Skrevet av Emne: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman  (Lest 72231 ganger)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #90 : 24. november 2010, 15:57 »

Har du prøvd og ha en fysisk jobb ved siden av treningen?
Jeg har jobbet som tømrer ved siden av treningen, siden jeg starte med vekter for 4-5 år siden. Og har ikke hatt overskudd til mere en 3 økter i uka.
Men siste 6 mnd har jeg ikke jobbet som tømrer, nå har jeg mye mere overskudd på treningene og trener flere økter i uka.
På ny året starter jeg opp igjen som tømrer, og da blir det nok bare 3 økter i uka.


Jeg jobber som forskalings snekker gjort i 4år, hatt en liten periode opphold.Så vet det ja..
Da trener man ikke i uke dagene.Men på fri dager.Umulig å trene når man har vært på jobb til 9 om kvelden hver dag..Så jeg jobber inn fredag.Trener på fredag lørdag å søndag.
Jeg gikk ned i styrke å alt til begynne med...Men årsaken var at vi spiste en gang klokken halv 10 å engang halv tolv.Altfor lite.Etter jeg begynnte å spise når det passer meg.Samle opp litt 5min når andre røyker.Tar jeg med 10 min drikker shake med 1500kcal i 5ganger til dagen på jobb.Økte jeg på trening pluss hadde mye bedre hverdag.En det året jeg satt hjemme.

Vi er laget for å bevege oss..Men dog med nåkk MAT....

Du må ligge på 15000kcal hvertfal på slike dager vis ikke går det ikke self.Når man veier 160kg

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #91 : 24. november 2010, 15:58 »

Har du prøvd og ha en fysisk jobb ved siden av treningen?
Jeg har jobbet som tømrer ved siden av treningen, siden jeg starte med vekter for 4-5 år siden. Og har ikke hatt overskudd til mere en 3 økter i uka.
Men siste 6 mnd har jeg ikke jobbet som tømrer, nå har jeg mye mere overskudd på treningene og trener flere økter i uka.
På ny året starter jeg opp igjen som tømrer, og da blir det nok bare 3 økter i uka.


Håper du skjønner derfor at du ikke har overskudd.Er for at du ikke har i deg nåkk mat.
Veldig enkelt.Tømrer er ikke noe tyngre en forskaling å jern binding.....Det er sikkert hvertfal.

Edit: ingen av delen er tungt!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #92 : 24. november 2010, 16:00 »
det føler jeg også når jeg jobber, men da må ikke dagene være helt nazi heller

Jeg og

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #93 : 24. november 2010, 16:04 »
spis mer og sov mer enn 5-6 timer om nettene, da skal man fint kunne ha en ok fysisk krevende jobb og itillegg trene bra:)

Men det vil altid komme perioder hvor kroppen blir mer utslitt enn andre dager og da må man bare ta seg en hviledag fra treningen Smiley kanskje sove 1-2 timer mer i perioder:)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #94 : 24. november 2010, 16:08 »
spis mer og sov mer enn 5-6 timer om nettene, da skal man fint kunne ha en ok fysisk krevende jobb og itillegg trene bra:)

Men det vil altid komme perioder hvor kroppen blir mer utslitt enn andre dager og da må man bare ta seg en hviledag fra treningen Smiley kanskje sove 1-2 timer mer i perioder:)


Enig...Men som lars sier så veier han 160kg..Da må han inn med 15000kcal minst per dag.Når han beveger seg mye..20.000 og.Da hadde han å hatt overskudd!

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #95 : 24. november 2010, 16:10 »

Enig...Men som lars sier så veier han 160kg..Da må han inn med 15000kcal minst per dag.Når han beveger seg mye..20.000 og.Da hadde han å hatt overskudd!

godt mulig, men sånne mengder med mat er jo rett å slett umulig å få seg visst man er jævlig nøye på "sunn" mat hehe.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #96 : 24. november 2010, 16:13 »
Arild er foreks verden beste stein løfter..Å han har vel trent mest med 95kg stein.Så tydelig at mengde er det som gjelder.Å på det grunnlaget.Tror jeg mange av gamle tidens menn hadde tatt 180kgstein like lett som  meg.Vis dem fikk klister og!!! Wink

At Arild har trent mye lett teknikk på stein er sant, men det er ikke derfor han er god på stein. Du har da sett ræva og korsryggen hans Wink
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #97 : 24. november 2010, 16:14 »
godt mulig, men sånne mengder med mat er jo rett å slett umulig å få seg visst man er jævlig nøye på "sunn" mat hehe.

Det kan man ikke være min venn Wink.4 bokser peanøttsmør for dagen etc.0,5 med olje osv.
Jeg driter hvertfal i maten.Bare jeg får kcal..Ser folk som mariuz pudz å kjører på slik.For å være sikker på kcal overskudd!

