Skrevet av Emne: TriRack (firma) inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne  (Lest 30125 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Inspirert av bl.a. Raw Unity Meet og FTK Raw har TriRack (firmaet til Frode Rui) bestemt seg for å arrangere et utstyrsfritt benkpresstevne den 4. desember. Det er tillatt med belte og håndleddsbind, men benkpresskjorte er altså ikke tillatt. Det er tilstrekkelig at deltakerne stiller i joggebukse eller shorts.
Det er krav om at potensielle deltakere er gode for minst 100kg i utstyrsfri benkpress, og at de er medlemmer av Norges idrettsforbund.

Det vil bli delt ut premier i form av kosttilskudd fra Proteinfabrikken og Treningsforum, og det kan hende det vil bli andre premier i tillegg da vi har fått midler av Holla og Lunde Sparebank og Rimi Ulefoss.

Les informasjon, kontaktinformasjon og regler her: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1477

EDIT: Ulefoss AK som klubb har valgt å trekke seg fra dette arrangementet, men firmaet til Frode Rui, TriRack, har valgt å steppe inn som arrangør.

Nb! Hvis noen ønsker å hjelpe til som dommer eller spottere - ta kontakt! Klubbens utøvere kan stå for dette, men de ønsker helst å løfte. Det trengs ikke dommerkurs for å dømme - vi opererer med meget enkle regler (stopp på bryst og rumpa i benken - alt annet blir forkastet).

De påmeldte til nå er:
1. Jørn Høibø
2. Thomas Waal
3. Kim Gundersen
4. Benjamin Berge (tar jobben som speaker/dommer)
5. Vegard Færås
6. Hans Øynes
7. Christopher Berge
8. Christer Bakken Larsen
9. Amund Bjone (trukket seg pga skade)
10. Tor Granvang
11. Espen Elverum
12. Øyvind Haugrav
13. ?
14. ?
15. ?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #1 : 18. november 2010, 11:53 »
Bra tiltak Wink litt missledende bilde på fremsiden, med benkskjorte!!  Tongue
Et lite spørsmål, hvorfor ikke approbere et stevne under NSF?

Sjøholt Atletklubb skal arrangere et stevne der vi oppfordrer alle til å delta uten utstyr!  Wink (Resultatene blir registrert hos NSF)
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #2 : 18. november 2010, 11:58 »
Bra tiltak Wink litt missledende bilde på fremsiden, med benkskjorte!!  Tongue
Et lite spørsmål, hvorfor ikke approbere et stevne under NSF?

Sjøholt Atletklubb skal arrangere et stevne der vi oppfordrer alle til å delta uten utstyr!  Wink (Resultatene blir registrert hos NSF)

Hehe, det er et godt poeng! Er ikke jeg som har valgt bildet, men kanskje jeg kan forhøre meg om muligheten til å bytte det ut med en som benker utstyrsfritt! Wink

Årsaken til at vi ikke approberer stevnet under NSF henger sammen med at vi ønsker å gjøre noen små forandringer på reglene. Vi ønsker å teste ut vektløfterprinsippet om når den enkelte skal løfte. Lavest innmeldt vekt først, tyngst sist. Vi skal også ha alle i en gruppe og deler derfor ikke inn etter alder og kroppsvekt. Videre har vi gjort reglene litt "løsere" ved at vi bl.a. tillater hodeløft og bevegelse på beina.

Vi ønsker å få til en konkurranse hvor det er litt show inne i bildet, og hvor reglene skal være enkle å forstå for både deltakere og tilskuere. Vi har satt medlemskap i NIF som et krav, men ikke NSF. Kommer det andre til vil de være gunstig med få og enkle regler.

Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #3 : 18. november 2010, 12:02 »
Bra tiltak Wink litt missledende bilde på fremsiden, med benkskjorte!!  Tongue
Et lite spørsmål, hvorfor ikke approbere et stevne under NSF?

Sjøholt Atletklubb skal arrangere et stevne der vi oppfordrer alle til å delta uten utstyr!  Wink (Resultatene blir registrert hos NSF)
1. Vi kan få med folk utenfor NSF, heller innenfor hele NIF.
2. Vi kan kreve at folk stiller uten skjorte. (Selv om at folk hadde sikkert respektert det om vi oppfordret til det. )
3. Vi kan velge regeler som det passer oss.

Tre grunner eg kommer på, kan være at Kim kan komme med noen flere!

Edit: og der var Kim litt før meg Tongue hehe

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #4 : 18. november 2010, 12:26 »
Så forferdelig langt unna Hamar da... Skulle gjerne møtt opp og benka for å sjekke formen litt, men det blir for langt unna for en som verken har lappen eller bil om dagen. Hadde jeg i det minste hatt bil.

