Skrevet av Emne: Magetrening  (Lest 853 ganger)

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Magetrening
« : 10. november 2010, 03:30 »
Hei!

Jeg trener fem ganger i uka, og har mage mandag og fredag. Begge gangene kjører jeg dette programmet:
1. Crunch m maksvekt(8reps)
2. Crunch med 50% vekt
3. Sykkel med 50% vekt(http://www.youtube.com/watch?v=1TUquBnXi_A#noexternalembed, bare litt saktere)
4. Crunch uten vekt
5. Sykkel uten vekt
6. Sideplanke begge sider.
Denne kjører jeg fem ganger, med 3min hvile mellom hver. Tar også et par sett benhev.

Nå har jeg imidlertid lyst til å endre litt på oppsettet. Tenker å kjøre denna en gang i uka, mens jeg vil ha inn andre øvelser den andre dagen. Noen tips til hvile øvelser som bør med?
Abs cut like diamonds, come at me.

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Magetrening
« #1 : 10. november 2010, 05:37 »
Kan virke på meg som om du har for mye volum i treningen din. Nå vet jeg jo ikke noe om statsene dine, men du har utrolig mange forskjellige øvelser på magen. I tillegg å trene 5 dager i uka, er jo rimelig mye, dersom ikke kostholdet ditt er skikkelig bra. Bare husk på at det er ikke i gymmen du vokser deg stor, det er mens du sover =D

Personlig gjør jeg bare en øvelse for magen med litt variasjon. Det er baseøvelsene som legger grunnlaget for vekst. I forhold til hypertrofisk stimulerings trening (HST) teorien, vill vekstfaktorer utskillt ved å trene de store muskelgruppene også gi økning i muskler andre plasser på kroppen, så sant musklene er utsatt for tilstrekkelig belastning til å skape "microtrauma". Det vill si skade på muskelen, kan sammenlignes med ett sår. Vekstfaktorer vill bli sluppet ut i blodbanen og disse fungerer globalt, ikke bare lokalt i den muskelen de stammer fra.

Når dette er sagt så er magen en ganske liten muskelgruppe som trenger lite stimulering for å vokse. Vekstfaktorene henter du fra markløft, knebøy, benkpress osv.

Ved å overtrene en muskel gir det motsatt effekt, du bryter ned muskelen raskere enn den kan bygge seg opp.

Til sisst vill jeg bare si at det er ubetydelig hvor mye du trener magen, om ikke underhudsfettet ditt er minimalt, da kan man ikke se rutene i magen uansett.

-ellers ønsker jeg deg lykke til med treningen din videre!
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!