Skrevet av Emne: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman  (Lest 72193 ganger)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #105 : 24. november 2010, 17:07 »
Du sier du kan holde 350 kg i 30 sekunder. Og nå er maksen din 350 kg, noe som tar kanskje 5-10 sekunder maks. Når kommer båndene inn i bildet? Du juger som det renner av deg og bruker dem hele tida. Når du bruker jente bånd, kan du jo innrømme det også

har du det fælt i hverdagen din, sliter du med selvtilliten? siden du presterer å komme med så dårlig humor å hakke på noen på den måten.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #106 : 24. november 2010, 17:10 »
Du sier du kan holde 350 kg i 30 sekunder. Og nå er maksen din 350 kg, noe som tar kanskje 5-10 sekunder maks. Når kommer båndene inn i bildet? Du juger som det renner av deg og bruker dem hele tida. Når du bruker jente bånd, kan du jo innrømme det også

har du forresten peiling på trening? spurte deg tidligere i tråden om du viste om en øvelse som det er veldig bra å bruke reimer på.

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #107 : 24. november 2010, 17:49 »
Gøy å lese denne tråden. Særlig dette med styrken på arbeidsfolk vs. mannen på gymmet. Tydelig at det er noe som engasjerer folk, og veldig positivt at moderatorene har sluttet å stenge tråder som endrer tema underveis.

Legger ved en link til et bilde av Jouko Aholas (tidligere wsm vinner 97 & 99) bestefar som visstnok skulle være grisesterk, og som man kan se er dokumentert.

http://www.dlc.fi/~gold-cam/images/jokke/ukki.jpg Utfordring til Raymond, Gjerdrum mfl.  biggrin
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #108 : 24. november 2010, 17:57 »
har du forresten peiling på trening? spurte deg tidligere i tråden om du viste om en øvelse som det er veldig bra å bruke reimer på.

Har nok av peiling til å vite at menn ikke bruker jente bånd. Hvilken øvelser som er bra med reimer er like viktig for meg, som hvilken stilling det er best å ha når du blir tatt bakfra. Det skal aldri skje og forbeholdt jentene

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #109 : 24. november 2010, 18:07 »
Har nok av peiling til å vite at menn ikke bruker jente bånd. Hvilken øvelser som er bra med reimer er like viktig for meg, som hvilken stilling det er best å ha når du blir tatt bakfra. Det skal aldri skje og forbeholdt jentene

Ikke si at du hater homser også? Cheesy
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #110 : 24. november 2010, 18:13 »
Har jobbet med gråsteinsmuring i lange perioder siden eg var 18år,steiner på 30-200kg.
Det hjelper på den utholdende seige styrken og grepet.Om eg tar 320 eller 360 i mark så ser det like tungt/lett ut:).Men det ødelegger overskuddet, eksplosiviteten og blir lett overtrent.
Ville ALDRI I VERDEN hatt det til 100%jobb når eg satser på trening.Ville ikkje hatt det uansett:)pga det sliter meir en det bygger..Dette er ingen fasit men mine erfaringer fra 18 til 30års alder.

Treffer av og til  murere av den gamle skolen,di er sterke i grepet og seige so kvalskinn. Har aldri sett noen med særlig gode maxløft i annet en grep,(sleggehold på strak arm osv),alle har vondt i ryggen..


Se på dyreriket,di mest xplosivt sterke dyra kviler og ligger 90% av døgnet:)gpard,tiger osv men når di trener(jakter) er det full pinne.reine Dorian Yates opplegget:)

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #111 : 24. november 2010, 18:32 »
skjønner ikke at folk har så store motforestillinger mot at du kan bli ekstremt sterk av hardt fysisk arbeid som folk hadde før i tida,snakker om hardt arbeid,ikke bæring av noen få fruktkasser. folk slet ut spadene sine før i tia,gravde grøfter og dyrket marka for hånd,lempet på store steiner for å få dem oppi hestekjerra,sagde og lempet tømmer for hånd,og de store gutta løftet de største steinene,jo sterkere de ble,jo større steiner løftet de,ofte 12-14 timers dag,med inntak av store mengder havregryn og havrekaker,fisk,flesk melk osv. og samme faen hvor metodisk en gjennomsnitts strongman trener i dag,i slutten av uka så hadde de gamle gutta løftet adskillig flere tonn enn strongmangutta,slikt blir det krefter av.sier ikke at alle var sterke,men store karer ble ofte satt til tungt arbeid,og det blir man ikke akkurat svakere av. dagens "harde" fysiske arbeid er ikke i nærheten av slik det var før.
ER vel meir at det blir 2ulike former av styrke om du sammenligner et arbeidsjern med 12-14 fysisk daglig vs strongman/vektløfter/styrkeløfter.Men klarte en kan bli sterk av tungt arbeid.Spesielt den utholdende styrken.