Utrolig morsomt at det blir satt i gang egne stevner hvor skjorta ikke er LOV. Grin

Håper at neste stevne blir litt nærmere neste gang. Smiley

Likte forøvrig reglene deres godt. Hold det enkelt. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #5 : 18. november 2010, 12:32 »
Nå har ikke jeg noen planer om å delta, men setter dere en nedre grense på 100 kg raw vil dere jo utelukke en god del sterke damer.. Bare en tanke. Husk å gjøre stevner som dette åpne for både menn og kvinner.
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #6 : 18. november 2010, 12:51 »
Så forferdelig langt unna Hamar da... Skulle gjerne møtt opp og benka for å sjekke formen litt, men det blir for langt unna for en som verken har lappen eller bil om dagen. Hadde jeg i det minste hatt bil.

Utrolig morsomt at det blir satt i gang egne stevner hvor skjorta ikke er LOV. Grin

Håper at neste stevne blir litt nærmere neste gang. Smiley

Likte forøvrig reglene deres godt. Hold det enkelt. Smiley

Ja, det er dessverre det. Hadde vært veldig moro å ha deg med slik at du kunne vist oss hvordan det skal gjøres, men det får bli ved en annen anledning. Tror det kunne vært et trekkplaster hvis vi kunne garantere løft på 220+ kg!

Jeg tror, som du nevner, at flere setter pris på skjortefrie konkurranser. Gjennom å ikke approbere kan vi kreve at alle som stiller lar være å bruke skjorte. Når det gjelder reglene er jeg også helt enig - en fordel å holde det enkelt!

Nå har ikke jeg noen planer om å delta, men setter dere en nedre grense på 100 kg raw vil dere jo utelukke en god del sterke damer.. Bare en tanke. Husk å gjøre stevner som dette åpne for både menn og kvinner.

Ja, vi inneforstått med dette, Tone. Saken er den at vi aldri har prøvd noe liknende før, og derfor måtte vi forsøke å gjøre det enklest mulig for oss selv. Gjennom å ha en pulje hvor alle kan delta forutsatt at man er medlem av NIF og har klart minimumskravet vil vi kunne teste ut hvor vidt dette fungerer.

På et senere tidspunkt, forutsatt at alt går etter planen, vil vi vurdere å ha dame- og herreklasser. Da vil selvsagt kravene bli justert deretter. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #7 : 18. november 2010, 12:55 »
Ja, vi inneforstått med dette, Tone. Saken er den at vi aldri har prøvd noe liknende før, og derfor måtte vi forsøke å gjøre det enklest mulig for oss selv. Gjennom å ha en pulje hvor alle kan delta forutsatt at man er medlem av NIF og har klart minimumskravet vil vi kunne teste ut hvor vidt dette fungerer.

På et senere tidspunkt, forutsatt at alt går etter planen, vil vi vurdere å ha dame- og herreklasser. Da vil selvsagt kravene bli justert deretter. Smiley
Dette synes jeg er idiotisk. Hvis vinner hadde blitt regnet ut på poeng og Tutta hadde stilt opp så hadde hun vel slått de fleste Smiley Bare en fin tanke når dere skal utelukke damer på den måten Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #8 : 18. november 2010, 12:59 »
Jeg synes det er topp med et minimumskrav. Å blande jente-wilks med herre-wilks synes jeg ikke noe om, så det er bra at Tutta ikke kan stille opp og vinne.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #9 : 18. november 2010, 13:19 »
Dette synes jeg er idiotisk. Hvis vinner hadde blitt regnet ut på poeng og Tutta hadde stilt opp så hadde hun vel slått de fleste Smiley Bare en fin tanke når dere skal utelukke damer på den måten Smiley

Du har din fulle rett til å være uenig, men årsaken til at vi satte 100kg som et minumumskrav var at vi ønsket et visst nivå på deltakerne. Vi tenkte da 100kg for menn, men tenkte ikke på å lage egne krav for damene. Jeg må for øvrig innrømme at jeg er mer interessert i å ha to klasser enn å la menn og kvinner løfte sammen. Som Einar nevner er wilks-skalaen ulik for kjønnene, og derfor ikke direkte sammenliknbar. Det sagt; det er stor sjanse for at Tutta hadde benka 100+ i -60 og dermed slått oss alle. Alle kvinner som benker over 100kg utstyrsfritt er hjertelig velkomne til å stille opp.

En mulighet er selvsagt at både kvinner og menn løfter i samme pulje, men at det deles ut premier avhengig av kjønn. Det betyr at det minst må være tre kvinner av de 15 deltakerne. Det må med andre ord være konkurranse også i kvinneklassen. Det er mulig å løse problematikken på den måten, men det krever jo selvsagt interesse fra (minst) tre kvinnelige utøvere. Vi må også ha et krav til disse ift kvalifikasjon.

