Skrevet av Emne: Hvordan få mest effektiv progressjon i benkpress?  (Lest 8937 ganger)

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Hvordan få mest effektiv progressjon i benkpress?
« #15 : 12. desember 2010, 02:58 »
Jeg tar dem fordi det har gitt meg fremgang i benkpress, både med og uten rumpeløft, å trene på den måten jeg har gjort. Det er uproblematisk for meg at folk tar noen juksereps på slutten, så lenge de er ærlige om det overfor seg selv og andre.

Joda, ser hvor du vil henn! Har sett både bra teknisk benkpress og det litt på kanten hos deg! Ingen tvil om at du har styrken til å få opp en knall benkpress uten rumpeløft! Jeg har bare aldri skjønt poenget med å løfte benkpress med hele kroppen de siste repsa, eller på en pers kontra det å gå ned litt på kg! Det er min mening, enkelt og greit! Benkpress er ikke en mellomgulvs-øvelse!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Hvordan få mest effektiv progressjon i benkpress?
« #16 : 12. desember 2010, 03:07 »
Joda, ser hvor du vil henn! Har sett både bra teknisk benkpress og det litt på kanten hos deg! Ingen tvil om at du har styrken til å få opp en knall benkpress uten rumpeløft! Jeg har bare aldri skjønt poenget med å løfte benkpress med hele kroppen de siste repsa, eller på en pers kontra det å gå ned litt på kg! Det er min mening, enkelt og greit! Benkpress er ikke en mellomgulvs-øvelse!

Det er helt sikkert litt ego i bildet, og det må være lov Smiley. Men jeg forestiller meg også at hvis man presser ut en rep til, om så med litt tvilsom teknikk, så vil det gi en sterkere treningsstimulus enn om man gir seg når man ikke lenger kan ta reps med helt strict teknikk.

Utlogget Tricker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Sv: Hvordan få mest effektiv progressjon i benkpress?
« #17 : 13. desember 2010, 22:13 »
Jeg som nybegynner synes treningen funker best når jeg tar reps til jeg dævver. gjerne med en bakom som avlaster enda en repp etter dævv såppas lite at det går opp i løpet av 5 sek Grin dette gjelder da helst på trening da jeg klarer <8 reps.
Jeg synes ikke det er like gøy å trene hvis jeg ikke kjenner jeg er skikkelig banka etter trening. altså virkelig kjenner at musklene er TRENT. har økt til 85 kg på i benktreningen. tok nesten 6 reps idag, tror jeg kjører den
til jeg tar 8 reps. så var det 90:)  synes denne metoden funker veldig greit for meg!  kansje vurderer jeg å øke vekta på 7 fullverdige reps.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvordan få mest effektiv progressjon i benkpress?
« #18 : 14. desember 2010, 00:51 »
For min del så harre funka relativt vassent å trene benke opptil flere ganger på mandan`
Da kjenner trøkket i svansana er ganske så drygt ræva på søndan. Men lauran da har jeg trøkket på benken, da kjører jeg på med 5x5 på 102,5 % av maksen til brorsan!

Føler ganske bra trøkk på bågan når jeg groper til 5erane!
Lykke til, dette funka bra for meg å bror mi Huh biggrin

Du kan fint starte med 5x5 Wink
Ikke så mye å gruble over i grunn.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Hvordan få mest effektiv progressjon i benkpress?
« #19 : 14. desember 2010, 00:54 »
For min del så harre funka relativt vassent å trene benke opptil flere ganger på mandan`
Da kjenner trøkket i svansana er ganske så drygt ræva på søndan. Men lauran da har jeg trøkket på benken, da kjører jeg på med 5x5 på 102,5 % av maksen til brorsan!

Føler ganske bra trøkk på bågan når jeg groper til 5erane!
Lykke til, dette funka bra for meg å bror mi Huh biggrin

Du kan fint starte med 5x5 Wink
Ikke så mye å gruble over i grunn.

Fy farssa!! Du må endre gamle trenninga mi me en ennesta gang!! Jeg hadde ikke trøkke på treninga ida!
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvordan få mest effektiv progressjon i benkpress?
« #20 : 14. desember 2010, 00:57 »
Fy farssa!! Du må endre gamle trenninga mi me en ennesta gang!! Jeg hadde ikke trøkke på treninga ida!

Harru overgått 5era!?!
Det mårru ikke gjørre, da får du bare på volumet, men ikke på størkan.
Du kan værra heldi`å få trøkket. Men da må du smella tell med ei radning oppover slik at du treffer på 1rm setta, og får slik beholdt trøkket i bågan å svansen. Sa fru Hansen.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Hvordan få mest effektiv progressjon i benkpress?
« #21 : 23. desember 2010, 12:52 »
Trena benk 3 ganger i uka med Myorepsprinsippet til Børge Fagerli, og øka som rene helvete, er oppe i 105 nå, har trena 4 måneder og klarte 75 da jeg starta.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Tricker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Sv: Hvordan få mest effektiv progressjon i benkpress?
« #22 : 12. januar 2011, 19:11 »
personlig har jeg ikke fått trent den siste måneden, har blitt litt svakere i benkpress... klarte 80x6..  sist klarte jeg 85x7   men nå starter jeg for fult igjen !

En kompis gikk fra 80 til 130 kg i benk på 4 måneder Grin det er ganske imponerende synes jeg..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!