Utlogget Dingus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 172
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 172

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #112 : 24. november 2010, 18:33 »
Akkurat det jeg sier. Strongman i dag med jentebånd, som ikke klarer å holde noen vekter med klypa. De er rett og slett gjennomført pingler. Hjelper fint lite å ha gode gymløft, når man ser at de ikke er sterke nok. Tror de kunne ha gått av noen lengre arbeidsdager for å øke grepsstyrken.
Men du sluttet å slenge dritt til Lars S.K når han viste deg filmen. og at han holder 350kg i 30sek Wink skal ikke slenge med kjeften til styrkeløftere!!!!
Trener litt

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #113 : 24. november 2010, 19:02 »
At Haugen har trent mye med 95kg stein er jo fordi at han har forstått at man trenger god teknikk og hurtighet. Styrken hans kommer fra annen trening
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #114 : 24. november 2010, 19:12 »
At Haugen har trent mye med 95kg stein er jo fordi at han har forstått at man trenger god teknikk og hurtighet. Styrken hans kommer fra annen trening

Korrekt.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #115 : 24. november 2010, 19:14 »
Ok så du tror ikke det kommer av at dem musklene har fått enormt mye grunn trening av den bevegelsen med den steinen?Trener den 20ganger oftere en andre som gjør det engang i uka tungt?Huh?



 
All mengden med lett stein gjør at bevegelsen og teknikken sitter, men det er IKKE den som gjør at han er så god på stein. Han er perfekt bygget for steinløfting. Sterk som en okse i beina,ryggen og armer.
Den styrken er PRIMÆRT bygget med markløft, frontbøy, knebøy osv på gymmet.


Det vil nå være helt normalt og periodisere "øvelses" treningen også på lik linje med gym øvelsene. Det er ingen som trener maksløft hver uke på stein så vidt jeg vet.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #116 : 24. november 2010, 20:35 »
Jeg tror at med å løfte den steinen så mange ganger i sånne mengder trener dem rette musklene.Å aktiverer dem.I stedet for ja,som mange strongmenn gjør.Kjenner på tyngre å tyngre stein hver trening!!!

Vis du ser hvordan han løfter stein.Uten om i en bevegelse.Ser man at han jobber helt annerledes en skog, bøs etc..Jeg tror det er mye mere å hente på mengde å antall tonn..

Det tror arild å tydeligvis..Men ikke mange andre tror det.!!

Greit at alle vet det???Men hvem strongman trener mengde 8mnd i året jan vegard??
Noen du kjenner???

Ikke noen jeg kjenner..Men mulig du kjenner noen...

Derfor jeg mener dem som jobbet med å løfte tung stein i stein brudd etc hver dag.
Hadde en enorm arbeids mengde derfor var mye sterkere en dagens menn er.Å menn før var generelt sterkere en dagens menn generelt.Sofa å pc å nintendo er ikke noe man blir sterk av.

Derfor sier jeg at det kan hende at faktiskt folk var den del sterkere før den det vi tror.

Å på gårder hadde dem 5 kraftige måltider for dag...Hverdag...Hele tiden.
Det er det få som spiser så strikt som dem gjorde da...

Men dere mener en ting.Jeg en annen.Så får det bare være slik!!!:-).

Verden blir faktisk ikke bedre.Den er full av faenskap alle veier,med legemiddel.
Mat etc.....



Er du sterk NOK så løfter du steinen i en bevegelse, er du for "svak" i forhold til tyngen på steinen du løfter så må du gjøre løftet todelt. Hjelper ikke hvor mye One-motion du trener steinløft hvis du ikke har nok power til å løfte steinen i en bevegelse!

Skog og Bøs trener mye lett på stein, serier med steiner fra 90-140kg. Det er for å få teknikken til å sitte, og for å ikke overtrene.

Mengdetrening er velkjent for folk som har trent en stund. En strongman som konkurerer store deler av året får ikke gjort stort annet en "restitusjons" trening i mellom konkuransene.
Både Skog og Bøs trener mengde basert ca halve året. Det er mulig du mener det ikke er nok mengde da. Jeg trener også mengde i perioder jeg ikke er skadet Wink Jeg vet også at Lars trener mer mengde mellom konkuransene, dvs flere sett, flere øvelser, mer reps og lettere vekter.

Jeg tror de fleste her inne forstår at en mann som gjør fysisk hardt arbeid er sterkere enn en sofagris.

