Skrevet av Emne: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman  (Lest 72223 ganger)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #75 : 24. november 2010, 11:30 »
Dersom det er snakk om 200l olje i det fatet vil vel vekten være lavere enn 200kg? da egenvekten av olje er ca 0,8l.
Uansett veldig sterkt.

Disel eller olje..Skal høre med han...!!!Var vel 50meter ca han bærte det...
Tror jeg skulle ha løftet det selv på den måten vis jeg var sterkere i fingrene!!!

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #76 : 24. november 2010, 11:52 »
 Er ikke selvsagt at du får kroniske senebetennelser og belstningsskader av hardt arbeid, de som ikke tåler det får skader ja, men det er ikke de vi snakker om. synes og det er veldig rart at noen kan pådra seg betennelser og skader av å trene på gymmet 3 timer i uka, viser bare hvor svake vi egentlig er nå til dags, samtidig som vi inbiller oss at vi i 2010 er mye bedre enn gamlekara som tok tunge tak hver eneste dag hver dag året rundt,latterlig synes jeg. noen snakker om kosthold,at de ikke hadde bra nok kosthold før i tida.? Amundsen gikk til sydpolen for 100 år siden, med et forbruk på opptil 20tusen kalorier hver dag, UTEN sponsing av proteinfabrikken, går det virkelig an.??.:-) noen nekter naturligvis å tro dette siden vi ikke har videobevis av hele turen,men det får nå så være.

 
[/quote]

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #77 : 24. november 2010, 12:01 »
Syns i likhet med Raymond at dere er litt naive hvis dere tror at styrketreningen dere bedriver kan sammenlignes med "treningsmengden" enkelte yrkesgrupper hadde før i tiden. Faren min jobbet på lastebil lenge før det ble lift bakpå. Det fantes ingen meieribil med sugetank som i dag, men all melka ble hentet på store melkespanner som måtte løftes for hand ut og inn av lastebilen. Arbeidsdager på kanskje 10 timer og flere hundre sånne løft om dagen. Faren hans strøk med når han var 3-4 år og etter dette jobbet han også på gården sammen med mora.

Han er nå 63 år gammel og fortsatt nesten like jævla sterk. Hver gang han er på fest kommer det  karer i 20-30 årene og skal bryte handbak. Ingen har enda slått han. Å trekke krok med han er umulig, han har så sterke klyper at han knekker fingre hvis han går inn for det. Husker godt når jeg var liten og han rev telefonkataloger i to. Han er ikke spes stor heller, under 80 kg og 1,84 høy. Og han er heller ikke blandt de sterkeste som var på den tiden. De som hadde bedre genetiske forutsetninger ble mye sterkere. Han fortalte om en kar som i likhet med faren til Raymond brukte å losse 200 liters fat over båtripa uten hjelp på den tiden.

Menn selvfølgelig, det fins mange historier. Mange eier ikke rot i virkeligheten. Men finner du en av disse "gamle" sterke kara, prøv å kjenn litt på den kraften disse kara har i klypa si. Den grepsstyrken de fikk av fysisk arbeid tror jeg ikke kan sammenlignes med mange amatør strongmen i dag...

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #78 : 24. november 2010, 12:08 »
noen nekter naturligvis å tro dette siden vi ikke har videobevis av hele turen,men det får nå så være.

 


snakk om å henge seg opp om en ting og ikke se litt i mellom fingrene.. er rart det er krig i verden..

hva er det dere skal fram til? folk var sterke før å alle skjønner det.. men er forskjell på styrke som jeg skrev tidligere..


Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #79 : 24. november 2010, 12:14 »
Syns i likhet med Raymond at dere er litt naive hvis dere tror at styrketreningen dere bedriver kan sammenlignes med "treningsmengden" enkelte yrkesgrupper hadde før i tiden.

Ingen har i denne tråden hevdet at styrketreningen de gjør kan sammenlignes med "trenigsmengden" enkelte yrkesgrupper hadde før i tiden.

Folk som er "seriøse" og vil bli best i en styrkesport har ikke en 14t fysisk arbeidsdag! Vet ikke hva CYC jobber med nå, men før jobbet han deltid på en bensinstasjon i tilegg til skole og trening bare som ett eksempel.

JA, man blir sterk i klypa og en skikkelig maskin hvis man jobber fysisk hardt og spiser mye mat over lengre tid.

