Skrevet av Emne: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman  (Lest 72203 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #15 : 23. november 2010, 14:56 »
nei ikke genene våres. det gjøres ikke på noen hundre år.  d mente ihvartfall en som var professor i faget og hun var i debatt på nrk her for litt siden

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #16 : 23. november 2010, 14:58 »
nei, de forandres hele tiden, for vær gang vi får barn så blir noen av genene mutert og noen miksa, det er er det som gjør oss forskjellige.

så vi er litt forskjellig fra folk før i tida

det faktumet at vi har hvit og svart og gul(Huh) hud beviser at vi har forandet oss over tida, siden hvit hud produserer flere vitaminer pga mangel på sol. mens svart hud gir et nartulig forsvar mot farlige ultrafiolete stråler og annet fra for mye sol.

nei ikke genene våres.gener forandrer seg ikke så fort. for eks ang fedme så er våre gener helt like som for 300 år siden. Det sa en som var professor i faget her på nrk for litt siden

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #17 : 23. november 2010, 15:00 »
Alkohol er det nei..Men det er fakta det jeg sier.Folk som jobbet der i edru tilstand.Er ikke fylle prat dette.
Men dere får nå bare tro dere er store å sterke i forhold til våre eldre generasjoner...Fleste av oss hadde ikke holdt ut en arb dag hos disse folkene.Pumpene hadde kommet etter 4min!



Folk jobber da manuelt enda i dag, men mye har blitt forenklet med maskiner og ny teknologi.
Fysisk hardt arbeide er akkurat som trening. Gjør man det mye så blir man bedre på det. Det er ikke å forvente at en "pecilneck" uten videre bare kan gjøre fysisk tungt arbeide når han er vant til å sitte bak en pult å flytte på papirer.

En person som jobber fysisk hardt blir god på det arbeidet, helt klart. Men da bare til det han gjør og det er mange måter å være sterk på.

At nå tidens strongmen er sterkere en "da tidens" er ingen tvil, alt har kommet lengre. Supplementering og treningsopplegg. Gjennom alle tider har det alltid funnet sterke karer i grender og bygder, men ei fjær blir ofte til flere høns. Dette sier jeg ikke for å betvile løftene til faren din, for jeg har hørt flere som har sagt han er sterk. Og du har vel genene dine fra ett sted du også.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #18 : 23. november 2010, 15:01 »
Alkohol er det nei..Men det er fakta det jeg sier.Folk som jobbet der i edru tilstand.Er ikke fylle prat dette.
Men dere får nå bare tro dere er store å sterke i forhold til våre eldre generasjoner...Fleste av oss hadde ikke holdt ut en arb dag hos disse folkene.Pumpene hadde kommet etter 4min!




så klart de var mye hardere enn oss men genene var de samme, de hadde ikke noe bedre forutsettninger enn oss, men de var mye mer fysiske aktive. ikke bil, ikke mc donalds osv osv

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #19 : 23. november 2010, 15:05 »

Enig!!!
Folk nå til dag stror jo at dem er sterke når dem sitter og trykker bol..Å ligger på sofaen resten av dagen etter en times trening..Vis man tenker seg om.Så skjønner man at vi er mindre sterk en mange av dem var.Til og med for oss som brukte/bruker doping og...


Det har vel ingen i denne tråden hevdet?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #20 : 23. november 2010, 15:06 »
nei ikke genene våres. det gjøres ikke på noen hundre år.  d mente ihvartfall en som var professor i faget og hun var i debatt på nrk her for litt siden

De fleste professorer foretrekker å si det som er minst kontroversielt, da. Ingen professorer vil gå ut og si det at det er uheldig for befolkningen som helhet at de som uten moderne medisin ville dødd i ung alder, i dag lever normale liv og får barn. Jeg vet ikke hvorvidt dette blir noe stort problem eller ikke i fremtiden, men det er jo åpenbart at mange gener som tidligere ville blitt rensket ut av befolkningen, i dag blir overlevert fra generasjon til generasjon. Mange er i dag for umodne til å nevne dette, for de er livredde for å bli assosiert med eugenikk/Hitler. De klarer ikke å se at det er en forskjell på å på den ene siden slå fast det faktum som er nevnt ovenfor, og på den andre siden foreslå at alle som blir født med arvelige sykdommer, bør avlives med aktiv dødshjelp.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #21 : 23. november 2010, 15:18 »

så klart de var mye hardere enn oss men genene var de samme, de hadde ikke noe bedre forutsettninger enn oss, men de var mye mer fysiske aktive. ikke bil, ikke mc donalds osv osv

Det med genene skal ikke jeg diskutere det vet jeg ikke...
Men dem var hvertfal mere hand haftige en fleste av oss :-)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #22 : 23. november 2010, 15:19 »
Mange som tror det jo..Derfor jeg skrev det..Nevner man en ting som har skjedd før i tiden til en dagens sterk mann.Vil han si tss, dette er bullshit...Det er ikke jeg alltid enig i...!!!Det jeg mener!
Når folk i edru tilstand sitter å sier det er blitt løftet etc,Hvorfor skal man ikke tro det?Tviler på at 5-6 stk lyver om samme tingen!!!.Men man må se div forskjeller da self.På hva som er sant å ikke.Når det gjelder hvor masse ting veier.Kan det bli lagt på foreks.Men sannheten er jo det at dem fleste i dag tror dem er så veldig sterke.Men sannheten er at dagens menn er ikke det i forhold til gamle tidens menn...!!!!