Jeg aner ikke hva som er anstendig nivå for kvinner, men hva med 60-65kg?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #10 : 18. november 2010, 13:27 »
Dette synes jeg er idiotisk. Hvis vinner hadde blitt regnet ut på poeng og Tutta hadde stilt opp så hadde hun vel slått de fleste Smiley Bare en fin tanke når dere skal utelukke damer på den måten Smiley
Poenget var aldri å utelukke kvinner på noe måte, da kan du jo si at vi utelukker alle små "svake" gutter i -52kg som ikke klarer 100kg+ i benkpress.
Er mere det av vi skal ha dette litt for show og moro, og det er færre som vil se "lette" vekter bli løfta, har ikke noe å si om det er en gutt eller ei jente som ikke klarer kravet. Et sted måtte vi sette lista, og det passet bra med det første 3 sifra tallet. Men vi kunne jo satt det enda høyere og.... Om dette stevnet blir en suksess så kan det være at vi prøver oss igjen i en litt "større" skala, og da er det jo muligheter for herre og kvinne klasser.

Men jeg og Kim diskuterer litt for oss selv, så får vi se om evnt. vi kunne hatt et "jente krav" på si feks 70kg ? For å holde et brukbart nivå.  

Legger til slutt til: Er det noe interesse for jenter å delta? OM det er det så kan dere sende PM til Kim eller Meg, er interessen stor nok så kanskje vi ordner til noe..

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #11 : 18. november 2010, 13:29 »
Typisk kvinnfolk å begynne å syte. Se å kom dere tilbake til kjøkkenbenken og oppvaska.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #12 : 18. november 2010, 13:30 »
Jeg kan se at det er mest praktisk med bare menn, men syns fortsatt at det er dumt. Hvis man skal få noe respekt for stevner som dette må man kunne arrangere uten å diskriminere på kjønn. Det er jo ikke noe krise om man løfter i samme pulje men har forskjellige klasser. Jeg kan forstå at det er ønskelig med 3+ deltagere på damesiden, jeg vet ikke hva sjansen er for å få dette til, men det som er sikkert er at det absolutt bør legges til rette for at både menn og kvinner kan få delta.

edit: "menn" som i at kravet er 100 kg raw.
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #13 : 18. november 2010, 13:30 »
Jeg ser poengen til Missy og ToneB, men reglene er ikke satt slik med hensikt å utelukke damer. Det er for å holde et veldig enkelt logistikk-nivå, siden det er første gang de arrangerer det. Nå undres jeg også på om de hadde senket kravet til f.eks 50kg om hvor mange damer som hadde møtt opp på ulefoss? Jeg tipper heller lite, hadde det vært i Oslo hadde det nok møtt opp noen tenker jeg.
Om det blir en suksess får vi nok se en kvinneklasse neste år, evt vil jeg tro om det meldes interesse fra nok damer kanskje det blir en egen kvinneklasse allerede i år. Smiley  Og da oppfordrer jeg damer som vil og har planer om å delta, å sende en pm til gundersen og kreve en kvinneklasse. Om pm'ene uteblir så er vel saken biff Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Ulefoss AK inviterer til utstyrsfritt benkpresstevne
« #14 : 18. november 2010, 13:48 »
Jeg kan se at det er mest praktisk med bare menn, men syns fortsatt at det er dumt. Hvis man skal få noe respekt for stevner som dette må man kunne arrangere uten å diskriminere på kjønn. Det er jo ikke noe krise om man løfter i samme pulje men har forskjellige klasser. Jeg kan forstå at det er ønskelig med 3+ deltagere på damesiden, jeg vet ikke hva sjansen er for å få dette til, men det som er sikkert er at det absolutt bør legges til rette for at både menn og kvinner kan få delta.

edit: "menn" som i at kravet er 100 kg raw.
Som sagt tidligere så var det på INGEN måte gjort som det er gjort FOR å diskriminere kvinner.
Hverken jeg eller Kim hadde i det hele tatt tenkt på at det å sette 100kg som krav ville være diskriminerende.

Dette er første gang for min del at jeg er med å arrangerer, kan ikke si for Kim sin del?
Men det er ikke alt som er like lett å komme på, og ta hensyn til alle.
Vi ville heller ikke ha et stort stevne med mange klasser, rett og slett for å begynne i det små.
Blir det suksess derimot, så kan vi jo prøve å ordne til noe "større", men det får vi se etter at det er gjennomført Smiley .

Men nå som sagt, om noen jenter/damer har lyst til å delta, så greit.
60kg som minste krav, send PM til meg eller Kim, og om interessen er der så lager vi til noe Smiley 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!