Dog tviler jeg sterkt på at det er måten du kommer til å trene mot nsm2011 Raymond?  Og denne mengdetreningen er ett kjent begrep for de fleste som har styrketrent noen år.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #80 : 24. november 2010, 12:19 »
Ingen har i denne tråden hevdet at styrketreningen de gjør kan sammenlignes med "trenigsmengden" enkelte yrkesgrupper hadde før i tiden.

Folk som er "seriøse" og vil bli best i en styrkesport har ikke en 14t fysisk arbeidsdag! Vet ikke hva CYC jobber med nå, men før jobbet han deltid på en bensinstasjon i tilegg til skole og trening bare som ett eksempel.

JA, man blir sterk i klypa og en skikkelig maskin hvis man jobber fysisk hardt og spiser mye mat over lengre tid.

Ja, er helt enig med deg. Mulig jeg har lest feil, men tråden var lang og jeg leste fort :-)
Det fantes hvertfall mye sterke folk før i tiden, før styrketrening ble ett begrep og man forstod hvordan kostholdet spilte inn.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #81 : 24. november 2010, 12:52 »
Ingen har i denne tråden hevdet at styrketreningen de gjør kan sammenlignes med "trenigsmengden" enkelte yrkesgrupper hadde før i tiden.

Folk som er "seriøse" og vil bli best i en styrkesport har ikke en 14t fysisk arbeidsdag! Vet ikke hva CYC jobber med nå, men før jobbet han deltid på en bensinstasjon i tilegg til skole og trening bare som ett eksempel.

JA, man blir sterk i klypa og en skikkelig maskin hvis man jobber fysisk hardt og spiser mye mat over lengre tid.

Dog tviler jeg sterkt på at det er måten du kommer til å trene mot nsm2011 Raymond?  Og denne mengdetreningen er ett kjent begrep for de fleste som har styrketrent noen år.

Jeg trener nå tungt å masse mengde nå.Mest mengde..Pluss mma trening 1-2dager i uka...
Jeg merket at jeg var uduelig som tung å fyllt med vann..Helt å..Orker ikke å være sterk vis jeg ikke skal klare å en gang pule lenger eller 5min uten  daue.
Så nå satser jeg på å lure nervesystemet med å løfte mest mulig tonn på hver trening.Ikke maks hver trening..Jeg tror å mener at jo oftere man løfter en vekt,å jo flere tonn man løfter så kommer styrken automatisk.Etter man har blitt vant med litt tunge vekter.Jeg har på meg en sekk med 50kg i.
Å driver å går i skogen i oppåver bakker.Bygger muskel seighet som faen.
Trener man mark foreks 4ganger uka,med lette vekter tror jeg man blir sterkere av det eller når man trener 3stt på 300kg engang!3tonn mot 30tonn i uka mener jeg er  mye bedre med 30tonn.Det funker for meg hvertfal.Så kjører jeg 90pros i 4uker.tilbake på mengde!
Hvertfal aldri hatt 48 i hvilepuls før å vært så reps sterk.Maks styrken nå driter jeg i.Den kommer når man hvil ha den.Men jeg skal være allsidig.Ikke bare et løft styrke.
Liker å vite at jeg faktisk i en situasjon klarer å forsvare meg etc.
Merker fort hvor svak man egentlig er når man begynner på trener grappling...!!
Tar sikkert litt lengre tid å bli sterk på denne måten.Men for kroppen å når styrken først kommer blir den bedre en dem som satser alt på et løft teorien!


Har man bly tungt kropps arbeid med masse antall tonn løftet..
Ikke dagens arb nei,å har gener til og tåle det...
Tror jeg at vis man jobber fra mandag til fredag.Trener mark og bøy eventuelt benk i helgen litt lettere.
Tror jeg at man vinner masse på det.Kanskje mere å eller trene en time om dagen.Med 1o min pause mellom sett etc...Ser det godt på arild..Når han trener.Dem fleste av oss strongmenn hadde spydd på trening sammen med han.Det har jeg erfart selv.!!!

Det at cyc ikke jobber har vel heller noe med at han ikke,får sjansen til å spise alt han trenger på jobb...
I dagens samfunn.Men før i tiden på gårds arbeid.Var mat veldig viktig.Å dem som drev gård hadde masse mat tilgjengelig å.I forhold til dem som ikke hadde det.Vis cyc hadde hadd lettere kropps arbeid om dagene samtidig hatt sjansen til å spist nåkk kcal.Tror jeg han gjerne hadde tjent enda mere på det!!!

