Skrevet av Emne: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman  (Lest 72007 ganger)

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #120 : 24. november 2010, 22:45 »
Slutta å slenge dritt? Han ble jo tatt for å juge om når han bruker bånd. I følge han selv, så trenger han faktisk ikke bånd på noen som helst øvelse, utennom et par strongman øvelser. Noe han overhodet ikke kjørte på bildet hans. Ergo, han juger, bruker jente bånd og skammer seg over det.

Jeg bruker reimer når jeg kjører markløft med brett grep Smiley Og det er jo veldig flaut Tongue
Jeg har vel aldrig sagt at jeg bruker reimer på strongman øvelser? Trener ikke strongman engang. Har bare testa div øvelser noen ganger.

 Ta og sleng opp en video a noe løft du har gjort a?
Eller hold kjeft

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #121 : 24. november 2010, 23:09 »
Det virker ikke slik som dem forstår det!!!Godt mulig dem gjør det...
Men da skjønner jeg ikke hvorfor man skal betvile at det finnes menn som  kanskje har vært sterkere en oss strongmenn fra før i tia..

Virker som folk her inne tror at det er umulig for noen for 60 år siden å være sterkere en noen av oss..Det tror ikke jeg..


Men når jeg snakker om om å trene mendge på stein for ¨å aktivere dem rette musklene så blir du sterk nåkk til slutt.Jeg studerte film av bøs å skog..Forhold til arild.Da arild la den i fanget.Å la merke til den stor diff mellom løfte måte...

En ting til nå er ikke alle strongmenn espen aune å richard skog heller.Dem får vel hjelp alle veier til sin trening.Så dem trener helt sikkert rett dem..Men MANGE andre strongmenn som overhode ikke gjør det!

Men nå er disk ferdig for min del.



Alle forstår jo at man blir sterkere av å jobbe hardt enn å spise chips i sofaen, men genene var stort sett like før og ingen trente optimalt eller spiste optimalt derfor er det usannsynlig at noen var like sterke som de sterkeste i dag.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #122 : 24. november 2010, 23:23 »
Alle forstår jo at man blir sterkere av å jobbe hardt enn å spise chips i sofaen, men genene var stort sett like før og ingen trente optimalt eller spiste optimalt derfor er det usannsynlig at noen var like sterke som de sterkeste i dag.




Dere tror det...Gårds folkene hadde 5måltider om dagen.Tre varmmåltider..Skikkelig kraft kost.
Skal love deg dem spiste optimalt den gangen..Ikke kom å si noe annet.
Dem hadde 20 ganger bedre kost en jeg har for eks..Akkurat der dere tar feil..
Dem drakk egg som faen.Drakk melk som bare det.Spiste fisk,ball etc hver eneste uke..Dem som drev gård hadde enorm tilgang på mat..Akkurat der du misser helt!!Dem som sultet spiste ikke opptimalt.Snakker ikke om dem som ikke gjorde det.VI snakker om dem som var 190cm høy å 120kg.Dem som fikk mat med dem måtte orke....Bedre kost en vi har i dag.

Dette dere ikke skjønner tydeligvis.Hadde vi vanlige spist sånn kost bare som så lite tilbake i tid som pappa gjorde som liten.Hadde vi vært smell feit i dag.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #123 : 24. november 2010, 23:27 »
De hadde helt klart bra med tilgang på mat, men spørsmålet er: Spise de mer enn de hadde bruk for?

 Ikke mist familene var vel også mye større på den tiden og da var det vel mannfolkene sin oppgave å fø familen, uten å spise alt selv, hehe Smiley

Tenker litt ang tørketider og slikt. De måtte kanskje samle opp mat til vinteren da tilgangen var noe mindre?

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #124 : 24. november 2010, 23:29 »
De hadde helt klart bra med tilgang på mat, men spørsmålet er: Spise de mer enn de hadde bruk for?

 Ikke mist familene var vel også mye større på den tiden og da var det vel mannfolkene sin oppgave å fø familen, uten å spise alt selv, hehe Smiley

Tenker litt ang tørketider og slikt. De måtte kanskje samle opp mat til vinteren da tilgangen var noe mindre?

