Skrevet av Emne: NSM 2011  (Lest 152315 ganger)

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: NSM 2011
« #375 : 22. mai 2011, 18:52 »
lest at flere har klaga over dødtiden.. jeg var der ikke selv, men snakka med en jente som aldri har sett på strongman før, og hun syns ikke det var no overdrevet lang ventetid..

man må jo ha forståelse for at det er ting som må gjøres.




Men bare pølser som servering? Tongue SKulle servert protein shakes, og havregrøt Grin
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: NSM 2011
« #376 : 22. mai 2011, 19:28 »
Sjekk med Øystein Celius, Svend ... jeg vet han skulle kjøpe seg en slik vest i går.

Han hadde sinn i dag..

så den jeg også, men det var før alle hadde gått.. den lå borte i hjørnet  ved oppvarmingvektene når jeg ryddet de men da var det jo masse utstyr til alle utøvere der



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: NSM 2011
« #377 : 22. mai 2011, 19:32 »
lest at flere har klaga over dødtiden.. jeg var der ikke selv, men snakka med en jente som aldri har sett på strongman før, og hun syns ikke det var no overdrevet lang ventetid..

man må jo ha forståelse for at det er ting som må gjøres.




Men bare pølser som servering? Tongue SKulle servert protein shakes, og havregrøt Grin

Dødtiden var vel i forbindelse med pausen, m fotballkamp og slikt. Pausen ble dessverre litt for lang blant annet pga fotballdommeren var missing en liten stund osv..

Tror vi var raskere en oen gang med å få på plass utstyret til neste øvelse, måtte som regel vente på tv  og at utøvere skulle lbi klare .. Kikki ble sint Wink flere ganger fordi ikke rakk å komme i garderoben en gang før det var klar for ny øvelse :p En må ha noen få minutter mellom øvelsene for at utøvere skal skifte t-sjorter. få av elelr på klister osv..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: NSM 2011
« #378 : 22. mai 2011, 19:44 »
Somn PG skriver her måtte jeg ut flere ganger og kjefte både på PG og resten av crewet, og på Terje som ropte ut utøverne altfor kjapt etter forrige øvelse. Gutta fikk ikke sjans til å skifte og gjøre seg klar til neste øvelse. De ble frustrert over at de ikke fikk tid til å hente seg litt inn igjen før de måtte ut igjen.

Den eneste virkelige dødtiden jeg kan se i gårsdagens konkurranse var den veldig lange pausen midt i. Kanskje ting skulle vært spredd mer enn de ble. Kanskje AdmiralP skulle vært kuttet ut og Orango i steden for å spille for tom sal etter konkurransen skulle spilt ettpar låter i hver pause.

Den pausen ble også for lang for utøverne.

Det er alltid ting som kan gjøres annerledes, og vi tar lærdom for hvert år.

Slike ting som sikkerhet, seter og priser i kiosken er nok ikke noe Karlsen og hans crew kan belastes for. Sikkerhetsselskapet fulgte bare Telenor Arena sine sikkerhetsregler, setene er slik de er (helt sikkert beregnet for "normale" mennesker) og prisene i kiosken er standardpriser.

Konkurransen blir garantert evaluert i etterkant, og det blir garantert forbedringer neste år. Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: NSM 2011
« #379 : 22. mai 2011, 21:59 »
Selve Strongman konkuransen var veldig bra uten om siste øvelse skulle endten vært 2 og 2 eller vært byttet ut.

Uten for

-Synes det var meget lite stands der kontra mennesker som var der.

-Den fotball kampen i pausen hadde jeg gledet meg meget til men endte i en tragedie når det ikke gikk ann å se en pøkk. Banen burde vært borti et hjørne for mulighet for å se ifra tribuenene og i tilleg vært på tv skjermene.

