Skrevet av Emne: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman  (Lest 72222 ganger)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« : 23. november 2010, 09:24 »
Brian Shaw Wins the Inaugural Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman Contest

1.  Brian Shaw 38.0
2.  Hafthor Julius Bjornsson 37.0
3.  Mark Felix 35.0
4.  Terry Hollands 30.0
5.  Georg Ogmundsson 23.5
6.  Richard Skog 18.5 
7.  Pall Logason 18.0 
8.  Jeremy Hogg 12.5 
9.  Stefan Solvi Petursson 12.5


http://www.ironmind.com/ironmind/opencms/Articles/2010/Nov/Brian_Shaw_Wins_the_Inaugural_Jon_Pall_Sigmarsson_Classic_Strongman_Contest.html



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #1 : 23. november 2010, 09:58 »
Ser det kommer nye islendinger som liker å fucke opp litt også. De er som russere og ukrainere i styrkeløft. Når man tror man har tatt dem så kommer det bare nye som hevder seg. Det er vel islendinger og polakker i strongman. I framtiden så kanskje systemet for WSM er annerledes enn i dag. Hvis man f.eks. ser på Polens sterkeste mann og man hadde arrangert ti eventer på rekke og rad, gjerne med forskjellige øvelser, så hadde resultatlistene sett helt forskjellig ut fra hver gang. Systemet i framtiden vil kanskje ta hensyn til dette i større grad enn i dag slik at alle som ønsker å bli verdens sterkeste mann får muligheten til det. Det er vel sannsynlig at de beste vinner uansett, men det er mange utgaver av verdens sterkeste mann, i alle fall de siste årene, som hadde vært helt annerledes om alle hadde hatt like muligheter til å delta.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #2 : 23. november 2010, 10:09 »
Stefan stod  av etter fredagen pga magesjau

Terry var sterkt hemmet av at han revnet ene handa i farmers.

Han Islendingen på andreplass er jo ikke noe nytt navn i så måte. Han har jo hevdet seg på lokale konkuranser og det er jo flere tårder om blant markingen hans her på TF. Artig han gjorde det bra i denne konken.

Synd at Richard havnet så langt nede Sad




1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

ultralars

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #3 : 23. november 2010, 10:31 »
islenderne har de absolutt beste genene for strongman i verden, selv om de bare har sånn 300000 innbygere så har de 8 gull medlajer, mer en usa med sine 7 gull og 300 millioner innbygere.

ekte vikinger

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #4 : 23. november 2010, 11:29 »
islenderne har de absolutt beste genene for strongman i verden, selv om de bare har sånn 300000 innbygere så har de 8 gull medlajer, mer en usa med sine 7 gull og 300 millioner innbygere.

ekte vikinger

Å nei, vi vet alle det at ikke finnes noen forskjeller mellom folkegrupper. Selv om mange folkegrupper har vært adskilt fra hverandre i 80 000 år, så er det INGEN gjennomsnittsforskjeller. Vi er alle mennesker og er helt like =)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #5 : 23. november 2010, 11:40 »
Ser det står på Ironmind at ingen klarte å loade den "naturlige" 241 kg-steinen, heller ikke Brian Shaw. Finnes det noen bilder av den?

Til sammenligning er den steinen i Telemark som det sies at en Tormod på 1700-tallet hadde løfta som det var snakk om i en annen tråd at Arild Haugen skulle prøve seg på, 248 kg. men det er mulig den er lettere å få grep på en island-steinen.

Jeg har egentlig vondt for å tro at noen på 1700-tallet kan ha klart å løfte en slik stein, ettersom de visstnok hadde jævli elendig kosthold da. Nå er det forskjell på å loade opp på en platform og å klare å løfte opp fra bakken, da, så det kan jo hende veien fra å løfte opp fra bakken og det å løfte en stein opp på en platform er lang...

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #6 : 23. november 2010, 11:52 »
genene våres er 100% like i dag som de var for 300år og lenger tilbake i tid faktisk

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #7 : 23. november 2010, 11:54 »
Ser det står på Ironmind at ingen klarte å loade den "naturlige" 241 kg-steinen, heller ikke Brian Shaw. Finnes det noen bilder av den?

Til sammenligning er den steinen i Telemark som det sies at en Tormod på 1700-tallet hadde løfta som det var snakk om i en annen tråd at Arild Haugen skulle prøve seg på, 248 kg. men det er mulig den er lettere å få grep på en island-steinen.

Jeg har egentlig vondt for å tro at noen på 1700-tallet kan ha klart å løfte en slik stein, ettersom de visstnok hadde jævli elendig kosthold da. Nå er det forskjell på å loade opp på en platform og å klare å løfte opp fra bakken, da, så det kan jo hende veien fra å løfte opp fra bakken og det å løfte en stein opp på en platform er lang...

det er film på profilen til Brian og prifilen til Halfdor på fjasebokji hvor en ser steinserien.