Fra dem jeg kjenner så spise dem alt dem orket.For dem trente vekter i staburet atpå til...Masse egg,masse melk..Masse mere en det jeg spiser på en dag..Masse Wink.30-40 egg til dagen,opp til 10liter h melk etc.Slik vokser men av.Å blir sterk å.!

Så fra dem gården jeg vet..Så gjorde dem det Wink

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #125 : 24. november 2010, 23:35 »
ang gener : "Genetisk tilpasning skjer ofte langsomt. Derfor er vårt genom i dataalderen nesten likt steinaldermenneskets (1). Sosiokulturelt er vi langt mer tilpasningsdyktige enn biokjemisk og fysiologisk. Jordbruksrevolusjonen gav menneskene matvarer vi ikke var vant til. Et kornbasert kosthold er nytt i evolusjonært perspektiv. I de fleste deler av verden skjedde dette for bare 10 000–5 500 år siden (1–4), mens Homo sapiens er minst 150 000 år gammel. Noen tusen år er for kort tid til at det har vært mulig å tilpasse menneskets genom dagens kosthold og livsstil (5). Forskning og kliniske erfaringer har vist at et galt kosthold og for lite fysisk aktivitet, kombinert med nye fysisk-kjemiske faktorer i miljøet ligger bak sykdommer som hjerte- og karsykdom, kreft, overvekt og diabetes (6)"


Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #126 : 24. november 2010, 23:49 »
Er det ikke slik at strongman skal etterligne gammeldags arbeid.? yoke/børtre bæring,farmerswalk,steinløfting osv. Tror du ikke gutta på 100kg pluss for 50-100 år siden kunne måle seg styrkemessig med dere nå i dag.? som sagt tidligere så ble de største gutta selfølgelig satt til det tyngste arbeidet,å slikt blir det krefter av. snakker ikke om en gjennomsnittlig murer på 70kg med sneipen i kjeften,jeg og skjønner at de ikke løfter allverden i markløft. jeg snakker om karene som var like tung som du er,og som drev med hardt fysisk arbeid hver eneste dag,naivt å tro at de ikke kunne måle styrke med dagens strongmenn som trener maks 5 timer i uka. dere løfter kanskje mere på gymmet,javel, men i en strongman konkurranse hadde de nok ikke ligget så langt bak.Smiley men når det er sagt, så er jeg imponert over hva dere gjør,dere er tross alt norges sterkeste menn,flesteparten er også i full jobb ved siden av,står respekt av det.:-)
Eg trener veldig mye meir en 5timer i uka+eg har fysisk tungt arbeid,er likt i dag di største gutta blir satt til det tyngste:).Men eg er ikkje unik på noen måte.
Finst drøssevis av folk so kunne blitt sterkere en meg om di hadde gidda trent og mange folk er sterkere en meg.

Jo godt mulig mange var sterkere en meg i gamle dager og,.
Men tror ikkje di kunne hengt med di virkelig sterke gutta på wsm
DET TROR EG BARE IKKJE.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #127 : 24. november 2010, 23:52 »
Eg trener veldig mye meir en 5timer i uka+eg har fysisk tungt arbeid,er likt i dag di største gutta blir satt til det tyngste:).Men eg er ikkje unik på noen måte.
Finst drøssevis av folk so kunne blitt sterkere en meg om di hadde gidda trent og mange folk er sterkere en meg.

Jo godt mulig mange var sterkere en meg i gamle dager og,.
Men tror ikkje di kunne hengt med di virkelig sterke gutta på wsm
DET TROR EG BARE IKKJE.

Tror ikke mange var sterkere en deg akkurat nei Wink.
Men wsm er jo noe helt annet.Der snakker vi sterkmann ;-).
Men at det fantes sterke karer rundt om i verden på denne tiden..Det tror jeg ;-)

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #128 : 24. november 2010, 23:55 »
Tror ikke mange var sterkere en deg akkurat nei Wink.
Men wsm er jo noe helt annet.Der snakker vi sterkmann ;-).
Men at det fantes sterke karer rundt om i verden på denne tiden..Det tror jeg ;-)
Da er vi helt enig:)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #129 : 25. november 2010, 00:02 »
over til noe litt annet. Noen av dere som vet hvordan arild ligger ann iforhold til nsm 11?