Men hadde noen hatt et bly tungt kroppsarbeid til meg der jeg fikk putte i meg alt jeg ville av kostilskudd å mat samtidig.Så hadde jeg tatt det på si...Men trener 5-6timer til dagen.Med alt til sammen.Så jeg får nåkk bra utbytte alikvell!! Wink.problemet mitt er at jeg hater å spise.Så sliter med å finne nåkk kcal.Skulle ønske at man kunne fikse 5000kcal i en shake,kunne jeg bare tatt to for dagen Wink.

Arild er foreks verden beste stein løfter..Å han har vel trent mest med 95kg stein.Så tydelig at mengde er det som gjelder.Å på det grunnlaget.Tror jeg mange av gamle tidens menn hadde tatt 180kgstein like lett som  meg.Vis dem fikk klister og!!! Wink

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #82 : 24. november 2010, 13:38 »
Men finner du en av disse "gamle" sterke kara, prøv å kjenn litt på den kraften disse kara har i klypa si. Den grepsstyrken de fikk av fysisk arbeid tror jeg ikke kan sammenlignes med mange amatør strongmen i dag...

Akkurat det jeg sier. Strongman i dag med jentebånd, som ikke klarer å holde noen vekter med klypa. De er rett og slett gjennomført pingler. Hjelper fint lite å ha gode gymløft, når man ser at de ikke er sterke nok. Tror de kunne ha gått av noen lengre arbeidsdager for å øke grepsstyrken.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #83 : 24. november 2010, 14:16 »
Akkurat det jeg sier. Strongman i dag med jentebånd, som ikke klarer å holde noen vekter med klypa. De er rett og slett gjennomført pingler. Hjelper fint lite å ha gode gymløft, når man ser at de ikke er sterke nok. Tror de kunne ha gått av noen lengre arbeidsdager for å øke grepsstyrken.
Ja,skulle hatt noen år på slik jobb eller på si Wink.hehehe..

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #84 : 24. november 2010, 14:58 »
Jeg trener nå tungt å masse mengde nå.Mest mengde..Pluss mma trening 1-2dager i uka...
Jeg merket at jeg var uduelig som tung å fyllt med vann..Helt å..Orker ikke å være sterk vis jeg ikke skal klare å en gang pule lenger eller 5min uten  daue.
Så nå satser jeg på å lure nervesystemet med å løfte mest mulig tonn på hver trening.Ikke maks hver trening..Jeg tror å mener at jo oftere man løfter en vekt,å jo flere tonn man løfter så kommer styrken automatisk.Etter man har blitt vant med litt tunge vekter.Jeg har på meg en sekk med 50kg i.
Å driver å går i skogen i oppåver bakker.Bygger muskel seighet som faen.
Trener man mark foreks 4ganger uka,med lette vekter tror jeg man blir sterkere av det eller når man trener 3stt på 300kg engang!3tonn mot 30tonn i uka mener jeg er  mye bedre med 30tonn.Det funker for meg hvertfal.Så kjører jeg 90pros i 4uker.tilbake på mengde!
Hvertfal aldri hatt 48 i hvilepuls før å vært så reps sterk.Maks styrken nå driter jeg i.Den kommer når man hvil ha den.Men jeg skal være allsidig.Ikke bare et løft styrke.
Liker å vite at jeg faktisk i en situasjon klarer å forsvare meg etc.
Merker fort hvor svak man egentlig er når man begynner på trener grappling...!!
Tar sikkert litt lengre tid å bli sterk på denne måten.Men for kroppen å når styrken først kommer blir den bedre en dem som satser alt på et løft teorien!


Har man bly tungt kropps arbeid med masse antall tonn løftet..
Ikke dagens arb nei,å har gener til og tåle det...
Tror jeg at vis man jobber fra mandag til fredag.Trener mark og bøy eventuelt benk i helgen litt lettere.
Tror jeg at man vinner masse på det.Kanskje mere å eller trene en time om dagen.Med 1o min pause mellom sett etc...Ser det godt på arild..Når han trener.Dem fleste av oss strongmenn hadde spydd på trening sammen med han.Det har jeg erfart selv.!!!

Det at cyc ikke jobber har vel heller noe med at han ikke,får sjansen til å spise alt han trenger på jobb...
I dagens samfunn.Men før i tiden på gårds arbeid.Var mat veldig viktig.Å dem som drev gård hadde masse mat tilgjengelig å.I forhold til dem som ikke hadde det.Vis cyc hadde hadd lettere kropps arbeid om dagene samtidig hatt sjansen til å spist nåkk kcal.Tror jeg han gjerne hadde tjent enda mere på det!!!