Brian hadde den i fanget men fikk den ikke opp, mens Halfdor slet med å få den skikkelig opp i fanget, hadde den halveis i fanget når han prøvde å få den videre



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no

Utlogget pump

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Pump
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #9 : 23. november 2010, 13:32 »
Sånn som Brian Shaw løftet denne steinen var etter sagnet likt hvordan Storegut løftet storegut steinen.
Og det er godkjent om noen klarer det. Denna steinen får en jo godt tak på siden den er rett under,
men det gjør du ikke på storegut steinen. Wink
Pump

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #10 : 23. november 2010, 13:46 »
Å nei, vi vet alle det at ikke finnes noen forskjeller mellom folkegrupper. Selv om mange folkegrupper har vært adskilt fra hverandre i 80 000 år, så er det INGEN gjennomsnittsforskjeller. Vi er alle mennesker og er helt like =)

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Humanevolutionchart.png
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

ultralars

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #11 : 23. november 2010, 14:12 »
genene våres er 100% like i dag som de var for 300år og lenger tilbake i tid faktisk
nei, de forandres hele tiden, for vær gang vi får barn så blir noen av genene mutert og noen miksa, det er er det som gjør oss forskjellige.

så vi er litt forskjellig fra folk før i tida

det faktumet at vi har hvit og svart og gul(Huh) hud beviser at vi har forandet oss over tida, siden hvit hud produserer flere vitaminer pga mangel på sol. mens svart hud gir et nartulig forsvar mot farlige ultrafiolete stråler og annet fra for mye sol.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #12 : 23. november 2010, 14:38 »
Si ikke det..Min far var mye sterkere en meg uten doping..En jeg noen gang jeg ble  med doping..Min far jobbet på gården siden han var 2år gammel..
Å det finnes fullt av vitner til at han bærte fulle disel fat på 200 kg over hundre meter til gravemaskina si.I ulent terreng å.Løftet det etter finger spissene ut av bagasje rommet på bilen.
Det tviler jeg på at mange strongmen i norge klarer den dag i dag!!!Med doping.!

Jeg er klar over slike og lignende historier, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal stille meg til dem. Jeg betviler ikke oppriktigheten til dem som forteller dem, men en skeptiker som meg må begynne å undre seg når faren din skal ha båret tønner/fat på 200 kg i ulendt terreng når man vet at tønnene som bæres i loading i strongman stort sett er fra å 100 til 120 kg. Jeg skal ikke avvise noe, men jeg bare stiller meg skeptisk.

For å gjøre innlegget litt relevant for tråden: Artig at det er med noen gammeldagse styrkeøvelser også, som å løfte "ekte" steiner, i moderne strongman-konkurranser. Kanskje det gjør det litt mer interessant for utenforstående, spesielt hvis styrkeprestasjonene har en historie som går litt tilbake i tiden og lever i folks muntlige kultur, slik som Storegut-steinen etc.

nei, de forandres hele tiden, for vær gang vi får barn så blir noen av genene mutert og noen miksa, det er er det som gjør oss forskjellige.

Dette er sant, men det e rogså flisespikking, synes jeg. Ser man bort fra de genene som har kommet fra innvandring, så er nok det norske genbassenget ganske likt i dag som for 300 år siden. Eller kanskje ikke; kanskje moderne medisin har gjort oss til en flokk med sveklinger ved å la alle overleve. Hvem vet...

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #13 : 23. november 2010, 14:51 »
Har flere vitner på det..Mange altså.Kan skaffe deg mob nr til dem og..Nesten ingen som tror det.Men det var gjort flere ganger..Ikke bare en gang.Bærer dem ikke på den måten som i lodingen...I wsm.Å den er jo Easy for dem..Vi jobber ikke tung kroppsarbeid over hode lengre!!

Å tro at vi trener hardt etc i dag.Er bare barne mat for hva kroppen tålte før..
Ingen jobber tung i dag..Man blir sterk vettu når trener 15timer om dagen hver dag.Siden man kan gå...

Før så løftet bestmor 100kg sekken å gikk lett med den..I dag har dem fleste damer som trener vekter problem med det.Så å tro at vi i dag er sterkere menn en før.Er bare piss.
Mener jeg!!

Du vet alkohol ikke er bra for deg Ray Grin

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #14 : 23. november 2010, 14:54 »
Det er jo klart at med tanke på at har du hardt kroppsarbeid som mange hadde før med lassing og sjauing i alt fra 8-14timer om dagen med objekter som veier alt fra 20-300kg så må du om du tåler det bli avsindig sterk etter å ha jobbet slik i 10-30år. Om man i tillegg tenker på de mange kjempene som fantes før som hadde kjempevekst som moderne medisin idag stopper så er det ikke rart at man fikk folk med krefter av nesten mytiske proporsjoner. Godt eksempel er Grangesbergsjatten fra Sverige:


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!