Skrevet av Emne: Olympiatoppens hypertrofi  (Lest 18526 ganger)

Utlogget Triton

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

Olympiatoppens hypertrofi
« : 22. november 2010, 21:34 »
Hei!

Side ni og nedover i dette dokumentet er det satt opp to forslag på hypertrofi programmer.
Noen tanker?
Ser det fornuftig ut?

http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media3811.media
He’s slow to anger, yet brutally efficient when fghting back.


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98175.0

Utlogget Svenny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #1 : 30. november 2010, 16:07 »
Det er satt opp og nøye testet av olympiatoppen, så du kan være ganske sikker på at det er fornuftig ja..

Ser det ut som noe for deg så er det bare å prøve.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #2 : 30. november 2010, 18:46 »
Ser ut som Jay Cutler sitt Mr Olympia preparation program. Og det er flott for dem som er viderekomne og responderer bra på isolasjonsøvelser. Men for den vanlige Joe Average vil jeg tro at 1/4 av øvelsene hadde holdt. Det strider i alle fall med de fleste prinsipper som dagens populære programmer for vanlige mennesker er bygd på (altså Stronglifts, Rippetoe, Lyle McDonald, Stuart McRobert, RYP osv.).

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #3 : 30. november 2010, 18:49 »
Herlig at de "anbefaler" cheat reps Grin
Smiley

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #4 : 30. november 2010, 18:51 »
Herlig at de "anbefaler" cheat reps Grin

Er flere som gjør det Wink
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #5 : 30. november 2010, 18:52 »
Så møøøø overkill ut lizzzåm!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #6 : 30. november 2010, 19:02 »
Olympiatoppen imponerer ikke meg med dette her, dog ganske sensasjonelt at de velger å godkjenne det ekstra proteinbehovet hypertrofi krever. Er ellers mye synsing og så vidt jeg ser ingen kildehenvisninger eller lenker til forskning ved noen av påstandene. Hvordan kan man vite at dette er det beste for den aspirerende atleten, måtte det være ishockey så vel som fotball.

Kan legge til at det viktigste er å komme seg til senteret å investere en hard innsats hver uke. Det meste annet er egentlig bare synsing i den ene retningen eller den andre. Er 5x5 Powerbuilding bedre enn 3x3 West Side for eksempel, det er sikkert et svar, åpenbart, men er det nødvendig når du øker godt på begge? Varier, jobb hardt, test ut nye ting og bli klok!

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #7 : 30. november 2010, 19:05 »
Herlig at de "anbefaler" cheat reps Grin
Jeg bruker cheat reps på bicepscurl bla. og øker som faen! Handler om å jobbe hardt med det man gjør. Eksplosiviteten er der som aldri før! Det liker jeg.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #8 : 30. november 2010, 19:05 »
Synes det så ganske dårlig ut. Bare høyreps og relativt korte pauser jo.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #9 : 30. november 2010, 19:24 »
Siden når ble olympiatoppen en autoritet innenfor hypertrofi?

Programmet er jo helt elendig. 18 ukers treningsprogram uten noen form for deload underveis. Eneste progresjon er at man hver 6. uke skal redusere repsantallet og øke belastningen. Enorme antall sett. Til dels merkelige valg/sammensetninger av øvelser. Jeg kommer ikke til å følge det der i alle fall. Cheesy

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #10 : 30. november 2010, 19:39 »
Dette er ikke akkurat et nybegynner program for å si det slik, det er ment på idrettsutøvere som har bygget opp en ekstrem toleranse for trening etter flere år med arbeid med bl.a. nettopp en slik målsetting. Ville ikke satset på dette programmet før du har trent i en god del år.


Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #11 : 30. november 2010, 20:02 »
Siden når ble olympiatoppen en autoritet innenfor hypertrofi?

Programmet er jo helt elendig. 18 ukers treningsprogram uten noen form for deload underveis. Eneste progresjon er at man hver 6. uke skal redusere repsantallet og øke belastningen. Enorme antall sett. Til dels merkelige valg/sammensetninger av øvelser. Jeg kommer ikke til å følge det der i alle fall. Cheesy
Opp igjennom årene er mye( sikkert det meste) av trenings vitenskap kommet fram gjennom forskning på toppidrett, OlympiaToppen driver fortsatt forskning, tror ikke du skal bestemme deg for at ting ikke virker fordi det kommer i fra OT.

Jeg vil tro dette er et program som  blir brukt mere med lokale tilpassninger avhengig av vilken idrett man konkurerer i. Jeg tror også at det i di fleste tilfeller hvor det blir brukt er en trener inne i bildet som følger opp og eventuelt gjør lokale forandringer og som eventuelt fjerner uker eller legger til etter som hvordan det passer med sesongen. Og hvordan utøveren ser ut underveis i programmet.

Jeg har ikke sett det skjemaet før jeg leste det her, men jeg ser ikke bort i fra at jeg kommer til og bruke deler av dette i program jeg setter opp for utøvere som ønsker seg mere masse. Og som har lang trenings bakgrunn og som kjenner kroppen sin godt.

Utlogget Triton

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #12 : 30. november 2010, 21:45 »
Har prøvd endel av disse 5x5PL, ryp og dietmar treningsoppsettene, Men jeg føler meg på en måte aldri skikkelig kjørt i muskulaturen.
Har satt igang med dette programmet, m/noen endringer på bryst dagen, og flytta markløft til ryggdagen på bekostning av chins.

NÅ føler jeg meg kjørt!  woot Og pumpen.. WOW! Aldri kjent før i mitt 31år lange liv..

Kutter ned til fire uker pr "syklus", og satser på en deload etter endt program. Så tilbake til Dietmar igjen for litt styrke! Grin
He’s slow to anger, yet brutally efficient when fghting back.


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98175.0

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #13 : 30. november 2010, 23:59 »
Ja Triton, det er forskjellen mellom lav og høyreps det der. Spør du meg bør begge være en del av en hver ivrige treningssentersgående persons periodisering.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Olympiatoppens hypertrofi
« #14 : 01. desember 2010, 00:22 »
Dette er ikke akkurat et nybegynner program for å si det slik, det er ment på idrettsutøvere som har bygget opp en ekstrem toleranse for trening etter flere år med arbeid med bl.a. nettopp en slik målsetting. Ville ikke satset på dette programmet før du har trent i en god del år.

Det er vel snarere slik at du kan trene mindre og mindre etterhvert som du nærmer deg din genetiske grense for hvor stor du kan bli. Du kan trene tyngst når du er viderekommen, ikke når du er godt trent. Kilde: Lyle Mcdonald.

Litt mer fra den karen:

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/reps-per-set-for-optimal-growth.html
http://www.bodyrecomposition.com/training/categories-of-weight-training-part-1.html
http://www.bodyrecomposition.com/training/categories-of-weight-training-part-2.html
http://www.bodyrecomposition.com/training/categories-of-weight-training-part-3.html

Olympia toppen virker rett og slett utdatert what Huh
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!