Men hadde noen hatt et bly tungt kroppsarbeid til meg der jeg fikk putte i meg alt jeg ville av kostilskudd å mat samtidig.Så hadde jeg tatt det på si...Men trener 5-6timer til dagen.Med alt til sammen.Så jeg får nåkk bra utbytte alikvell!! Wink.problemet mitt er at jeg hater å spise.Så sliter med å finne nåkk kcal.Skulle ønske at man kunne fikse 5000kcal i en shake,kunne jeg bare tatt to for dagen Wink.

Arild er foreks verden beste stein løfter..Å han har vel trent mest med 95kg stein.Så tydelig at mengde er det som gjelder.Å på det grunnlaget.Tror jeg mange av gamle tidens menn hadde tatt 180kgstein like lett som  meg.Vis dem fikk klister og!!! Wink


Har du prøvd og ha en fysisk jobb ved siden av treningen?
Jeg har jobbet som tømrer ved siden av treningen, siden jeg starte med vekter for 4-5 år siden. Og har ikke hatt overskudd til mere en 3 økter i uka.
Men siste 6 mnd har jeg ikke jobbet som tømrer, nå har jeg mye mere overskudd på treningene og trener flere økter i uka.
På ny året starter jeg opp igjen som tømrer, og da blir det nok bare 3 økter i uka.

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #85 : 24. november 2010, 15:15 »
Jeg HAR en fysisk jobb ved siden av trening,etter at jeg sluttet som gravemaskinfører,så kan jeg ha myyye lenger avbrekk fra trening før styrken går tilbake,hadde et avbrekk på over 6mnd, og løftet nesten like mye i mark når jeg begynte på igjen, generell fysisk form er og mye bedre, at du ikke gidder å gå på trening etter jobb er noe helt annet enn at kroppen ikke tåler det,for det gjør den. heller ingen tømrer som sliter seg ut nå i dag,alle tømrere jeg kjenner trives meget godt i jobben sin,og flere av dem trener og spiller fotball,kjører motocross med mere etter trening,alt etter hvor stor latskapen er som bestemmer dette.

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #86 : 24. november 2010, 15:16 »
Har forresten mye mere overskudd etter jobb nå, enn da jeg satt dønn i ro i en gravemaskin.

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #87 : 24. november 2010, 15:39 »
Jeg HAR en fysisk jobb ved siden av trening,etter at jeg sluttet som gravemaskinfører,så kan jeg ha myyye lenger avbrekk fra trening før styrken går tilbake,hadde et avbrekk på over 6mnd, og løftet nesten like mye i mark når jeg begynte på igjen, generell fysisk form er og mye bedre, at du ikke gidder å gå på trening etter jobb er noe helt annet enn at kroppen ikke tåler det,for det gjør den. heller ingen tømrer som sliter seg ut nå i dag,alle tømrere jeg kjenner trives meget godt i jobben sin,og flere av dem trener og spiller fotball,kjører motocross med mere etter trening,alt etter hvor stor latskapen er som bestemmer dette.
o

Det kommer jo mye ann på hvor seriøst du trener da.
Jeg trener seriøst og  er 195 cm høy og 160 kg, er god for ca 280 i bøy-200 benk-350 i markløft raw. Når du er så pass stor og tung så trenger kroppen hvile for og komme seg.
Jeg er også doping fri, selfølgelig.
Klart kjører man div ting kan man sikkert trene oftere og hardre.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #88 : 24. november 2010, 15:51 »
Jeg HAR en fysisk jobb ved siden av trening,etter at jeg sluttet som gravemaskinfører,så kan jeg ha myyye lenger avbrekk fra trening før styrken går tilbake,hadde et avbrekk på over 6mnd, og løftet nesten like mye i mark når jeg begynte på igjen, generell fysisk form er og mye bedre, at du ikke gidder å gå på trening etter jobb er noe helt annet enn at kroppen ikke tåler det,for det gjør den. heller ingen tømrer som sliter seg ut nå i dag,alle tømrere jeg kjenner trives meget godt i jobben sin,og flere av dem trener og spiller fotball,kjører motocross med mere etter trening,alt etter hvor stor latskapen er som bestemmer dette.


men si at du ikke har økt noe spes i mark den tiden du trente, da vil du jo uansett ikke gå ned noe når du begynner igjen:)

men har du økt dramatisk i mark så har jeg vondt for å tro at du drar det samme 6 månder uten trening etterpå uansett hva du måtte jobbet med.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #89 : 24. november 2010, 15:54 »
Har forresten mye mere overskudd etter jobb nå, enn da jeg satt dønn i ro i en gravemaskin.

det føler jeg også når jeg jobber, men da må ikke dagene være helt nazi heller

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!