Skrevet av Emne: NSM 2011  (Lest 152336 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: NSM 2011
« #135 : 15. mars 2011, 22:05 »
Ja, kan godt hende at han blir høyere opp.. Alt unntatt stokken er veldig gode øvelser for han, men spørs om han tar en like god oppkjøring som i fjor Tongue

Blir kanskje mer sannsynlig med:

1. Pløs
2. BAS
3. Håndbakken (muligens nr. 2)
4. Ole M

Oppkjøringa var bra, men sykdom siste uka før nsm er ikke bra ;(
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #136 : 15. mars 2011, 22:09 »
Hvem mener dere skal slå en Rørbakken i form på truckpull? På COT 2009 tok han 8 reps opp og ned på 130kg i stokk.

Rørbakken skuffet stort på NSM i fjor. Jeg hadde også skyhøye forventninger. Jeg mener en 6. plass er det han er god for.
Jeg synes han har manglet tenning rett og slett. Han mangler også litt hurtighet og vilje.
Det han presterer på COT er imponerende, men der er det tross alt han som arrangerer. Han kjenner utsyret og ting skjer på hans premisser. Det gir en fortrinnsrett.

Håper alt godt for Lars. Han er kanskje den mest sympatiske karen i strongman-Norge Smiley

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: NSM 2011
« #137 : 15. mars 2011, 22:11 »
Rørbakken skuffet stort på NSM i fjor. Jeg hadde også skyhøye forventninger. Jeg mener en 6. plass er det han er god for.
Jeg synes han har manglet tenning rett og slett. Han mangler også litt hurtighet og vilje.
Det han presterer på COT er imponerende, men der er det tross alt han som arrangerer. Han kjenner utsyret og ting skjer på hans premisser. Det gir en fortrinnsrett.

Håper alt godt for Lars. Han er kanskje den mest sympatiske karen i strongman-Norge Smiley

En 6. plass? Der tar du nok alvorlig feil pinnemannen Grin   
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: NSM 2011
« #138 : 15. mars 2011, 22:15 »



Hvem mener dere skal slå en Rørbakken i form på truckpull?
På COT 2009 tok han 8 reps opp og ned på 130kg i stokk. Det kan han klare på nsm også, alt utifra tidsbegrensing da. Dekkvelt hadde han vel 3. beste tid på i finalen nsm2011 hvis jeg ikke husker jeg feil?

Eller kan det hende at Sven Von der Lippe vinner Hercules? Kan bli spennende dette gitt Cheesy

Tror det blir jevnt i år, men holder såklart en knapp på Bøs.

Håndbakken nevnte jo også at opptreningen var noe i form av "hvordan bli dritsvak på kortest mulig tid" når han ble intervjuet syns jeg huske, men sykdommen var ny. Tror han kommer til å bli farlig ja, jo mer jeg tenker på det. Han er jo en jævel både i truckpull, dekk og hold. Tror han slo Espen på dekkvelten i NSM 2010 om det var rett informasjon jeg fikk der.

Mamma sa jeg hadde brukt opp uflaksen min.. Wink er forresten ikke helt 100% enda :S

Hvis vi faktorerer inn mamman til Ole Martin sitt stalltips så kan jeg jo prøve meg på en oppdatert liste:

1. Espen
2. Håndbakken
3. Ole M / BAS

Men det blir marginene som teller, dette blir hårfint! Tror at de som klarer å øve inn god kondisjon og teknikk på stokkvendinger, dekk og truckpull muligens vil ha en fordel. Trillebåra krever jo både kløkt og flaks og blir vel litt bingo som det har vært de forrige gangene..

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #139 : 15. mars 2011, 22:16 »
En 6. plass? Der tar du nok alvorlig feil pinnemannen Grin   

Ja, det kan godt hende.
Lars er som en bryter. Enten så er han sykt god eller så rakner det meste.
Håper det klaffer for han i år. For han har mye mer power i den kroppen enn han fikk vist i fjor.

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Sv: NSM 2011
« #140 : 15. mars 2011, 23:21 »
Lars er nokk på topp 3 her i år..
som alle vet er dette utrolig gode øvelser får han , kan ligne litt på cot øvelsene 2008 og 2009 og der viste han seg i kjempeform , og slik jeg vet er han i enda bedre form nå kondis og styrke:)

Cols hard facts:D
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Sv: NSM 2011
« #141 : 15. mars 2011, 23:56 »
Nå er det vel usikkert om Lars stiller i hele tatt??
Men gjør hn det så er han absolutt å regne med.
Pinna:Skal vel godt gjøres og tippe mer feil på 6 øvelser enn det du har gjort her! Gull
Men tror nok dette er øvelser som passer Bøs meget godt også. Blir uansett spennende.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #142 : 16. mars 2011, 00:02 »
Pinna:Skal vel godt gjøres og tippe mer feil på 6 øvelser enn det du har gjort her! Gull

Hihi. Ja, det er dine ord. Jeg har fulgt med strongman noen år og grunngir gjerne hvorfor jeg mener det jeg gjør.
Sleng ut en liste du da Smiley

Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Sv: NSM 2011
« #143 : 16. mars 2011, 00:14 »
Truckpull: Rørbakken, Skog på andre dersom han stiller, ellers åpent.
Dekk:Her er vel Skog favoritt. Rørbakken kom på andre plass, i en konk hvor ingenting klaffet og han mer eller mindre hadde gitt opp før den øvelsen. Men mangen er gode her, så åpent.
Stokk: Her tror jeg BAS er akkurat den ene reppen foran, men stiller skog er nok han favoritt her. Bøs er også i toppen her.
Hercules: Overraskende dersom ikke Bøs eller Eørbakken vinner denne
Stein: Skog vinner foran Bøs. mangen jevne her
Trillebår: Passer både Bøs og Rørbakken godt tror jeg.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: NSM 2011
« #144 : 16. mars 2011, 00:17 »
Greit nok dette. Men hvordan ser listen din ut fra 1-6?
I følge synsingen din vil nok Skog stikke av med seieren. BAS og BØS vil også komme høyt opp.
Så vi er nok ikke så uenige som du skal ha det til Wink

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: NSM 2011
« #145 : 16. mars 2011, 01:26 »
Jeg er helt enig med Pinna og HHHH her. Personlig syns jeg øvelsene som er valgt er kjipe, men som tidligere nevnt her, og som sikkert alle kan være enig i, så er dette subjektivt.
Men når norges sterkeste mann skal kåres så bør det legges mer fokus på hvem som er STERKEST. Er enig i at 130kg i stokkpress blir for lett og at det bør være med en markløftøvelse. Om 130kg i stokk blir for tungt så blir han heller ikke norges sterkeste mann, og det er vel det dette konkurransen går ut på - å kåre norges sterkeste mann, ikke norges ellevte sterkeste mann.

Og seriøst, det bør da være mulig å ytre meninga si om øvelsene uten at folk starter å mase om at det blir sytring. Hvis INGEN forteller hva de syns om de forskjellige øvelsene så vil heller ikke arrangøren vite hva folket ønsker. Men mulig det er vi som er rare her siden det virker som mange også er fornøyde med øvelsene, eller kanskje bare at folk ikke tør å si hva de mener om øvelsene da folk fort kommer å kritiserer de for å skrive hva de mener.

Og enig med Ole Martin at det er viktig å komme å støtte opp om sporten, da det helt sikkert blir et kanonstevne uansett! Og all honnør til Svend og de som jobber for å få dette til og har gjort dette i flere år nå. Jeg gleder meg ihvertfall veldig til å komme å se gutta kjempe der ute!

Utlogget Julio Reyes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

  • "X" Strongman Period: 2000-2006 "No Pain No Gain"
Sv: NSM 2011
« #146 : 16. mars 2011, 01:43 »

1. Espen
2. Håndbakken
3. Ole M / BAS

Men det blir marginene som teller, dette blir hårfint! Tror at de som klarer å øve inn god kondisjon og teknikk på stokkvendinger, dekk og truckpull muligens vil ha en fordel. Trillebåra krever jo både kløkt og flaks og blir vel litt bingo som det har vært de forrige gangene..

Med personlig fravær de siste 4-5 sesongene fra backstage, er det litt vrien å si hvem jeg ser for meg på tronen :Smiley Men helt seriøst direkte fra hjertet ser jeg for meg at endelig min gamle gode kollega "Bøs" skal få æren av å bli kronet av høvdingen selv "Svend" som årets strongman konge Gull Etter mer enn 10 års trofast tjeneste i en av verdens aller råeste sporter ever Grin Ellers ser jeg for meg at "Skog & Rørbakken" kniver om 2-3 plassen hvis de kommer Cool Men alle ting kan jo hende…tvi tvi alle sammen innocent Alle er jo verdige vinnere uansett utfall...og jeg skal personlig overvære det kommende historiske gjennombruddet innen vår elskede sport Cheesy Tenk at vi har fått æren av å bruke kongerike norges største storstue...og kanskje kommer hans majestet for å dele ut en ekte kongepokal...yeee det hadde hvert meget gøy...jaja det er lov å ha drømmer woot
3*200kg Frontbøy
3*155kg Skråbenk
1*285kg Markløft m/drakt
7*52.5kg Skulderpress m/manualer

"There are apparently told in the oldest myths that the crazy barbarians can never succumb"

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: NSM 2011
« #147 : 16. mars 2011, 07:43 »
Er skog ute av bildet siden han ikke er tippet med?

Tipper

1. BØS
2. BAS
3. Ole Martin


Om Skog stiller i form tipper jeg han skyver alle ned ett hakk. Ellers er det jo alltid mulig at "vinglepetter" Hulken dukker opp rå form og overasker alle ;-)
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: NSM 2011
« #148 : 16. mars 2011, 08:24 »
Jeg gleder meg ihvertfall veldig til å komme å se gutta kjempe der ute!

Slutt å syt Smiley

Komme å se?? Du skal da være nede på matta sammen med oss vel?? Smiley 

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: NSM 2011
« #149 : 16. mars 2011, 09:35 »
Håndbakken nevnte jo også at opptreningen var noe i form av "hvordan bli dritsvak på kortest mulig tid" når han ble intervjuet syns jeg huske, men sykdommen var ny.

Han gjorde 170kg i stokk kort tid før nsm, pluss flere gode løft.

"Hvordan bli svakest på kortest mulig tid" oppkjøringa var bare en Rørbakken spøk.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!