Skrevet av Emne: Lottes bilde/treningslogg  (Lest 327644 ganger)

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #510 : 20. juli 2011, 11:09 »
Du kan ikke si at rumpe og lår vokser uten å legge ved bilde av disse musklene! Og hvor er verdens beste mageøvelse? Ser ikke at du logger den noe!

Hahaha, så lenge det ikke dokumenteres har det ikke sjedd opplegg Huh Tongue  Smile

Jo, du.. nå skal du høre  biggrin Har kjørt verdens beste de siste gangene jeg har hatt magen, men har ikke logga den da jeg ikke har følt at det har vært en fullgod øvelse, sååååå mye som jeg har vingla og ramla av den ballen Smiley Ønsker meg bedre balanse til jul  biggrin Men nå begynner jeg fakttisk å få litt take på den,rompa rett til himmels, og jeg kjenner den river godt Wink Må bare konsentrere meg max for å få det til skikkelig  Smiley

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #511 : 20. juli 2011, 13:17 »
Hva er grunnen til at du tar utfall ETTER bøyen? Smiley

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #512 : 20. juli 2011, 13:30 »
Hva er grunnen til at du tar utfall ETTER bøyen? Smiley


Fordi det river godt i lår og rompa  Smile

Eller hva tenkte du på ??  Smiley

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #513 : 20. juli 2011, 13:31 »
Hahaha, så lenge det ikke dokumenteres har det ikke sjedd opplegg Huh Tongue  Smile

Jo, du.. nå skal du høre  biggrin Har kjørt verdens beste de siste gangene jeg har hatt magen, men har ikke logga den da jeg ikke har følt at det har vært en fullgod øvelse, sååååå mye som jeg har vingla og ramla av den ballen Smiley Ønsker meg bedre balanse til jul  biggrin Men nå begynner jeg fakttisk å få litt take på den,rompa rett til himmels, og jeg kjenner den river godt Wink Må bare konsentrere meg max for å få det til skikkelig  Smiley

Det er AKKURAT slik det fungerer: Pic or it didnt happend!

Jepp den krever litt konsentrasjon og jeg tror nok at den ustødigheten gjør at du trener magen enda bedre! SÅ bare stå på så får vi ta en konkurranse på den en gang.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #514 : 20. juli 2011, 13:42 »
Men ville den ikke revet bedre om du tok den før bøyen!? Wink

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #515 : 20. juli 2011, 13:55 »
Det er AKKURAT slik det fungerer: Pic or it didnt happend!

Jepp den krever litt konsentrasjon og jeg tror nok at den ustødigheten gjør at du trener magen enda bedre! SÅ bare stå på så får vi ta en konkurranse på den en gang.

Det har du nok rett i Smiley

Konkurranse??  biggrin Da våknet jeg...hehe... Du skal vite at jeg er en skikkelig dårlig taper, og konkurranseinstinket mitt, og viljen setter inn.. og fungerer lenge etter alt av krefter er tappet  biggrin So.... Im in  Cheesy



Men ville den ikke revet bedre om du tok den før bøyen!? Wink

I de periodene som jeg er dritlei av bøy, og bare må legge den på hylla noen uker.. for å så komme sterkere tilbake, så kan jeg godt starte med utfall ( eller noe annet for den sakens skyld).. Men utenom det så er jeg nødt til å starte med de øvelsene som krever mest av meg Smiley Knebøy, mark, benk....Ja.. du skjønner.. Smiley Dersom jeg skulle tatt dette midt inni blandt noe annet hadde det ikke blitt samme fresen over det Wink Men hender at jeg bare kjører meg lett ut på noen knebøy på slutten og slikt da... Men da kun for å kjøre ut siste rest  Smile

Mulig det funker omvendt for noen, men jeg synes ivertfall at det krever mer å ta bøy, enn å vandre opp og ned i gangen med man. i henda  Smile

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #516 : 20. juli 2011, 15:07 »
Jeg ser poenget ditt. Men jeg har selv erfart, at noen sett med utfall i diverse retninger bedrer mobiliteten i hoftene. Det er også en passe oppvarming. Slik at jeg er i stand til å løfte mer i den "store" øvelsen. Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #517 : 20. juli 2011, 15:36 »
Men ville den ikke revet bedre om du tok den før bøyen!? Wink

Variasjon er jo en ting, men knebøy er basic øvelsen for muskel masse i rompe å lår.. Jeg vil si det er best å kjøre den beste øvelsen først når en er full av energi og kjøre mindre krevende øvelser etter det..

