du ser i loggen hans (*sladre sladre).

Kritisk og kritisk fru blom Smiley Her er hva jeg skrev..

Da er øvelsene ute. Og jeg synes de ser bra ut. For min del er det feks bra at mark som er min dårligste øvelse ikke er med  Det blir mye fitness i denne utgaven på NSM. Dvs at det blir nokk tungt, men på 5 av 6 øvelser skal man røre seg. Så det er viktig med muskel utholdenhet framover og være i bra form. Gøy med nye øvelser også. Om jeg skulle pirke på noe så synes jeg kanskje stokken skulle ha vært 140kg. Men på den andre siden var det alt for mange som ikke klarte 140kg i fjor. Så for showet sin del så er 130kg en bra vekt  Smiley

Og jeg personlig har ingen skam vett til og ikke å tørre å kritisere noe som helst. Jeg har vært med i dette gamet alt for lenge til å være redd for å si min mening!
Dette kommer til å bli tidenes NSM totalt sett. Jeg er ganske sikker. Og folk kan mene hva de vil ang øvelser osv, alle har rett til sin mening, men jeg kan også se at det ikke er kult for de som fikser og ordner alt dette for at Dere tynninger skal ha en kul dag, så klager dere i ett sett! Smiley
Og alle forventer at vi utøvere skal gi av oss selv. Det er jeg enig i, jeg kan ta meg selv i nakken også der noen ganger føler jeg, men hvor kult er det å gi av seg selv til folk som sitter med hender i kors og er super kritisk til alt sammen? Norge i ett nøtteskal Smiley

Kom å se 21.mai, så gjør deres mening om det hele etterpå Smiley



Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: NSM 2011
« #125 : 15. mars 2011, 21:31 »
Kritisk og kritisk fru blom Smiley Her er hva jeg skrev..

Da er øvelsene ute. Og jeg synes de ser bra ut. For min del er det feks bra at mark som er min dårligste øvelse ikke er med  Det blir mye fitness i denne utgaven på NSM. Dvs at det blir nokk tungt, men på 5 av 6 øvelser skal man røre seg. Så det er viktig med muskel utholdenhet framover og være i bra form. Gøy med nye øvelser også. Om jeg skulle pirke på noe så synes jeg kanskje stokken skulle ha vært 140kg. Men på den andre siden var det alt for mange som ikke klarte 140kg i fjor. Så for showet sin del så er 130kg en bra vekt  Smiley

Og jeg personlig har ingen skam vett til og ikke å tørre å kritisere noe som helst. Jeg har vært med i dette gamet alt for lenge til å være redd for å si min mening!
Dette kommer til å bli tidenes NSM totalt sett. Jeg er ganske sikker. Og folk kan mene hva de vil ang øvelser osv, alle har rett til sin mening, men jeg kan også se at det ikke er kult for de som fikser og ordner alt dette for at Dere tynninger skal ha en kul dag, så klager dere i ett sett! Smiley
Og alle forventer at vi utøvere skal gi av oss selv. Det er jeg enig i, jeg kan ta meg selv i nakken også der noen ganger føler jeg, men hvor kult er det å gi av seg selv til folk som sitter med hender i kors og er super kritisk til alt sammen? Norge i ett nøtte skal Smiley

Kom å se 21.mai, så gjør deres mening om det hele etterpå Smiley



 


Velskrevet min gode venn  Thumbsup
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #126 : 15. mars 2011, 21:35 »
Nå må alle som er interesert i strongman og muskler ta turen og støtte dette som kommer til å bli ett knall bra arrangement.. Skal folk sitte hjemme å sutre hele tiden så er det ikke vits å arrangere en drit..

Viktig å komme støtte showet slik at det lønner seg å ha det i telenor arena, hvor det er ett stort potensial til mye publikum.. Ellers er det jo ikke vits for svend å legge noe tid i detta.. enkelt og greit!

Helt enig, Ole Martin! Det er vi selvfølgelig alle enige om.
Men hva skulle vi ellers med Treningsforum hvis vi ikke kunne snakke litt frem og tilbake om dette Smiley
Det er ikke ment som sutring, bare tips, innspill og konstruktive tilbakemeldinger.
Vi skal være glade for at strongman engasjerer...

Det hadde vært så kult og fått med CYC. At ikke en av dere med et "navn" tar en prat med han? Grin

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: NSM 2011
« #127 : 15. mars 2011, 21:36 »
Tihi Grin

For å være helt soleklar: Jeg tror dette kommer til å bli dritbra sånn generelt sett Smiley Og jeg mener fortsatt at Svend burde få Nobelprisen i Strongman. Det eneste jeg pirket på var stokkvekta, men om det er 130 eller 140kg spiller ikke så stor rolle i det endelige løp - den som er sterkest vinner mest sannsynlig. Og jeg har full tillit til at Svend vet hvordan han skal lage underholdning, vil faktisk påstå at han vet bedre enn meg hva som tar seg best ut mtp. publikumsfaktoren  Cool

Men jeg må dessverre skuffe deg Espen, jeg kommer til å sitte å sutre ved kjøkkenbordet med kaffekoppen fremfor meg og hendene i kryss. Men det er kun fordi jeg fortsatt kommer til å være i USA Sad

Over til noe annet:

Topp 3:
1. Espen Pløs Aune
2. BAS
3. Ole Martin (dersom han ikke tar en Ole Martin og spyr før, under og etter konken).