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #130 : 25. november 2010, 01:05 »
Jeg bruker reimer når jeg kjører markløft med brett grep Smiley Og det er jo veldig flaut Tongue

 Ta og sleng opp en video a noe løft du har gjort a?
Eller hold kjeft

Takk for at du selv synes det er flaut, selvom du promoterer deg selv på denne måten. På tide å få et mannebilde?

Hvorfor skal jeg slenge opp videor av noen løft? Hva har det med saken i hele tatt? Kan gjerne slenge opp noen videor hvis du vil, men da skjer det uten jente bånd. Kan ikke du bli med meg på neste maraton jeg skal løpe, så tar vi gymmen etter vi har kommet i mål. Så skal vi se hvor mye krefter du har igjen. Du kommer deg sikkert ikke rundt en 3000 meters løype engang. Hjelper ikke med bånd der

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #131 : 25. november 2010, 01:24 »
Takk for at du selv synes det er flaut, selvom du promoterer deg selv på denne måten. På tide å få et mannebilde?

Hvorfor skal jeg slenge opp videor av noen løft? Hva har det med saken i hele tatt? Kan gjerne slenge opp noen videor hvis du vil, men da skjer det uten jente bånd. Kan ikke du bli med meg på neste maraton jeg skal løpe, så tar vi gymmen etter vi har kommet i mål. Så skal vi se hvor mye krefter du har igjen. Du kommer deg sikkert ikke rundt en 3000 meters løype engang. Hjelper ikke med bånd der

Helt greit å klage på "jentebånd" men er strengt tatt minst like femi med maraton. Maraton er jo for de som ikke løper raskt nok på kortere distanser og derfor må drive med noe som få andre har prøvd for å klare å hevde seg.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #132 : 25. november 2010, 02:12 »
Det var vel mer for å få han til å virke som en pudding før han kommer til gymmen. Har personlig aldri løpt et maraton, men vet at jeg er gjennomført trent til å klare det uten problemer. Noe han garantert ikke er. På lik linje med trondheim-oslo, birbeinerrenn, osv. Er maraton er tegn på manndom, og ikke femidom. Mennesket(se menn), har alltid ville utfordre naturen, og klare hva få har gjort før seg. Syd/nord polen, mt everest, maraton har blitt sett på med prestige igjennom år hundre 1000. At du kobler dette sammen med femi, sier litt om deg. Finn et samfunn hvor det er slik.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #133 : 25. november 2010, 03:39 »
Ett maraton er noe alle som gidder kan gjennomføre, og ikke noe tegn på mandom. Å gå til nordpolen er litt værre, men er vel helst ett tegn på idioti. Kansje noe for deg Grin

At jeg kobler maraton med femi har med at for å bli best mulig må man være tynnest mulig noe som man oftest ser hos det feminine kjønnet.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #134 : 25. november 2010, 08:37 »
Takk for at du selv synes det er flaut, selvom du promoterer deg selv på denne måten. På tide å få et mannebilde?

Hvorfor skal jeg slenge opp videor av noen løft? Hva har det med saken i hele tatt? Kan gjerne slenge opp noen videor hvis du vil, men da skjer det uten jente bånd. Kan ikke du bli med meg på neste maraton jeg skal løpe, så tar vi gymmen etter vi har kommet i mål. Så skal vi se hvor mye krefter du har igjen. Du kommer deg sikkert ikke rundt en 3000 meters løype engang. Hjelper ikke med bånd der

Og herregud og idiot du er, jeg er da faen ikke flau for og bruke reimer.
Som jeg viste deg så er grepe mitt helt ok.
Du er bare en dust som gjemmer deg bak et nick på et forum, finnes ikke størrer pingler en det.
Jeg kan så klart ikke løpe et maraton, ingen på 160 kg som gjør det.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!