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #518 : 20. juli 2011, 19:10 »
hvis jeg først kjører knebøy, tar jeg den tilslutt jeg og... løfter ikke mindre, god og oppvarmet, og i tillegg kan jeg ta meg helt ut, fordi etter det siste settet, er jeg ferdig med bein. Etter litt tilvenning tar man fort mere, så sant man ikke skal ta 1 rep max da...

Med doggcrapp trening lærte jeg å trene mark og bøy til slutt, slik at man kan ta seg helt ut på disse og vite at etterpå er man ferdig... funker meget bra, og ser man på DC gutta, så ser man godt at det funker.

klart det passer best på et beinprogram med lavere volum... kjører man 5 sett beinspark, 5 sett lårcurl, 5 sett utfall... da blir det litt tungt å ta bøy til slutt.

Annet råd, som mange er så dårlige til, rotere øvelser, ta bøy tilslutt den ene økta, og beinpress den neste.

selv tar jeg 3 supersett med beinspark og utfall, før jeg avslutter med knebøy, beinpress eller bare litt lårcurl  (knebøyen blir maks trent annenhver trening, hvis ikke ser jeg ikke framgang... imotsetning til armer som må for meg trenes 2-3 x i uka for framgang... større muskler, tyngre øvelser, lengre hvile... funker så fint at. ikke sant?

Men klart, hver sin smak...

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #519 : 20. juli 2011, 21:03 »
hvis jeg først kjører knebøy, tar jeg den tilslutt jeg og... løfter ikke mindre, god og oppvarmet, og i tillegg kan jeg ta meg helt ut, fordi etter det siste settet, er jeg ferdig med bein. Etter litt tilvenning tar man fort mere, så sant man ikke skal ta 1 rep max da...

Med doggcrapp trening lærte jeg å trene mark og bøy til slutt, slik at man kan ta seg helt ut på disse og vite at etterpå er man ferdig... funker meget bra, og ser man på DC gutta, så ser man godt at det funker.



Er klart at hvis du ikke løfter mindre i knebøy når du har den som siste øvelse da har du bare leika deg igjennom de første øvelsene for å spare kruttet til knebøy, og da blir poenget borte.
Hvem DC gutta er veit ikke jeg, men å kopiere program til de beste gjør ikke alle kan bli slik..
Det enkle er ofte det beste og som funker for de fleste som er på ett nivå kroppslig sett de fleste kan oppnå.. Smiley
Men nok kverulering, kjør på Wink

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #520 : 20. juli 2011, 21:07 »
Variasjon er jo en ting, men knebøy er basic øvelsen for muskel masse i rompe å lår.. Jeg vil si det er best å kjøre den beste øvelsen først når en er full av energi og kjøre mindre krevende øvelser etter det..


Enig Ole, er vel i tilegg faktisk du som har satt opp rekkefølgen på beina mine, og det funker knall det  Smile

Jeg ser poenget ditt. Men jeg har selv erfart, at noen sett med utfall i diverse retninger bedrer mobiliteten i hoftene. Det er også en passe oppvarming. Slik at jeg er i stand til å løfte mer i den "store" øvelsen. Smiley

Vis du bruker den lett som en oppvarming kan jeg forstå deg, da er det jo greit  Smiley Men tror nok dersom jeg hadde kjørt dette som en fullgod øvelse ville bøyen blitt noe redusert, men vi er jo alle forskjellige  Smiley

hvis jeg først kjører knebøy, tar jeg den tilslutt jeg og... løfter ikke mindre, god og oppvarmet, og i tillegg kan jeg ta meg helt ut, fordi etter det siste settet, er jeg ferdig med bein. Etter litt tilvenning tar man fort mere, så sant man ikke skal ta 1 rep max da...

Med doggcrapp trening lærte jeg å trene mark og bøy til slutt, slik at man kan ta seg helt ut på disse og vite at etterpå er man ferdig... funker meget bra, og ser man på DC gutta, så ser man godt at det funker.

klart det passer best på et beinprogram med lavere volum... kjører man 5 sett beinspark, 5 sett lårcurl, 5 sett utfall... da blir det litt tungt å ta bøy til slutt.