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: NSM 2011
« #128 : 15. mars 2011, 21:44 »
Tihi Grin

For å være helt soleklar: Jeg tror dette kommer til å bli dritbra sånn generelt sett Smiley Og jeg mener fortsatt at Svend burde få Nobelprisen i Strongman. Det eneste jeg pirket på var stokkvekta, men om det er 130 eller 140kg spiller ikke så stor rolle i det endelige løp - den som er sterkest vinner mest sannsynlig. Og jeg har full tillit til at Svend vet hvordan han skal lage underholdning, vil faktisk påstå at han vet bedre enn meg hva som tar seg best ut mtp. publikumsfaktoren  Cool

Men jeg må dessverre skuffe deg Espen, jeg kommer til å sitte å sutre ved kjøkkenbordet med kaffekoppen fremfor meg og hendene i kryss. Men det er kun fordi jeg fortsatt kommer til å være i USA Sad

Over til noe annet:

Topp 3:
1. Espen Pløs Aune
2. BAS
3. Ole Martin (dersom han ikke tar en Ole Martin og spyr før, under og etter konken).

Tipper Rørbakken vil ha en finger med i spillet her.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #129 : 15. mars 2011, 21:51 »
Topp 3:
1. Espen Pløs Aune
2. BAS
3. Ole Martin (dersom han ikke tar en Ole Martin og spyr før, under og etter konken).

Jeg slenger meg på tippe-leken:

1. Richard (Vinner dekkvelt og stein dersom han er med)
2. Solvang (Tar flere 2. plasser)
3. Aune (Vinner trillebår pga. hurtigheten)
4. Øxa (Vinner stokk pga. sykt effektive vendinger og eksplosivt overstøt, jmf. NSM 2010)
5. Ole Martin (Gjør det jevnt bra i alle øvelser)
6. Rørbakken (Vinner Hercules hold pga. grepsstyrken)

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: NSM 2011
« #130 : 15. mars 2011, 21:54 »
Tipper Rørbakken vil ha en finger med i spillet her.

Ja, kan godt hende at han blir høyere opp.. Alt unntatt stokken er veldig gode øvelser for han, men spørs om han tar en like god oppkjøring som i fjor Tongue

Blir kanskje mer sannsynlig med:

1. Pløs
2. BAS
3. Håndbakken (muligens nr. 2)
4. Ole M

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: NSM 2011
« #131 : 15. mars 2011, 21:57 »


Det hadde vært så kult og fått med CYC. At ikke en av dere med et "navn" tar en prat med han? Grin

CYC har vel i henhold til regler i NSF ikke lov til å konkurrere i strongmankonkurranser. I tillegg regner jeg med at han velger å spare kroppen sin til "sin" sport, hvor han kan sette verdensrekorder, etc.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #132 : 15. mars 2011, 22:00 »
CYC har vel i henhold til regler i NSF ikke lov til å konkurrere i strongmankonkurranser. I tillegg regner jeg med at han velger å spare kroppen sin til "sin" sport, hvor han kan sette verdensrekorder, etc.

Joda, jeg ser den.
Det hadde bare vært så artig at norges sterkeste menn faktisk var med når først tittelen skal deles ut Smiley
Han er jo brutal! 164 kg og 420 kg i knebøy!! (dog med utstyr).

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: NSM 2011
« #133 : 15. mars 2011, 22:02 »
Jeg slenger meg på tippe-leken:

1. Richard (Vinner dekkvelt og stein dersom han er med)
2. Solvang (Tar flere 2. plasser)
3. Aune (Vinner trillebår pga. hurtigheten)
4. Øxa (Vinner stokk pga. sykt effektive vendinger og eksplosivt overstøt, jmf. NSM 2010)
5. Ole Martin (Gjør det jevnt bra i alle øvelser)
6. Rørbakken (Vinner Hercules hold pga. grepsstyrken)
Ja, kan godt hende at han blir høyere opp.. Alt unntatt stokken er veldig gode øvelser for han, men spørs om han tar en like god oppkjøring som i fjor Tongue

Blir kanskje mer sannsynlig med:

1. Pløs
2. BAS
3. Håndbakken (muligens nr. 2)
4. Ole M


Hvem mener dere skal slå en Rørbakken i form på truckpull?
På COT 2009 tok han 8 reps opp og ned på 130kg i stokk. Det kan han klare på nsm også, alt utifra tidsbegrensing da. Dekkvelt hadde han vel 3. beste tid på i finalen nsm2011 hvis jeg ikke husker jeg feil?

Eller kan det hende at Sven Von der Lippe vinner Hercules? Kan bli spennende dette gitt Cheesy

Tror det blir jevnt i år, men holder såklart en knapp på Bøs.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: NSM 2011
« #134 : 15. mars 2011, 22:05 »
Tihi Grin

For å være helt soleklar: Jeg tror dette kommer til å bli dritbra sånn generelt sett Smiley Og jeg mener fortsatt at Svend burde få Nobelprisen i Strongman. Det eneste jeg pirket på var stokkvekta, men om det er 130 eller 140kg spiller ikke så stor rolle i det endelige løp - den som er sterkest vinner mest sannsynlig. Og jeg har full tillit til at Svend vet hvordan han skal lage underholdning, vil faktisk påstå at han vet bedre enn meg hva som tar seg best ut mtp. publikumsfaktoren  Cool

Men jeg må dessverre skuffe deg Espen, jeg kommer til å sitte å sutre ved kjøkkenbordet med kaffekoppen fremfor meg og hendene i kryss. Men det er kun fordi jeg fortsatt kommer til å være i USA Sad

Over til noe annet:

Topp 3:
1. Espen Pløs Aune
2. BAS
3. Ole Martin (dersom han ikke tar en Ole Martin og spyr før, under og etter konken).

Mamma sa jeg hadde brukt opp uflaksen min.. Wink er forresten ikke helt 100% enda :S

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!