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #117 : 24. november 2010, 21:01 »
Men det som er disk her er ikke arbeid som går kun på arm styrke..Stein løftere som jobbet i marmor brudd etc..Det er ikke snakke som snekkere husk..
Snakk om folk som løftet stein tung å lett.Hele forpulte dagene...Jobber man tungt..Må man self trene letter..Arbeids mengde kan opparbeides gjennom trening å mange andre måter.....

Du å skjønner det lars, at før når to men ryddet stuffen for stein hver dag.
Forksjellige tyndge på steinene hver dag.Hver time.Er masse sterkere en dagens mannfolk...

Alle snakker om klypa her.Er ikke det jeg snakker om.Folk før var ansatt til å løfte natur stein hele jævla dagene..Da blir man sterk å ta et tak som i mark etc.Å da vis man trener ved siden av.Så blir man kjent med teknikken etc.Pluss at man har arbeidsmengde på jobben...!

Snakker ikke om snekkere fra dagens jobb.Snakker gårdarbeid 60-100år tilbake i tid.

Etter min oppfatning er generelt menn sterkere da en nå¨...
Vis dere mener at generelt i dette sammfunnet så er data å sofa gjengen masse sterkere en menn for hundre år siden...Så må dere gjerne mene det..

Jo, større arbeids mengde du vil ha i rygg musklene jo mere styrke får du vet trening.
Pluss at nervesystemet ditt vil tåle mere belastning...

Flere ganger sett uttrente menn som løfter 250kg i mark,som har jobbet med knall tunge løft etc på jobb.

Det er en vekt som vi andre som begynner å trene, i stedet for å jobbe en grunn styrke opp..
Boler øra ut av ledd for ¨å klare.Så jeg sier det igjen..Hadde steinbrudd arbeids mennene for 60 år siden fått klister å en atlas 180kg stein.Hadde den gått opp så det suser...En snekker hadde ikke løftet sikkert..Men dem hadde det.Å det var men som veide 110kg å mange av dem..
Er helt enig i at generelt var nok folk sterkere før ja.Var nok helt klart mange flere råsterke en no.Men tror IKKJE  at 12-14timers tung arbeidsdag er gunstig om målet er maximal styrke,uansett om en Drikker 35liter upastorisert geitemelk og spiser en okse daglig.Finst alltid unike mennesker.Var garantert maaaaaaaaange i gamle dager som jobbet tungt 12-14timer kvar dag og bare var seige skinnstykker uten noe særlig max styrke,mens noen kunne sikkert bli ganske sterk av slitet.Di var nok uansett mye bedre trent en mange sofagriser ja..

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #118 : 24. november 2010, 21:05 »
Men du sluttet å slenge dritt til Lars S.K når han viste deg filmen. og at han holder 350kg i 30sek Wink skal ikke slenge med kjeften til styrkeløftere!!!!

Slutta å slenge dritt? Han ble jo tatt for å juge om når han bruker bånd. I følge han selv, så trenger han faktisk ikke bånd på noen som helst øvelse, utennom et par strongman øvelser. Noe han overhodet ikke kjørte på bildet hans. Ergo, han juger, bruker jente bånd og skammer seg over det.

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #119 : 24. november 2010, 22:13 »
ER vel meir at det blir 2ulike former av styrke om du sammenligner et arbeidsjern med 12-14 fysisk daglig vs strongman/vektløfter/styrkeløfter.Men klarte en kan bli sterk av tungt arbeid.Spesielt den utholdende styrken.
Er det ikke slik at strongman skal etterligne gammeldags arbeid.? yoke/børtre bæring,farmerswalk,steinløfting osv. Tror du ikke gutta på 100kg pluss for 50-100 år siden kunne måle seg styrkemessig med dere nå i dag.? som sagt tidligere så ble de største gutta selfølgelig satt til det tyngste arbeidet,å slikt blir det krefter av. snakker ikke om en gjennomsnittlig murer på 70kg med sneipen i kjeften,jeg og skjønner at de ikke løfter allverden i markløft. jeg snakker om karene som var like tung som du er,og som drev med hardt fysisk arbeid hver eneste dag,naivt å tro at de ikke kunne måle styrke med dagens strongmenn som trener maks 5 timer i uka. dere løfter kanskje mere på gymmet,javel, men i en strongman konkurranse hadde de nok ikke ligget så langt bak.Smiley men når det er sagt, så er jeg imponert over hva dere gjør,dere er tross alt norges sterkeste menn,flesteparten er også i full jobb ved siden av,står respekt av det.:-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!