Skrevet av Emne: Møkk lei av å høre vi lave har det lettere en dere høye  (Lest 16763 ganger)

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Møkk lei av å høre vi lave har det lettere en dere høye når det kommer til bygging og styrke. For det er bullshit!


Styrke:
Jeg spør da dere så måte da være uenige vet dere egentlig hvor høye de er de som er sterkest innen for feks styrkeløft eller vektløfting feks? Nei de fleste av dem er i værtfall ikke lave de er nok innen for normale grenser.

Når det kommer til løfte bane handler det om åssen lemmene er satt sammen og ikke hvor høy man er. En på 180 kan faktisk ha kortere løfte bane enn en på 160 i øvelser.

Gentik kommer rullende inn uansett åssen man vrir å vender på det.

Vis vi nå sammen ligner en på 160 cm og enn på 180 cm, de har ca samme genetisk forutsettninger, like serriøse på trening og med kostholdet. Den på 180 vill da være bredere i cm over alt pga han er lengere. Å mere lengde man har jo bredere kropps byggning har man. De to har nå trent i 2 år, Den som har lagt på seg mest reint muskel masse er da den på 180 cm fordi han da har en større ramme å fylle. Visuelt ville de nok sett like store ut vis han på 180 cm hadde bøyd knæra litt i et speil ved siden av han på 160 cm.

Han på 180 cm har da lagt på seg mest muskel masse som da også vill si mere styrke.

I styrkeløft vill nok de aller beste i de tyngre vekt klassene lige mellom 175-185 cm og de aller sterkeste gentiske freaksan som dukker opp sjeldent er ofte enda lengere;)

Så i bunn og grunn vil lave som oftes hadde vært i en 75, 82,5 og 90 selv om vi er noen korte jævler å ikke har lang vei ned til bakken har fortsatt ikke sjangs mot de høyere gutta i de større vekt klassene;)

Bygging: som nevt over her på han på 160 og han på 180 forklarer egentlig det meste.
Mange som trur det at alle som stille i body bulidning er korte mennesker, er nok rimelig feil igjen det. Det kan fort virke sånn når man feks ser et stor BB på et bilde vill hjernen fange opp bildet å tru personen er kort fordi den er så stor, Men kommer man seg på en konkuranse der i mot kan man bli svært sjokkert over hvor lange enkelte av dem er.


Men vis vi skal gå inn på fordelene vi små dvergene som kommer å bitter dere i rompa. Så er det i sport eller idretter der det er vekt klasser. en fyr på 160 som veier 80 kg med en normal fett prosent mot en på 180 på samme vekt i styrkeløft er det han på 160 som har fordelene der pga mere musklatur som da vill si mere styrke. Men det sier jo seg selv at han på 160 er svært mye bedre trent enn han på 180


Så har vi virkelig så mange fordeler som det dere trur eller er det egentlig en dårlig unnskyldning på at dere er missunderlig for visse av oss tar treningen serriøst kontra de som står der i surver over at vi lissom har det så mye lettere en dere å dere egentlig bærsjer dere på leggen og det faktsik er omvendt av det dere trur i værtfall når det kommer til styrke (da ikke bare benkpress men helle spekteret av alt som er tungt som skal løftes opp hit og ditt) Se på Strongman ingen av oss lave hadde helltat klart å komme der. Er vel en under 170 som har fått vært med en gang i helle historien i værtfall i finalen.

Ps: håper dere forstår hva jeg har skruvet, som det står under her har jeg dysleksi å slitter med å finne mine egene feil når jeg leser igjenom innlegget.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Men jeg er svak, og jeg er 180  Embarrassed
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.

Jeg har dysleksi derfor er mye av det jeg skriver feil.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Du er tydeligvis uenig med t-nation og?

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_tall_guys_get_jacked

Hvordan forklarer du dette da? Åpenbart har genetikk noe å si, men det forandrer ikke det faktum at lavere mennesker har lettere for å bygge muskler. Ronnie Coleman er 180 og er den høyeste byggeren siden Arnold til å vinne Mr. O! 180 er heller ikke høyt om du spør meg, og det er 30 år siden en på 188 vant, nemlig Arnold.