-leid inn potet bakkeren og en kebab vogn som kunne servert noe mat

Som du selv sa Kikki ville nok det vært bedre om de hadde spilt i mellom øvelsene, grunnen for at folk dro etter konkuransen var ferdig må være at folk rett å slett begynte å bli slitene og sultene.

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: NSM 2011
« #380 : 22. mai 2011, 23:21 »
Min vurdering:

Steiki ta sei æ bære! NSM i Telenor Arena! VILT!

Svend Karlsen har jaggu fått det til nå! Respekt!
Og alle han har med seg som jobber og står på gratis mm! det er rått!

Kjempehall! mere enn stor nok!

- ble litt venting til å begynne med og kjente at man ble litt utålmodig da...hadde vært tidlig ute og vettu;)

Truckpull: litt glatt underlag og platene sank litt nedi under hjulene på lastebilen så dette ble en meget tøff startøvelse for utøverne, men det ble nok likt for alle uansett.

Dekkvelv: funka fint

Stokk: så ut som stokkene var rimelig like og underlaget det samme på begge sider: meget bra!
Stor stokk: likt for alle.

Farmers: fine kofferter men ett vont tildels firkantet grep ca...dessuten gikk disse 4 øvelsen ganske radig på utøverne var nok meget kjørt på denne øvelsen. Likt for alle.

Cut:

Atlassteiner: likt for alle!

Loading: så ut som noen av blokkene var vanskelige og fyllet i de gjorde de ennå tyngre ved at vekta ble frempå...uansett var den også likt for alle! flere hadde forskjellige teknikker på lastingen....Myrbostad lastet litt feil og det ble fort tung!
mens Espen lastet helt riktig og tok den helt inn.

Total inntrykk av øvelser mm: meget bra! Likt for alle! Kanksje litt mye lett og kondis: hadd feks ønsket meg feks en øvelse last man standing feks.

Inntrykk av resten: synes standområdet var litt mørkt men ellers ok og at man kunn gå der å kjøpe vann, proteindrikker og barer og feks prate med Tommi THorvildsen mm er jo et meget pluss. Var mange kjente store fjes som minglet der nede;)

Fotball kampen fikk jeg ikke sett...det var fullt irundt banen men man kunne gå opp og se....jeg snakket med  gamle kjente ...Wink

Man har fått ett NSM man aldri har sett maken til i Norge : så må man jaggu være fornøyd uansett om alt ikke gikk på stell(som VIP plassene(vi kjøpte faktisk vanlige billetter etterpå;)

Meget bra Jobb Svend!
-tenkte å snakke litt med deg før jeg gikk opp på lørdagen, men tenkte du var nok skittlei av all NSM praten så lot deg få fred!
Vi snx uansett senere!
Stay strong!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: NSM 2011
« #381 : 23. mai 2011, 09:00 »
Nei!! For guds skyld ikke la de spille i pausen! Tror de fleste tilskuerne som kom for å se NSM kom for å se NSM. Jeg og resten av reisefølget mitt ble hvertfall kjempegla da vi fikk reist før konserten begynte. Vi hadde overhodet ingen interesse av noe konsert, selv om artistene sikkert var bra. Vi hadde en lang vei å kjøre hjem og var sultne og slitne.

Forøvrig; takk for et meget bra stevne!! Smiley

EDIT: Moro å få snakke med store kjente og utrolig hyggelige strongman profiler! Før konken og i pausen.

Jeg syntes også det var hygggel å prate med deg Ace  Wink
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: NSM 2011
« #382 : 23. mai 2011, 20:08 »
Masse grattis til Espen!  Smiley

Var det bare Espen som tok siste steinen? Mulig det står her noen plass, men har gått meg hus forbi.

Leste en artikkel på en annen treningsside, Lars Rørbakken har Norgesrekord på 245 kg.  Grin

Just wonder.

