Skrevet av Emne: Lurer på hvordan og hva jeg skal spise!  (Lest 1189 ganger)

Utlogget Generalxx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Lurer på hvordan og hva jeg skal spise!
« : 09. november 2010, 21:16 »
Hei Smiley
Jeg er 17 år og har begynnt og trene. Jeg trener for det meste hjemme med vekter og multi apperat.
Jeg skal trene litt hjemme før jeg begynner på studio og boksing.

Jeg veier 80 kg og er 190cm, å vil opp i vekt. SÅ jeg lurer på hva jeg hvordan jeg burde spise for å raskt gå opp i vekt.

Håper på svar!! takk! Smiley

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Lurer på hvordan og hva jeg skal spise!
« #1 : 10. november 2010, 04:14 »
Hei! Først av alt, lykke til med treningen, du er i en alder hvor vekst er veldig gjennomførbart. Jo bedre kosthold, jo bedre økninger. Bare vær forsiktig med å trene for mye, mange nybegynner gjør ofte en feil her og tilbringer for mye tid i gymmen. Gjør øvelsene dine intenst og effektivt og kom deg ut av gymmen inne 45 minutter. Hvil mye, sov lenge, legg deg tidlig, etc.

Hva kosthold gjelder så tror jeg det er viktig å fokusere på å spise nok til å bygge muskler, men ikke så mye at du blir feit. Det er faktisk veldig hardt arbeid å fjerne fettet igjen nærmere sommeren. Det ideelle er å forsøke å legge på seg muskler og minimalt med fett.

For å klare dette er det viktig at du beregner ditt kalori-inntak. Jeg har skrevet en lang forklaring på ett kostholdsystem som har gitt meg veldig gode resultater oppgjennom årene. Jeg er begynnt å bli en gammel man, så har mye erfaring på dette området. Har trent av og på i 20 år nå. Begynnte å trene i 15 års alderen, men kom aldri skikkelig i gang før jeg var nermere 17. Den gang var jeg en skikkelig pingle på 191cm og veide knapt 70 kg! I dag så ligger jeg på 106kg med en fettprosent rundt 14%.

Dersom du har interesse for det, anbefaler jeg deg å lese om HST. En treningsfilosofi som jeg har hatt utrolig framgang med gjennom årene. Jeg har også skrevet litt om diettplanen min for gode økninger i muskelmasse uten økninger i fett. Du kan lese posten min angående dette her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102452.0

Ellers håper jeg du får den framgangen du søker.

Lykke til!
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Generalxx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Lurer på hvordan og hva jeg skal spise!
« #2 : 10. november 2010, 14:03 »
Tusen takk for svar Satyricon! Håper dette kan hjelpe meg! Skal lese det du har skrevet Smiley  Er bra noen med erfaring svarer Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!