Men tilsvarende arbeid ville nok en mann har vært like sterk i 2010 som i 1910.
Jeg hadde selvsagt heller ikke kunne ha fulgt en hard arbeidsdag til en gårdskar slik helt uten videre. Antagelig måtte jeg ha jobbet lenge og tatt av meg 50kg.

Jeg har snakket med ett par karer fra nabobygda mi hjemme som det gikk historier om. Flere hadde sett at denne karen bar motorsykkelen sin hjem under armen da motoren skar seg, vi snakker 170-180kgs motorsykkel. Det dreide seg visstnok om "bare" 3-4km. Samme karen hadde visstnok løftet 150kg i benkpress første og eneste gangen han prøvde øvelsen. Det var kameratene/vitnene som fortalte historien. Karen er ca 20 år eldre en meg og avviste begge historiene da jeg spurte han om dem. Motorsykkelen skyvde han hjem og benkpress hadde han aldri prøvd. Men han var sterk i håndbakk og krok sa ham.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #23 : 23. november 2010, 15:20 »
Å nei, vi vet alle det at ikke finnes noen forskjeller mellom folkegrupper. Selv om mange folkegrupper har vært adskilt fra hverandre i 80 000 år, så er det INGEN gjennomsnittsforskjeller. Vi er alle mennesker og er helt like =)

Lol, ser at du har blitt hjernevaska av professorer på universitet.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #24 : 23. november 2010, 15:21 »
Det med genene skal ikke jeg diskutere det vet jeg ikke...
Men dem var hvertfal mere hand haftige en fleste av oss :-)
'
helt klart. fantes ingen NAV på den tiden. da måtte man jobbe Smiley

 Men jeg vil tro den største forkjellen fra noen 10år tilbake og til nå er våres generele holdninger. de blir ikke akkurat bedre med tiden

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #25 : 23. november 2010, 15:22 »
historier vokser med åra, å jeg trur aldri på løft som er blitt gjort i gamle dager, pga ingen skikkelige bevis som film og bilder.. alltid noen som har sett eller hørt noe og hvis de er litt usikker på hvor mye kg som ble løfta så legger de på gjerne både 10,20, å 30kg  Grin

folk er sterkere nå enn i gamle dager.. går ikke ann å sammenligne 400 kg i mark med å løfte potet sekker i 8 timer.. for det er vidt 2 forskjellige ting.. greit jeg hadde ikke orka å gjøre det i 8 timer hver dag, men det er forde jeg ikke har interesse av det og at det sikkert fins andre som kan gjøre det..

samme som at folk gikk i 1 time hver vei til jobb før, for å så løfte potet sekker i mange timer, de viste ikke bedre, derfor var ikke det noe problem. jeg gidder ikke å gå en time til jobb for da kjører jeg i steden, for det er alternativet i mitt hodet. Grin

skulle vi sendt meg 60 åt tilbake i tid å satt meg til å jobbe med gutta der med å løfte sekker, selfølgelig hadde jeg vært dau på slutten av dagen..

men hadde vi dratt på ett gym å løfta knebøy, mark, benkpress, militærpress osv med de gutta så hadde de blitt knust!    

det er der forskjellen ligger i styrke..

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #26 : 23. november 2010, 15:25 »
Men tilsvarende arbeid ville nok en mann har vært like sterk i 2010 som i 1910.
Jeg hadde selvsagt heller ikke kunne ha fulgt en hard arbeidsdag til en gårdskar slik helt uten videre. Antagelig måtte jeg ha jobbet lenge og tatt av meg 50kg.

Jeg har snakket med ett par karer fra nabobygda mi hjemme som det gikk historier om. Flere hadde sett at denne karen bar motorsykkelen sin hjem under armen da motoren skar seg, vi snakker 170-180kgs motorsykkel. Det dreide seg visstnok om "bare" 3-4km. Samme karen hadde visstnok løftet 150kg i benkpress første og eneste gangen han prøvde øvelsen. Det var kameratene/vitnene som fortalte historien. Karen er ca 20 år eldre en meg og avviste begge historiene da jeg spurte han om dem. Motorsykkelen skyvde han hjem og benkpress hadde han aldri prøvd. Men han var sterk i håndbakk og krok sa ham.