Smil med det smilet du har.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: NSM 2011
« #383 : 23. mai 2011, 20:35 »
Bjørn Andre tok også den siste steinen. Smiley
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Smil med det smilet du har.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: NSM 2011
« #385 : 24. mai 2011, 11:01 »
Mine tanker om hva som skjedde Finale dagen på NSM.

Vant kval greit fredag. Og følte jeg hadde kontroll og formen var på topp. Voknet Lørdag og hadde samme følelse. Var tidlig på plass på Telenor Arena og fikk i meg næring og snakket skit med gutta. Var mye utpsyking mellom oss. Spes kanskje mellom meg og Lars  BAS var bare gla og solet seg i glansen av å ha vært deltager på norske talenter. Noen som forøverig irriterte meg der jeg satt og var nervøs selv Smiley  hehehe

Første øvelse var truckpull. Alle var spente på underlaget vi skulle dra på. Og mange/alle slet med fotfeste. Jeg visst at Lars var den beste her, men skulle gjøre alt for å ta hen uansett. Jeg fikk til ett ok drag, men falt rett før mål og tapte litt tid der. Vet ikke om det hadde holdt til seier i øvelsen uansett. Jeg var døds sliten. Kjente ikke armene mine å mine lår var skjelven og sure. Ble intervju og litt snakking og ble slengt ut i neste øvelse som var dekkvelt.

Dekkvelt var passer tungt, men jeg hadde dårlig grep. Pluss jeg hadde ikke kommet meg i det hele tatt etter truckpull. Jeg følte meg dårlig. Fikk kjempet meg inn til en 3.pl i øvelsen og var ikke fornøyd med dette. Lars tok sin andre gren seier og ledet greit på meg. Kroppen min funket ikke, og jeg begynte å bli stresset. Skulle jeg bomme på dagen!?!?!
Tilbake på utøver rommet fikk jeg ikke roet meg ned. Jeg var små svimmel og ikke i slag. Jeg spydde til slutt 4-5 ganger, og var skikkelig uvel. Hva som gjorde dette vet jeg ikke. Nerver sikkert?

Uansett neste øvelse var stokk. Her måtte jeg bare vinne skulle jeg ha mulighet til å ta hjem NSM tittel. Prøvde og fokusere så godt jeg kunne. Og bestemte meg for at det fikk bære eller briste! Fikk presset opp 9 stk. Og vant øvelsen sammen med BAS. Jeg var helt hvit i trynet etterpå fikk jeg høre. Folk lurte på om det var noe galt med meg. Jeg sa bare ja, jeg er ikke i slag. Men heldigvis tok jeg inn litt på Lars.

I lang pausen la jeg meg ned på golvet for å hente meg inn litt igjen. Plutselig voknet jeg av fotball kampen var nesten over. Jeg hadde sovnet uten at jeg hadde merket det. Men heldigvis kjentes det ut som kroppen hadde fått kommet seg litt på plass igjen.

Farmers hadde jeg hvertfall planer om å vinne. Håndtak var litt ekle. Blanding av plast og stål. De var ikke spes tunge, men med de håndtak var det ok. Lårene var enda litt bob, bob, men fikk bra fart på første strekke. På vei tilbake glapp det for meg ca.5m før mål, og jeg så BAS dra forbi meg. HVA!!!!! Tenkte jeg… BAS går forbi MEG I FARMERAS!!!!! Jeg visst at Lars ikke hadde kommet i mål, og det var han som ledet NSM, så da konset jeg meg bare om å komme i mål og ta enda ett poeng på han  Men BAS overrasket ALLE i farmers der tror jeg 

Nå ledet jeg NSM tror jeg. Men det som var enda bedre var at jeg følte at kroppen min var bra igjen  Jeg kjente at ting var på stell igjen. Trua var tilbake. Jeg SKULLE VINNE!!! Jeg er mer sulten, jeg er mere erfaren, jeg fortjener dette, gikk gjennom mitt hode!