Annet råd, som mange er så dårlige til, rotere øvelser, ta bøy tilslutt den ene økta, og beinpress den neste.

selv tar jeg 3 supersett med beinspark og utfall, før jeg avslutter med knebøy, beinpress eller bare litt lårcurl  (knebøyen blir maks trent annenhver trening, hvis ikke ser jeg ikke framgang... imotsetning til armer som må for meg trenes 2-3 x i uka for framgang... større muskler, tyngre øvelser, lengre hvile... funker så fint at. ikke sant?

Men klart, hver sin smak...

Jeg veit du gjør dette Vebbis, men da kan jeg ikke fatte at du tar deg helt ut på de andre øvelsene før?
 Huh Når jeg er ferdig med det jeg skal så er jeg så ødelagt og gele i beina at jeg klarer jo knapt (og ja... jeg mååå holde meg i rekkverket med begge hender Wink) å komme meg ned trappa... Hadde jo aldri klart å sette igang med noe tung bøy da.. Da hadde jeg ivertfall bare klappa sammen  Smile

Og kjøre seg helt ut med en 10er på stanga på slutten er jo helt greit,  men å ta en tung hovedøvelse til slutt , ser jeg ikke helt poenget med... Ivertfall ikke for meg  Smiley Samme gjelder marken  Cheesy Men mulig det er litt mere futt i kroppen din enn i min, for jeg er ivertfall ganske så tom etter en 45min  Grin

Men så er det jo ikke alle som tar maxløft dagen derpå heller da - hehe  Smile Mens vi andre ligger å dør på soffan med pizzan i fanget, er du å løfter max  Tongue

Pussig figur du  biggrin

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #521 : 20. juli 2011, 21:09 »
Jeg trener først knebøy så bulgarsk utfall. Funker bra for meg ivertfall  Cool
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #522 : 20. juli 2011, 21:31 »
Jeg trener først knebøy så bulgarsk utfall. Funker bra for meg ivertfall  Cool

Og
Jeg trener først knebøy så bulgarsk utfall. Funker bra for meg ivertfall  Cool

Og for meg  Smile


Ingen tvil om at Dc er bra greier og funker for mange - men ikke for meg... Jeg kjører en kroppsdel hver gang , og liker det SVÆRT GODT - og fortsetter med det...  Smile

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #523 : 21. juli 2011, 21:24 »

Ikke så mye fres over treninga i dag, da jeg sola energien ut av meg  Grin
Men allikevel en ganske lett økt ,

- Benk
- Flyes
- Kabelkryss
- Skråbenk
- Peckdeck

Mest spennende i dag var en søting som hadde kjøpt seg 4 nye typer kreatin, for å få 4 ganger effekt  woot

Ellers har jeg levd på 10 plater vaffler og en boks med cc i dag... Namm  Smile

Sløvetorsdag...  Smiley

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Lottes bilde/treningslogg
« #524 : 21. juli 2011, 21:45 »
kjører ikke doggcrapp selv heller lenger, men lærte en del smarte ting, som naturligvis strider mot de flestes lærdom  Wink De fleste proffene som trener DC har iallefall ikke små lår...
De fleste proffer tar markløft til slutt, og knebøy gjerne i midten av økta... det er tryggere, da ting er varmet opp bedre.  
Nevn en topp bygger som trener markløft først... EN.(vel det er vel noen)  Selv Arnold tok den til slutt.

Akkurat som f.eks David Henry tar biceps før rygg på ryggdagen, for å isolere rygg bedre. Det har jeg prøvd, etter 2-3 økter løftet jeg faktisk like bra... men sikkert fordi jeg bruker biceps så lite på rygg at jeg ikke får pump en gang i dem.

Et annet poeng, og et som det er skrevet mye om : er jo at knebøy aktiverer masse muskler, og da hvis man har "pre exhausted" de sterkeste musklene , quadriceps, så blir belastningen jevnere, og resultatet blir en bedre trenings effekt... fordi jeg skal love dere at på knebøy, er det ikke quads som blir først slitt, det er hamstrings, gluteus, korsrygg osv... siste muskel som bli sliten er ...den man helst vil trene skikkelig i den øvelsen.
Men kommer ann på målet, 1 rep max, styrkeløft, eller bygge best mulig lår.  

Ser jo allerede på deg Charlotte at å endre beintreningen har gitt nye resultater, enten det eller kombinasjon med vaflene  Grin

ps Charlotte, du glemte å si din mening om Humapro smaken  Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!