Skrevet av Emne: Korte pauser gunstig for muskelvekst  (Lest 8740 ganger)

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Korte pauser gunstig for muskelvekst
« : 11. januar 2011, 16:03 »
http://www.trening.no/styrke/3279.o2.html

Var en interessant artikkel, men er det ikke litt vel kort med 120sekunders pause på baseøvelser? Vært fall om målet er styrke?
3000m: 14,13, 12Bildeprofil.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 675
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 675

Sv: Korte pauser gunstig for muskelvekst
« #1 : 18. januar 2011, 16:02 »
http://www.trening.no/styrke/3279.o2.html

Var en interessant artikkel, men er det ikke litt vel kort med 120sekunders pause på baseøvelser? Vært fall om målet er styrke?

Jeg slutter å lese med en gang jeg ser studier som måler hormonverdier for å finne ut hva som best fremmer muskelvekst/styrke. Hadde det ikke vært en bedre studie hvis man faktisk hadde målt økning i muskelmasse/styrke på dem som trente?

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Korte pauser gunstig for muskelvekst
« #2 : 18. januar 2011, 22:56 »
Jeg slutter å lese med en gang jeg ser studier som måler hormonverdier for å finne ut hva som best fremmer muskelvekst/styrke. Hadde det ikke vært en bedre studie hvis man faktisk hadde målt økning i muskelmasse/styrke på dem som trente?

Fant en annen artikkel om samme emnet på den siden som var mer ala det du snakker om her. Skal prøve å finne denne og linke den. Synes allikevel at det er flere veier til Rom.. Både med lange pauser og korte. Den andre artikkelen går inn på at det er samme effekt av begge to, men at kortere er mer tidsbesparende.... Lurer på om de har tenkt på at det er mye vanskeligere å gjennomføre et nytt tungt sett om det bare er kort pause i mellom...
3000m: 14,13, 12Bildeprofil.

Gå til:  

Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
Kalkun på nyttårsaften er en tradisjon. Godt Nytt År!
Hvis du vil forbrenne fett er tredemølle og sykkel gårsdagens nyheter.

Slik kommer du i form i 2020

Trening28.12.20192075

Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

Kardio eller styrketrening først?

Trening23.12.2019352

Hva bør du trene først for optimal effekt?