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Jeg har dysleksi derfor er mye av det jeg skriver feil.

Tosk.

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Tosk.
Elsker det ordet. Konge ord. Er dog litt enig i at han er en tosk ja.. Honnør!

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Du er tydeligvis uenig med t-nation og?

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_tall_guys_get_jacked

Hvordan forklarer du dette da?

Les hva jeg skriver en gang til, se på faktaene. Hvorfor har det seg slik at ikke vi lave regjerer de tyngre vekt klassene da?
Du er tydeligvis uenig med t-nation og?

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_tall_guys_get_jacked

Hvordan forklarer du dette da? Åpenbart har genetikk noe å si, men det forandrer ikke det faktum at lavere mennesker har lettere for å bygge muskler. Ronnie Coleman er 180 og er den høyeste byggeren siden Arnold til å vinne Mr. O! 180 er heller ikke høyt om du spør meg, og det er 30 år siden en på 188 vant, nemlig Arnold.

Spørs hva du mener er lavt, i norge er 175 eller noe gjennomsnittet og hva jeg tenker som lavt er under 170. Den artikkelen dreier seg nå vel hovesakelig om at veldig høye mennekser må trene anderledes en det vi korte, seff må jo de det etter som de har lengere legmer. Alle å enn vær må jo trene etter sånn dem er bygd for å få maksimalt ut av treninga si, selv om en bøy teknik fungerer opptimalt for en i 110- i styrkeløft vill det ikke si at det fungerer maskimalt i det helle tat i 82,5- vis vi tar det som et eksempel.

vis tar tar en dverg på 120 cm som et eksmpel da trur du han har lettere for å bygge muskler eller løfte mye kontra enn som er 180 fordi han er liten?

Uansett åssen du snur og vender på det vill de som har en någenlunde lik genetisk forutsetning vill den høye i bunn og grunn være den som vill ha mest muskaltur i vekt. Går jo feks folk der ute som aldri har løfta enn vekt i sitt liv å sitter forran data maskina å spiller helle dagen som har mere kg musklatur i kroppen på kontra feks meg. Å jeg begynte å løfte vekter for 5 år siden og 2 siste på et seriøst mosjonist nivå.

Kan jo tenke deg, et skjellet veier ingen ting, 3.5 kg veier et gjennomsnits skjellet og differansen på tung bein bygning og vanlig er 1-2 kg å svært sjeldent mere en det. Resten av vekten i kroppen står av organer, hjerte, hjerne, innvoller, vann og musklatur.

Å vis du leser posten min en gang til så ser du at det er snakk om genetiske forutsettninger også der, et genetisk freak dukker det jo opp i tider og utider uansett høyde. Men vis du ser i største vekt klassene i styrkeløft også ingen av dem som er lave.

Samme vis vi tar Ronnie coleman til et eks også ingen på 160 cm som har sjans her i havet for å få større omkrets på lår,rygg, armer osv. som ikke bruker syntol, har ca samme Fett% den differansen vill være rimelig stor etter som cm forskjellen er såpass stor i høyden da vill man automatisk være bredere i byggning for å klare å holde kroppen på plass med høyden.



Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425



Spørs hva du mener er lavt, i norge er 175 eller noe gjennomsnittet og hva jeg tenker som lavt er under 170. Den artikkelen dreier seg nå vel hovesakelig om at veldig høye mennekser må trene anderledes en det vi korte, seff må jo de det etter som de har lengere legmer. Alle å enn vær må jo trene etter sånn dem er bygd for å få maksimalt ut av treninga si, selv om en bøy teknik fungerer opptimalt for en i 110- i styrkeløft vill det ikke si at det fungerer maskimalt i det helle tat i 82,5- vis vi tar det som et eksempel.

vis tar tar en dverg på 120 cm som et eksmpel da trur du han har lettere for å bygge muskler eller løfte mye kontra enn som er 180 fordi han er liten?

Uansett åssen du snur og vender på det vill de som har en någenlunde lik genetisk forutsetning vill den høye i bunn og grunn være den som vill ha mest muskaltur i vekt. Går jo feks folk der ute som aldri har løfta enn vekt i sitt liv å sitter forran data maskina å spiller helle dagen som har mere kg musklatur i kroppen på kontra feks meg. Å jeg begynte å løfte vekter for 5 år siden og 2 siste på et seriøst mosjonist nivå.

