Skrevet av Emne: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.  (Lest 70599 ganger)

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #195 : 04. november 2010, 23:03 »
Hvis det lukter ammoniakk av svetten din er det fordi du ikke har mer karbohydrater igjen, og derfor spalter proteiner som igjen skiller ut nitrogen og DET gjør at du lukter. Hvis du lar være å spise i en uke, og samtidig går hele dagen lover jeg at du vil stinke ammoniakk etter to dager, til tross for at du ikke har spist noe som helst.

Kort sagt: du tar feil  Grin
Har nå også lest i en forsknings rapport at et høyere protein inntakk en det kroppen trenger over tid fører til svette lukt av klærene etter trening som lukter aminioak.

Nå skal ikke jeg være skrå sikker på dette her men sånn du sier er jo rimelig logisk, når man er på trening og trener hardt tømmer man glykogen lagrene i kroppen, da bruker kroppen det som er igjen av overskud det vill si kroppen går på det som er av overskudd av proteiner i kroppen som ikke kroppen bruker.



Edit: Glem alt jeg sa med aminioak svette lest litt nå, å det er flere symptomer at dette forekommer den lukta

*nyre problemer
*for høyt protein inntakk
*for lavt karboinntak (kroppen begyner å bruke aminosyrer som bremsel)


Ang det med at et for høyt protein inntak en kroppen klarer å bruke som førte til svovel/salmiak/aminoak svette luktet av klærene, at kroppen bruker proteiner(aminosyrer) som brennsel på samme måte som det karbohydrater gjør var egentlig det jeg skulle frem til at førte til den lukten. Men samme kan faktisk komme av en katabolsk fase også da Glykogen lagrene er tomme og kroppen må spise av musklene å bruke det som energi.

Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #196 : 04. november 2010, 23:28 »
hvis man ikke har Karbohydrater i glykogenlagrene? 

glykogen får du fra karbohydrat som du får gjennom kosten, (karbohydrat i seg sjølv er ingen enenrgikilde, det er glykogenet, som er ein "sukker"type)
glykogenet blir da brukt i danninga av atp (adenosin tri phosfat) som er den einaste formen for energi kroppen kan bruke.
dette er ein omfattande prosess som skjer inne i cellene.
du eter karbohydrater, dei brytast ned av enzymer i spytt og magesyre.
maten fordøyast og næringsstoffa tas opp i blodet, insulin får næringsstoffene inn i cellene då normaliserest blodsukkeret.
næringen lagrast som glykogen i glykogenlager i muskler og lever, eller som underhudsfett.
når du trenger nydanning av atp kan dei næringsstoffa omdannnast til atp inne icella,
først i glykolysen der det dannest 4 atp, to av dei blir brukt til å danne pyrodruesyre og to blir "lagra" , pyrodruesyren blir frakta ned i sitronsyresyklussen der den blir omdanna til koenzymer som igjen bidrar til å danne 34 atp i elektrontransportkjeden tilsaman har det her blitt danna 36 atp som tilsvarer energi i kanskje 10 sec...
veldig kort fortalt
Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #197 : 04. november 2010, 23:31 »
pyrodruesyre er også det som blir til laktat(melkesyre) når cellene ikkje får nok oksygen
Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!