Steiner var nest siste øvelse. Her skulle det avgjøres mente jeg. Her skulle NSM 2011 avgjøres. Stein har sotte som ett skudd på alle treninger i oppkjøringen. Jeg var trygg på at dette skulle gå fort! BAS hadde fått opp alle før meg, Lars hadde bommet på den siste. Jeg visste at om jeg vant denne ville jeg lede med 3 poeng før den siste øvelse. Alt var opp til meg. Jeg gikk ut i fullt tempo. Og slengte stein etter stein opp. Det gikk fort! 17-18sek gikk det før jeg hadde 4steiner opp. Som kom den store 200kg steinen. Jeg gikk rett på og fikk den nesten opp før jeg kom borti stativet, og der ble den stående. Jeg kjempet og kjempet.. Var nære på å gi meg, for jeg vet at slike steiner går egentlig ikke opp når man står slik. Men folk heiet og ropet. Jeg måtte få opp steinen! Det som var avgjørende for meg der og da var at Arild ropet ”ikkje je deg!!! Ikkje je deg!!!!!” Jeg tok ut det siste jeg hadde og kom meg akkurat under steinen og fikk rullet den opp! FOR EN FØLELSE!!!!!!!!! Helt SYKT!!!! Og jeg fikk hele serien opp som den raskeste!!

Trillebår som siste øvelse. Jeg var sist ut. Jeg visst om jeg gikk som normalt skulle jeg vinne totalt. Men ble litt stresset når jeg så alle sleit med de elementene på 120kg som skulle oppi trillebåra. De var glatte, store og ekle. Skog hadde en pepp talk med meg før jeg skulle ut. Jeg trengte ikke gjøre mer enn å laste element nr.3 for å vinne. Ingen hadde kommet i mål.
Bestemte meg for å vise at jeg var en verdig NSM 2011. Jeg skulle komme i mål som den eneste og vinne med stil!
Hadde en plan om hvordan elementene skulle lastes. Og det gikk akkurat som jeg ville. Alle heiet på meg følte jeg. Publikum samt utøvere. Det er det som er så herlig med strongman. Alle heier på alle. Kjempet meg i mål meg alle elementer, som den eneste.

Vant NSM 2011!!! Tårene rant… Jeg ble helt tom.. Visst ikke hva jeg skulle si eller gjøre. 10år med slit hadde gitt utbytte. Jeg hadde klart mitt mål som jeg satte meg som 19åring. Dere aner ikke hva dette betyr for meg. Alle utøver kom å gratulerte meg. Jeg bare satt der litt. Før jeg så min familie bak gjerdet som alle sto å grein de også. Sprang bort og holdt rundt de alle sammen. Jeg var helt tom, for en utladning. Tårene kom og gikk hele tiden mens jeg ventet på premie utdelig. Visst faktisk ikke hva jeg skulle få til premie. Jeg hadde ikke sett på det. Det var ikke det som telte noe for meg. Det var tittelen som telte noe for meg. Og bli ropt opp som NSM 2011 foran tusen av mennesker!

Espen Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!!!!!!!!!!!!!

PS: Ellers synes jeg dette har vært en kjempe helg! Beste NSM ever! Gleder meg til å se det på tv. Jeg har ikke noe å klage på egentlig som utøver. Så en STOR pluss i margen for Svend!!!

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: NSM 2011
« #386 : 24. mai 2011, 11:11 »
Flott oppsummering!

Herlig at du tok tittelen i år!

 Smiley
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389


Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: NSM 2011
« #388 : 24. mai 2011, 16:51 »
Hmmmmm,misstolket det eg sa om farmer ser eg og fått feil alder på meg:)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: NSM 2011
« #389 : 25. mai 2011, 10:37 »
Hmmmmm,misstolket det eg sa om farmer ser eg og fått feil alder på meg:)

Når ble du nr.2 i NSM Lars Wink I år og i fjor ser jeg?? Hmmm.... Hvilken plass fikk jeg i fjor da? Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!