Kan jo tenke deg, et skjellet veier ingen ting, 3.5 kg veier et gjennomsnits skjellet og differansen på tung bein bygning og vanlig er 1-2 kg å svært sjeldent mere en det. Resten av vekten i kroppen står av organer, hjerte, hjerne, innvoller, vann og musklatur.

Å vis du leser posten min en gang til så ser du at det er snakk om genetiske forutsettninger også der, et genetisk freak dukker det jo opp i tider og utider uansett høyde. Men vis du ser i største vekt klassene i styrkeløft også ingen av dem som er lave.

Samme vis vi tar Ronnie coleman til et eks også ingen på 160 cm som har sjans her i havet for å få større omkrets på lår,rygg, armer osv. som ikke bruker syntol, har ca samme Fett% den differansen vill være rimelig stor etter som cm forskjellen er såpass stor i høyden da vill man automatisk være bredere i byggning for å klare å holde kroppen på plass med høyden.




180 er gjennomsnittshøyde blant menn i Norge. Dverger får ha alle fordeler de bare vil i idretter med vektklasser, det er ingen som misunner det å være dverg likevel. Når det kommer til bygging så vil en kortere person kreve mindre muskelmasse for å se stor ut enn en høyere person. Derimot må du bare se så trent ut du vil på bilder, men om du stiller deg ved siden av en person i menneskestørrelse så vil du fortsatt se ut som en baby.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Selvsagt er det lettere for lave å bli store og massive i forhold til sin størrelse enn for lange mennesker. Jeg er 173 høy og har få problemer med å øke i masse og styrke hvis jeg ønsker det.

Men lange mennesker har nok et bedre potensiale til å få opp enorme vekter enn kortvokste, men det tar lengre tid fordi det krever mer arbeid å ta ut potensialet av en lang kropp enn en kort kropp.
Education is important, but big biceps are importanter.

bad-boy

  • Gjest
Selvsagt er det lettere for lave å bli store og massive i forhold til sin størrelse enn for lange mennesker. Jeg er 173 høy og har få problemer med å øke i masse og styrke hvis jeg ønsker det.

Men lange mennesker har nok et bedre potensiale til å få opp enorme vekter enn kortvokste, men det tar lengre tid fordi det krever mer arbeid å ta ut potensialet av en lang kropp enn en kort kropp.

Enig!!!!

Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Mitt innlegg er ut ifra et bb'ing perspektiv, ettersom det er det jeg har størst interesse av.


Man sier at for hver cm er det 1-2 kg. Enkelte vil påstå at med de meste ekstreme genene(muscle bellies) kan forskjellen være opp til 5 kg per cm. Hvis man skal sammenligne høyde mot høyde.

En høyere person har enn større ramme som krever lenger tid for å fylles ut. Dette for å ha en tilnærmet lik fysikk, enn en som er lavere. Så lave personer har en fordel visuelt.


Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

180 er gjennomsnittshøyde blant menn i Norge. Dverger får ha alle fordeler de bare vil i idretter med vektklasser, det er ingen som misunner det å være dverg likevel. Når det kommer til bygging så vil en kortere person kreve mindre muskelmasse for å se stor ut enn en høyere person. Derimot må du bare se så trent ut du vil på bilder, men om du stiller deg ved siden av en person i menneskestørrelse så vil du fortsatt se ut som en baby.

Hva er det du snakker om dverger eller korte mennesker? Det jeg skulle frem til med dverger er at de løfter ikke så sinnsykt mye selv om de har en veldig kort løfte vei;) De mangler den muskel massen som skal til for å løfte de vektene noe deres kropp aldri vill tilate.

Selvsagt er det lettere for lave å bli store og massive i forhold til sin størrelse enn for lange mennesker. Jeg er 173 høy og har få problemer med å øke i masse og styrke hvis jeg ønsker det.

Men lange mennesker har nok et bedre potensiale til å få opp enorme vekter enn kortvokste, men det tar lengre tid fordi det krever mer arbeid å ta ut potensialet av en lang kropp enn en kort kropp.