Helt greit det.Men i dette tilfelle sier ikke mannen selv at han ikke har løftet det...
Det er ikke umulig å løfte et 200kg fat på den måten jeg vet han løftet på det på.Når man drar 350 i mark.!!!Det på 120 i wsm.Er piss lett for dem.Å dem bærer det på tyngste måten.Det er en kant på disse fatene..Skal vise deg enang så får du se selv.Egentlig så driter jeg i hva dere tror.
Men ja det er arb mengden som avgjør at dem var sterkere..Hadde jeg vært sterk nåkk i fingrene skulle jeg prøvd å løftet det selv.problemet er klipa!.

Når folk forteller detaljert hvordan ting er blitt løftet.Når å hvor det.Tror jeg på det ja.

Spes når folk sier det å!!.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #27 : 23. november 2010, 15:26 »
har nok ikke skjedd store forandringer de siste 300 årene, men hva med 1000-1500 år? Mulig alle vikingene var som Svend Karlsen hehe Smiley

Der ver det vel kun de sterkeste som overlevde

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #28 : 23. november 2010, 15:32 »
historier vokser med åra, å jeg trur aldri på løft som er blitt gjort i gamle dager, pga ingen skikkelige bevis som film og bilder.. alltid noen som har sett eller hørt noe og hvis de er litt usikker på hvor mye kg som ble løfta så legger de på gjerne både 10,20, å 30kg  Grin

folk er sterkere nå enn i gamle dager.. går ikke ann å sammenligne 400 kg i mark med å løfte potet sekker i 8 timer.. for det er vidt 2 forskjellige ting.. greit jeg hadde ikke orka å gjøre det i 8 timer hver dag, men det er forde jeg ikke har interesse av det og at det sikkert fins andre som kan gjøre det..

samme som at folk gikk i 1 time hver vei til jobb før, for å så løfte potet sekker i mange timer, de viste ikke bedre, derfor var ikke det noe problem. jeg gidder ikke å gå en time til jobb for da kjører jeg i steden, for det er alternativet i mitt hodet. Grin

skulle vi sendt meg 60 åt tilbake i tid å satt meg til å jobbe med gutta der med å løfte sekker, selfølgelig hadde jeg vært dau på slutten av dagen..

men hadde vi dratt på ett gym å løfta knebøy, mark, benkpress, militærpress osv med de gutta så hadde de blitt knust!    

det er der forskjellen ligger i styrke..

Heheheh..Så du tror at dagens menn er sterkere en gamle menn???hahhaha.
Snakker ikke vann fyllte ihjel bolte apekatter som dauer etter et sett mark nå.Som er ubrukbar til noe annet en å løfte vekter.Som meg selv,med mange flere..Men om generel styrke.Når det er snakk om hva som er løftet er det ikke på en jævla stang.Det er ting som har med arbeid å gjøre. Self..Hadde ikke tid til å stå fremfor speilet som oss da vettu.Så vis du tror du hadde klart å gjøre alle det dem klarte den tiden.I jobben sin.Tar du temmelig feil.Du er sterkere på gymmet ja.Det er greit.Men å være sterk handler ikke om å løfte bare på gym.Hva faen skal u løfte sinnsykte mye på en stang for.Mens man ikke klarer å holde ut en dag hos dagens forskallings snekkere pga pump etc. Dagens menn, er svakere en gammle mennene.generelt.

Unntak: oss som er fyllt med vann å peiser oss i hjel etter et løft.Som går kun på gymmet.

Ellers av vanlig menn,så var vanlige menn sterkere før.

¨Det du sier er at,det du løftet nå, om 20 år.Kan bare betviles.Vis det ikke er film av dt.
På den tiden hadde dem ikke film kamera vettu.Å andre verdier en å filme seg selv på gymmet å hver gang dem gjorde en prestasjon for oppmerksomhet som vi gjør..

Unasett hvordan man vrir det.Gamledags menn er mere menn en vi noen gang vil bli!!

ultralars

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #29 : 23. november 2010, 15:35 »
nei ikke genene våres.gener forandrer seg ikke så fort. for eks ang fedme så er våre gener helt like som for 300 år siden. Det sa en som var professor i faget her på nrk for litt siden
å si at genene våre er helt like som for 300 år siden må du jo sjøl skjønne er no bull...

broren min har en arm som aldri blir helt rett alltid litt bøyd, men faren min har ikke det. hvordan tror du det kan ha seg da?

en plante er en ting som aldri forandrer gener, menneske forandrer hele tida. det kan jo være rett at angående noen ting som kansje krever mange mange forskjellige gener uheldig sammensatt som ekstrem fedme eller ekstrem tynnhet(Lizzie Velásquez) forandrer seg kansje sent, men uansett så er det et faktum at for vær generasjon så forandrer genene våres. jo flere generasjoner jo flere forandringer fra utgangs punket. incest er et god eksempel på slikt fordi det forsaker inalv etter noen genrasjoner har gått.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!