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #98 : 24. november 2010, 16:15 »
Det jeg prøver og si er at det ikke er optimalt og ha en fysisk jobb ved siden av treningen.
Det går ann så klart Smiley
Men Raymond, hvis du hadde hatt muligheten til og trene på hel tid. Tror du ikke at resultatene av treningen hadde blit bedre? Mere trening og mere hvile må jo bli bra.
Nesten alle strongmen i toppen gjør vel ikke noe annet en å trene

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #99 : 24. november 2010, 16:17 »
Det kan man ikke være min venn Wink.4 bokser peanøttsmør for dagen etc.0,5 med olje osv.
Jeg driter hvertfal i maten.Bare jeg får kcal..Ser folk som mariuz pudz å kjører på slik.For å være sikker på kcal overskudd!

skjønner dette, hehe. Leste noe om at pudz trøkket i seg pizza, mc donalds osv under wsm 08 hehe

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #100 : 24. november 2010, 16:19 »
At Arild har trent mye lett teknikk på stein er sant, men det er ikke derfor han er god på stein. Du har da sett ræva og korsryggen hans Wink

Ok så du tror ikke det kommer av at dem musklene har fått enormt mye grunn trening av den bevegelsen med den steinen?Trener den 20ganger oftere en andre som gjør det engang i uka tungt?Huh?

Jo mere tonn en muskel løfter,jo sterkere blir mann.
Altså ræven å ryggen, hans har fått sinnsykt masse arbeidsmengde.Derfor!!


Dette skriver arild selv:

Jeg mener at hvert fall 8 av 12 mnd i året bør settes av til grunntrening. Hvorfor? For her er det lettere å få et stort volum på treningen. Noe som gir deg en god grunnstyrke, stor arbeidskapasitet, overskudd nok både psykisk og fysisk til å klare en oppkjøring hvor vi faktisk topper formen til nye høyder…

Om en mann makser 5 uker på rad med 100 kg i benkpress med 5x5 er det da vanskelig å komme uke 6 å gjøre et stort fremsteg… Dont leave it all at the gym er det noe som heter. I stedet bruker vi 3 mnd på grunntrening hvor vi gjerne løfter 10x10 i benkpress med 70 kg. Da har vi faktisk løftet mer enn om vi gjorde 5x5 med 100 kg. Samtidig så har vi ikke utsatt sentralnervesystemet for den samme belastningen. Vi har derimot trent nervesystemet opp til å tåle mer juling og har derfor et overskudd når de virkelig tunge løftene begynner. Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #101 : 24. november 2010, 16:19 »
Det jeg prøver og si er at det ikke er optimalt og ha en fysisk jobb ved siden av treningen.
Det går ann så klart Smiley
Men Raymond, hvis du hadde hatt muligheten til og trene på hel tid. Tror du ikke at resultatene av treningen hadde blit bedre? Mere trening og mere hvile må jo bli bra.
Nesten alle strongmen i toppen gjør vel ikke noe annet en å trene

Det tror jeg også, menda må man også ha noe å fylle dagene med så ma ikke bare blir liggende. hehe. Det er vel nesten værre enn å ha en fysisk jobb

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #102 : 24. november 2010, 16:24 »
Det jeg prøver og si er at det ikke er optimalt og ha en fysisk jobb ved siden av treningen.
Det går ann så klart Smiley
Men Raymond, hvis du hadde hatt muligheten til og trene på hel tid. Tror du ikke at resultatene av treningen hadde blit bedre? Mere trening og mere hvile må jo bli bra.
Nesten alle strongmen i toppen gjør vel ikke noe annet en å trene

Det er jeg enig med deg i.Men da sover jeg lengre etc.Spiser dårligere..En når jeg står opp tidlig å får blod sirkulasjonen i gang... Wink.Me hatt en trener som trente meg 3økter til dagen..Sånn som jeg gjør på fri dager nå.. Da hadde det vært det optimale..
Men ikke bare gått hjemme å trent 1time.Det taper man på tror jeg Wink.
Med mindre man spiser så lite at kroppen akkurat går rundt når man kun er hjemme å trener  kun 1 time om dagen :-)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #103 : 24. november 2010, 16:25 »
Det tror jeg også, menda må man også ha noe å fylle dagene med så ma ikke bare blir liggende. hehe. Det er vel nesten værre enn å ha en fysisk jobb

Akkurat det jeg å sier Wink

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #104 : 24. november 2010, 16:59 »
350 i markløft raw.

Du sier du kan holde 350 kg i 30 sekunder. Og nå er maksen din 350 kg, noe som tar kanskje 5-10 sekunder maks. Når kommer båndene inn i bildet? Du juger som det renner av deg og bruker dem hele tida. Når du bruker jente bånd, kan du jo innrømme det også

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!