Der snakker du litt mot deg selv, mere styrke vill si mere muskel masse også omvendt.
Spørs hvor lang tid vi snakker her, Vis man feks ser på ungdomene i styrkeløft er fortsatt de i de høyere vekt klassene overleggen kontra de lave i de lave vekt klassene;)
Mitt innlegg er ut ifra et bb'ing perspektiv, ettersom det er det jeg har størst interesse av.


Man sier at for hver cm er det 1-2 kg. Enkelte vil påstå at med de meste ekstreme genene(muscle bellies) kan forskjellen være opp til 5 kg per cm. Hvis man skal sammenligne høyde mot høyde.

En høyere person har enn større ramme som krever lenger tid for å fylles ut. Dette for å ha en tilnærmet lik fysikk, enn en som er lavere. Så lave personer har en fordel visuelt.



Skjønner ikke helt den med cm og 1-2 kg greia de.

Så lenge de har det samme genetiske anlegget vill ikke differnasen være mye. Den høye vill uansett være bredere i omkrets, det visuele kommer jo ann på åssen man er satt sammen;) Kan jo også nevne at høye personer har større differanse ifra lave personer ifra år til år. Kan også mene å huske jeg har lest at høye personer legger på seg mere vekt i muskler vært år enn lave personer, (snakk om gjennomsnits personer i testing. Vis jeg finner igjen den legger jeg den ut.

Du kan jo også bruke de beste lave i styrkeløft å sammen ligne dem med de beste i feks 100- 110-
Vill nok se like store ut de ved siden av værandre.


Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Du tar dessverre feil. Lave mennesker har kortere vei til å se visuelt bra ut. (og da spesielt på bilder hvor man ikke får et virkelig inntrykk)

Du nevner en av faktorene for dette - nemlig rammen. Proposjonen mellom muskelmasse og høyde vil være mindre desto lavere man er - noe som gir en mer "muskuløs" effekt.

Når det kommer til styrke kan sikkert dette diskuteres, og selv om det er sant at genetikk i forhold til muskel og leddfester spiller mye inn, så er det enkel fysikk å hevde at lengere løftevei betyr masse flyttet over større avstand = mer energi. (Tyngre/vanskeligere).



Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Jeg tror lave folk vil gjøre det bedre i lave vektklasser mens høye folk vil gjøre det bedre i tunge vektklasser. Tror ikke en nevnverdig lav person vil kunne bli veldig veldig sterk i motsettning til en høy person, men han vil kunne prestere litt bedre i forhold til kroppsvketa si.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sitat
Der snakker du litt mot deg selv, mere styrke vill si mere muskel masse også omvendt.
Spørs hvor lang tid vi snakker her, Vis man feks ser på ungdomene i styrkeløft er fortsatt de i de høyere vekt klassene overleggen kontra de lave i de lave vekt klassene;)
Vi ser det samme i vektløfting også.
Det er størst sjangse for at en fra norge skal hevde seg internasjonalt i en av de tyngre vektklassene på grund av den høye gjennomsnits høyden vi har i norge. Det er fult mulig og hevde seg i de laveste klassene også, men da må vi ha løftere godt under 160cm. Det holder med 1 for og få en topp løfter, men det er helt klart en fordel å ha flere/mange siden det er en hard jobb som må gjøres for og nå eliten.

Så lenge de fleste norske løfterne er i fra 170cm og langt over det også så vil vi produsere flest løftere for de tyngre klassene. Andre land igjen vil forholdene ligge til rette for at landets beste løftere i de lette klassene også er blant verdens beste, mens det samme lands tungvektere ikke hevder seg like bra.

her er en gjennomsnitts høyden på vektløfterne i de forskjellige vektklassene i fra Atlanta OL i 1996. (nå er det nye vekt klasser)

54kg: 156cm
59kg: 161cm
64kg: 163cm
70kg: 164cm
76kg: 170cm
83kg: 171cm
91kg: 174cm
99kg: 178cm
108kg: 179cm
+108kg: 183cm

så da ser vi lett hvor gjennomsnitts nordmannen havner, i en av de tyngre klassene.

Det er talent og gener, fysisk og mentalt som er førende for hvor langt en rekker.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!